ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Φλεβάρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Σύμφωνο με τη "Χόχτιφ" για τη μετεγκατάσταση!

Τον αποφασιστικό ρόλο των Γερμανών στη μετεγκατάσταση του εθνικού αερομεταφορέα στα Σπάτα αποφάσισε ουσιαστικά χτες η Επιτροπή Μεγάλων Εργων

Τον αποφασιστικό ρόλο της γερμανικής "Χόχτιφ" στη μεταφορά της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στα Σπάτα αποφάσισε ουσιαστικά χτες η Επιτροπή Μεγάλων Εργων, η οποία συνεδρίαζε για πάνω από τρεις ώρες υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη και με διευρυμένη σύνθεση.

Αυτό συνάγεται από δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων, σύμφωνα με τις οποίες αποφασίστηκε να αρχίσουν διαπραγματεύσεις μεταξύ της "Ολυμπιακής" και της εταιρίας "Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών" (στην οποία ως γνωστό βασικός μέτοχος και ιθύνων νους είναι η "Χόχτιφ"). Σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις, οι διαπραγματεύσεις αυτές θα πρέπει να έχουν καταλήξει στις 15 Μάρτη με την υπογραφή ενός συμφώνου, στο οποίο θα περιγράφονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των δύο πλευρών που απορρέουν από τη μετεγκατάσταση.

Οι ίδιοι κυβερνητικοί παράγοντες αρνήθηκαν να δώσουν περισσότερες πληροφορίες για το χαρακτήρα και τη σκοπιμότητα αυτού του συμφώνου και ειδικότερα για το ρόλο που θα παίξει η γερμανική "Χόχτιφ" στη μετεγκατάσταση της "Ολυμπιακής", όταν είναι γνωστή η πρόθεσή της να συμμετάσχει στο έργο αυτό, με αντάλλαγμα να γίνει συνέταιρος του εθνικού μας αερομεταφορέα. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα οι Γερμανοί υπερτιμολογούν το κόστος της μετεγκατάστασης σε 140 δισ. δρχ., με προφανή στόχο να μη βάλουν δραχμή από την τσέπη τους, όπως γίνεται άλλωστε και γενικότερα με την κατασκευή του αεροδρομίου, που κατά τα άλλα γίνεται με... συγχρηματοδότηση. Την ίδια στιγμή εκδηλώνεται έντονα το ενδιαφέρον της γερμανικής "Λουφτχάνσα" για την απόκτηση του επιχειρησιακού ελέγχου της "Ολυμπιακής" με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τύχη του εθνικού αερομεταφορέα.

Οπως δήλωσε πάντως ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, με τις εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης του έργου της μετεγκατάστασης θα ασχοληθεί το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, ενώ τα έργα θα ανατεθούν μέχρι το τέλος του 1998 κατόπιν νέου διεθνούς διαγωνισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή αποφάσισε επίσης τη σύσταση εταιρίας, στην οποία θα συμμετέχουν και η "Χόχτιφ" μέσω της "Αερολιμήν Αθηνών" και μεγάλες ιδιωτικές πετρελαϊκές εταιρίες, που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του αγωγού μεταφοράς των καυσίμων στο νέο αεροδρόμιο. Σύμφωνα με την πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ, που έγινε δεκτή, στην εταιρία αυτή το 25% των μετοχών θα έχει η "Αερολιμήν Αθηνών", το 25% η "Ολυμπιακή", το 25% τα ΕΛΔΑ ή η ΔΕΠ και το υπόλοιπο 25% η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και η ΠΕΤΡΟΛΑ. Ο αγωγός, κόστους 10 δισ. δρχ., θα ξεκινά από τα διυλιστήρια των ΕΛΔΑ στον Ασπρόπυργο και η κατασκευή του θα ανατεθεί πιθανότατα στην κοινοπραξία των εργολάβων της Σταυρού - Ελευσίνας. Κατά την ίδια συνεδρίαση εξετάστηκε συνολικά και το "μεγάλο φαγοπότι" με όλα τα μεγάλα έργα. Σύμφωνα μάλιστα με την εκτίμηση της Επιτροπής, την οποία μετέφερε στους δημοσιογράφους ο Κ. Λαλιώτης, το 1998 αναμένεται να είναι έτος απογείωσης στην εκτέλεση των έργων αυτών. Πάντως, μεγάλη συζήτηση έγινε για τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν αρκετά από τα μεγάλα έργα. Ενδεικτικό από την άποψη αυτή είναι και το γεγονός ότι αποφασίστηκε όσα από τα έργα αυτά δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2000 να ενταχτούν για συμπληρωματική χρηματοδότηση και στο Τρίτο Πακέτο Σαντέρ... Δείγμα ότι και το νέο κοινοτικό πακέτο θα βασίζεται στην ίδια αντιαναπτυξιακή λογική, με γνώμονα μόνο τα εργολαβικά συμφέροντα.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΔΕΚΟ
Αποφασισμένοι για αγώνα

Στάση εργασίας και γενική συνέλευση σήμερα των εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ. Αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε χτες στη Βουλή με εκπροσώπους του ΚΚΕ

Αποφασισμένοι να υπερασπίσουν με κάθε τρόπο τα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα δηλώνουν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, που έχουν εξαγγείλει για αύριο νέα 5ωρη στάση εργασίας, (12μ.-5μ.μ.) και νέα γενική συνέλευση.

