ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Απρίλη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
Χρειαζόμαστε δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και όχι εμπόριο πιστοποιητικών

Δυναμική κινητοποίηση χτες στο υπουργείο Παιδείας

Δυναμική κινητοποίηση πραγματοποίησαν χτες, μπροστά στο υπουργείο Παιδείας, μουσικοί ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο κρατικό πιστοποιητικό μουσικών γνώσεων που θέλει να φέρει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Μαζί τους βρέθηκαν και εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων των μουσικών σχολείων καθώς και φοιτητές από το Τμήμα Μουσικολογίας του ΕΚΠΑ.

Με συνοδεία μουσικής, οι μουσικοί βροντοφώναξαν: «Οχι στο εμπόριο πιστοποιητικών. Ανώτατο πτυχίο μουσικών σπουδών». Την κινητοποίηση χαιρέτισαν οι Νεκτάριος Σαμαρτζής από το Σωματείο Εργαζομένων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Φώτης Αθανασίου από το Σωματείο της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων, Αννα Χρονοπούλου, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του Μουσικού Σχολείου Ιλίου, και ο Δημήτρης Ζήσης από το Τμήμα Μουσικολογίας. Οι συγκεντρωμένοι ανανέωσαν το ραντεβού τους για τη Δευτέρα το απόγευμα στο μεγάλο συλλαλητήριο ενάντια στο νομοσχέδιο.

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Βασίλης Παρασκευόπουλος, πρόεδρος του ΠΜΣ, ο οποίος σχολιάζοντας την απόφαση του υπουργού Παιδείας να αποσύρει τις συγκεκριμένες διατάξεις από το τωρινό νομοσχέδιο και να ξανασυζητηθούν τον Ιούνη σε επόμενο νομοσχέδιο, ανέφερε: «Είναι καθαρό ότι δεν παραιτείται από τον παραπάνω σχεδιασμό. Για αυτόν το λόγο χρειάζεται ετοιμότητα, συζήτηση σε χώρους δουλειάς και διαμόρφωση αιτημάτων που θα εκφράζουν το δίκιο και τις ανάγκες μας. Σύμμαχοί μας σε αυτή την προσπάθεια είναι οι σπουδαστές και οι γονείς που έχουν τις ίδιες αγωνίες με εμάς».

Ο Β. Παρασκευόπουλος σημείωσε ότι με την αντίθεσή τους στο κρατικό πιστοποιητικό μουσικών γνώσεων δεν υπερασπίζονται το σημερινό σύστημα μουσικής εκπαίδευσης, που είναι σχεδόν ιδιωτικό. Αντίθετα, διεκδικούν ένα δημόσιο και δωρεάν σύστημα, που θα ξεκινά από τα πρώτα παιδικά χρόνια και θα φτάνει μέχρι και την πανεπιστημιακή βαθμίδα.

«Το πιο εξοργιστικό όμως είναι ότι το υπουργείο Παιδείας, που έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση του δημόσιου συστήματος της μουσικής εκπαίδευσης και την κατάρτιση προγράμματος σπουδών με βάση τη διεθνή πείρα και επιστημονική γνώση, με το πιστοποιητικό μάς λέει ότι αυτό είναι δική μας ευθύνη και του καθενός που θέλει να σπουδάσει μουσική.

Δηλαδή ο κάθε σπουδαστής θα μπορεί να επιλέγει ένα Ωδείο ανάλογα με την τσέπη του, ή θα επιλέγει ιδιαίτερα μαθήματα με δάσκαλο της επιλογής του, ή θα αυτομορφώνεται με τη βοήθεια του Youtube. Το ενιαίο της εκπαίδευσης θα επιτυγχάνεται με την... πιστοποίηση.

Απορρίπτουμε και θεωρούμε απαράδεκτο το πιστοποιητικό μουσικών γνώσεων. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό με κάποιες "βελτιώσεις" γιατί σήμερα χρειαζόμαστε δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και όχι πιστοποιητικό επαγγελματικών προσόντων».

Με τον «Προμηθέα Δεσμώτη» το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στην Επίδαυρο

Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας συμμετέχει φέτος στο Φεστιβάλ Επιδαύρου με τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Σταύρου Τσακίρη, που θα ανέβει στο Αρχαίο Θέατρο στις 9 και 10 Αυγούστου.

