ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Απρίλη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Αύριο οι απολογίες

Motion Team

Πήραν παράταση και τελικά θα απολογηθούν, αύριο Σάββατο - μαζί με τον οδηγό της νταλίκας, Δ. Ντόλα - οι οκτώ συλληφθέντες από τον Εβρο, που κατηγορούνται για συνέργεια στο δυστύχημα των Τεμπών, το οποίο κόστισε τη ζωή 21 μαθητών και τον τραυματισμό πολλών άλλων.

Εναντίον των οκτώ συλληφθέντων - του διευθυντή του εργοστασίου ξυλείας «Ακρίτας», απ' όπου φορτώθηκε η μοιραία νταλίκα, του υπεύθυνου βάρδιας, τεσσάρων εργαζομένων φορτωτών και δυο από τους συνιδιοκτήτες του φορτηγού - έχει ασκηθεί δίωξη για συνέργεια σε ανθρωποκτονία, κατά συρροή, με ενδεχόμενο δόλο. Ως γνωστόν δίωξη για ανθρωποκτονίες, κατά συρροή, από πρόθεση και με ενδεχόμενο δόλο έχει ασκηθεί κατά του οδηγού του φονικού φορτηγού.

Κι ενώ τέσσερις μαθητές, ένας καθηγητής κι ο οδηγός του τουριστικού λεωφορείου παραμένουν, βαριά τραυματισμένοι, σε Εντατικές Μονάδες Θεραπείας των Νοσοκομείων της Λάρισας και του «Παπαγεωργίου» της Θεσσαλονίκης - άλλοι έξι μαθητές, ένας καθηγητής και δυο επιβάτες των ΙΧ αυτοκινήτων που μετείχαν στη σύγκρουση, ελαφριά τραυματισμένοι παραμένουν νοσηλευόμενοι - συνεχίζονται οι έρευνες για την πλήρη αποτύπωση των αιτιών του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Τα αίτια

Οσον αφορά στο πώς έγινε το δυστύχημα, η Επιτροπή Πραγματογνωμόνων που ερευνά την υπόθεση φαίνεται να καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τη μεγάλη καταστροφή προκάλεσαν οι μεταλλικές κολόνες, που αποτελούσαν το παραπέτο της ρυμούκλας του φορτηγού και οι οποίες «διέτρεξαν» κάθετα και κατά μήκος όλη την αριστερή πλευρά του τουριστικού λεωφορείου, «θερίζοντας» τις ζωές των μικρών παιδιών.

Οσον αφορά στα αίτια του δυστυχήματος, το σίγουρο είναι ότι σ' αυτά συμπεριλαμβάνονται:

  • Η κατάσταση του δρόμου. Στο σημείο της σύγκρουσης της νταλίκας με το τουριστικό λεωφορείο - αλλά και στο σύνολο, σχεδόν, των 12 χιλιομέτρων της Κοιλάδας των Τεμπών - ο δρόμος είναι πολύ στενός, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο και δεν αφήνει περιθώρια διαφυγής, καθώς από τη μια πλευρά είναι γκρεμός και από την άλλη βράχος. Ταυτόχρονα, λόγω των συνεχών και «κλειστών» στροφών, η ορατότητα είναι περιορισμένη.

Να σημειώσουμε εδώ ότι η κατασκευή του νέου δρόμου στα Τέμπη, που προβλέπεται να γίνει με τη διάνοιξη σηράγγων στον Κίσσαβο, καθυστερεί πολύ με ευθύνη της κυβέρνησης, η οποία αποφάσισε να κατασκευαστεί το έργο με αυτοχρηματοδότηση και περιμένει τον εργολάβο που θα το αναλάβει.

  • Η υπερφόρτωση της νταλίκας. Το φορτηγό φορτώθηκε με 5 τόνους σανίδων νοβοπάν παραπάνω από ό,τι «σήκωνε» - αντί για 23 τόνους, το φορτίο ζύγιζε 28 - ενώ, απ' ό,τι φαίνεται, και ο τρόπος φόρτωσης δεν ήταν πλήρως ασφαλής. Αλήθεια, γιατί επιτρέπεται να κυκλοφορούν με ασκέπαστο φορτίο στις Εθνικές Οδούς οι νταλίκες;

Κι ενώ όλοι αντιλαμβάνονται ποιος και γιατί κερδίζει από την υπερφόρτωση των φορτηγών, οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης ξυλείας, απ' όπου φορτώθηκε η μοιραία νταλίκα, δε διώκονται κι αντ' αυτών θα δικαστούν ...κάποιοι φορτοεκφορτωτές.

  • Η πλημμελής οδήγηση. Ο ίδιος ο οδηγός παραδέχεται ότι του ξέφυγε το φορτηγό, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και δεν μπόρεσε να το επαναφέρει. Ως προς την ταχύτητα της νταλίκας την ώρα της σύγκρουσης, δεν μπορούν βγουν συγκεκριμένα συμπεράσματα, καθώς ο «ταχογράφος» βρέθηκε «πειραγμένος». Πάντως, ο οδηγός υποστηρίζει ότι δεν έτρεχε.

