ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Αυγούστου 2000
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Χορός δισεκατομμυρίων και για τα οδικά έργα

Εκατοντάδες δισεκατομμύρια, που θα αντληθούν από τα διαρθρωτικά ταμεία, τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά και ιδιωτικά κεφάλαια, θα δαπανηθούν για την κατασκευή δεκάδων οδικών έργων, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Τα χρονοδιαγράμματα των 18 οδικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 390 δισ. δρχ., παρουσίασε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης. Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, τα έργα θα έχουν αρχίσει στα μέσα του 2000 και θα ολοκληρωθούν το Μάρτη του 2004. Πηγές χρηματοδότησης των έργων θα είναι το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, το Ταμείο Συνοχής, καθώς και ιδιωτικά κεφάλαια.

Τα έργα είναι τα εξής:

  • Ολοκλήρωση οδικών συνδέσεων του Ολυμπιακού Χωριού στο Μενίδι Αχαρνών με το ΟΑΚΑ, συμπεριλαμβανομένου και του τμήματος επέκτασης της λεωφόρου Κύμης τόσο μέσω της Εθνικής οδού και της Αττικής Οδού, όσο και μέσα από την επέκταση της λεωφόρου Κύμης. Προϋπολογισμός: 110 δισ. δρχ. δρχ.
  • Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις γύρω από το ΟΑΚΑ. Προϋπολογισμός: 18,6 δισ. δρχ.
  • Οδικά έργα Ολυμπιακού Δακτυλίου: Λεωφόρος Συγγρού- Καλλιρρόης-Βασ. Κωνσταντίνου-Βασ. Σοφίας-Κηφισίας-Αττική Οδός-Κηφισού-Ποσειδώνος (από ΣΕΦ έως λεωφόρο Συγγρού): Προϋπολογισμός 50,7 δισ. δρχ.
  • Μαραθώνια διαδρομή: Οδικά έργα και εργασίες διαμόρφωσης, ευπρεπισμού και αναβάθμισης λεωφόρου Μεσογείων. Προϋπολογισμός: 20,4 δισ. δρχ.
  • Οδικά έργα Αττικής Οδού και λεωφόρου Βάρης-Κορωπίου. Προϋπολογισμός: 15,2 δισ. δρχ.
  • Νέες οδικές συνδέσεις Σταυρού-Ραφήνας και Σταυρού-Λαυρίου. Προϋπολογισμός: 38,5 δισ. δρχ.
  • Οδικές συνδέσεις του Ιππικού Κέντρου και του Κέντρου Σκοποβολής στο Μαρκόπουλο, τόσο με τη δυτική πρόσβαση (σ.σ. Ολυμπιακού Δακτυλίου) όσο και με τη βόρεια. Προϋπολογισμός: 12,2 δισ. δρχ.
  • Οδικές συνδέσεις του Κέντρου Κωπηλασίας στο Σχινιά και του Κέντρου Κανό-Καγιάκ στο Ριζάρι με το οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου μέσω της λεωφόρου Μαραθώνος. Προϋπολογισμός: 9,18 δισ. δρχ.
  • Παραλιακή λεωφόρος Ποσειδώνος (Συγγρού-Αγ. Κοσμάς). Προϋπολογισμός: 10,4 δισ. δρχ.
  • Λεωφόρος Τροχιοδρόμων (Ανδρέα Παπανδρέου, από το Νέο Φάληρο έως το Σχιστό). Προϋπολογισμός: 40 δισ. δρχ.
  • Εξασφάλιση προσβάσεων και έργα βελτίωσης οδικών συνδέσεων λοιπών αθλητικών εγκαταστάσεων (Αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού). Προϋπολογισμός: 8,9 δισ. δρχ.
  • Αναβάθμιση του Κέντρου Σηματοδότησης και δημιουργία Κέντρου Ελέγχου και Διαχείρισης της Κυκλοφορίας. Προϋπολογισμός: 12 δισ. δρχ.
  • Πρόγραμμα στάθμευσης για εξυπηρέτηση των αθλητικών εγκαταστάσεων και πιθανώς άλλων μαζικών εκδηλώσεων. Δεν έχει προσδιοριστεί ο προϋπολογισμός.

Οπως δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, «ήδη εκπονούνται οι μελέτες έξι οδικών έργων, ενώ εντός των ημερών θα ανατεθούν άλλες πέντε μελέτες. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2001 θα δημοπρατηθούν τα έργα και θα ξεκινήσει η κατασκευή τους.

Πέντε από τα παραπάνω έργα θα έχουν ολοκληρωθεί πριν το Μάρτη του 2004. Συγκεκριμένα:

  • Η οδική σύνδεση των Ολυμπιακών Κέντρων στο Μαρκόπουλο (30.6.2002)
  • Η οδική σύνδεση των Ολυμπιακών Κέντρων στις θέσεις Σχινιάς και Ριζάρι (31.3.2003)
  • Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις γύρω από το ΟΑΚΑ (31.12.2003)
  • Η ολοκλήρωση των οδικών έργων στη Μαραθώνια Διαδρομή και οι εργασίες διαμόρφωσης, ευπρεπισμού και αναβάθμισης της λεωφόρου Μεσογείων (31.12.2003)
  • Το Κέντρο Σηματοδότησης και το Κέντρο Ελέγχου και Διαχείρισης της Κυκλοφορίας (31.12.2003).

Η «αποθέωση» του ΙΧ

Η φιλοσοφία της κυβέρνησης στον τομέα των μεταφορών είναι δεδομένη. Η ενίσχυση της χρήσης του ΙΧ σε βάρος των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Πολιτική απόλυτα ταυτισμένη με τα συμφέροντα των εταιριών πετρελαίου, των αυτοκινητοβιομηχανιών, των βιομηχανιών ελαστικών και των κατασκευαστικών εταιριών.

