ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Οχτώβρη 2000
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αγωνιστική μουσική κατά της ανεργίας

Πορεία διαμαρτυρίας των μουσικών στο υπουργείο Εργασίας

Πορεία διαμαρτυρίας του ΠΜΣ μετά μουσικής (1991)
Πορεία διαμαρτυρίας του ΠΜΣ μετά μουσικής (1991)
«Ελάτε, όλοι μαζί να φωνάξουμε ότι, όχι μόνο ΔΕ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΔΟΥΛΙΑ, αλλά ΘΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ!». Με αυτό το κάλεσμα - σύνθημα και με συνοδεία ζωντανής μουσικής, τα μέλη του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου, στις 24 του Οκτώβρη, θα ξεκινήσουν στις 12 το μεσημέρι από τα γραφεία του σωματείου τους (Σαπφούς 10) και θα πορευτούν προς το υπουργείο Εργασίας, διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος και εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής. Οι μουσικοί με συνθήματα, πλακάτ και τα μουσικά τους όργανα, θα φθάσουν στο υπουργείο και θα επιδώσουν το ίδιο υπόμνημα που είχαν δώσει στον υπουργό στις 31 Μάη 2000.

Αυτή η κινητοποίηση των μουσικών είναι πρώτη από τις κινητοποιήσεις που αποφάσισε να πραγματοποιήσει ο κλάδος, στη γενική συνέλευσή τους, στις 9 του Οκτώβρη.

Ενόψει της κινητοποίησής του, ο ΠΜΣ, με «επιστολή» του θα απευθύνεται στους περαστικούς, ζητώντας συγνώμη για την «ταλαιπωρία» τους από τη μουσική πομπή, ζητώντας τη συμπαράστασή τους, εκθέτοντας τα προβλήματα που τον ταλανίζουν και τα αιτήματά του. Η «επιστολή» μεταξύ άλλων αναφέρει: «Είμαστε η γνωστή ομάδα εργαζομένων, που το αίτημά μας είναι η εργασία και όχι η απασχόληση. Εμείς, που όλη τη ζωή μας την έχουμε αφιερώσει στη μουσική μας, για διασκέδαση αλλά και ψυχαγωγία με τελικό αποδέκτη το κοινό».

«Είμαστε, ίσως, οι μοναδικοί εργαζόμενοι που, ενώ γνωρίζουμε τι ώρα θα αρχίσουμε την εργασία μας ποτέ δε γνωρίζουμε την ώρα λήξης της. Είμαστε από τα λίγα επαγγέλματα που, ενώ μας καλύπτει πολύ η κείμενη νομοθεσία, η ίδια η πολιτεία αρνείται ή αδυνατεί να τηρήσει τους νόμους της. Είμαστε οι εργαζόμενοι που πρέπει να δουλεύουμε μέχρι τα 78 μας χρόνια για να πάρουμε σύνταξη. Είμαστε αυτοί που, αν και ειδικοί σε ζητήματα μουσικής, ποτέ δε ρωτήθηκε η άποψή μας για τα μουσικά δρώμενα του τόπου μας. Είμαστε οι εργαζόμενοι που, ενώ καλύπτουμε οργανικές θέσεις στις Ορχήστρες (ΕΡΤ, Κρατικές ορχήστρες, Λυρική κ.ά.) αρνούνται πεισματικά την αναγκαιότητα της εργασίας μας και μας θεωρούν έκτακτους συνεργάτες, ή ακόμα και εργολήπτες, που ποτέ δεν έχουμε γνώμη για το έργο που αναλαμβάνουμε! Είμαστε αυτοί που ποτέ δε θα μας δεις σε ελληνικό πλοίο ή ξενοδοχείο, γιατί τις θέσεις μας παίρνουν αλλοδαποί μουσικοί, με ανοχή της πολιτείας. Είμαστε αυτοί, που στα θέατρα πάντα μας ακούς να παίζουμε, αλλά σχεδόν ποτέ δε μας βλέπεις, γιατί η κασέτα... είναι φθηνότερη!».

