ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Φλεβάρη 2002
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΣΕΒ
Στα σχολεία οι «αξίες» της ελεύθερης αγοράς

Με... επίσημο συνεργάτη το Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων, το υπουργείο Παιδείας προωθεί μέσα στα σχολεία και τις σχολές το πρόγραμμα «Εκπαίδευση στην Επιχειρηματικότητα», που στόχο έχει να «μυήσει» τους νέους από το δημοτικό ακόμα στις «αξίες» της ελεύθερης αγοράς, όχι βέβαια μόνο σαν μελλοντικούς επιχειρηματίες, αλλά και ως αυριανούς εργαζόμενους, με συνειδήσεις πλασμένες όπως τις θέλουν οι επιχειρήσεις.

Χτες, το υπουργείο Παιδείας παρουσίασε σε ημερίδα την πρόοδο του προγράμματος το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση», με τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου να αναγάγει την «επιχειρηματικότητα» σε κοινωνική αξία, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «χρειάζεται να διαμορφώνεις μια κουλτούρα, μια παιδεία του "επιχειρείν" ως ουσιώδες τμήμα της κοινωνικής δράσης, δηλαδή να διαμορφώνεις και της επιχειρηματικότητα ως κομμάτι του πολιτισμού μας».

Ο Π. Ευθυμίου στην ομιλία του ξεκίνησε μια αναδρομή στην ελληνική ιστορία από την εποχή του Ομήρου, στην επανάσταση του '21 μέχρι την «Ευρωπαϊκή Ενοποίηση» για να καταλήξει τελικά στο ότι «η Ελλάδα δεν θα έπρεπε να έχει διλήμματα, για το αν της ανήκει ή όχι η επιχειρηματικότητα καθώς σφράγισε και στην αρχαιότητα και στις σημερινές μέρες τη μοίρα της με την επιχειρηματικότητα». Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τα λεγόμενα στο συμβούλιο υπουργών Παιδείας της ΕΕ ότι «τα εκπαιδευτικά συστήματα έχουν ως κύριο στόχο την ανθρωποπλαστική πλευρά, αυτή τη δημιουργία των αξιών του ολοκληρωμένου πολίτη, που πρέπει να αποκτά τις γνώσεις του πώς θα μαθαίνει διά βίου», είπε χαρακτηριστικά, τη στιγμή βέβαια που η ίδια η έννοια της «διά βίου εκπαίδευσης» είναι συνυφασμένη με την εξυπηρέτηση των εφήμερων αναγκών της αγοράς.

Παίρνοντας το λόγο ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ Οδ. Κυριακόπουλος, σημειώσε την «ευαισθησία» του ΣΕΒ για θέματα παιδείας και επιχειρηματικότητας λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «ο ΣΕΒ πιστεύει ότι μέσα από την εκπαίδευση οι νέοι θα εκτιμήσουν καλύτερα τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς, την επιχειρηματικότητα, τις έννοιες της οικονομίας, ώστε να καλυτερεύσουν την ποιότητα της ζωής τους». Ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ αναφέρθηκε στο διεθνές πρόγραμμα επιχειρηματικότητας Junior Achievement International του οποίου το υλικό και η τεχνολογία, με πρωτοβουλία του ΣΕΒ και την έγκριση και συνεργασία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, θα εφαρμοστούν πιλοτικά σε περιορισμένο και επιλεγμένο δείγμα 15 τμημάτων Γυμνασίων και ΤΕΕ «για να διερευνηθεί ο τρόπος σύνδεσης εταιριών και σχολικών μονάδων».

ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΟΑΕΔ
Διαδηλώνουν για πλήρη δικαιώματα

Την Πέμπτη, 28 του Φλεβάρη, στο υπουργείο Εργασίας

Την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ θα διαδηλώσουν οι σπουδαστές των σχολών μαθητείας του Οργανισμού, οι οποίοι θα προχωρήσουν την Πέμπτη 28 του Φλεβάρη, στις 12 το μεσημέρι, σε κλείσιμο των σχολών και παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας.

«Η ιδιωτικοποίηση και η τριχοτόμηση του ΟΑΕΔ πολλαπλασιάζει τα προβλήματα, όχι μόνο στη μαθητεία, αλλά και στους τομείς ανεργίας, εύρεσης εργασίας», επισημαίνει το Συντονιστικό Αγώνα Σπουδαστών ΟΑΕΔ Αθήνας - Πειραιά, με ανακοίνωσή του. Στόχος του Συντονιστικού είναι η συσπείρωση των σπουδαστών και προοπτική, η αγωνιστική επίλυση των αιτημάτων τους, αφού όπως φαίνεται «προορισμός του ΟΑΕΔ είναι να γίνει το δουλοπάζαρο, όπου η εργοδοσία θα ξεζουμίζει τους νέους εργαζόμενους».

