ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 6 Σεπτέμβρη 2009
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ

«... για την Παιδεία και την κοινωνία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών,

λαϊκή, νεολαιίστικη οργανωμένη Ανυπακοή στην πολιτική ΝΔ-ΠΑΣΟΚ,

Αντεπίθεση για ριζικές αλλαγές, για τη Λαϊκή Εξουσία και Οικονομία»...

Αυτό το μήνυμα μεταφέρει η προκήρυξη - ανακοίνωση του ΚΚΕ, που με την έναρξη της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς, στόχος είναι να φτάσει σε όσα περισσότερα σχολεία, στους γονείς, στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, στους φοιτητές - σπουδαστές.

Ο «Ρ» παρουσιάζει σήμερα ολόκληρη την ανακοίνωση του ΚΚΕ.


Για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών, πάλη για λαϊκή εξουσία

«H νέα σχολική χρονιά βρίσκει την εργατική - λαϊκή οικογένεια σε ακόμη πιο δεινή θέση για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στο φορτίο μιας εκπαίδευσης που παίρνει τα χαρακτηριστικά μιας ακριβοπληρωμένης υπηρεσίας.

Με συναίνεση η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κόβουν και ράβουν το κουστούμι της Παιδείας στο πατρόν της ΕΕ και των μονοπωλιακών επιχειρήσεων.

Στόχος η εκπαίδευση να βοηθήσει στη διαμόρφωση του αυριανού "απασχολήσιμου" και προπαντός στον έλεγχο της σκέψης και της δράσης του αυριανού εργατικού δυναμικού, που υπάρχει, ζει, μαθαίνει για τις επιχειρήσεις.

Οι υποσχέσεις της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ για "ποιότητα και ανανέωση του σχολείου" με "αποκέντρωση", έλεγχο και αυτοδιοίκηση σχολείου και Πανεπιστημίου από την κοινωνία δεν πρέπει να ξεγελάσουν κανέναν.

Το σχολείο και το Πανεπιστήμιο της αγοράς ετοιμάζουν.

Προετοιμάζουν σταθερά το θεσμικό πλαίσιο ώστε η τάξη των βιομηχάνων να μπαίνει στο περιεχόμενο, την οργάνωση και τη διοίκηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αυτό κρύβεται πίσω από τα μεγάλα λόγια "επενδύουμε στην Παιδεία και στην καινοτομία" με "κοινωνικό διάλογο" και ως "εθνική προτεραιότητα".

Παραδίνουν τη λαϊκή ανάγκη και αγωνία για μόρφωση και προκοπή στις μυλόπετρες του αδηφάγου κόσμου των επιχειρήσεων, βαθαίνουν και σκληραίνουν την ταξική διαλογή στην εκπαίδευση.


Η νέα γενιά, αντί για το ταξίδι της γνώσης και της ζωής, γεύεται από νωρίς την αμάθεια, την αποστήθιση αντιδραστικών και αντιεπιστημονικών δοξασιών, τον αντικομμουνισμό, διαπαιδαγωγείται μαζικά με τις απάνθρωπες αξίες της αγοράς, του ανταγωνισμού, του ατομικισμού και πρώιμα συναντιέται με την απογοήτευση, την περιπλάνηση στη στείρα γνώση, το άγχος της ανεργίας, την ανοχή στην εξαγορά και τη ρουσφετολογία.

Τα στοιχεία και οι αριθμοί αποτυπώνουν τον ταξικό χαρακτήρα αυτής της πολιτικής

15% των λαϊκών παιδιών εγκαταλείπουν το Γυμνάσιο.

77% αυξήθηκαν τα παιδιά που πάνε στο ιδιωτικό νηπιαγωγείο μετά την δήθεν υποχρεωτικότητά του.

20 χιλιάδες φοιτητές εκτός τόπου κατοικίας και οι ανύπαρκτες υποδομές στοιχίζουν για το νοικοκυριό 10 χιλιάδες ευρώ κατά μέσο όρο.

30 χιλιάδες παιδιά η πελατεία των ψευτοκολεγίων.

Στην ανεργία για πάνω από 4 χρόνια μένει το 16% των νέων που έχουν μεταπτυχιακό, το 24% των αποφοίτων ΑΕΙ, το 27% των απόφοιτων ΤΕΙ, το 32% των αποφοίτων Λυκείου.