Στη συνέχεια, αφού η «επιστολή» παραθέτει τα αιτήματα του κλάδου: Εφαρμογή της ΣΣΕ. Σύνταξη - ασφάλιση σε κάθε μουσικό (35ετία, χωρίς όριο ηλικίας). Λόγο στα μουσικά πράγματα του τόπου. Αναγνώριση θέσεων στις ορχήστρες, ως πάγιες οργανικές θέσεις εργασίας. Επαγγελματίες μουσικοί στα πλοία, στα ξενοδοχεία, στα θέατρα. Η επιστολή αφού απευθύνεται σε κάθε πολίτη λέγοντας: «Αγαπητέ φίλε - φίλη, σε θέλουμε συμπαραστάτη στον αγώνα μας, γιατί η υπόθεση του Πολιτισμού και της Ψυχαγωγίας είναι δική σου. Μην αφήνεις άλλους να στην επιβάλουν. Η μουσική δε βλέπεται, ακούγεται», καταλήγει με αγωνιστικό χιούμορ: «Γι' αυτό ακούτε ζωντανή μουσική. Κάνει καλό και καταπολεμάει την ανεργία».

Ο Χ. Πίντερ στην Αθήνα

Ο Χάρολντ Πίντερ (δεξιά), με τον Αντώνη Αντύπα, μετά την παράσταση του τελευταίου έργου του Πίντερ «Celebration», στο θέατρο «Αλμέιντα» του Λονδίνου (Μάης 2000)
Ο Χάρολντ Πίντερ (δεξιά), με τον Αντώνη Αντύπα, μετά την παράσταση του τελευταίου έργου του Πίντερ «Celebration», στο θέατρο «Αλμέιντα» του Λονδίνου (Μάης 2000)
Ο κορυφαίος Βρετανός δραματουργός, η πιο τολμηρή και σθεναρή ευρωπαϊκή φωνή καταγγελίας και διαμαρτυρίας ενάντια στο «νεοταξικό» αμερικανικό και ευρωπαϊκό ιμπεριαλισμό, ο Χάρολντ Πίντερ, ξανάρχεται στην Ελλάδα έπειτα από την αναγόρευσή του, τον περασμένο Μάη, σε διδάκτορα του ΑΠΘ από το Πανεπιστήμιο. Ο Χάρολντ Πίντερ, με τη σύζυγό του, Αντόνια Φρέιζερ-Πίντερ (ιστορικός), έρχονται στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις των έργων του «Τέφρα και σκιά» και «Νεκρή ζώνη», τα οποία παίζονται για δεύτερη χρονιά στα θέατρα της «Οδού Κυκλάδων» και «Απλό», αντίστοιχα. Το έργο «Νεκρή ζώνη» παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα, ενώ το έργο «Τέφρα και σκιά», σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή.

Ο Χάρολντ Πίντερ και η σύζυγός του θα παρακολουθήσουν τη βραδινή παράσταση του έργου «Τέφρα και σκιά» στις 21/10 (στο «Θέατρο της Οδού Κυκλάδων») και στις 22/10 τη «Νεκρή ζώνη» (στο «Απλό θέατρο»).

Το BBC, που θα ακολουθήσει τον Πίντερ στο ταξίδι του στην Ελλάδα, ζήτησε να ενσωματώσει στο διπλό πορτρέτο, που ετοιμάζει για τη ζωή και το έργο του σημαντικού θεατρικού συγγραφέα, σκηνές που θα βιντεοσκοπήσει και από τις δύο παραστάσεις. Αναμφισβήτητα η επίσκεψη του Πίντερ, που πραγματοποιείται ύστερα από δική του επιθυμία, αποτελεί μεγάλη τιμή όχι μόνο για το Ελληνικό θέατρο αλλά και για τον τόπο μας και πραγματοποιείται σε μια στιγμή που ο μεγάλος αυτός συγγραφέας, ο οποίος μαζί με τον Μπέκετ σφράγισαν το θέατρο του αιώνα μας, αποτελεί την πιο ισχυρή φωνή διαμαρτυρίας κατά της καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων στον πλανήτη μας.