Αιτήματά τους είναι η ορθή εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων που έχουν υπογράψει, καθώς και η άμεση καταβολή της αμοιβής για υπερωριακή απασχόληση. Οπως καταγγέλλουν, αν και εργάζονται 45 ώρες τη βδομάδα, έναντι των 38 που ορίζουν οι συλλογικές συμβάσεις, η διοίκηση του ΗΛΠΑΠ αυθαίρετα θεωρεί ότι εργάζονται σε βάρδιες και τους απασχολεί περισσότερες ώρες κάθε μέρα, χωρίς να καταβάλλει δραχμή για την υπερεργασία!

Αντιπροσωπεία των εργαζομένων συναντήθηκε χτες με εκπροσώπους του ΚΚΕ στη Βουλή. Οι εργαζόμενοι ανέπτυξαν τις θέσεις τους για την επιχειρούμενη κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, μετά την ψήφιση της διάταξης στη Βουλή και επέδωσαν αναλυτικό υπόμνημα με τεκμηριωμένα στοιχεία, τα οποία καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς και την προπαγάνδα των κυβερνητικών επιτελείων.

Μετά τη συνάντηση, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος,δήλωσε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης έρχονται να υλοποιήσουν τις γενικότερες κατευθύνσεις της αντιδραστικής "Λευκής Βίβλου" και θα πλήξουν όλους τους εργαζόμενους στον ευρύτερο χώρο των ΔΕΚΟ. Επισήμανε ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι μπορεί για να διασπάσει την ενότητα και την ενότητα δράσης τους, ώστε να μπορέσει να καταργήσει και το 8ωρο, αλλά και να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση με όποια μορφή επιλέξει. Αυτοί, είναι δύο από τους άμεσους αντεργατικούς - αντιδραστικούς κυβερνητικούς στόχους. Με τη μέθοδο του "διαίρει και βασίλευε", θα επιχειρήσει να υλοποιήσει τη διάταξη του νόμου για την ακύρωση - κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και την ψήφιση κανονισμών οργανισμών μέσα από τη Βουλή, όπου το μπλοκ των αντιδραστικών νεοφιλελεύθερων νεοακροδεξιών δυνάμεων με διάφορα χρώματα, είναι ισχυρό και υποχείριο στις επιλογές του διευθυντηρίου των Βρυξελλών.

Σημείωσε ότι, από αυτή την άποψη, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να αντιτάξουν απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης και των όποιων πολιτικών συνεταίρων της, το δικό τους σχέδιο της ενωμένης αντίστασης για ενιαίο, δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών, για ΔΕΚΟ στον έλεγχο του δημοσίου, για υπεράσπιση του 8ωρου και την επιβολή του συνεχόμενου 7ωρου, για ελεύθερες συλλογικές συμβάσεις, για διατήρηση των θεμελιακών εργασιακών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων. Απέναντι στην προπαγάνδα της κυβέρνησης και του νεοφιλελεύθερου γκαιμπελισμού, περί "προνομιούχων", "υψηλόμισθων" και χρεοκοπημένων ΔΕΚΟ, να αντιτάξουν το επιχείρημα της λεηλασίας αυτών των επιχειρήσεων από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, το επιχείρημα ότι οι ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) πριμοδοτούνται από το κράτος με 180 δραχμές ανά εισιτήριο, ενώ οι δημόσιες συγκοινωνίες στην Αθήνα με 45 δραχμές. Να αντιτάξουν το μεγάλο τους επιχείρημα, της ενωμένης πάλης με βασικό σύνθημα - απόφαση ότι τα σχέδια για εργασιακές σχέσεις του περασμένου αιώνα, θα προσκρούσουν στην αποφασιστική αντίσταση των ίδιων των εργαζομένων. Στο βάρβαρο, νεοφιλελεύθερο "εκσυγχρονισμό" του μπλοκ των νεοακροδεξιών πολιτικών - συνδικαλιστικών δυνάμεων, οι εργαζόμενοι να αντιτάξουν τον πραγματικό εκσυγχρονισμό του εργατικού κινήματος για βελτίωση της θέσης του εργάτη και στο θεσμικό και στο συμβατικό επίπεδο, υπογράμμισε ο Μ. Κωστόπουλος και πρόσθεσε ότι δεν είναι μοιραίο οι λογήςλογής μασκαρεμένοι εκσυγχρονιστές να ισοπεδώσουν τα πάντα. Η κατάσταση μπορεί και πρέπει να αντιστραφεί, με την προϋπόθεση της ενότητας και της κοινής δράσης όλων των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, όλου του εργατικού κινήματος. Την ευθύνη για τη συγκρότηση του ενιαίου εργατικού μετώπου, απέναντι στο μέτωπο των αντεργατικών, αντιδραστικών δυνάμεων, την έχουν η ΓΣΕΕ, οι ομοσπονδίες και τα σωματεία στο χώρο. Στο δίλημμα "με την κομματική νεοφιλελεύθερη γραμμή ή με τα ταξικά συμφέροντα των εργαζομένων", χωρίς δισταγμό να επιλέξουν αυτό που πρέπει, κατέληξε ο βουλευτής του ΚΚΕ.