Πάνω από 4,5 δισ. ευρώ το χρόνο είναι η αιμορραγία των νοικοκυριών προς τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης, το τίμημα της εμπορευματοποίησής της!

Το 20% των εκπαιδευτικών στο σχολείο είναι συμβασιούχοι, 80% στα ΤΕΙ και το 1/3 στα ΑΕΙ, με άθλιο μεροκάματο και χωρίς δικαιώματα.

Στο όνομα της αντιμετώπισης της καπιταλιστικής κρίσης και των ελλειμμάτων, από τη μια μεριά παρέχεται άφθονο ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις και από την άλλη συρρικνώνονται μισθοί και δικαιώματα, διαχωρίζονται οι εκπαιδευτικοί σε νέους και παλιούς, σε μόνιμους και συμβασιούχους, περικόπτεται η κρατική χρηματοδότηση».

Η εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα ένα δρόμο έχουν

«Τούτη τη μάχη, για την οποία η εργατική, η λαϊκή οικογένεια ματώνει, με την ελπίδα ενός καλύτερου αύριο για τα παιδιά της, πρέπει και μπορεί να την κερδίσει.

Ο δρόμος της ατομικής προσπάθειας είναι ναρκοθετημένος, έχει όρια και είναι ταξικά και όλο και λιγότεροι μπορούν να τα υπερβούν.

Η οικονομία καθορίζει εντέλει τι και πόσα σχολεία και Πανεπιστήμια θα φτιαχτούν. Αυτός που έχει την οικονομική εξουσία καθορίζει πόσοι και ποιοι θα σπουδάσουν.

Στον κόσμο της καπιταλιστικής εκμεταλλευτικής κοινωνίας η εκπαίδευση είναι εμπόρευμα που πουλιέται, είναι εργαλείο για την ταξική κυριαρχία, αποδυναμώνεται ως κοινωνικό δικαίωμα.

Η εργατική τάξη, τα φτωχά λαϊκά στρώματα ένα δρόμο έχουν μπροστά τους για να γίνει η ζωή και η μόρφωση δικαίωμα. Να παλέψουν και να ανοίξουν το δρόμο της δικής τους εξουσίας, της λαϊκής εξουσίας, το σοσιαλισμό.

Η κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, η κεντρικά σχεδιασμένη ανάπτυξη της οικονομίας και ο εργατικός - λαϊκός έλεγχος είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να υπηρετήσει τον εργαζόμενο άνθρωπο και τις σύγχρονες ανάγκες του.

Στο πλαίσιο αυτής της κοινωνίας, η μόρφωση και η δουλειά δεν είναι απλά δικαίωμα, είναι ανάγκη, ανάγκη όλης της κοινωνίας να ξεπερνάει τα κατακτημένα όρια της γνώσης, να τα διευρύνει, να απελευθερώνει τον άνθρωπο από τον καταναγκαστικό καταμερισμό της χειρωνακτικής εργασίας, να αποδεσμεύει ελεύθερο χρόνο για πολιτισμό, ξεκούραση, δημιουργία.

Η εμπειρία των σοσιαλιστικών χωρών, παρά τα λάθη και τις στρεβλώσεις που έφεραν την ανατροπή τους, ανέδειξε, με ιδιαίτερο τρόπο στην Παιδεία και στην επιστήμη, τις δυνατότητες που απελευθερώνει ο σοσιαλιστικός τρόπος οργάνωσης της κοινωνίας.

Η προσπάθεια των αστικών δυνάμεων να συκοφαντήσουν τις κατακτήσεις των σοσιαλιστικών χωρών σε αυτό τον τομέα δε βρήκε έδαφος. Τις υψηλού επιπέδου κατακτήσεις (σε έκταση και σε περιεχόμενο) των λαών τους δεν μπόρεσε κανένα καπιταλιστικό κράτος να τις αγγίξει.

Η πολιτική διέξοδος που το ΚΚΕ προτείνει στην εργατιά, στα λαϊκά στρώματα, στη νεολαία περνάει μέσα από την οργάνωση της δικής τους πάλης ενάντια στην πολιτική που οδηγούν τα μονοπώλια και στην Παιδεία, από την ανασύνταξη του κινήματος ώστε να μπορέσει να αναμετρηθεί με τη σφοδρή επίθεση που ξεδιπλώνουν. Λυδία λίθο αποτελεί η κατανόηση της ταξικότητας των λαϊκών προβλημάτων.

