Eurokinissi |
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν σε διεθνές συνέδριο για τη λειτουργία των μετρό, που διεξάγεται στην Αθήνα, η κυβέρνηση προτίθεται να εφαρμόσει τα μονά - ζυγά, κατά μήκος ολόκληρου του «Ολυμπιακού δακτυλίου», στον οποίο περιλαμβάνονται ουσιαστικά όλοι οι μεγάλοι λεωφόροι του Λεκανοπεδίου Αττικής. Για παράδειγμα οι λεωφόροι Κηφισού, Ποσειδώνος, Κηφισίας, Συγγρού, Καλλιρρόης, Βασ. Κωνσταντίνου, Βασ. Σοφίας, τμήμα της Αττικής οδού.
Το μέτρο αυτό θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τον Απρίλη του 2004, ώστε να δοκιμαστεί η ροή των νέων οδικών αξόνων που θα τεθούν στην κυκλοφορία. Παράλληλα, η κίνηση θα γίνεται ακόμη πιο δύσκολη, αφού στη μια λωρίδα κυκλοφορίας του «Ολυμπιακού δακτυλίου» θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνο τα μέλη της «ολυμπιακής οικογένειας» και τα λεωφορεία - εξπρές του ΟΑΣΑ.
Κανείς μάλιστα δε θα μπορεί να παραβιάσει τα μέτρα αυτά, καθώς το ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε χτες ότι άρχισε να εφαρμόζει πρόγραμμα ηλεκτρονικής διαχείρισης της κυκλοφορίας και για το λόγο αυτό θα εγκαταστήσει 210 κάμερες σε επίκαιρα σημεία των οδικών αξόνων από την Κηφισιά και την Παιανία, μέχρι την Παραλιακή και από το Δαφνί και τον Πειραιά μέχρι τις λεωφόρους Αλίμου - Καρέα - Κατεχάκη και τη Βουλιαγμένη.
Οπως υπολογίζουν οι αρμόδιοι, με τα μέτρα αυτά - και με την αστυνομοκρατία που θα κυριαρχήσει το διάστημα αυτό - η κυκλοφορία με ΙΧ θα περιοριστεί στο 5% μόλις των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα, ενώ το υπόλοιπο 95% για να μετακινηθεί θα πρέπει να παίρνει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το θέμα βέβαια είναι αν αυτά θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στην αυξημένη κίνηση, ακόμη και αν - όπως μελετάται - τις μέρες των Ολυμπιακών Αγώνων το μετρό και οι ΗΣΑΠ λειτουργούν σε 24ωρη βάση ή προστεθούν άλλοι 20 λεωφορειόδρομοι.
Τέλος, ανακοινώθηκε ότι στο πλαίσιο των μέτρων για την ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων θα γίνει προμήθεια 45.000 από ασφυξιογόνους μάσκες που θα τοποθετηθούν στα βαγόνια του μετρό, αλλά και 15 μηχανήματα ανίχνευσης εκρηκτικών που θα τοποθετηθούν στους σταθμούς του μετρό.
Οι μηχανικοί αρνούνται να αναλάβουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν και οφείλονται στις εγκληματικές παραλείψεις που έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες από τις κυβερνήσεις στον τομέα της οικοδομής.
Αυτό ξεκαθάρισαν χτες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι εκπρόσωποι του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, επισημαίνοντας ότι αν η κυβέρνηση επιμείνει να τους μεταθέσει όλες τις ευθύνες του συστήματος παραγωγής των έργων, ενώ παράλληλα θα καθιερώνει πλημμελείς και επιλεκτικούς ελέγχους των μελετών, όπως επιχειρεί να κάνει με το νομοσχέδιο που παρουσίασε, τότε θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.
