ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Ιούλη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΛΥΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΟΠΑΘΩΝ
Βαριές οι ευθύνες της κυβέρνησης

Από την περιοδεία του Αντ. Σκυλλάκου στους καταυλισμούς των σεισμοπαθών
Από την περιοδεία του Αντ. Σκυλλάκου στους καταυλισμούς των σεισμοπαθών
Τις βαριές ευθύνες της κυβέρνησης για τα μεγάλα προβλήματα των σεισμοπαθών της 7-9-1999, που παραμένουν ακόμα άλυτα και τα ημίμετρα που υποσχέθηκε και προχωράνε με «ρυθμούς χελώνας», επισημαίνουν σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, Αντώνης Σκυλλάκος και Ορέστης Κολοζώφ.

Ερωτούν, λοιπόν, τους αρμόδιους υπουργούς συγκεκριμένα:

  • Παρά την αρχική της άρνηση, η κυβέρνηση (Ν. Αλευράς στη Βουλή 26-5-2000) κάτω από την πίεση των πραγμάτων χρηματοδότησε την τοποθέτηση κλιματιστικών στους καταυλισμούς των σεισμοπαθών. Ομως, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ, τόσο τους καλοκαιρινούς μήνες, όσο και το χειμώνα (χρήση ηλεκτρικής σόμπας), θα είναι δυσβάσταχτοι για τους σεισμοπαθείς. Μέχρι σήμερα, υπάρχει άρνηση από κυβερνητικής πλευράς, να εξασφαλιστεί φτηνό ρεύμα ή μεγάλες εκπτώσεις στους λογαριασμούς των σεισμοπαθών. Θα επανεξεταστεί το ζήτημα;
  • Οι ρυθμοί προώθησης των αιτήσεων και φακέλων για τη στεγαστική αποκατάσταση είναι απελπιστικά αργοί. Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι επί 107.000 περίπου ιδιοκτησιών, έχουν υποβληθεί 8.500 αιτήσεις - φάκελοι, από τις οποίες εγκρίθηκαν μόνο 2.500. Αιτίες είναι η οικονομική ανέχεια των σεισμοπαθών (καλούνται να «βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη», διότι η κρατική συνδρομή και το δάνειο δεν επαρκούν) και μια σειρά γραφειοκρατικές διαδικασίες, που επιτείνουν την καθυστέρηση. Σκέφτεται η κυβέρνηση να αναθεωρήσει τις θέσεις της, να δοθεί πρόσθετη ενίσχυση στους σεισμοπαθείς; Θα πάρει μέτρα επιτάχυνσης των διαδικασιών; Θα παρατείνει τις προθεσμίες (Σεπτέμβρης 2000) λήξης της υποβολής των σχετικών αιτήσεων; Γιατί καθυστερούν τα χρήματα της κρατικής συνδρομής σε πολλές περιπτώσεις που έχουν εγκριθεί; Εκκρεμούν ακόμη προσφυγές στις τριτοβάθμιες επιτροπές για το χαρακτηρισμό σπιτιών (κόκκινο - κίτρινο) και πόσες;
  • Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ανακατασκευή ή αποκατάσταση των ζημιών από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας, για τα κτίσματα της αρμοδιότητάς του; Γιατί σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. Μεταμόρφωση) έχουν γίνει δεκτές μελέτες από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και σε άλλες ακολουθείται άλλη πρακτική; Σε ποιες περιπτώσεις ο Οργανισμός θα αναλάβει πλήρως το κόστος ανακατασκευής ή επιδιόρθωσης και σε ποιες όχι;
  • Πού βρίσκεται η δέσμευση του τότε υπουργού Τ. Μαντέλη που είχε υποσχεθεί ότι με την προσφορά διαμερισμάτων από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο θα δίνονταν διαμερίσματα στους σεισμοπαθείς που η πολυκατοικία τους κατέρρευσε στην οδό Ψυχάρη 21 στη Μεταμόρφωση;
  • Ποια είναι τα συγκεκριμένα αποτελέσματα μετά την εξαγγελία ότι από κάθε οικογένεια που είχε νεκρό από τους σεισμούς θα διοριζόταν ένα μέλος της στο Δημόσιο; Θα υπάρξει κάποια ειδική μέριμνα για όσους τραυματίστηκαν σοβαρά από το σεισμό;
  • Υπάρχουν ή θα υπάρξουν ειδικές ρυθμίσεις από την Πρόνοια, ώστε να δίνονται ειδικά βοηθήματα σε αναξιοπαθούντες σεισμοπαθείς, πέρα από τα μέχρι σήμερα γενικώς ισχύοντα; Πόσες αποζημιώσεις για την καταστροφή οικοσκευών εκκρεμούν ακόμη;
  • Θα ικανοποιηθεί το αίτημα των σεισμοπαθών, που καταστράφηκαν τα αυτοκίνητά τους, να μπορέσουν να αγοράσουν καινούρια, με απαλλαγή τους από φόρους και άλλες επιβαρύνσεις;
  • Τι θα γίνει με τα στεγαστικά δάνεια προς ΟΕΚ, Δημόσιο, Τράπεζες που χρωστάνε σεισμοπαθείς, που το σπίτι τους καταστράφηκε ή έπαθε μεγάλες ζημιές; Μετά την προσωρινή αναστολή πληρωμής τους, θα διαγραφούν ή θα μειωθούν τα χρέη τους;
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΑΣΑ
Κίνδυνος από τους «σφιχτούς» χρόνους