Σήμερα οργάνωση και πάλη για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών

Συλλογικά, οργανωμένα μέσα από τα ταξικά συνδικάτα, μαζί με τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς, τους συνεπείς πανεπιστημιακούς δασκάλους, τους ερευνητές που δε δέχονται να θέσουν την επιστημονική τους γνώση στην υπηρεσία των επιχειρήσεων, τη νεολαία, τους μαζικούς φορείς.

Πάλη για καθολική δημόσια δωρεάν Παιδεία, να σταματήσει κάθε επιχειρηματική δράση στον τομέα αυτό, να μην περάσουν οι επιταγές της ΕΕ για την άλωση της ανώτατης εκπαίδευσης από ιδιώτες και επιχειρήσεις, το σπάσιμο των σπουδών σε κύκλους, η αποσύνδεση του πτυχίου από το δικαίωμα στην εργασία, η ταξική διαφοροποίηση του σχολείου που μεθοδικά σχεδιάζουν κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ με όχημα την αξιολόγηση και την αποκέντρωση, τον δήθεν εκσυγχρονισμό του.

Ολοκληρωμένη μόρφωση, χωρίς ταξικές και φυλετικές διακρίσεις, δημόσια και δωρεάν, που θα καλλιεργεί αρμονικά όλες τις πλευρές της ανθρώπινης προσωπικότητας, θα προσφέρει γενική επιστημονική γνώση της φύσης και της κοινωνίας, μέσα από ένα διευρυμένο σύγχρονο δίκτυο 2χρονης προσχολικής αγωγής, ενιαίο 12χρονο σχολείο μέχρι τα 18 χρόνια και μετά το 12χρονο επαγγελματικές σχολές και αναδιαρθρωμένη ενιαία ανώτατη εκπαίδευση χωρίς αντιεπιστημονικούς, αναχρονιστικούς διαχωρισμούς».

Γίνε δύναμη ενός ρωμαλέου νεολαιίστικου κινήματος

«Μαθητή - σπουδαστή

Σε μια εκμεταλλευτική κοινωνία η τύχη, το μέλλον των παιδιών καθορίζεται με τον ίδιο τρόπο και μέσο όπως των γονιών τους. Διαχωρίζονται σε εκείνους που θα αποτελέσουν τη συνέχεια της κυρίαρχης τάξης και σε εκείνους που θα αποτελέσουν το μεγάλο στρατό της δουλειάς.

Μέσα από τις αντιδραστικές αλλαγές που κλιμακώνουν διαδοχικά ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΕΕ, αυτό θέλουν να σιγουρέψουν.

Τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών υφίστανται τους ταξικούς φραγμούς στην Παιδεία, είναι αυτά που πρώτα τροφοδοτούν την ουρά των ανέργων, θα υποστούν την εκμετάλλευση, θα κληθούν ως επιστήμονες να υπηρετήσουν τις αξίες ενός άθλιου και γερασμένου κόσμου που σπέρνει καταστροφή και αδιέξοδα για τους πολλούς και τεράστια κέρδη για τους λίγους.

Μη γίνεις άθελά σου το προσάναμμα των σχεδιασμών τους. Διεκδίκησε ό,τι σου ανήκει, πάρε την υπόθεση της ζωής και της μόρφωσης στα δικά σου χέρια.

Γίνε δύναμη ενός ρωμαλέου νεολαιίστικου κινήματος που είναι αναγκαίο να οικοδομηθεί στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο, χτίσε την ενότητα της κοινής δράσης και πάλης με το ταξικό εργατικό κίνημα, με τον πατέρα και τη μάνα που παράγουν τον πλούτο τούτης της κοινωνίας, γίνε μέρος του αναγκαίου μετώπου που χρειάζεται για να τον διεκδικήσει και να τον κατακτήσει.

Το δρόμο της γνώσης και της μόρφωσης σε έναν τέτοιο συνδυασμό μπορείς να τον κατακτήσεις πραγματικά, να μην είναι το πτυχίο ή το απολυτήριο το στολίδι μόνο για να κάνουν την επιλογή σου τα αφεντικά.

