ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 25 Σεπτέμβρη 2025
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Μέτρα για να μην επιβαρυνθούν οι κάτοικοι από τη συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Χαλκίδας

Ερώτηση για τα προβλήματα που δημιουργεί η αναγκαία συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Χαλκίδας στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή, ζητώντας να εκτελεστούν οι σχετικές εργασίες χωρίς να επιβαρυνθούν οι κάτοικοι, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος, Θανάσης Παφίλης και Διαμάντω Μανωλάκου προς τον υπουργό Υποδομών - Μεταφορών. Συγκεκριμένα αναφέρουν:

«Οπως έχει γίνει γνωστό, το επόμενο διάστημα επίκειται συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Χαλκίδας και οι σχετικές εργασίες, όπως έχει δημοσιευτεί στον Τύπο, θα συνοδευτούν με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Υψηλή Γέφυρα διάρκειας 30 ημερών, ενώ θα κλείσει τελείως για διάστημα 10 ημερών.

Αδιαμφισβήτητα η συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Χαλκίδας, 31 χρόνια μετά τα εγκαίνιά της, είναι απόλυτα αναγκαία.

Παρ' όλα αυτά, ήδη υπάρχει μεγάλη ανησυχία στους εργαζόμενους και στον λαό της Χαλκίδας και της ευρύτερης περιοχής της κεντρικής Εύβοιας, καθώς μια τέτοια εξέλιξη θα οξύνει παραπέρα το ήδη υπαρκτό πρόβλημα του κυκλοφοριακού και θα κάνει ασφυκτική την κατάσταση. Με κανονική λειτουργία και των δύο γεφυρών της Χαλκίδας υπάρχει καθημερινό μποτιλιάρισμα στην Υψηλή Γέφυρα το πρωί και το μεσημέρι, καθώς χιλιάδες εργαζόμενοι μετακινούνται από την Εύβοια για την εργασία τους από και προς τη Βιομηχανική Περιοχή Οινοφύτων - Σχηματαρίου. Επίσης, μποτιλιάρισμα δημιουργείται Παρασκευές και Κυριακές, όπου χιλιάδες επισκέπτες μεταβαίνουν στην Εύβοια μέσω της Υψηλής Γέφυρας.

Μάλιστα, αυτήν την περίοδο πραγματοποιούνται εργασίες ανάπλασης της οδού Βενιζέλου στο κέντρο της Χαλκίδας, μίας εκ των βασικών οδικών αρτηριών που οδηγούν στην Παλαιά Γέφυρα, πράγμα που ήδη οδηγεί σε πρόσθετη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Το τι μπορεί να επικρατήσει στους δρόμους της Χαλκίδας, αν κλείσει η μία εκ των δύο γεφυρών για την κυκλοφορία σε εργάσιμη μέρα και ώρα, το έζησαν χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της Χαλκίδας στις 4 Αυγούστου 2025, όταν υπέστη βλάβη η Παλαιά Γέφυρα της Χαλκίδας και έμεινε ανοιχτή για περίπου 24 ώρες.

Για όλα αυτά δεν έχει γίνει καμία επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο, την εργολήπτρια εταιρεία ή κάποιον άλλο αρμόδιο κρατικό φορέα. Πολύ περισσότερο, δεν έχουν ανακοινωθεί μέτρα για την αποσυμφόρηση και την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, αλλά και των προβλημάτων στη ναυσιπλοΐα, καθώς κατά την περίοδο εργασιών στην Υψηλή Γέφυρα, όπως λέγεται δεν θα ανοίγει η Παλαιά Γέφυρα για τη ναυσιπλοΐα.

Φυσικά, όλα αυτά θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν έγκαιρα είχε σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σύγχρονη 3η Γέφυρα δύο ρευμάτων ανά κατεύθυνση στην ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας, που θα συνδεόταν με τον υπό κατασκευή περιφερειακό της Χαλκίδας, οδηγώντας όλη την κίνηση έξω από την πόλη, ανακουφίζοντας καθημερινά χιλιάδες εργαζόμενους, αποσυμφορίζοντας το κέντρο της Χαλκίδας, εξασφαλίζοντας ασφάλεια και ταχύτητα στις μεταφορές ανθρώπων και εμπορευμάτων και ευκολότερη πρόσβαση στους επισκέπτες της Εύβοιας.

Ερωτάται ο κ. υπουργός τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε να εκτελεστούν οι αναγκαίες εργασίες συντήρησης στην Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας χωρίς να επιβαρυνθεί η κοινωνική και οικονομική ζωή της περιοχής».

Νέο περιστατικό αστυνομικής αυθαιρεσίας

Θύμα αστυνομικής αυθαιρεσίας, που πλέον είναι καθημερινό φαινόμενο, έπεσε χτες και δημοσιογράφος της εφημερίδας μας.

