ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Μάρτη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Με «πολιτικό» άρωμα η 88η τελετή απονομής των Οσκαρ

Ο Κρις Ροκ παρουσιαστής στην τελετή απονομής των Οσκαρ
Ο Κρις Ροκ παρουσιαστής στην τελετή απονομής των Οσκαρ
Πραγματοποιήθηκε και φέτος η λαμπερή τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ (η 88η) της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου στο Λος Αντζελες. Η φετινή τελετή απέκτησε ένα κάπως κοινωνικό - πολιτικό χρώμα, και ταυτόχρονα απέδειξε το πώς ο «καλός μύλος» της πολιτιστικής βιομηχανίας των ΗΠΑ όλα τα αλέθει...

Το ζήτημα που «έκλεψε την παράσταση» ήταν αυτό της έλλειψης «μαύρων» υποψηφιοτήτων, αφού είχαν προηγηθεί πολλές επικρίσεις για τη «λευκή» Ακαδημία με την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, ενώ κάποιοι γνωστοί έγχρωμοι ηθοποιοί όπως ο Γουίλ Σμιθ μποϊκόταραν την τελετή. Ο παρουσιαστής της εκδήλωσης, που φέτος ήταν ο Αμερικανός «μαύρος» κωμικός Κρις Ροκ ανέβηκε στη σκηνή με σκοπό να «αποδομήσει» τις αντιδράσεις και όσους τις διατύπωσαν με σχολιασμούς όπως ότι «το '62 ή το '63 οι μαύροι δεν διαμαρτύρονταν. Γιατί; Επειδή, ξέρετε, εκείνη την περίοδο διαμαρτυρόμασταν για αληθινά πράγματα. Ημασταν πολύ απασχολημένοι με το να μας βιάζουν και να μας λιντσάρουν για να μας νοιάζει το ποιος κέρδισε το Οσκαρ Φωτογραφίας. Ξέρετε, όταν η γιαγιά σου κρέμεται από ένα δέντρο, είναι πραγματικά δύσκολο να σε απασχολεί το βραβείο καλύτερου ξενόγλωσσου ντοκιμαντέρ μικρού μήκους». Κατά τα άλλα τα σχόλια κυμάνθηκαν στις «περισσότερες ευκαιρίες» που πρέπει να δίνονται «στους μαύρους όπως και στους λευκούς» ηθοποιούς (για τους φτωχούς δεν ξέρουμε).

Στην καθαυτό τελετή απονομής των Οσκαρ, των σημαντικότερων εμπορικών κινηματογραφικών βραβείων, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο αγκάλιασε τελικά το πολυπόθητο επίχρυσο αγαλματίδιο, το πολυσυζητημένο Οσκαρ Α' ανδρικού ρόλου, για την ερμηνεία του στην ταινία «Επιστροφή» του Αλεχάνδρο Ινιάριτου, με τον προαναφερθέντα σκηνοθέτη να βραβεύεται, για δεύτερη συνεχή χρονιά, με το Οσκαρ Σκηνοθεσίας για την ταινία «Επιστροφή». Ωστόσο, το Οσκαρ καλύτερης ταινίας πήγε στην αμερικανική «Spotlight», ενώ η ηθοποιός Μπρι Λάρσον - δικαίως - κέρδισε το Οσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, για την ερμηνεία της στην ταινία «Room».

