ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 1 Ιούλη 2006
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Συμφέρον του λαού η ενιαία και δημόσια

Τις προτάσεις του ΚΚΕ παρουσίασε χτες ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Γ. Τούσσας, κατά τη διάρκεια περιοδείας του στις εγκαταστάσεις της «Ολυμπιακής»

Τις θέσεις του ΚΚΕ για μια ενιαία και δημόσια «Ολυμπιακή Αεροπορία» - που θα έχει την αποκλειστικότητα στις πτήσεις εσωτερικού, θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων, για ασφαλείς - φτηνές - σύγχρονες αερομεταφορές και παράλληλα θα διασφαλίζει τα εργασιακά, ασφαλιστικά, κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων - παρουσίασε χτες ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Γιώργος Τούσσας σε περιοδεία που έκανε στις εγκαταστάσεις της «Ολυμπιακής». Πρόκειται για ένα πλέγμα προτάσεων τις οποίες θα υποστηρίξει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατά την επικείμενη συζήτηση, που θα γίνει στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο στο διάστημα από τις 3 έως τις 7 Ιούλη, πάνω στην Κοινή Θέση του Συμβουλίου για την τροποποίηση του Κανονισμού «για την εναρμόνιση τεχνικών κανόνων και διοικητικών διαδικασιών στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας».

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, είπε ο Γ. Τούσσας, αναπτύσσοντας τις θέσεις του Κόμματος στο προσωπικό της ΟΑ, θα προτείνει στην επικείμενη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου θα συζητηθεί η τροποποίηση του σχετικού κανονισμού:

  • Την κατοχύρωση 160 ωρών υπηρεσίας το μήνα, με μείωση των ωρών υπηρεσίας από 48 σε 40 ώρες τη βδομάδα και 2 μέρες ρεπό για το πλήρωμα θαλάμου των επιβατών, αντί των 190 και 60 ωρών υπηρεσίας αντίστοιχα που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μόνο έτσι, σημείωσε, θα διασφαλιστεί το κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων για 40ωρο, θα αποτραπεί η εξουθενωτική εργασία των πληρωμάτων και θα ενισχυθεί η προστασία της ασφάλειας των πτήσεων.
  • Τα μέλη του πληρώματος θαλάμου των αεροσκαφών να διαθέτουν άδεια αποδεκτή από την Αρχή. Ετσι, θα αποτραπεί ο κίνδυνος κατάργησης των εθνικών δημόσιων συστημάτων χορήγησης αδειών με τη μεταβίβαση της αρμοδιότητας έκδοσης πιστοποιητικού εκπαίδευσης ασφαλείας στις αεροπορικές εταιρείες, γεγονός που θα επιφέρει ανυπολόγιστες αρνητικές συνέπειες στην ασφάλεια των πτήσεων και στα δικαιώματα των εργαζομένων.
  • Οι επιθεωρήσεις των αεροσκαφών - προ πτήσης και διέλευσης - να εκτελούνται από πτυχιούχους τεχνικούς, ώστε να διασφαλίζεται αποτελεσματικά ο έλεγχος ύπαρξης βλαβών σε όλα τα ενδιάμεσα σκέλη των προορισμών και όχι μόνο κατά την επιστροφή των αεροσκαφών στη βάση τους.

Οι παραπάνω προτάσεις της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, είπε ο Γ. Τούσσας, εκφράζουν τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων στις αερομεταφορές και επιδιώκουν την κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους και την ασφάλεια των επιβατών. Οι προτάσεις αυτές, υπογράμμισε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, είναι αντίθετες με την αντιλαϊκή πολιτική της EE και των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που μοναδικό κριτήριο έχει την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων στις αερομεταφορές. Η πολιτική αυτή, σημείωσε, προωθείται με την υπονόμευση της ΟΑ, την καταστροφή - διάλυση των εθνικών και δημόσιων αεροπορικών εταιρειών, το χτύπημα των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με στόχο την αύξηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου. Πρόκειται για την πολιτική υλοποίησης των αποφάσεων της ΕΕ περί «ανοικτών ουρανών», που βασίζεται στην ελευθερία κίνησης του κεφαλαίου που θέσπισε η Συνθήκη του Μαάστριχτ, ένθερμοι υποστηρικτές της οποίας είναι η ΝΔ το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΝ.

