ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Ιούλη 2008
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΕΡΚΥΡΑ
Στην Τράπεζα Πειραιώς η Ακρόπολη του φρουρίου!

Για 50 χρόνια την παραχώρησε η «γαλαζοπράσινη» πλειοψηφία στη διοίκηση του Δήμου. Καταγγελία της ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ και της ΑΔΗΚ

Την παραχώρηση, για 50 χρόνια(!), στην Τράπεζα Πειραιώς, της Ακρόπολης στο Φρούριο Κέρκυρας, σημαντικότατου ιστορικού και μνημειακού χώρου του νησιού, αποφάσισε η «γαλαζοπράσινη» πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου Κέρκυρας. Πλειοψηφία, που ως «μεσίτης» παραδίδει δημόσιο χώρο και πολιτιστική κληρονομιά στον τραπεζικό όμιλο, αντί να αξιοποιηθεί από το Δήμο προς όφελος των δημοτών. Στον παραπάνω όμιλο ανέθεσε και τη δημιουργία Μουσείου Τυπογραφίας, που αφού κατασκευαστεί από το υστέρημα των εργαζομένων, μέσω του Δ' ΚΠΣ - τη λειτουργία και διαχείρισή του θα έχει ο όμιλος, με πιθανές χρήσεις και του περιβάλλοντος χώρου του.

Κάθετα αντίθετη στην απόφαση της πλειοψηφίας είναι η δημοτική παράταξη ΑΔΗΚ, καταγγέλλοντας στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την εφαρμογή της δικομματικής πολιτικής από τους εκλεγμένους τους στην ΤΑ, με την παράδοση στο κεφάλαιο δημοσίων εκτάσεων και της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, και την εμπορευματοποίηση κάθε κοινωνικής και πολιτιστικής δραστηριότητας.

Θυμίζουμε ότι ανάλογη απόφαση για παραχώρηση επί 50 χρόνια, στην Τράπεζα Πειραιώς, και της Ακρόπολης (Ιτς Καλέ) του Κάστρου Ιωαννίνων για τη δημιουργία Τεχνολογικού Μουσείου Αργυροχρυσοχοΐας πήρε, κατά πλειοψηφία, και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν την πλήρη στήριξη και «προικοδότηση» των πολυεθνικών και των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, από το δικομματισμό της πλουτοκρατίας και τους συμμάχους του και μέσω της πολιτιστικής κληρονομιάς και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Στόχος τους είναι, με τη λεγόμενη εταιρική κοινωνική ευθύνη, η αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου και παράλληλα ο «εξαγνισμός» του και η προβολή του ως «λάτρη» του πολιτισμού.

Σε ανακοίνωση της η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ κατήγγειλε την απόφαση της πλειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο, που παραδίδει την πολιτιστική κληρονομιά της Κέρκυρας στην Τράπεζα Πειραιώς, της οποίας τα κέρδη το 2007 ήταν 700.000.000 ευρώ.

«Ο Δήμος Κερκυραίων, όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των δήμων που διοικούνται από στελέχη των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ, παίζει τον αντιλαϊκό ρόλο που έχουν αναθέσει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στην ΤΑ, όπως: φορομπηχτική πολιτική, ξεπούλημα δημόσιας και δημοτικής περιουσίας, ιδιωτικοποιήσεις, υπονόμευση εργασιακών δικαιωμάτων κλπ.)», τονίζει η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ και καλεί τους εργαζόμενους και το λαό να καταδικάσουν και απομονώσουν εκείνα τα κόμματα - και τους εκπροσώπους τους - που οδηγούν την ΤΑ σε υλοποίηση της φιλομονοπωλιακής πολιτικής. Να αγωνιστούν για μια πραγματικά φιλολαϊκή πολιτική μέσα από την ΤΑ και γενικότερα. Μια πολιτική που θα υπηρετεί το λαό και τα συμφέροντά του, αλλάζοντας τους συσχετισμούς σε πολιτικό επίπεδο.

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛΣ
Αυθαιρεσίες «απόλυτου άρχοντα»;

Οι εργαζόμενοι της Λυρικής αντιδρούν στη συνεχιζόμενη αυθαιρεσία, απαξίωση και μετατροπή της ΕΛΣ από εστία πολιτισμού σε επιχείρηση εμπορευματικού χαρακτήρα

Από τις πρόβες της πανάκριβης «Κάρμεν» στο Ηρώδειο, επί διοίκησης Οδ. Κυριακόπουλου
Από τις πρόβες της πανάκριβης «Κάρμεν» στο Ηρώδειο, επί διοίκησης Οδ. Κυριακόπουλου
Την αγωνία των εργαζομένων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για την πορεία του μοναδικού λυρικού θεάτρου του τόπου μας, εξαιτίας του τρόπου διοίκησης που εφαρμόζει ο πρόεδρος του ΔΣ, Οδ. Κυριακόπουλος, αλλά και του μοντέλου διοίκησης που οραματίζεται να εφαρμόσει, εκφράζουν με χτεσινή ανακοίνωσή τους τα Σωματεία Χορωδών, Χορευτών, Συντελεστών, Τεχνικού-Βοηθητικού και Λοιπού Προσωπικού και Διοικητικών Υπαλλήλων ΕΛΣ.

