Νέα κινητοποίηση χτες στο κέντρο της Αθήνας, την ώρα που στη Βουλή ψηφιζόταν το αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα
Τα συνθήματα «Δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά, αυτό το νομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά», τα αιτήματα για πραγματική αναβάθμιση του σχολείου, «μόρφωση - δουλειά για όλο το λαό», «λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία», «μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών» κ.ά. ακούγονταν δυνατά, όσο μέσα στη Βουλή διεξαγόταν η ψηφοφορία επί του νομοσχεδίου. Ηταν η τρίτη συνεχής μέρα κινητοποιήσεων στη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής και αποτέλεσε συνέχιση των αγωνιστικών πρωτοβουλιών, των μαζικών συλλαλητηρίων που έγιναν το προηγούμενο διάστημα σε όλη τη χώρα. Μέσα από αυτές και σε δύσκολες συνθήκες - καθώς η κυβέρνηση επέλεξε να δημοσιοποιήσει τις αλλαγές εν μέσω πανδημίας - εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και φοιτητές αποκάλυψαν το αντιδραστικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου, ενώνοντας τις φωνές τους ενάντια στα μέτρα που φέρνει.
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας επισήμανε ότι το ΚΚΕ σχεδιάζει και το ίδιο να αναπτύξει δράσεις και να διοργανώσει εκδηλώσεις, καθώς και εκδόσεις με αφορμή τα 200 χρόνια από την αστική εθνικοαπελευθερωτική Επανάσταση του 1821. Επισήμανε ότι οι θέσεις του ΚΚΕ αντιμάχονται τα δύο αντιδραστικά ρεύματα σε αυτό το ζήτημα, τόσο εκείνο του εθνικισμού όσο και του κοσμοπολιτισμού.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» σημείωσε: «Ως "Επιτροπή 2021" ζητάμε από την κοινωνία να μας πει πώς ονειρεύεται τις δράσεις με τις οποίες θα τιμήσουμε την επέτειο των 200 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης. Ζητάμε ακόμη από την κοινωνία να συνδιαμορφώσει αυτές τις δράσεις και να συστρατευθεί. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, πρωταρχική μας υποχρέωση είναι να ενημερώνουμε τους αρχηγούς των κομμάτων. Σήμερα, ενημέρωσα τον Γενικό Γραμματέα του ΚΚΕ, κ. Κουτσούμπα, και άκουσα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ότι και το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας έχει προτάσεις για δράσεις που μπορεί να συγκινήσουν τους Ελληνες και αφορούν το πώς οραματιζόμαστε τη ζωή μας μετά το 2021».
Ψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής από τους βουλευτές της ΝΔ, με τη διαδικασία της ονομαστικής ψηφοφορίας, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», του οποίου βασικοί άξονες είναι οι κατευθύνσεις που θέτουν ο ΟΟΣΑ, η ΕΕ και οι αξιώσεις του ΣΕΒ για ένα σχολείο ακόμα πιο συνδεδεμένο με τις «ανάγκες της αγοράς», δηλαδή την κερδοφορία του κεφαλαίου. Υπέρ ψήφισαν 158 βουλευτές και κατά 124.
Από την ψηφοφορία, απουσίαζαν 12 βουλευτές, 9 από τον ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρός του, Αλέξης Τσίπρας, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, και 3 του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι ήταν δικαιολογημένοι. Τα άρθρα που αφορούν στην επαναφορά της διαγωγής στους ελέγχους των μαθητών υπερψήφισαν οι βουλευτές του κόμματος του Κ. Βελόπουλου. Οι ίδιοι μαζί με τους βουλευτές ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ υπερψήφισαν τις διατάξεις για την επαναφορά της «τράπεζας θεμάτων».
Το αίτημα της ονομαστικής ψηφοφορίας επί της αρχής και επί σειρά άρθρων του νομοσχεδίου κατέθεσε, από την πρώτη μέρα της διήμερης συζήτησης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, από την οποία αποκαλύφθηκε πλήρως ο αντιδραστικός, αυταρχικός, ταξικός χαρακτήρας του νομοσχεδίου.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ανέδειξαν ότι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ενσωματώνει και εμβαθύνει τις αντιεκπαιδευτικές διατάξεις της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων κυβερνήσεων, όπως τις δεξιότητες κόντρα στην ολοκληρωμένη γνώση και την «αξιολόγηση» για την παραπέρα κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη μετατροπή του Λυκείου ακόμα περισσότερο σε εξεταστική αρένα, μεγαλώνοντας τους ταξικούς φραγμούς σε βάρος των παιδιών των εργατικών - λαϊκών οικογενειών, όλα με στόχο την «έκδοση» ημιμαθών, φτηνών και πειθήνιων εργαζομένων.
Ονομαστική ψηφοφορία ζήτησε την τελευταία μέρα της συζήτησης και ο ΣΥΡΙΖΑ κυρίως για λόγους εντυπώσεων, αφού οι διαφωνίες του ήταν στον τρόπο εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, η οποία μίλησε στην Ολομέλεια αργά το βράδυ της περασμένης Τετάρτης, ανέφερε για το νομοσχέδιο πως «δεν είναι απλώς συνδεδεμένο με την αγορά, είναι ωμό και κυνικό». Οπως επισήμανε, διαδοχικά οι αντιλαϊκές κυβερνήσεις προωθούν ένα σχολείο που θα παρέχει γνώση «κατηγοριοποιημένη, βαθιά ταξική» και πως αυτό αφορά «όλα τα επίπεδα».
Οπως επισήμανε «το καλό σχολείο είναι αυτό που το παιδί αδημονεί να πάει. Που ανοίγει τα μυαλά, δεν τα κλείνει», σε αντίθεση με τα όσα προωθούνται, όπου τα παιδιά εξοντώνονται στις εξετάσεις και οι γονείς θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αν έχουν, για τα φροντιστήρια. Αλλωστε, οι μόνοι που χαιρέτισαν το νομοσχέδιο ήταν οι επιχειρηματικοί όμιλοι των φροντιστηρίων και ιδιωτικών σχολείων.
Η βουλευτής αναφέρθηκε στην ανάγκη να μονιμοποιηθούν άμεσα οι δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές, ενώ σχολίασε το περιστατικό με το κρούσμα κορονοϊού σε εκπαιδευτικό στην Ξάνθη, που όλοι οι βουλευτές των αστικών κομμάτων σχολίασαν, όμως κανείς δεν ανέφερε ότι ο εκπαιδευτικός ήταν αναγκασμένος να διδάσκει σε 4 διαφορετικά σχολεία...