Η «Επιστροφή» του Ινιάριτου κέρδισε και τρίτο Οσκαρ, εκείνο της Φωτογραφίας που πήρε ο Εμανουέλ Λουμπέσκι, για τρίτη συνεχή χρονιά. Εξι βραβεία κέρδισε το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής». Μακιγιάζ, Κοστουμιών, Σκηνογραφίας, Μοντάζ, Ηχητικού Μοντάζ και Ηχητικού Μιξάζ. Το «Spotlight» βραβεύτηκε με το Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, ενώ το «Μεγάλο Σορτάρισμα» πήρε το Οσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου. Το Οσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου, πήγε στην Σουηδέζα Αλίσια Βικάντερ για την ερμηνεία της στο «Κορίτσι από τη Δανία», ενώ το Οσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου κέρδισε ο Μαρκ Ράιλανς για τον ρόλο του στην ταινία «Γέφυρα των Κατασκόπων». Το Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ πήγε στο «Amy» του Ασίφ Καπάντια, ενώ με το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας βραβεύτηκε η ουγγρική «Γιος του Σαούλ». Ως αναμενόμενο, το Οσκαρ Μουσικής κέρδισε ο 87χρονος, θρυλικός Ιταλός συνθέτης Ενιο Μορικόνε για τους «Μισητούς Οκτώ» του Κουέντιν Ταραντίνο, ενώ το Οσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού πήγε στο «Writing's on the Wall» του Σαμ Σμιθ για την ταινία «Spectre».

Ο «Γυάλινος Κόσμος» για δεύτερη χρονιά

Nikolas Kominis - Studio Komin

Στο θέατρο «Εμπορικόν», από Παρασκευή 4 Μάρτη και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, επαναλαμβάνεται ο «Γυάλινος Κόσμος» του Τ. Ουίλιαμς, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη.

Ο «Γυάλινος Κόσμος» είναι ένα έργο «μνήμης» πάνω στους ακατάλυτους και τραυματικούς δεσμούς μιας οικογένειας, που σκιαγραφεί μοναδικά τη διαχρονική ανάγκη των ανθρώπων να καταφεύγουν σε ψευδαισθήσεις, στην απομόνωση ή στην τέχνη, πλάθοντας «ένα γυάλινο, εύθραυστο κόσμο» προκειμένου να αντέξουν τη σκληρή πραγματικότητα που τους συνθλίβει. Ο «Γυάλινος Κόσμος» θεωρείται το πιο αυτοβιογραφικό έργο του Αμερικανού συγγραφέα, αφού στην ουσία περιγράφει την ίδια του την οικογένεια. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Δεκέμβρη του 1944 στο θέατρο «Σιβίκ» του Σικάγου και την επόμενη χρονιά στη Νέα Υόρκη (Θέατρο Playhouse, Μάρτης 1945), όπου κέρδισε το Βραβείο New York Drama Critics Circle Award.

Μετάφραση: Δήμος Κουβίδης. Σκηνικό: Εύα Μανιδάκη. Κοστούμια: Μικαέλα Λιακατά. Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος. Σχεδιασμός Φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Τους ρόλους ερμηνεύουν: Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στέλλα Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γώγουλος.

Ενώνουν τις φωνές τους

Ξεκίνησαν τις παραστάσεις τους στην κεντρική σκηνή του Passport - Κεραμεικός (Κεραμεικού 58 και Μαραθώνος, Αθήνα), η Δήμητρα Γαλάνη, η Ελένη Τσαλιγοπούλου και η Γιώτα Νέγκα. Οι τρεις κυρίες του ελληνικού τραγουδιού ενώνουν τις φωνές και την ιστορία τους και παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα, σε επιμέλεια Μαργαρίτας Μυτιληναίου, με αγαπημένα τραγούδια κορυφαίων δημιουργών, αλλά και μεγάλες στιγμές από την προσωπική τους πορεία, συμπυκνώνοντας την ιστορία του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού, στήνοντας μια μεγάλη γιορτή. Μία γιορτή που θα επαναληφθεί για 6 ακόμη μοναδικές παραστάσεις! Ωρα έναρξης παραστάσεων: Σάββατο: 22.30, Κυριακή: 20.30 (αυστηρή τήρηση των ωρών έναρξης). Τηλέφωνα κρατήσεων 210.5222.203 - 210.4130.153.

