ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Δεκέμβρη 2010
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ανακάλυψαν «κοινό συμφέρον» λαού - βιομηχάνων!

Οι κυβερνώντες κλιμακώνουν την κοροϊδία για μειώσεις των τιμών ...μετά τις γιορτές

«Κοινό συμφέρον» και «σύμπτωση συμφερόντων» μεταξύ εργαζομένων και βιομηχάνων - μεγαλεμπόρων ανακάλυψε εν μέσω της γενικευμένης επίθεσης του κεφαλαίου σε βάρος ολόκληρου του λαού ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, συντηρώντας την κυβερνητική πρόκληση και τον εμπαιγμό σε βάρος των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Οι δηλώσεις Χρυσοχοΐδη έγιναν στη διάρκεια συνάντησης που είχε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Παπούλια, στον οποίο παρουσίασε τις διαφημιστικές προσφορές που κατά κανόνα κάνουν οι επιχειρήσεις μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων ως κοινωνική προσφορά των μεγαλοεπιχειρηματιών και των μεγάλων πολυεθνικών ομίλων.

Υιοθετώντας και προπαγανδίζοντας ως κυβερνητική επιτυχία και επίδειξη «αλληλεγγύης» του μεγάλου κεφαλαίου προς τους εργαζόμενους τα επιχειρηματικά «πακέτα προσφορών» και την αναγκαστική προσαρμογή των τιμών στα δεδομένα της αγοράς και των συνθηκών που διαμορφώνει η δραματική μείωση των λαϊκών εισοδημάτων προκειμένου να διασφαλίσουν τους τζίρους τους, ο υπουργός έκανε λόγο για ...αμοιβαίο κέρδος.

Διαστρεβλώνοντας προκλητικά την ίδια την πραγματικότητα για λογαριασμό της κυβέρνησης, ο Μ. Χρυσοχοΐδης βρήκε «κοινό συμφέρον» ανάμεσα στους εργαζόμενους και στο κεφάλαιο: «Επέλεξα ένα δρόμο συνεννόησης με τις επιχειρήσεις, γιατί πιστεύω ότι σ' αυτή την εποχή πρέπει να βρούμε το κοινό συμφέρον σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Και υπάρχει κοινό συμφέρον. Δηλαδή, αντί να τα βάζει η μία ομάδα με την άλλη, πρέπει να βρούμε τρόπους κοινωνικής ειρήνης και κοινωνικής συμβίωσης», κόμπασε για την κυβερνητική ...επιτυχία προτρέποντας τους εργαζόμενους να αναζητήσουν ...το ανύπαρκτο! Το «κοινό τους συμφέρον» με τον ταξικό τους εχθρό, με τους εκμεταλλευτές τους. Κι αυτό, σε μια περίοδο που παρά την οξύτατη οικονομική κρίση του συστήματος, οι τιμές των μονοπωλιακών - πολυεθνικών επιχειρήσεων εξακολουθούν να καλπάζουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

«Οι μεν εταιρείες θέλουν να κρατήσουν τους τζίρους τους, άρα να αυξήσουν την κατανάλωσή τους και φτηναίνουν τα προϊόντα τους, οι δε καταναλωτές εξυπηρετούνται με το να αγοράζουν φτηνότερα προϊόντα ίδιας ποιότητας, ίδιας αξίας με φτηνότερο τρόπο», είπε, αποσιωπώντας ότι στην πραγματικότητα οι μόνοι κερδισμένοι είναι οι επιχειρηματίες και περιφρονώντας το γεγονός ότι το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εργαζόμενοι είναι το γεγονός ότι εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής, της πολιτικής στήριξης του μεγάλου κεφαλαίου, δεν έχουν εισόδημα για να καλύψουν ακόμα και τις βασικές τους ανάγκες. Η κοροϊδία βέβαια της κυβέρνησης γύρω από την περιβόητη συμφωνία Χρυσοχοΐδη - επιχειρηματιών, φαίνεται και από το γεγονός ότι το ...«κέρδος» για τα λαϊκά στρώματα, από το επιλεκτικό «καλάθι αγορών» που θα πωλείται μετά τις γιορτές με ...μειωμένες τιμές, είναι όλο κι όλο της τάξης των μερικών ευρώ τη βδομάδα.