«Μπορεί η μαθητεία μετά τους αγώνες των σπουδαστών να έμεινε στο δημόσιο, αλλά η ιδιωτικοποίησή του είναι θέμα χρόνου. Είμαστε όλοι παιδιά εργατικών οικογενειών και τίποτα δε μας έχει χαριστεί. Ολα είναι προς κατάκτηση. Είναι ανάγκη η εγγραφή και η συσπείρωση στα σωματεία των κλάδων μας. Ούτε βήμα πίσω στις επιχειρήσεις εκφοβισμού και τρομοκράτησης που ήδη ξεκίνησαν», καταλήγει το Συντονιστικό.

Αιτήματα των σπουδαστών του ΟΑΕΔ είναι: ενιαίος και δημόσιος Οργανισμός, πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα (αύξηση του μισθού των σπουδαστών), κάλυψη όλων των αναγκών σε υλικοτεχνική υποδομή (εργαστήρια, βιβλία κλπ.), σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες, πλήρη δημοκρατικά δικαιώματα και παροχή χωρίς διακρίσεις των επιδομάτων σίτισης και στέγασης για τους σπουδαστές.

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ
«Οχι» στην αστυνόμευση, «ναι» στη μονιμοποίηση

Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης, Αντ. Σκυλλάκος και Τ. Τσιόγκας

Τη μονιμοποίηση των ήδη εργαζομένων στη φύλαξη των σχολικών κτιρίων, την πρόσληψη ενός σημαντικού αριθμού ακόμα, καθώς και την απαλλαγή των σχολικών φυλάκων από το ρόλο της αστυνόμευσης της σχολικής ζωής, ζητούν από τον υπουργό Παιδείας, με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης, Αντώνης Σκυλλάκος και Τάκης Τσιόγκας.

«Στο πλαίσιο του προγράμματος "Απόκτησης εργασιακής εμπειρίας ανέργων στη φύλαξη σχολικών κτιρίων", είχαν προσληφθεί 3.300 άνεργοι, ως φύλακες σχολικών κτιρίων, χωρίς κατοχυρωμένη σχέση εργασίας και ασφάλιση, με την υπόσχεση πως στο μέλλον θα μονιμοποιηθούν», επισημαίνουν οι βουλευτές. Το ΚΚΕ, τονίζουν, «έγκαιρα έχει επισημάνει πως στις προθέσεις της κυβέρνησης δεν ήταν η πρόσληψη φυλάκων για τα σχολικά κτίρια, αλλά η ανάθεση αυτής της ευθύνης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς τους ανάλογους πόρους».

Ταυτόχρονα, «είχαμε καταγγείλει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο την προσπάθεια της κυβέρνησης, μέσα από τον καθορισμό των καθηκόντων των φυλάκων των σχολικών κτιρίων, να τους εντάξει στο μηχανισμό αστυνόμευσης της σχολικής ζωής και καταστολής των μαθητικών αγώνων», επισημαίνουν.

«Μέσα στο πολύ μικρό χρονικό διάστημα που λειτούργησε το πρόγραμμα, οι εκτιμήσεις του Κόμματός μας επιβεβαιώθηκαν. Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που το "Βιβλίο Συμβάντων" χρησιμοποιήθηκε σε βάρος αγωνιστών μαθητών, κάτι που οδήγησε στην έμπρακτη αντίδραση και των ίδιων των σχολικών φυλάκων, ενώ με το τέλος της σχολικής χρονιάς, που λήγουν οι συμβάσεις τους, οι 3.300 σχολικοί φύλακες απειλούνται με απόλυση, αν η Τοπική Αυτοδιοίκηση (με "δικούς" της πόρους, δηλαδή νέους φόρους) δεν αναλάβει την ευθύνη για τη μισθοδοσία τους», σημειώνουν.