Το τελευταίο έργο του Πίντερ, «Celebration», που ανέβηκε φέτος στο Λονδίνο με μεγάλη επιτυχία, προγραμματίζει να παρουσιάσει, μετά τη «Νεκρή ζώνη», το «Φάσμα» στο «Απλό Θέατρο».

Θέατρο
Παραστάσεις για παιδιά
«Θείος Σκρουτζ» από την Παιδική Σκηνή του «Μοντέρνου Θεάτρου»
«Θείος Σκρουτζ» από την Παιδική Σκηνή του «Μοντέρνου Θεάτρου»
  • Στην Παιδική Σκηνή του θεάτρου «Αλκυονίς», το «Μοντέρνο Θέατρο» επαναλαμβάνει το «Θείο Σκρουτζ» του Ντίκενς σε διασκευή - σκηνοθεσία Γιώργου Μεσσάλα, σκηνικά Βασίλη Τσιντσικώφ, κοστούμια Μαρίας Ιγγλέση. Παίζουν: Γιώργος Μεσσάλας, Τζένη Στεφανάκου, Παναγιώτης Σπηλιόπουλος, Περικλής Μοσχολιδάκης, κ.ά.
  • Η «Παιδαγωγική Σκηνή» της Τζένης Φωτίου παρουσιάζει στο «Ελυζέ» (Νυμφαίου 12, στα Ιλίσια) «Τα παραμύθια της Ανέμης» του Βασίλη Ρώτα, σε σκηνοθεσία Τζένης Φωτίου, μουσική Τάσου Καρακατσάνη, σκηνικά - κοστούμια Σπύρου Κωτσόπουλου και χορογραφίες Αντας Αραβοσιτά. Παίζουν: Στάθης Αναστασίου, Κώστας Ντάγκας, Μαριάννα Ξενίδου, Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος, Αγγελική Σταύρου, Κάλλια Σφενδουράκη, Σωτήρης Τσακομίδης, Τζένη Φωτίου.
  • Στο θέατρο «Οραμα - Κ.Πρέκα» (Παπάγου) η Παιδική Σκηνή παρουσιάζει το έργο «Δαίδαλος και Ικαρος» του Γιάννη Κουλάκη, σε σκηνοθεσία Κώστα Πρέκα, σκηνικά - κοστούμια Τάκη Παρλαβάντζα, μουσική Κρίστοφερ Μπάκα, χορογραφίες Μαρίας Βαρλάμου. Παίζουν: Γεωργία Βασιλοπούλου, Νίκος Τσιμάρας, Βούλα Λιόλιου, Εμυ Συρίγου, Γιάννης Τσιώμου, Ρένα Σφηνιά, Νατάσα Παπάζογλου, Ελένη Κυβετού, Μάνος Σοφουλάκης.
Βιβλίο
Βιβλιοπαρουσιάσεις
  • Οι εκδόσεις «Εφεσος» και το ΔΣ του Πειραϊκού Συνδέσμου, σήμερα (12.30 μ.μ.) στη «Μ. Βρετανία» παρουσιάζουν τη συλλεκτική έκδοση «Πειραιάς: Κέντρο Ναυτιλίας και Πολιτισμού».
  • Οι εκδόσεις «Καστανιώτη» θα παρουσιάσουν: Στις 23/10 (8 μ.μ.), στο Ινστιτούτο «Γκαίτε», το βιβλίο του Ινγκο Σούλτσε «Απλές ιστορίες» (μετάφραση Αλεξάνδρα Παύλου). Ενα μυθιστόρημα, που αφορά στα «πεπρωμένα» που δημιούργησε η «συμβίωση» των δύο Γερμανιών από το 1990 και τα τραύματα που άφησε η επανένωσή τους. Περιγράφει τις σημερινές, καθημερινές ιστορίες απόγνωσης και κωμικοτραγικής σύγχυσης των κατοίκων της πρώην ΓΛΔ. Στην παρουσίαση, θα παραστεί και ο συγγραφέας, ο οποίος θα διαβάσει αποσπάσματα του βιβλίου του και θα συζητήσει με τον συγγραφέα Αρη Σφακιανάκη για τη σύγχρονη ευρωπαϊκή λογοτεχνία. Στις 24/10 (8 μ.μ.), στο βιβλιοπωλείο της Βασ. Κωνσταντίνου 6, Χαλάνδρι, το μυθιστόρημα της Λένας Βιδάλη «Εργαζόμενο αγόρι». Στις 25/10 (μετά τα μεσάνυχτα) στο μπαρ «Στοά - cooper» (Πατησίων 101 και Κοδριγκτώνος), το βιβλίο του Γιώργου Σκούρτη «Ασκήσεις έρωτα» (θα διαβάσουν οι ηθοποιοί Μ. Κουγιουμτζής, Φ. Σοφιανός, Δ. Ματσούκα, Β. Χριστοδούλου).
  • Οι εκδόσεις «Νικόδημος», στις 21/10 (11 π.μ.), στο καφέ «Diana» του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Αθηναίων, θα παρουσιάσουν τα λογοτεχνικά βιβλία των Γιολάντας Πατεράκη «Η αρχόντισσα του Αιγαίου - Σύρα» και Αυγής Παπάκου - Λάγου «Το μυστικό του πατέρα».
  • Τα «Νέα Σύνορα» Α. Α. Λιβάνη, στις 25/10 (8 μ.μ.), στο «Σπίτι της Κύπρου», θα παρουσιάσουν το βιβλίο της Χαράς Κοσεγιάν «Εχει κι άλλες όψεις το φεγγάρι».
Ανάρπαστο στην Τουρκία