Οπως τόνισαν, οι ρόλοι στο σύστημα παραγωγής των έργων θα πρέπει να είναι απολύτως διακριτοί, ώστε να μπορούν να αποδοθούν ευθύνες. Τώρα όμως η κυβέρνηση μέσα σε ένα καθεστώς αοριστίας που επικρατεί, τους ζητά να πληρώσουν και για δικές της παραλείψεις, όπως ο πλημμελής έλεγχος των υλικών, η παρακολούθηση της συντήρησης των έργων, η υπολειτουργία των Πολεοδομιών λόγω έλλειψης υποδομών και προσωπικού κ.ά. Θέλουμε - τόνισαν - τον αυστηρότατο έλεγχο σε όλες τις φάσεις της παραγωγής των έργων και γι' αυτό έχουμε κάνει προτάσεις από το 1990. Συνιστά, όμως έλλειμμα ηθικής της πολιτικής να θέλεις να μεταθέσεις τις δικές σου ευθύνες, όπως κάνει η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο.
Τέλος, επισήμαναν ότι προσέρχονται στο διάλογο με το ΥΠΕΧΩΔΕ με πολύ μεγάλη επιφυλακτικότητα καταθέτοντας τις προτάσεις τους επί του νομοσχεδίου. Είμαστε βέβαιοι - υποστήριξαν - ότι ο διάλογος θα οδηγήσει σε κάποιες αλλαγές, χωρίς ωστόσο να ξέρουμε και πόσο σημαντικές θα είναι αυτές.
Στο μεταξύ, ωμή παρέμβαση στην εκλογική διαδικασία για τα νέα όργανα διοίκησης του ΤΕΕ επιχείρησε να κάνει προχτές κατά τη συνάντηση που είχε με το προεδρείο του η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου. Συγκεκριμένα, τους ζήτησε να αναβάλουν τις εκλογές που έχουν προκηρυχτεί για τις 30 Νοέμβρη, ώστε να προχωρήσει σε αλλαγές στο νόμο που τις διέπει και συγκεκριμένα να γίνεται η εκλογή του προέδρου με άμεση ψηφοφορία από όλα τα μέλη του ΤΕΕ.
Η κίνηση αυτή της υπουργού εκτιμάται ότι έγινε είτε για στενά κομματικούς λόγους - η παράταξη του ΠΑΣΟΚ παραμένει διασπασμένη - είτε για να λειτουργήσει ως αντιπερισπασμός στην κριτική που υφίστανται από το ΤΕΕ τα διάφορα νομοθετήματα της κυβέρνησης.
Πάντως οι εκπρόσωποι του ΤΕΕ δήλωσαν ότι θεωρούν αδιανόητο να προχωρήσει η υπουργός σε αλλαγές του νόμου που αφορά την εκλογική διαδικασία στο ΤΕΕ, χωρίς να έχει τις προτάσεις στο ζήτημα αυτό. Παράλληλα επισήμαναν ότι ο μόνος λόγος που μπορούν να αναβληθούν οι εκλογές του ΤΕΕ, σύμφωνα με το νόμο, είναι να συμπίπτουν με τις βουλευτικές εκλογές...
Σε παγίδες θανάτου έχουν μετατραπεί πολλοί δρόμοι του Δήμου Μίκρας, ιδιαίτερα στις περιοχές εκείνες που χτίστηκαν νέοι οικισμοί, μετά την ένταξή τους τα τελευταία χρόνια στο σχέδιο.
Η διασταύρωση Φιλίππου και Ανθέων στην Περαία αποτελεί ένα από τα πλέον επικίνδυνα σημεία. Δεν υπάρχουν φανάρια, ούτε διαγραμμίσεις, αλλά ούτε και φωτισμός. Μόνο τον τελευταίο χρόνο, όπως μας λένε οι κάτοικοι της περιοχής, έχουν γίνει 75 ατυχήματα, στα οποία πολλοί άνθρωποι έχουν τραυματιστεί ελαφρά ή και σοβαρότερα.