Τον Προμηθέα θα υποδυθεί η βραβευμένη με Olivier Award ως καλύτερη ηθοποιός, Κάθριν Χάντερ. Μαζί της μια πλειάδα σπουδαίων ηθοποιών. Τον κεντρικό ρόλο του αφηγητή κρατά ο Νικήτας Τσακίρογλου, ο οποίος έχει υποδυθεί ο ίδιος τον Προμηθέα στο παρελθόν δυο φορές. Στο ρόλο του Ηφαίστου είναι ο Δημήτρης Πιατάς, που για πρώτη φορά ερμηνεύει έναν τραγικό ρόλο στο Φεστιβάλ Επιδαύρου. Η Πέγκυ Τρικαλιώτη υποδύεται την Ιώ. Ο Γεράσιμος Γεννατάς κρατά τον ρόλο του Ωκεανού και ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης τον ρόλο του Κράτους. Τον ρόλο του Ερμή μοιράζονται τρεις ηθοποιοί της νεότερης γενιάς: Η Ηλιάνα Μαυρομάτη, η Αντιγόνη Φρυδά και ο Κωνσταντίνος Νικούλι. Ο εννεαμελής χορός έχει ως Κορυφαίο το παλαιό στέλεχος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Περικλή Βασιλόπουλο. Τα σκηνικά είναι του γλύπτη Κώστα Βαρώτσου και τα κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ. Την ευθύνη για την κίνηση έχει ο Ιταλός Marcello Magni.

«Η φωτιά που έκλεψε ο Προμηθέας είναι το φως που συνεχίζει να καίει», σημειώνει ο Στ. Τσακίρης. Ο σκηνικός χώρος είναι ένα έρημο, παγωμένο τοπίο, όπου δεσπόζει ένας κόκκινος στύλος πάνω στον οποίο είναι δεμένος ο Προμηθέας. Γύρω του ένας δεκαοχταμελής θίασος με προεξάρχοντα έναν αφηγητή, αναβιώνει τα πάθη του ήρωα με ελπίδα να κρατήσει ζωντανό το μύθο του.

Στην κορυφή του Καυκάσου, ο Ηφαιστος και οι συνοδοί του στήνουν έναν ψηλό στύλο όπου δένουν τον τιμωρημένο Προμηθέα. Μόνοι του συμπαραστάτες οι άνθρωποι που νίκησαν τον φόβο τους. Κάποια στιγμή φτάνει ο Ωκεανός. Του προτείνει να συμβιβαστεί με τον Θεό και να ζητήσει συγγνώμη. Ο Προμηθέας δεν τον εμπιστεύεται και τον διώχνει. Μόνος στα δεσμά του συνεχίζει. Μετά φτάνει η Ιώ, που φέρνει την Ανοιξη στον έρημο τόπο. Ο Προμηθέας χαίρεται, αλλά γνωρίζει ότι σύντομα η Ιώ θα χαθεί μέσα στους μεγάλους δρόμους, όπως είναι η μοίρα που της έδωσε η κατάρα της Ηρας. Καταχνιά σκεπάζει τα πάντα και πάλι. Μετά, εμφανίζεται ο Ερμής που του ανακοινώνει την τελική καταδίκη του, να χαθεί στο παντοτινό σκοτάδι.

Η Ιστορία εξελίσσεται σαν ένας παλιός λαϊκός μύθος με συνεχείς ανατροπές. Οι εποχές αλλάζουν και μόνο ο αλυσοδεμένος άνθρωπος, μέχρι και σήμερα, περιμένει τη σωτηρία του από κάθε σκλαβιά, κάθε προκατάληψη.

Στη Σαλαμίνα παρουσιάζονται οι εικαστικές σημειώσεις του Τ. Βαρελά

Σε ένα ζεστό εικαστικό περιβάλλον, αύριο Σάββατο 20 Απρίλη, στις 7.30 μ.μ., στο εργαστήριο του ζωγράφου, στην παλιά πόλη της Σαλαμίνας, πάνω από τη Σκάλα τη Μεγάλη και δίπλα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Σαλαμίνας, εκεί όπου οι σκέψεις, οι ανησυχίες του ζωγράφου μετουσιώνονται σε σχέδιο, λόγο και έργο, ο ζωγράφος Τάκης Βαρελάς και η Εύα Φάμπα, διεθνούς φήμης σολίστ κιθάρας, η εικαστικός - φοιτήτρια Μιρένα Φερλέμη, ο Γιάννης Κρανιάς, εκδότης του «ΕΝΤΥΠΟΙΣ», θα παρουσιάσουν τις δύο εκδόσεις του ζωγράφου, «Στα cafe της Αναμονής» και «Σημειωματάριο Ανησυχίας».