Κατά τα άλλα στη διάρκεια της συνάντησής του με τον Κ. Παπούλια ο Μ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι μέχρι αύριο Τετάρτη θα κατατεθεί ο νέος επενδυτικός νόμος, διαφημίζοντας τις «πολύ μεγάλες φοροαπαλλαγές, αποσβέσεις, κίνητρα» που περιλαμβάνει για το μεγάλο κεφάλαιο.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Επιλέγεται ο «ανεξάρτητος διαχειριστής»

Η κυβέρνηση τρέχει να προλάβει τις προθεσμίες της Κομισιόν και του μνημονίου

Επισπεύδει η κυβέρνηση την προσαρμογή της στις ντιρεκτίβες της Κομισιόν για την ολοκλήρωση της «απελευθέρωσης» της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, μεταξύ των οποίων είναι και η οδηγία 2009/72 για το δίκτυο Μεταφοράς. Με επιστολή προς τη ΔΕΗ, το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ενημερώνει τη διοίκηση της επιχείρησης ότι για την προσαρμογή της οδηγίας στο εθνικό θεσμικό πλαίσιο, επέλεξε τη λύση του «Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς» (ΙΤΟ). Η συγκεκριμένη επιλογή συνάδει με τις τελευταίες αποφάσεις της ΔΕΗ για την ίδρυση δύο θυγατρικών εταιρειών, μία για τη Διανομή και μία για τη Μεταφορά, στις οποίες θα μεταφερθεί το προσωπικό των αντίστοιχων διευθύνσεων της επιχείρησης. Το υπουργείο σημειώνει ότι προχωρά στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις για την κύρωση των οδηγιών 72 και 73 στα χρονικά όρια που θέτουν οι δύο οδηγίες, που εντάσσονται στο λεγόμενο «3ο ενεργειακό πακέτο» της Κομισιόν.

Η οδηγία προέβλεπε 3 επιλογές για το διαχωρισμό: Ιδιοκτησιακό διαχωρισμό, όπου τα πάγια αφαιρούνται από τη ΔΕΗ και αναλαμβάνει μια εντελώς αυτόνομη εταιρεία τη διαχείριση και τη συντήρηση - επέκταση. Τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Συστήματος (ISO), όπου η ιδιοκτησία των παγίων θα παρέμενε στη ΔΕΗ, αλλά ο Διαχειριστής θα ήταν εντελώς ανεξάρτητος. Η τρίτη επιλογή, όπου και προωθείται, του Ανεξάρτητου Διαχειριστή, επιτρέπει στη ΔΕΗ, μέσω των θυγατρικών οι οποίες θα λειτουργούν σε αυστηρό πλαίσιο ελέγχου, να διαχειρίζεται η ίδια τα δίκτυα με τρόπο τέτοιο ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση όλων των άλλων εμπόρων και παραγωγών σε αυτά. Ανάλογη αναμένεται να είναι η κατάληξη και για το δίκτυο Διανομής.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για επιλογές και λύσεις που εξυπηρετούν μία βασική επιδίωξη: οι ιδιώτες στους οποίους προσφέρθηκε η ηλεκτρική ενέργεια «στο πιάτο», να κάνουν τη δουλειά τους εκμεταλλευόμενοι δημόσια υποδομή ανυπολόγιστης αξίας και με δημόσια συνδρομή στο μέλλον.

ΕΣΠΑ
Εντάχθηκαν 10 έργα υποδομής

Δρόμους, αεροδρόμια και σιδηροδρομικές γραμμές για το μεγάλο κεφάλαιο προωθεί η κυβέρνηση, με το αρμόδιο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας να δηλώνει, με χτεσινή ανακοίνωσή του, ότι 10 μεγάλα έργα υποδομών, προϋπολογισμού άνω των 50 εκατ. ευρώ το καθένα και συνολικά 4,65 δισ. ευρώ, βρίσκονται σε κατάσταση αποδοχής από την ΕΕ για την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ.

Πρόκειται για έργα αρμοδιότητας των υπουργείων Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων, Περιβάλλοντος - Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και των περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης. Ενδεικτικά, μεταξύ αυτών είναι και η αποπεράτωση του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, προϋπολογισμού 2,27 δισ. ευρώ.

Πέρα από την ουσία, της προώθησης των έργων, το υπουργείο δε χάνει την ευκαιρία να διατυμπανίσει τη συμμόρφωσή του και με τους όρους του μνημονίου, επισημαίνοντας ότι ικανοποιείται και ο όρος του μνημονίου για υποβολή 10 μεγάλων έργων, ανά έτος, στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

ΚΚΕ
Ο λαός να τους εγκαταλείψει οριστικά

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ, για τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης

Για τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με σχόλιό του τονίζει:

«Οταν ο υπουργός υιοθετεί και προπαγανδίζει τις διαφημιστικές προσφορές των πολυκαταστημάτων ως μείωση των τιμών στα προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης, δεν ξαφνιάζει η θέση του ότι οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα έχουν κοινό συμφέρον με τους μεγαλοβιομήχανους και μεγαλεμπόρους. Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ ήταν, είναι και θα είναι πάντα με την πλουτοκρατία. Ο λαός πρέπει να αλλάξει και να τους εγκαταλείψει οριστικά».