Αναφέρουν ότι «η συνολική πορεία της ΕΛΣ από την ημέρα που ανέλαβε το συγκεκριμένο ΔΣ υπό την προεδρία του κ. Κυριακόπουλου, αποδεικνύει την ανεπάρκειά τους... Ο κ. Κυριακόπουλος έχει αναθέσει στον εαυτό του το ρόλο του "απόλυτου άρχοντος" και ασκεί μόνος του διοίκηση, απαξιώνοντας το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και εφαρμόζοντας ατύπως μεν, ουσιαστικά δε, αυτό που θέλει να δημιουργήσει με την αλλαγή του ισχύοντος νόμου: Εναν παντοδύναμο πρόεδρο, ένα πανίσχυρο ΔΣ και έναν καλλιτεχνικό διευθυντή με ψαλιδισμένες αρμοδιότητες, οι οποίες βέβαια θα εκχωρούνται κατά το δοκούν από τους πρώτους».

«Η πρακτική του συνεχίζει να μας γεννά πλήθος ερωτημάτων σχετικά με τους σκοπούς της παρουσίας του στο Θέατρο: Με ποια κριτήρια ο πρόεδρος πρότεινε στο ΔΣ να συμβληθεί η ΕΛΣ με την εταιρεία "Κάντορ", ώστε να εισηγηθεί πρόταση αναδιοργάνωσης του διοικητικού τομέα; Με τι διαδικασία έγινε αυτή η ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία που επιλέγεται προσωπικά από τον πρόεδρο και πληρώνεται αδρά από την ΕΛΣ, στους χαλεπούς οικονομικούς καιρούς; Οταν μάλιστα αυτή η πρόταση προορίζεται να αποτελέσει το βασικό περιεχόμενο του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της ΕΛΣ; Γιατί κρατήθηκε μυστική αυτή η διαδικασία και το αποτέλεσμα που επέφερε;».

Αναφέρονται στη στάση του προέδρου, που «οδήγησε τις διαπραγματεύσεις για τη νέα ΣΣΕ σε αδιέξοδο και υποχρέωσε τους εργαζόμενους σε πρωτοφανείς κινητοποιήσεις», αλλά και γενικότερα στην «αντεργατική στάση του», που «επαναλήφθηκε πρόσφατα με την απόφαση του προέδρου και του ΔΣ να εξαιρέσει από την υπογραφή των οικονομικών καταστάσεων τον επί 12ετία λογιστή της ΕΛΣ, λόγω της συνδικαλιστικής του ιδιότητας (πρόεδρος του σωματείου των διοικητικών υπαλλήλων), ο οποίος είχε υπογράψει τις οικονομικές καταστάσεις των προηγούμενων έντεκα χρήσεων». Χαρακτηρίζουν αυτή την πράξη «βλαπτική, προσβλητική και παράνομη» και αναρωτιούνται «για τη δύναμη του νόμου απέναντι στην εξουσία προέδρου και ΔΣ» και εάν «είναι δυνατόν στο Θέατρο να ισχύσουν πρακτικές οργάνωσης και ανταποδοτικότητας όπως στις εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις. Είναι λογικός ο προσανατολισμός του προέδρου όταν το 75% των εσόδων είναι κρατική επιχορήγηση; Είναι λογικό να πιστεύει ότι ο πολιτισμός είναι προϊόν και όχι κοινωνικό αγαθό; Είναι δυνατόν ο καλλιτεχνικός διευθυντής να μην έχει αποφασιστικό ρόλο στο Θέατρο;». Ζητούν, επίσης, να μάθουν ποια είναι η θέση της ηγεσίας του ΥΠΠΟ, καθώς «γνωρίζει όλα αυτά που συμβαίνουν στην ΕΛΣ».