Οι προτάσεις του ΚΚΕ, υπογράμμισε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, εντάσσονται στο πλαίσιο μιας άλλης πολιτικής, προς όφελος του λαού και των εργαζομένων στις αερομεταφορές και είναι αντίθετες με τις προσπάθειες διαμελισμού και ιδιωτικοποίησης της ΥΠΑ και της ΟΑ. Στοχεύουν σε Δημόσια και Ενιαία Ολυμπιακή, με αποκλειστικότητα στις πτήσεις εσωτερικού κάτω από διαρκή εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, μείωση των τιμών των εισιτηρίων σαν αποτέλεσμα της επαναφοράς του αεροδρομίου των Σπάτων και της Αττικής οδού στο κράτος. Μόνο μια τέτοια πολιτική μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων για Ασφαλείς - Φθηνές - Σύγχρονες Αερομεταφορές και να διασφαλίσει τα εργασιακά, ασφαλιστικά, κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων.

Καταλήγοντας, ο Γ. Τούσσας υπογράμμισε πως σήμερα είναι επιτακτική ανάγκη οι εργαζόμενοι να βγάλουν πολιτικά συμπεράσματα. Να απεγκλωβιστούν μαζικά από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και όλους τους φορείς της αντιλαϊκής πολιτικής. Να στηρίξουν την πολιτική πρόταση του ΚΚΕ με τη μαζική, ενεργητική συμμετοχή τους στους αγώνες, για την αλλαγή του συσχετισμού δύναμης σε πολιτικό επίπεδο και στο εργατικό κίνημα, για να ανοίξει ο δρόμος για ριζικές αλλαγές, με στόχο τη λαϊκή ευημερία.

ΔΕΗ
Ανησυχούν για την υψηλή ζήτηση

Και η μονάδα «Λαύριο 4» εκτός λειτουργίας. Με εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας καλύφθηκε χτες η ζήτηση

Εντείνονται οι ανησυχίες για την κανονική κάλυψη της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας το επόμενο διάστημα, καθώς η μία μετά την άλλη μονάδα της ΔΕΗ τίθενται, για διάφορους λόγους, εκτός λειτουργίας. Οι αυξανόμενες ελλείψεις σε προσωπικό, η πλημμελής συντήρηση των σταθμών, οι οικονομίες στις προμήθειες στο όνομα της εξασφάλισης κερδών για τους μετόχους, η πολιτική της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας, προκαλούν αλλεπάλληλα προβλήματα, των οποίων οι συνέπειες είναι απρόβλεπτες. Χτες, ακόμα μια μονάδα της ΔΕΗ τέθηκε εκτός λειτουργίας και ενώ η ζήτηση, σύμφωνα με τα στοιχεία της επιχείρησης, άγγιζε -λόγω υψηλών θερμοκρασιών- τα υψηλότερα επίπεδα της χρονιάς, φτάνοντας τα 9.633 Μεγαβάτ.

Η χτεσινή ζημιά αφορά το σταθμό του Λαυρίου, όπου προκλήθηκε βλάβη σε αεροστρόβιλο της μονάδας 4, με αποτέλεσμα να μειωθεί η ισχύς των 590 Μεγαβάτ κατά 120 MW. Ετσι, ακόμα μια μονάδα βγήκε «εκτός», μετά την «Πτολεμαΐδα 4» που τέθηκε εκτός λειτουργίας μετά την έκρηξη που σημειώθηκε την Τετάρτη και δεν αναμένεται να επαναλειτουργήσει πριν από το τέλος του καλοκαιριού, και τις μονάδες «Καρδιά 1», «Αγ. Δημήτριος 1» και «Μεγαλόπολη 2». Συνολικά, μετά τις παραπάνω ζημιές το σύστημα «έχασε» 1.140 Μεγαβάτ. Στα πλαίσια της εξασφάλισης ισχύος για την ικανοποίηση της ζήτησης, ο ΔΕΣΜΗΕ ζήτησε χτες από τη ΔΕΗ να περικόψει φορτία συνολικής ισχύος 300 ΜW από τα ορυχεία της επιχείρησης και τα αρδευτικά συστήματα, ενώ προχώρησε και σε εισαγωγές περίπου 1.000 MW από τη Βουλγαρία, τη Σερβία και την Ιταλία.