Οι προγραμματισμένοι χρόνοι εκτέλεσης των δρομολογίων του ΟΑΣΑ είναι εκτός πραγματικότητας. Οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων, προκειμένου να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα που ορίζει η διοίκηση, αναγκάζονται να μην τηρούν τους κανόνες ασφαλείας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους επιβάτες και με ανοιχτό το ενδεχόμενο ατυχήματος.

Συγκεκριμένα, με επιστολή της προς τον Στράτο Παπαδημητρίου, διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, η διοίκηση του Συνδικάτου Εργαζομένων του Οργανισμού διαμαρτύρεται για τους λεγόμενους χρόνους διαδρομής που έχει καθορίσει η διοίκηση του ΟΑΣΑ στις λεωφορειακές γραμμές.

Το Συνδικάτο σημειώνει ότι υπάρχουν δρομολόγια που είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν στους προσχεδιασμένους από τον ΟΑΣΑ χρόνους και παρουσιάζουν μόνιμα «καθυστέρηση». Οι οδηγοί αναφέρουν για παράδειγμα ότι «κανένα λεωφορείο και κανένας οδηγός δε μπορεί να φτάσει σε 40 λεπτά από την πλατεία Κάνιγγος στην Κηφισιά, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να ξεσπούν πάνω στην πλάτη του οδηγού ή αν φτάσει σε 40 λεπτά, τότε οι όροι ασφάλειας και ποιότητας θα έχουν μηδενιστεί».

Στην επιστολή υπογραμμίζεται ακόμα ότι οι οδηγοί αντιμετωπίζουν το άγχος τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία των ίδιων και για την ασφάλεια των επιβατών. Τέλος, οι εργαζόμενοι καλούν τη διοίκηση του ΟΑΣΑ να αναθεωρήσει τους χρόνους διαδρομών με γνώμονα την ποιότητα και την ασφάλεια των επιβατών.

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΝΔΡΙΩΝ
Επικίνδυνα τα αστικά λύματα

Εντονο πρόβλημα με τα αστικά λύματα υπάρχει στη Δήμο Καλλινδρίων του Νομού Θεσσαλονίκης αφού δεν υπάρχει αποχετευτικό δίκτυο και βιολογικός καθαρισμός.