Οι δύο εκδόσεις του ζωγράφου Τάκη Βαρελά αποτελούν την προσωπική κατάθεση σχεδίων και σημειώσεων, που πυροδοτούσε η καθημερινότητά του. Στο έργο αποτυπώνονται οι κοινωνικές αναφορές, εν θερμώ και σε πραγματικό χρόνο, τόσο η θεματογραφία όσο και η σχεδιαστική γραφή.

ΣΕΗ
Η διακοπή σίριαλ αφήνει άνεργους και απλήρωτους εργαζόμενους

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών με ανακοίνωσή του καταγγέλλει τη διακοπή και δεύτερου στη σειρά σίριαλ της εταιρείας παραγωγής Λαμπρόπουλος στο κανάλι «Οpen», που αφήνει άνεργους δεκάδες ηθοποιούς, σκηνοθέτες, τεχνικούς, σεναριογράφους και κάθε λογής ειδικότητα στη μέση της χρονιάς.

Μάλιστα, το ΣΕΗ αναφέρει ότι «δεν είναι οι μοναδικές περιπτώσεις, αφού μια σειρά από σίριαλ της σεζόν, διαφορετικών παραγωγών και καναλιών, φαίνεται ότι έχουν προβλήματα με απλήρωτους συντελεστές και εργαζόμενους, με γυρίσματα που ακυρώνονται ή αναβάλλονται γιατί δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους στα οικονομικά παραγωγοί και κανάλια. Και όλα αυτά πάνω στις πλάτες των εργαζομένων, που είναι οι μόνοι που τελικά μένουν άνεργοι και απλήρωτοι, με αβεβαιότητα για όλο τον υπόλοιπο χρόνο τουλάχιστον, αφού δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να συζητήσουν για νέα δουλειά στα μέσα της σεζόν.

Η απουσία Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας σ' αυτούς τους χώρους κάνει την κατάσταση ακόμη χειρότερη», καταγγέλλει το ΣΕΗ που καλεί τους ηθοποιούς αλλά και κάθε συντελεστή να μη δεχτούν αυτήν την κατάσταση και να έρθουν σε επαφή με το Σωματείο.

Ζητούν από τους εικαστικούς να εργαστούν χωρίς αμοιβή

Προκλητική χαρακτηρίζει το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ) την πρόσκληση του δήμου Αθηναίων και επιχειρηματιών σε εικαστικούς καλλιτέχνες, να εργαστούν χωρίς αμοιβή στα ΚΑΦΑΟ, τους υπαίθριους δηλαδή κατανεμητές τηλεφωνίας που συνήθως είναι εγκατεστημένοι στην άκρη των πεζόδρομων στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας (Σύνταγμα, Ομόνοια, Μοναστηράκι) του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του, το ΕΕΤΕ σημειώνει ανάμεσα σε άλλα:

«Το πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο του This is Athens & Partners, τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που ενεργοποίησε ο δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ (Σύνδεσμο Εταιρειών Τουρισμού Ελλάδας) την AEGEAN, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τη "Λάμψα ΑΕ", τη "Lamda Development" και την "Ιονική" (ΛΑΤΣΗΣ), Ξενοδοχεία και Επιχειρήσεις ΑΕ, για τον συντονισμό και την υλοποίηση αναπτυξιακών και προωθητικών δράσεων που στοχεύουν στην αποτελεσματική προώθηση διαμέσου της Αθήνας των πωλήσεών τους στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού, και ιδιαίτερα των δωρητών του.

Είναι φανερό για ποιους εργάζεται και ποιους ευνοεί η δημοτική αρχή της Αθήνας.

Στην πρόσκληση ενδιαφέροντος ξεπερνούν τα όρια της ξετσιπωσιάς, αφού ως "αντάλλαγμα" στους καλλιτέχνες θα προσφέρουν "δωρεάν" τα υλικά για την κατασκευή του έργου και ως αντάλλαγμα θα τοποθετήσουν με ταμπελάκι τον τίτλο του έργου και του καλλιτέχνη!! Αυτό κι αν είναι πρόκληση!».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