ΜΟΝΑΔΑ ΔΕΗ - ΦΛΩΡΙΝΑ
Με προίκα 27 δισ. ξεκινά ο Κοπελούζος

Με τον πλέον εσπευσμένο τρόπο και με συνοπτικές διαδικασίες η διοίκηση της ΔΕΗ αποφάσισε χτες ομόφωνα την ενεργοποίηση της σύμβασης με τον Κοπελούζο για τη μονάδα της επιχείρησης στη Φλώρινα. Αξιοποιώντας με τον αποτελεσματικότερο τρόπο τη θετική για την επένδυση απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, η διοίκηση της ΔΕΗ ενέκρινε χτες μάλιστα και τις προκαταβολές που θα δοθούν στον όμιλο Κοπελούζου - Ρώσων. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, το ύψος της προκαταβολής θα είναι 6% της αξίας του έργου που θα καταβληθεί μέσα στον Απρίλη και ακόμα 9% το Μάη. Με δεδομένο ότι η μονάδα έχει εκτιμηθεί ότι θα κοστίσει 180 δισ. δρχ., ο μεγαλοεργολάβος θα εισπράξει τον Απρίλη 10,8 δισ. δρχ. και ακόμα 16,2 δισ. το Μάη.

Η νέα ώθηση βέβαια που δίνεται στην ολοκλήρωση της συναλλαγής της κυβέρνησης με το συγκεκριμένο όμιλο οικονομικών συμφερόντων, κάθε άλλο παρά μετριάζει το μέγεθος του σκανδάλου. Ενα σκάνδαλο που έχει εξαναγκάσει και στελέχη του κυβερνώντος κόμματος να διαχωρίσουν τη θέση τους από την όλη μεθόδευση.

Υποσχέσεις ... ΑΤΕ για την "ΑΓΝΟ"

Γενικόλογες και αόριστες υποσχέσεις και αυτές κάτω από την πίεση του αγώνα των εργαζομένων της "ΑΓΝΟ" έδωσε η διοίκηση της ΑΤΕ στη διάρκεια της συνάντησης που είχε χτες με πολυπληθή αντιπροσωπεία των εργαζομένων της συνεταιριστικής γαλακτοβιομηχανίας.

Η διοίκηση της ΑΤΕ υποσχέθηκε ότι μέσα στις επόμενες 15 μέρες θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη χρηματοδότηση της "ΑΓΝΟ" από την Τράπεζα. Οπως είπε ο διοικητής της ΑΤΕ Π. Λάμπρου, η χρηματοδότηση θα είναι λελογισμένη, πράγμα που σημαίνει ότι θα δοθούν χρήματα όπως βολεύει και συμφέρει την Τράπεζα. Επίσης ειπώθηκε στους παριστάμενους εργαζομένους της "ΑΓΝΟ" ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα καταρτιστεί επιχειρηματικό σχέδιο (μπίζνες πλαν) για την επόμενη δεκαετία. Ακόμα ο διοικητής της ΑΤΕ είπε πως η Τράπεζα δε σκοπεύει να ιδιωτικοποιήσει... την επιχείρηση και ότι θα γίνει μετοχοποίηση για να μετατραπεί η "ΑΓΝΟ" σε συνεταιριστική ΑΕ.

Τα παραπάνω όμως δεν ταυτίζονται με τις προτάσεις των εργαζομένων, που ζητούν να παραμείνει η "ΑΓΝΟ" ένωση συνεταιρισμών και στην κατεύθυνση αυτή να παρθούν όλα εκείνα τα μέτρα για την εξυγίανση και ανάπτυξή της.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