«Εμείς οι εργαζόμενοι», τονίζουν, «αρνούμαστε να επιτρέψουμε τη συνεχιζόμενη αυθαιρεσία, απαξίωση και μεθοδευμένη μετατροπή της ΕΛΣ από εστία πολιτισμού σε επιχείρηση με εμπορευματικό χαρακτήρα. Η ΕΛΣ είναι κτήμα του ελληνικού λαού και σαν τέτοιο θα έπρεπε όλοι όσοι το επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα να το απολαμβάνουν, αλλά με 50 ευρώ το φθηνότερο εισιτήριο, όπως συνέβη στο Ηρώδειο, το ερώτημα που αυτονόητα έρχεται στο μυαλό όλων μας είναι: "Σε ποιους τελικά απευθύνεται η ΕΛΣ;"».

«Τεχνοπαίγνιον» ... σιωπής

Κυκλοφόρησε το 5ο τεύχος του λογοτεχνικού και εικαστικού περιοδικού «Τεχνοπαίγνιον», που εκδίδει ο εικαστικός Γιάννης Στεφανάκις. Στο τεύχος αυτό (αναγγέλλεται η αναστολή της κυκλοφορίας του περιοδικού) περιλαμβάνεται πλούσιο αφιέρωμα με θέμα «Σιωπή». Συμμετέχουν αρθρογραφικά και εικαστικά γνωστοί άνθρωποι της Τέχνης και των Γραμμάτων (Κ. Ανανίδας, Γ. Αντωνόπουλος, Ε. Βαλσαμίδης, Μ. Βαμβατήρα, Κ. Βούλγαρης, Θ. Γεωργίου, Π. Ζωίδη, Β. Κ. Καλαμαράς, Στ. Κατσαρός, Α. Κατσίμπρα, Η. Κοτσίρας, Κ. Μαρούδα, Μ. Μόσχοβη, Α. Παγουλάτος, Στ. Πασχάλης, Β. Σοφρά, Κ. Τζερμιάς, Η. Χαρίσης, Α. Χιόνης, Φ. Χρηστάκη, κ.ά.). Σ' αυτό το τεύχος (κυκλοφόρησε σε 447 αριθμημένα αντίτυπα) φιλοξενούνται ένα αριθμημένο χαρακτικό της Ρουμπίνας Σαρελάκου και δύο αριθμημένοι σελιδοδείκτες των Νίκου Σταυρακαντωνάκη και Γ. Στεφανάκι, τυπωμένοι σε όρθιο τυπογραφικό πιεστήριο από τις χαραγμένες μήτρες. Το περιοδικό διατίθεται σε κεντρικά βιβλιοπωλεία. Πληροφορίες στο 210.7750.168.

Ετσι τιμούν τον Γ. Ρίτσο;

Πληροφορηθήκαμε το απίστευτο! Ενώ ο υπουργός Πολιτισμού, Μ. Λιάπης, ανακήρυξε ήδη το 2009 «Ετος Ρίτσου», οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, και συγκεκριμένα η 5η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων στη Σπάρτη, δίνει έγκριση για κατασκευή διώροφου κτίσματος στη θέση μικρής αποθήκης, που βρίσκεται μέσα στο Κάστρο Μονεμβασιάς, μπροστά στο σπίτι του ποιητή Γιάννη Ρίτσου, αλλοιώνοντας έτσι τον περιβάλλοντα χώρο του.

Πέρα από το ερώτημα, του κατά πόσο είναι δυνατό να δίνεται έγκριση για κατασκευή ορόφου σε κτίσμα ισόγειο που βρίσκεται μέσα στο Κάστρο της Μονεμβασιάς, στο μοναδικό αυτό ζωντανό Βυζαντινό Μνημείο, αλλάζοντας έτσι δραστικά τους όγκους και τα δεδομένα του οικοδομικού περιβάλλοντος του αρχαιολογικού αυτού μνημείου, τίθεται επίσης το ερώτημα: Γιατί αυτό να συμβεί ακριβώς μπροστά στο σπίτι του μεγάλου μας ποιητή, το οποίο αποτελεί σημείο συνάντησης των θαυμαστών του και πόλο έλξης των επισκεπτών που συρρέουν στη Μονεμβασιά για να επισκεφτούν το πανέμορφο κάστρο και να φωτογραφηθούν μπροστά στο σπίτι και στην προτομή του; Μήπως οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού θεωρούν ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να τιμήσουν τον Γιάννη Ρίτσο; Τι έχει να πει ο κύριος υπουργός για το θέμα αυτό;

Το Ιδρυμα «Μελίνα Μερκούρη» κατά την τρίτη περίοδο εφαρμογής του προγράμματος υποτροφιών (ακαδημαϊκό έτος 2008-2009) αποφάσισε να χορηγήσει δύο (2) διετούς διάρκειας υποτροφίες για εκπόνηση διατριβών φιλολογικού και πολιτιστικού περιεχομένου, στους Φίλιππο Παππά και Μαρία Μπαρούνη.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