Τώρα ενόψει του 2004, η κυβέρνηση δίνει τη χαριστική βολή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στο περιβάλλον της Αττικής. Τα οδικά έργα που θα κοστίσουν στον Ελληνα εργαζόμενο πάνω από 390 δισ. δρχ., είναι προσανατολισμένα στη χρήση του ΙΧ. Το τραμ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος που θα μπορούσαν να λύσουν αρκετά προβλήματα, έμειναν σχέδια στα συρτάρια του υπουργείου Μεταφορών...

Κι όμως ο Κ. Λαλιώτης ισχυρίστηκε ότι τα έργα «θα αποτελέσουν ριζικές λύσεις σε βασικά προβλήματα της περιοχής της Αττικής και θα αναβαθμίσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής». Μάλλον ο υπουργός έχει αποφασίσει να μετακομίσει μετά το 2004 σε άλλη πόλη που δεν έχει νέφος και κυκλοφοριακό πρόβλημα...


ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Τα κρυφά ελατήρια του «εκσυγχρονισμού»

Τα κρυφά ελατήρια του «εκσυγχρονισμού» και του «αναχρονισμού» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος μια και είναι συγκοινωνούντα δοχεία μιας μεταλλαγμένης δημοκρατίας, κατάλληλα διαρρυθμισμένης σ' ένα φαύλο κύκλο περιστρεφομένων παραπλανήσεων κι αντιθέσεων κι ενός κλωνοποιημένου λαού, θύμα των περιστρεφομένων παραπλανήσεων ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι σε σημείο να χάνει «τ' αυγά και τα πασχάλια».

Αν κάποτε αυτός ο φαύλος κύκλος κατακάτσει, η μάζα που θα έχει διαμορφωθεί κατάλληλα πολτοποιημένη, θα είναι έτοιμη να δεχτεί κάθε εξαπάτηση. Η αγουρίδα πια θα έχει γίνει μέλι.

Αυτή είναι μια κίνηση προς την αθλιότητα και τη θολούρα γι' αυτό πρέπει να παρακαμφθεί με έξυπνο τρόπο ένα βλαβερό αγκάθι που ξεφυτρώνει και ζητά να χαλάσει τα σχέδιά τους.

Ο«εκσυγχρονισμός» για να ευδοκιμήσει και να ξεκολλήσει με περισσότερη άνεση αντίθετες φωνές, για να επιβάλει την αντεργατική αντιλαϊκή πολιτική του, πρέπει πρώτα - πρώτα να απαλλαγεί απ' αυτές. Να εξουδετερώσει το «βλαβερό αγκάθι», το λαϊκό κίνημα αντίστασης και το ΚΚΕ που επιμένει να «φυτρώνει εκεί που δεν το σπέρνουν».

Παλιά τους τέχνη κόσκινο. Κατάλληλο μέσον ο αντικομμουνισμός, δοκιμασμένο προϊόν, και μάλιστα ένας παλιομοδίτικος αντικομμουνισμός που έχει ξεπεραστεί από τα πράγματα μια και θα γυρίσει μπούμερανγκ στους εμπνευστές του.

Το ποτάμι μπορεί να το εμποδίσεις, μπορεί να το «πλαγιοκοπήσεις», αλλά να το κάνεις ν' αλλάξει ροή και να γυρίσει πίσω, αυτό δε γίνεται. Και σας το λέμε, μην αναφωνήσετε αργότερα: «Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα».

Το παιχνίδι είναι καλά στημένο. Το ΚΚΕ είναι από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που η επιρροή του είναι δυσανάλογη - πολύ περισσότερη - με το εκλογικό ποσοστό και είναι σε θέση με το πείσμα και την αγωνιστικότητά του να κινητοποιήσει το λαό ενάντια στην πιο αντιλαϊκή πολιτική που του ετοιμάζουν.

Ετσι, λοιπόν, πρέπει να έχουν τα «νώτα καλυμμένα» και αυτά τα νώτα, είναι το ακάνθινο τείχος του ΚΚΕ.

Κάντε «σχέδια εξουδετέρωσης» - μια και δεν μπορέσατε να το προσεταιριστείτε, να του επιβάλετε τη νοοτροπία σας ταΐζοντάς το κουτόχορτο. Καταγγείλετέ το, απειλήστε το, λοιδορήστε το, φιμώστε το εν ανάγκη, η αρχή έγινε, συνεχίστε..! Είστε ο Γκιουλέκας που θα επιβάλει τη σιωπή. Τι ματαιοδοξία...!

Τα πληρωμένα σημιτικά λουλούδια του ραδιοφώνου, του Τύπου και της τηλεόρασης, ξαγρυπνούν για μας, να μας κάνουν τη ζωή ειδυλλιακή αναχρωματίζοντας το μαύρο σε άσπρο. Αλλά εμείς έχουμε μάθει το μαθηματάκι μας νεράκι και δεν τσιμπάμε.

Μόλις πρωτανοίξει το στοματάκι της η εκφωνήτρια για το Χρηματιστήριο, εμείς... έχουμε καταλάβει. «Α... λες, πέσανε τα καράβια της έξω! Μια μουράκλα νάαα». «Πτώση σήμερα για τέταρτη συνεχή μέρα το Χρηματιστήριο...». Κι εσύ φτωχέ επενδυτή κι άτυχε τζογαδόρε, ας πρόσεχες. Επρεπε να δεθείς στον ιστό του μεσιανού καταρτιού πριν ακούσεις τις σειρήνες!

Είναι ακόμα πολλά τα κρυφά ελατήρια του «εκσυγχρονισμού», μόνο εσύ ταρακουνήσου και θα καταλάβεις.


Βασίλης ΛΙΟΓΚΑΡΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