Ετσι, ρωτούν τον υπουργό Παιδείας:

  • Αν η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει στη μονιμοποίηση των ήδη εργαζομένων σχολικών φυλάκων και στην πρόσληψη ενός σημαντικού αριθμού ακόμη, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες φύλαξης όλων των σχολικών κτιρίων κατά τις ώρες που δε λειτουργούν.
  • Αν βρίσκεται στις προθέσεις της κυβέρνησης η απαλλαγή των σχολικών φυλάκων από το ρόλο της αστυνόμευσης της σχολικής ζωής, τον οποίο τους είχε αναθέσει, και ο περιορισμός των καθηκόντων τους στην αποτελεσματική φύλαξη των σχολικών κτιρίων.
  • Αν η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην πρόσληψη όλου του υπόλοιπου αναγκαίου μόνιμου προσωπικού (είτε στο επίπεδο της σχολικής μονάδας είτε στο επίπεδο του δήμου ή της νομαρχίας), για την ομαλή λειτουργία των σχολείων (παιδίατροι, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, διαιτολόγοι, παρασκευαστές, βιβλιοθηκονόμοι, κηπουροί, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, καθαρίστριες, μαγείρισσες κλπ.), όπως επιβάλλουν οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Εμμένει σε αντιδραστικές επιλογές

Συναντήσεις με τα ΔΣ των Ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ είχε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Χωρίς δεσμεύσεις για τα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης, όπως ήταν αναμενόμενο, έληξε η χτεσινή συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ. Χτες το βράδυ, ο υπουργός Παιδείας συζήτησε και με τους εκπροσώπους της ΔΟΕ.

Το υπουργείο Παιδείας επαναβεβαίωσε την εμμονή του στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του απαντώντας με δείκτες και αναλογίες μαθητών ανά υπολογιστή και ανά εκπαιδευτικό στα αιτήματα των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Οσο για τα οικονομικά αιτήματα των εκπαιδευτικών, αυτά παραπέμπονται για ρύθμιση στο πλαίσιο της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής της λιτότητας. Ο υπουργός Παιδείας, χτες κοινοποίησε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες σχέδιο για την πρόσληψη των αναπληρωτών, για την οποία οι εκπαιδευτικοί αναμένεται να καταθέσουν τις προτάσεις τους.

Σχολιάζοντας τη στάση του υπουργείου Παιδείας, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ επισημαίνει την εμμονή του υπουργείου στην πολιτική των ταξικών φραγμών στη μόρφωση, στην αξιολόγηση που έχει συναντήσει την καθολική αντίδραση των εκπαιδευτικών και στην απαρέγκλιτη τήρηση της πολιτικής λιτότητας στα πλαίσια της ΟΝΕ. Μετά από αυτά, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ για μια ακόμα φορά δηλώνει ότι απαιτούνται αιτήματα που θα συγκρούονται με την αντιλαϊκή πολιτική στο σύνολό της και παραπέρα κλιμάκωση του αγώνα για την ανατροπή της.

Υπενθυμίζεται ότι αυτές τις μέρες βρίσκονται σε εξέλιξη οι γενικές συνελεύσεις των τοπικών ΕΛΜΕ ενόψει της γενικής συνέλευσης προέδρων των ΕΛΜΕ που θα γίνει το Σάββατο 23 Φλεβάρη. Η εισήγηση που παρουσιάζει η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ στη βάση των καθηγητών προβλέπει 24ωρη απεργία στις 8 του Μάρτη και 48ωρη απεργία στις 11 και 12 του Απρίλη με νέες Γενικές Συνελεύσεις προέδρων των ΕΛΜΕ στις 22 του Μάρτη και 20 του Απρίλη.

Εκδηλώσεις Πανσπουδαστικής

Για τις επιπτώσεις από την εφαρμογή της αντιαγροτικής πολιτικής κυβέρνησης και ΕΕ, θα μιλήσει ο Βαγγέλης Μπούτας, στην εκδήλωση που διοργανώνει αύριο η ΠΚΣ Θεσσαλονίκης, στις 12 το μεσημέρι, στο αμφιθέατρο Γεωπονίας του ΑΠΘ.

Επίσης, η «Επέμβαση των ιμπεριαλιστών σε Ελλάδα, Κύπρο, Παλαιστίνη», είναι το θέμα των εκδηλώσεων που διοργανώνει αυτή τη βδομάδα η Πανσπουδαστική ΚΣ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας (πρώην ΑΣΟΕΕ), μετά τις τελευταίες εξελίξεις ιδιαίτερα στο Παλαιστινιακό, αλλά και στο Κυπριακό ζήτημα. Η ΠΚΣ έχει οργανώσει έκθεση πλούσιου φωτογραφικού υλικού, που θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 22/2, οπότε και θα πραγματοποιηθεί στις 3 μ.μ., εκδήλωση με προβολή βίντεο και συζήτηση με εκπροσώπους Κυπρίων και Παλαιστινίων φοιτητών που σπουδάζουν στη χώρα μας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