Αντιπάλεψε την αντιδραστική πολιτική ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΕΕ στην Παιδεία

Εμπιστεύσου το ΚΚΕ, τη μόνη φερέγγυα, συνεπή αγωνιστική δύναμη, γιατί η στρατηγική του αντιμάχεται την καρδιά του δρόμου των μονοπωλίων, ανοίγει το δρόμο του Λαϊκού Μετώπου για τη λαϊκή εξουσία και οικονομία.

Πες ΟΧΙ στις δυνάμεις του ευρωμονόδρομου όπως ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, που δεμένος πιστά στο κάστρο της στρατηγικής των μονοπωλίων, την ΕΕ, από τη μια χαϊδεύει την αγορά και την επιχειρηματική δράση και από την άλλη φωνασκεί για τις λαϊκές - νεολαιίστικες ανάγκες! Απομόνωσε τον εθνικισμό και το ρατσισμό του ΛΑ.Ο.Σ., τη δημαγωγία του, που θέλει την Παιδεία και την κοινωνία αρένα των επιχειρήσεων.

Συστρατεύσου με τις δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, με τη δύναμη της Ανυπακοής και της Αντεπίθεσης στις επιλογές του κεφαλαίου».

Τη διέξοδο μπορεί να τη δώσει μόνο η ταξική πάλη

«Δάσκαλε

Το σχολείο και ο δάσκαλος δεν μπορούν από μόνα τους να ανατρέψουν τη σκληρή ταξική πραγματικότητα στην κοινωνία και στην εκπαίδευση. Ομως οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να ασκούν σημαντική επιρροή στη συνείδηση των νέων ανθρώπων.

Η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της αναζητούν στο πρόσωπο του δασκάλου τον αγωνιστή δάσκαλο, αυτόν που αρνείται να γίνει διαχειριστής του εκφυλισμού της Παιδείας, αυτόν που αφουγκράζεται τις αγωνίες και τα αδιέξοδά της, εκείνον που γίνεται αρωγός στο πλάι της νεολαίας για τη μόρφωση και την αληθινή γνώση, εκείνον που προβάλλει τον αγωνιστικό τρόπο ζωής με τη στάση του.

Τη λύση του προβλήματος της εκπαίδευσης, τον αναβαθμισμένο παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού δε θα τα δώσουν οι προωθούμενες αντιδραστικές πολιτικές.

Δεν μπορούν να τα δώσουν οι "ψευτοανθρωπιστικές μέθοδοι" της συντηρητικής παιδαγωγικής ή τα "καινοτόμα προγράμματα" της ΕΕ.

Τη διέξοδο και στο ζήτημα της εκπαίδευσης μπορεί να τη δώσει μόνο η ταξική πάλη. Η ένταση του αγώνα της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων για σύγχρονα δικαιώματα και καθολική δωρεάν δημόσια Παιδεία που θα συναντιέται με την ανάγκη της πάλης για βαθύτερες κοινωνικές και πολιτικές ανατροπές.

Σε τούτο το δρόμο, το κίνημα των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών δασκάλων είναι πολύτιμος αρωγός για να τραβήξει μπροστά ο τροχός της ιστορίας και μαζί να έρθει αληθινά νέος και ζωογόνος αέρας στην Παιδεία και στην επιστήμη.

Πάλη τώρα!

Η εμφάνιση της "νέας γρίπης" κάνει επιτακτική τη διεκδίκηση άμεσων μέτρων προστασίας και επιστημονικής ενημέρωσης στους χώρους της εκπαίδευσης.

H Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας είναι γυμνή και παραδομένη στους εμπόρους της Υγείας. Δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις ανάγκες μιας πανδημίας.

Λαϊκή πάλη ΤΩΡΑ για ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν σύστημα Πρωτοβάθμιας Υγείας, με το οποίο θα συνδέονται σχολεία, πανεπιστήμια, τόποι δουλειάς, ενταγμένο σ' ένα καθολικό δωρεάν και δημόσιο σύστημα Υγείας, με έρευνα και πρόληψη στην υπηρεσία του λαού και των παιδιών του».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