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Λήξη προθεσμίας

Για την έγκαιρη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας οχημάτων (έτους 2011) προειδοποιεί η κυβέρνηση και αυτό 2 εβδομάδες πριν από τη λήξη της σχετικής προθεσμίας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση από το υπουργείο Οικονομικών για φέτος δε θα δοθεί καμία παράταση και για το λόγο αυτό η προμήθεια των σημάτων χωρίς πρόστιμα θα πρέπει να γίνει μέσα στις καθορισμένες προθεσμίες, δηλαδή μέχρι την Παρασκευή 31 Δεκέμβρη. Να σημειωθεί πως σε όλα τα προηγούμενα χρόνια έπαιρνε ολιγοήμερη παράταση. Σε περίπτωση «καθυστέρησης» έστω και για μια ημέρα το πρόστιμο διαμορφώνεται στο ύψος του ισχύοντος, για κάθε όχημα, τέλους κυκλοφορίας. Από το συγκεκριμένο χαράτσι υπολογίζουν να μαζέψουν 1,2 δισ. ευρώ.

  • Στα 1,6 δισ. ευρώ φτάνουν τα ποσά που έχουν βεβαιώσει από τη ρύθμιση της περαίωσης, από τα οποία, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, ήδη έχουν εισπραχθεί 769,1 εκατ. ευρώ.
ΕΤΑ ΑΕ
Διαγωνισμοί για Σκοτίνα και μαρίνα Βουλιαγμένης

Εντατικά εργάζεται η ΕΤΑ ΑΕ για την παράδοση τουριστικών υποδομών στους ιδιώτες, προκηρύσσοντας αυτή τη φορά τους διαγωνισμούς για την έκταση στη Σκοτίνα Πιερίας, στην οποία βρίσκεται και το μεγάλο κάμπινγκ, και για τη μαρίνα Βουλιαγμένης.

Για το «Κτήμα Σκάλας Σκοτίνας Πιερίας», ο διεθνής διαγωνισμός θα γίνει σε δύο φάσεις, με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης ύστερα από προεπιλογή, για την «αξιοποίηση» του ακινήτου με σύμβαση διάρκειας 60 ετών! Αντί για το κάμπινγκ, που έδινε τη δυνατότητα οικονομικού και καλού τουρισμού στις λαϊκές οικογένειες, η ΕΤΑ ΑΕ επιδιώκει να αναπτυχθεί στην περιοχή ξενοδοχείο 4 αστέρων «τουλάχιστον 250 κλινών» με τις συνακόλουθες εγκαταστάσεις «υψηλών προδιαγραφών». Οι αιτήσεις πρέπει να κατατεθούν μέχρι τις 17 του Φλεβάρη.

Αντίστοιχη είναι η διαγωνιστική διαδικασία και για την μαρίνα Βουλιαγμένης, με τη διάρκεια της σύμβασης να ορίζεται στα 40 χρόνια. Οπως σημειώνει η ΕΤΑ, «αποτελεί έναν από τους παλαιότερους και πλέον προνομιακούς τουριστικούς λιμένες της Ελλάδας, προσφέροντας στους χρήστες του υψηλά επίπεδα ιδιωτικότητας, ενώ αποτελεί προτιμητέο τόπο ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών (megayachts)». Μάλιστα, εγγυάται και τα κέρδη, με έναν τρόπο, δηλώνοντας ότι «τα τελευταία χρόνια, παρά την ανάπτυξη νέων τουριστικών λιμένων, η ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού υπερβαίνει σταθερά την αντίστοιχη προσφορά». Επισημαίνεται ακόμη ότι ο ανάδοχος «δύναται» να προβεί και σε έργα επέκτασης. Οι αιτήσεις θα γίνονται δεκτές μέχρι τις 22 του Φλεβάρη.

Το ωράριο των καταστημάτων

Σήμερα και μέχρι την Πέμπτη 23/12 τα καταστήματα θα λειτουργήσουν 9 π.μ. - 9 μ.μ. Την Παρασκευή 24/12 9 π.μ. - 6 μ.μ., από τη Δευτέρα 27/12 μέχρι και την Πέμπτη 30/12 9 π.μ. - 9 μ.μ. και την Παρασκευή 31/12 θα λειτουργήσουν 9 π.μ. - 6 μ.μ. Τη Δευτέρα 3/1 τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