Με ανακοίνωσή της η ΔΕΗ διαβεβαίωνε χτες ότι «σε καμία περίπτωση, ακόμη και υπό τις τρέχουσες συνθήκες, δεν τίθεται θέμα επάρκειας του συστήματος» και υποστήριζε ότι οι όποιες διακοπές μικρής έκτασης και διάρκειας είναι τοπικού χαρακτήρα, κινούνται στα συνήθη επίπεδα και καθόλου δε σχετίζονται με την επάρκεια ισχύος. Συνιστά, πάντως, στους καταναλωτές να κάνουν «λελογισμένη και ετεροχρονισμένη» χρήση των ηλεκτρικών συσκευών τους στις ώρες αιχμής, μεταξύ 11.00 π.μ. και 3.00 μ.μ.

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ
Καλπάζουν με ρυθμό 7,2%

Εκρηκτικές ανατιμήσεις καταγράφει η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΣΥΕ) - στο 5μηνο του 2006 - στις τιμές των παραγόμενων βιομηχανικών εμπορευμάτων, οι οποίες είναι υπερδιπλάσιες από την αύξηση που εμφανίζει στην ίδια περίοδο ο επίσημος τιμάριθμος λιανικών πωλήσεων (δείκτης τιμών καταναλωτή). Είναι φανερό πως οι εξελίξεις αυτές θα πυροδοτήσουν και νέα κύμα ακρίβειας σε ένα ευρύ φάσμα εμπορευμάτων της μεταποιητικής παραγωγής που τελικά θα φορτωθούν στη λαϊκή κατανάλωση. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μέσα στο μήνα Μάη του 2006 ο «δείκτης τιμών στη βιομηχανία» σημείωσε αύξηση 8,4%. Το μέσο ποσοστό αύξησης στο πεντάμηνο Γενάρη - Μάη του 2006 διαμορφώθηκε σε 7,2% από 4,2% και 2,1% που σημειώθηκαν στα δύο προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Από τη σύγκριση των δεικτών Μάη 2006 με Μάη 2005 κατά «κύριες ομάδες βιομηχανικών προϊόντων», στα εμπορεύματα που προορίζονται για την εσωτερική κατανάλωση προκύπτουν και τα παρακάτω:

  • Τα «ενεργειακά αγαθά» εμφανίζουν ραγδαία αύξηση σε ποσοστό 14%
  • Τα «αναλώσιμα καταναλωτικά αγαθά» ανατιμήθηκαν σε ποσοστό 7,6%
  • Τα «ενδιάμεσα καταναλωτικά αγαθά» ανατιμήθηκαν σε ποσοστό 7,9%
  • Τα «διαρκή καταναλωτικά αγαθά» ανατιμήθηκαν σε ποσοστό 3,2%
  • Τα «κεφαλαιουχικά αγαθά» 1,9%.
ΕΡΕΥΝΑ
Χρηματοδότηση και ιδιωτικών φορέων

Τη χρηματοδότηση ερευνητικών έργων για την «Επεξεργασία εικόνων ήχου και γλώσσας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας, ύψους 9.987.420 ευρώ (δημόσια δαπάνη 5.877.817 ευρώ), ενέκρινε το υπουργείο Ανάπτυξης. Τα έργα υλοποιούνται από κοινοπραξίες στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν και επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. Στόχος του προγράμματος είναι η «ανάπτυξη ολοκληρωμένων συστημάτων διεπαφής χρήστη που θα αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες επεξεργασίας εικόνας, ήχου, οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων, φωνής κλπ.».

Οπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, ο «ενδεικτικός κατάλογος των φορέων που συμμετέχουν στην υλοποίηση των έργων περιλαμβάνει: ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Ιδρυμα Τεχνολογίας και Ερευνας, Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, ΕΚΠΟΙΖΩ, ΕΡΤ ΑΕ - ΕΡΤ3».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