Μεγάλη επιτυχία σημειώνει στην Τουρκία το μυθιστόρημα του Κώστα Μουρσελά «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά» . Πριν από δύο μήνες, που ο συγγραφέας πήγε στην Τουρκία, διαπίστωσε ότι το βιβλίο του είχε ήδη κάνει 19 εκδόσεις, που σημαίνει 38.000 αντίτυπα (κάθε έκδοση κυκλοφορεί σε 2.000 αντίτυπα). Η μεγάλη διάδοση του μυθιστορήματος στην Τουρκία (το οποίο και στην Ελλάδα είχε μεγάλη επιτυχία και γυρίστηκε αργότερα σε σίριαλ), ξεκίνησε από Τούρκους δημοσιογράφους, οι οποίοι το διάβασαν και ενθουσιάστηκαν. Οπως λέει ο Κ. Μουρσελάς, όλοι οι Τούρκοι δημοσιογράφοι που συνάντησε κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη γείτονα χώρα, είχαν διαβάσει το βιβλίο του, το οποίο (όπως συμβαίνει με όλα τα πολύ επιτυχημένα βιβλία) πουλιέται και έξω από τα βιβλιοπωλεία στη μισή και παρακάτω τιμή.

Μέσο συνένωσης των συγγραφέων «που απολαύουν ευρείας αποδοχής» και εκείνων «που σιωπούν αναγκαστικά εξαιτίας της λογοκρισίας, της φυλακής ή των απειλών», αποτελεί το περιοδικό «Αουτονταφέ», η επιθεώρηση του «Διεθνούς Κοινοβουλίου των Συγγραφέων». Το περιοδικό εκδίδεται δύο φορές το χρόνο, σε πέντε γλώσσες ταυτόχρονα: ελληνικά (εκδόσεις «Αγρα»), ισπανικά, ιταλικά, αγγλικά, γαλλικά. Οι πέντε εκδόσεις του θα παρουσιαστούν στην έκθεση βιβλίου της Φρανκφούρτης (20/10) στο Διεθνές Κέντρο της έκθεσης, από τους Κριστιάν Σαλμόν και Ασια Ντζιέμπαρ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