Συγκεκριμένα χτες το πρωί ομάδα «ΔΙΑΣ» στην Πετρούπολη (συγκεκριμένα η 508) τον προσέγγισε ενώ ήταν στη θέση του οδηγού στο σταθμευμένο αυτοκίνητό του, στην οδό Βασιλείου Βουλγαροκτόνου (πριν τη γωνία με την Παύλου Μελά). Αστυνομικός της ομάδας πάνω στη μηχανή στάθηκε δίπλα του, και του ζητήθηκε ο λόγος που βρίσκεται εκεί και εάν είναι κάτοικος της περιοχής. Οταν ρωτήθηκε ο αστυνομικός για ποιο λόγο ρωτάει και προς τι ο συγκεκριμένος έλεγχος, ξεκίνησε ένα μπαράζ ερωτήσεων, πού μένει και τι κάνει εκεί. Απάντησε ότι δεν είναι κάτοικος του συγκεκριμένου δήμου, ότι περιμένει το παιδί του που είναι σε ένα σπίτι λίγο πιο κάτω, και οι ερωτήσεις συνεχίστηκαν. Ο τόνος της φωνής ανέβηκε με απειλές και εκφοβισμό, και στη συνέχεια όλοι οι αστυνομικοί περικύκλωσαν το όχημα και ζητήθηκε η ταυτότητα του οδηγού για εξακρίβωση στοιχείων, όπως και έγινε.

Με την ολοκλήρωση της εξακρίβωσης, στη διαμαρτυρία του δημοσιογράφου - που κοινοποίησε την ιδιότητά του - και ότι όλος αυτός ο έλεγχος γίνεται παράτυπα, αφού δεν στηρίζεται σε κάποια νομοθεσία, ο αστυνομικός δεν απάντησε και άλλοι αστυνομικοί πρόβαλαν ότι μπορούν να ελέγχουν ό,τι θέλουν όπου θέλουν. Αυτή η κατάσταση φυσικά δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό, αλλά καθημερινή πραγματικότητα που στοχεύει στην εμπέδωση του κλίματος τρομοκρατίας στο όνομα της αντιμετώπισης της εγκληματικότητας. Πολλές φορές δε η εξακρίβωση στοιχείων στον «σωρό» γίνεται αφορμή για πολύ μεγαλύτερη ταλαιπωρία ανθρώπων, χωρίς ουσιαστικό λόγο και αφορμή.

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
Από παράταση σε παράταση το Μητροπολιτικό Πάρκο που εξελίσσεται σε «Μετρό Νο2»

Τον κίνδυνο να εξελιχθεί σε «Μετρό 2» το μεγάλο έργο κατασκευής του Μητροπολιτικού Πάρκου στο πρώην Στρατόπεδο «Παύλου Μελά» στη Θεσσαλονίκη, εξαιτίας των καθυστερήσεων και των παρατάσεων, αναδεικνύει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Παύλου Μελά.

Η περίοδος του καλοκαιριού μέχρι σήμερα χαρακτηρίστηκε από 3 συνεχόμενες παρατάσεις στην εξέλιξη της κατασκευής του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά (ΜΠΠΜ), οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις προηγούμενες καθυστερήσεις.

Θυμίζουμε ότι το ΜΠΠΜ έπρεπε να είχε τεθεί σε λειτουργία και κοινή χρήση από τον Γενάρη του 2024 και από τον Γενάρη του 2025 να βρίσκονται σε χρήση και λειτουργία το σύνολο των κτιρίων, σύμφωνα με τη Μελέτη Οικονομικής Βιωσιμότητας.

Πιο συγκεκριμένα, οι παρατάσεις αφορούν:

- Την 3η παράταση του έργου «Περιβαλλοντική αναβάθμιση και απόδοση σε κοινή χρήση του ΜΠΠΜ». Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε στις 27/9/2021 (4 χρόνια αργότερα από τη σύμβαση παραχώρησης του πρώην στρατοπέδου στον δήμο) και η αρχική πρόβλεψη ήταν η ολοκλήρωση του έργου στις 27/9/2023. Με την τελευταία παράταση προβλέπεται το έργο να ολοκληρωθεί στις 27/6/2026, τη στιγμή που δεν έχουν φυτευτεί ούτε τα μισά δέντρα 5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης.

- Τη 2η τροποποίηση της σύμβασης του έργου «Παροχή υπηρεσιών συμβούλου για την εκπόνηση του έργου: Δημιουργική επανάχρηση των κτιρίων στρατωνισμού & περιβαλλοντική αναβάθμιση του Μητροπολιτικού Πάρκου (πρώην στρατοπέδου) Παύλου Μελά (Β' Φάση)». Υστερα από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, η σύμβαση υπογράφηκε στις 10/1/2023, δηλαδή έναν χρόνο αργότερα από την αρχική πρόβλεψη έναρξης της σύμβασης. Με τη νέα παράταση της σύμβασης, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τις 19/7/2026.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» τονίζει πως «η πορεία της κατασκευής του ΜΠΠΜ επιβεβαιώνει ότι η γρήγορη, ασφαλής, δωρεάν για τον λαό κατασκευή υποδομών απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομής, με αποκλειστικό κριτήριο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών. Οσο θα κυριαρχεί το καπιταλιστικό κέρδος, η επιλογή της κατασκευής ενός έργου και ο ρυθμός υλοποίησής του θα γίνεται πάντα με κριτήριο το ποσοστό κέρδους του επιχειρηματία, και όχι την αναγκαιότητα της κάλυψης των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων, της κοινωνικής πλειοψηφίας».



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