Πάντως, ούτως ή άλλως, υπάρχει πρόβλημα καλύτερου αστυνομικού ελέγχου και βοήθειας στους οδηγούς από την Τροχαία, πολύ περισσότερο που στο συγκεκριμένο κομμάτι της Εθνικής Οδού έχουν γίνει πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟΝ ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ
Επέκταση της ποινικής δίωξης

Ο Σένια Ανέστι ζητάει την ποινική δίωξη και της διοίκησης του ΚΤΕΛ και των ιδιοκτητών του λεωφορείου

Την ποινική δίωξη και της διοίκησης του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και των ιδιοκτητών του λεωφορείου, ζητάει ο Αλβανός υπήκοος Σένια Ανέστι, ο οποίος έχασε από πνιγμό και τα δυο παιδιά του στο πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στον Αλιάκμονα, με αναφορά που κατέθεσε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου.

Ο Σένια Ανέστι υποστηρίζει ότι ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Κατερίνης Θ. Σταμάτης όφειλε να ασκήσει διώξεις, όχι μόνο στον οδηγό της προπορευόμενης νταλίκας, αλλά και κατά παντός τρίτου προσώπου που ευθύνεται για την κακή συντήρηση και κακή λειτουργία του μοιραίου λεωφορείου.

Συγκεκριμένα, ο τραγικός πατέρας επικαλείται την έκθεση πραγματογνωμοσύνης και υποστηρίζει ότι η κατάσταση των ελαστικών των τροχών του λεωφορείου ήταν σε κακή κατάσταση, που είχε ως αποτέλεσμα τη μη ασφαλή οδήγηση του λεωφορείου του οχήματος, τη μη σωστή λειτουργία του συστήματος ανάρτησης και τη μειωμένη αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης.

Επίσης, στην αναφορά του, αναφέρει ότι ευθύνες πιθανόν να φέρουν και οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών που χορήγησαν τα πιστοποιητικά καταλληλότητας του λεωφορείου, ενώ προσθέτει ότι ο οδηγός του λεωφορείου που έχασε τη ζωή του στον Αλιάκμονα δεν ήταν υπεύθυνος για τη συντήρηση και την καλή λειτουργία του λεωφορείου.

Στην αναφορά του προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, ο Σένια Ανέστι σημειώνει και διάφορες ...περίεργες ενέργειες, όπως το γεγονός ότι το λεωφορείο αμέσως μετά το δυστύχημα αποδόθηκε στους ιδιοκτήτες, οι οποίοι το διέλυσαν και εξαφάνισαν διάφορα εξαρτήματά του. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι απέμειναν τα ελαστικά τροχών μόνο του πίσω μέρους του αυτοκινήτου.

Συμπληρωματική απολογία Τσιγαρίδα

Συμπληρωματική απολογία έδωσε χτες στον εφέτη ανακριτή Λ. Ζερβομπεάκο ο προφυλακισμένος πολιτικός μηχανικός Χρ. Τσιγαρίδας και φερόμενος ως επιτελικό στέλεχος της οργάνωσης «ΕΛΑ». Σύμφωνα με πληροφορίες, ο «Αντριου» του «ΕΛΑ» αρνήθηκε τις συμπληρωματικές κατηγορίες που του αποδίδονται και από την απολογία του καταρρίπτεται η θεωρία «των συγκοινωνούντων δοχείων» μεταξύ των τρομοκρατικών οργανώσεων «17 Νοέμβρη» και «ΕΛΑ».

Να υπενθυμίσουμε ότι οι νέες κατηγορίες που αποδίδονται στον Χρ. Τσιγαρίδα, καθώς και στους άλλους τρεις συγκατηγορούμενούς του, αφορούν αυτουργία σε όλα τα χτυπήματα του «ΕΛΑ» από το 1986 μέχρι το 1995, οπότε και η οργάνωση ανέστειλε τη δράση της, καθώς και ηθική αυτουργία σε δύο ενέργειες της οργάνωσης «1η Μάη» (απόπειρα κατά Γ. Ραυτόπουλου και ανθρωποκτονία του εισαγγελέα Αν. Βερνάρδου).

Με πρωτοβουλία του Νομαρχιακού Συμβουλίου Ημαθίας, ανοίχτηκαν τραπεζικοί λογαριασμοί για την οικονομική στήριξη των οικογενειών των 21 μαθητών που σκοτώθηκαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Οι λογαριασμοί είναι οι εξής: Εμπορική Τράπεζα: 55487359, ALPHA Bank: 83000-2101-238465, Eurobank: 00260077160100767300, Γενική Τράπεζα: 9800131460-2, Τράπεζα Πειραιώς: 5242-017635-991, Τράπεζα Αττικής: 5476-5878 και Αγροτική Τράπεζα: 210-01-029418-41.

Γνωστοί ηθοποιοί και τραγουδιστές, ανάμεσά τους οι Λάκης Λαζόπουλος, Γιάννης Ζουγανέλης, Βασίλης Παϊτέρης, αλλά κυρίως απλοί πολίτες, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ενωσης Σκηνοθετών Βόρειας Ελλάδας και συμμετείχαν στην αιμοδοσία, που οργάνωσε χθες σε ένδειξη ελάχιστου φόρου τιμής στη μνήμη των 21 μαθητών, που χάθηκαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η αιμοδοσία έγινε στην πλατεία Αρχαίας Αγοράς. Οι φιάλες που συγκεντρώθηκαν θα παραχωρηθούν στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