Η Ανθέων είναι ένας πλατύς δρόμος με διαχωριστική νησίδα και με μεγάλη κίνηση, καθώς συνδέει την παραλία της Περαίας με τη Θεσσαλονίκη. Πολλοί οδηγοί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, μη αντιλαμβανόμενοι πόσο μεγάλοι κίνδυνοι κρύβονται στις διασταυρώσεις. Ετσι, πολλές φορές δεν προλαβαίνουν να σταματήσουν έγκαιρα, όταν άλλοι οδηγοί, επιχειρώντας να βγουν στην Ανθέων και στην προσπάθειά τους να ελέγξουν το δρόμο καλύτερα, έχουν ήδη εισέλθει με το αυτοκίνητό τους στο ρεύμα κυκλοφορίας στο οποίο ήδη κινούνται οι ίδιοι. Το ίδιο επικίνδυνη όμως με τη διασταύρωση Ανθέων - Φιλίππου είναι η διασταύρωση της οδού Ανθέων με την Αμπελοκήπων, που βρίσκεται εκατό περίπου μέτρα πιο πέρα και στην οποία επίσης δεν υπάρχουν φανάρια.
Τα σοβαρότερα και περισσότερα ατυχήματα γίνονται στο σημείο -καρμανιόλα όπου η οδός Φιλίππου συναντά κάθετα την οδό Μηχανιώνας - Θεσσαλονίκης. Υπολογίζεται ότι 5 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί μέχρι τώρα σε διάφορα αιματηρά τροχαία που έχουν γίνει εδώ τα δύο τελευταία χρόνια. Τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από τη Φιλίππου δεν μπορούν να στρίψουν δεξιά για να ακολουθήσουν το ρεύμα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά θα πρέπει να πάνε δεξιά και στη συνέχεια να κάνουν αντίστροφη πορεία μόνο αφού προχωρήσουν διακόσια μέτρα παρακάτω στο πρώτο φανάρι. Για να το αποφύγουν αυτό, πολλοί οδηγοί επιχειρούν να περάσουν απευθείας στο αντίθετο ρεύμα, στρίβοντας αριστερά με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα συχνά να γίνονται σοβαρά ατυχήματα.
Οι κάτοικοι της παραπάνω περιοχής επανειλημμένα έχουν ζητήσει από τη Δημοτική Αρχή να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της επικινδυνότητας των δρόμων, χωρίς όμως, όπως μας λένε, να υπάρξει ανταπόκριση. Πριν λίγους μήνες μάλιστα προχώρησαν και σε συμβολική κατάληψη του οδοστρώματος, ενώ σχετική Επερώτηση έκανε στη Βουλή το ΚΚΕ. Η Δημοτική Κίνηση Δήμου Θερμαϊκού, με επικεφαλής τον Απ. Γιάνναρο, ζητάει άμεσα να συνεχιστούν τα έργα διαπλάτυνσης του δρόμου Θεσσαλονίκης - Μηχανιώνας.
Ακινητοποιούνται για 24 ώρες από αύριο στις 5 τα ξημερώματα τα ταξί σε Αθήνα και Πειραιά, με απόφαση του ΔΣ του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).
Οι αυτοκινητιστές ταξί της Αττικής συγκαλούν αύριο το πρωί έκτακτη γενική συνέλευση, παρουσία εκπροσώπων σωματείων από την περιφέρεια, προκειμένου να αποφασίσουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους.
Υπενθυμίζεται ότι οι ιδιοκτήτες ταξί στην Αττική, έχουν πραγματοποιήσει το τελευταίο διάστημα δύο κινητοποιήσεις, καταγγέλλοντας ότι η κυβέρνηση, με την προώθηση μιας σειράς μέτρων σε βάρος τους (φορολογικές επιβαρύνσεις, περιορισμοί στην κυκλοφορία, εξοντωτικές ποινές και χρηματικά πρόστιμα για τροχαίες παραβάσεις κλπ), μεθοδεύει την παράδοση των υπηρεσιών ταξί σε ισχυρά συμφέροντα.
Στην κήρυξη κινητοποιήσεων για τις 8 και 9 Οκτώβρη 2004 υποχρεώθηκε ουσιαστικά και το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, που μέχρι τώρα ήταν σε δυσαρμονία με τις διαθέσεις του κλάδου, τηρώντας συναινετική στάση προς την κυβέρνηση.