«Αννα Καρένινα» στο Εθνικό

Patroklos Skafidas

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει για πρώτη φορά την «Αννα Καρένινα» του Λέοντος Τολστόι, ένα από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, από τις 3 Μάρτη, στο Θέατρο «Rex» - Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη». Με φόντο το περιβάλλον της αριστοκρατικής Ρωσίας, όπου οι ανθρώπινες σχέσεις αλλοιώνονται από τις κοινωνικές συμβάσεις, τον καθωσπρεπισμό και την υποκρισία, ο Τολστόι χτίζει την ιστορία της εμβληματικής ηρωίδας του. Η Αννα Καρένινα θα πληρώσει ακριβά το τίμημα του μετεωρισμού της ανάμεσα στο καθήκον προς το σύζυγό της, Καρένιν, και το πάθος της για τον εραστή της, κόμη Βρόνσκι. Κάθε επιλογή της, αντί να την οδηγεί σε λύση, φαίνεται να την σπρώχνει βαθύτερα στο αδιέξοδο και το τραγικό της τέλος μοιάζει αναπόφευκτο.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης σημειώνει: «Ενα ταξίδι. Από την Αγία Πετρούπολη της συντήρησης στην προοδευτική Μόσχα. Από τον θεσμό του γάμου στην περιπέτεια του έρωτα. Από τη λογική στο πάθος. Από τη φυσική θεώρηση στη μεταφυσική. Από το δαιμονικό ορμέμφυτο στο Θεό και στη συγχώρεση. Από την ευτυχία στη δυστυχία. Από το χτες στο σήμερα. Από την υποδούλωση και τον καπιταλισμό στην επερχόμενη επανάσταση. Από τα σκοτάδια της ψυχής στην αλήθεια και το φως. Από τη ζωή στο θάνατο. Από τη γνώση και τη λογική στην ατέρμονη αναζήτηση του ανθρώπου. Από το μυθιστόρημα στο θέατρο».

Μετάφραση - Διασκευή: Αντώνης και Κωνσταντίνος Κούφαλης. Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία: Πέτρος Ζούλιας. Σκηνικά - Κουστούμια: Αναστασία Αρσένη. Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου. Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος. Επιμέλεια κίνησης: Φώτης Διαμαντόπουλος.

Διανομή (με σειρά εμφάνισης) Κόμισσα Αννα Αρκάντιεβνα Καρένινα: Μαρία Ναυπλιώτου, Κόμης Αλεξέι Αλεξάντροβιτς Καρένιν: Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Αλέξανδρος Μπαλαμώτης, Δημήτρης Καραμπέτσης, Μαριάννα Τουντασάκη, Μελέτης Ηλίας, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Ευγενία Δημητροπούλου, Μάξιμος Μουμούρης, Ντίνα Αβαγιανού, Ορφέας Αυγουστίδης, Γεράσιμος Γεννατάς, Μυρτώ Αλικάκη, Σπύρος Μπιμπίλας κ.ά.

«Ειρήνη» από το θίασο «Υιόβακχο»

Ο θίασος «Υιόβακχος» και ο Αλβανικός Σύνδεσμος Ηθοποιών - Λογοτεχνών «Λίτερ Αρτ» παρουσιάζουν την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη στο θέατρο του Νέου Δημαρχείου Περιστερίου (πλατεία Δημοκρατίας, στάση Μετρό «Περιστέρι»), την Πέμπτη 4 Μάρτη, στις 19.00.

Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Τ. Σαριγκούλη

Κοστούμια: Τούλα Μωραΐτη

Επιμέλεια ήχων: Λούης

Παίρνουν μέρος: Α. Μαρτζούκος, Τ. Ζάτσεφ, Σ. Κατηφόρης, Δ. Τσοϊδάκης, Α. Πούλος, Κ. Ροδίτη, Γ. Κουτσουπιά, Χ. Μπαλατσούρα, Τ. Σαριγκούλη, Θ. Παπαστάθης, Ν. Ιωσήπου, Ζ. Μασούρα, Δ. Παπαηλιού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