Ολα σχεδόν τα σπίτια συνδέονται με ένα φρεάτιο όμβριων υδάτων, με αποτέλεσμα τα απόβλητα να συγκεντρώνονται σε ανοιχτό σημείο που βρίσκεται μέσα στο χωριό Ζαγκλιβέρι. Η δυσοσμία είναι αφόρητη, αλλά και ο κίνδυνος για την υγεία των κατοίκων είναι μεγάλος, αφού τα απόβλητα λιμνάζουν σε κατοικημένη περιοχή. Ο κίνδυνος αυτός επισημαίνεται σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Αγγελος Τζέκης και Γιώργος Χουρμουζιάδης. Οι βουλευτές ερωτούν τους αρμόδιους υπουργούς τι μέτρα θα πάρουν ώστε να δοθούν τα αναγκαία κονδύλια για τη δημιουργία αποχετευτικού δικτύου και συστήματος βιολογικού καθαρισμού προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των κατοίκων της περιοχής.

Προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης

Με δεύτερη Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι παραπάνω βουλευτές του ΚΚΕ, επισημαίνουν και τα σοβαρά προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης που υπάρχουν στο Δήμο Καλλινδρίων. Υπάρχουν πολλές γεωτρήσεις που όμως δεν καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής. Επίσης, τα ποτίσματα των καλλιεργειών γίνονται με δυσκολία αφού δεν έχουν γίνει αρδευτικά έργα (φράγματα κ.ά.) όπως πολλές φορές ζήτησαν οι φορείς της περιοχής (δήμος, συνεταιρισμοί, αγροτικοί σύλλογοι κ.ά.).

Ερωτούν λοιπόν οι βουλευτές του ΚΚΕ τους αρμόδιους υπουργούς:

  • Τι μέτρα θα πάρουν ώστε οι κάτοικοι να έχουν νερό που να καλύπτει τις ανάγκες τους.
  • Αν θα γίνουν αρδευτικά έργα στην περιοχή που θα εξασφαλίζουν στους αγρότες νερό για τις καλλιέργειές τους, παίρνοντας υπόψη ότι η περιοχή είναι αγροτοκτηνοτροφική με πολλά προβλήματα λόγω της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.
Ανησυχία για το εργοστάσιο στο Ακούγιου

Την ανησυχία της για την απόφαση του Προέδρου των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον να ενισχύσει την ανάπτυξη «ειρηνικού» πυρηνικού προγράμματος στην Τουρκία και συγκεκριμένα στο Ακούγιου, εκφράζει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ιατρική Εταιρεία για την Προστασία του Περιβάλλοντος και κατά της Πυρηνικής και Βιοχημικής Απειλής.

«Δεν κατανοούμε, επισημαίνει, πώς η δημιουργία πυρηνικού εργοστασίου - υποτίθεται ηλεκτροπαραγωγής - μπορεί να εντάσσεται στα πλαίσια του αμυντικού σχεδιασμού του ΝΑΤΟ και να εξυπηρετεί τα σχέδια της συμμαχίας, όπως είπε ο Αμερικανός Πρόεδρος». Πιστεύουμε, τονίζεται στην ανακοίνωση, ότι η εξαγωγή της πυρηνικής τεχνολογίας εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα των πωλητών που δε βρίσκουν πια αγοραστές στην ίδια τους τη χώρα. Εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε ότι η δημιουργία πυρηνικού εργοστασίου στη σεισμογενή Τουρκία μόνο δεινά προοιωνίζεται τόσο για τον τουρκικό λαό όσο και για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

Καλεί τέλος την ελληνική κυβέρνηση να αντιδράσει σε αυτή την κυβέρνηση των ΗΠΑ επειδή η δημιουργία του εργοστασίου στο Ακούγιου και ο κίνδυνος ατυχήματος πλήττει και τους κατοίκους των ελληνικών νησιών που ζουν από τον τουρισμό.

ΟΤΕ
Υπόσχεται «μειώσεις» από του χρόνου...

«Μειώσεις» από το 2001 στα τιμολόγια υπόσχεται τώρα η διοίκηση του ΟΤΕ, μετά από τις αυξήσεις 300% που αποφάσισε τα τελευταία τέσσερα χρόνια, στις τιμές της αστικής μονάδας.

Συγκεκριμένα, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Γιώργος Σκαρπέλης, με δηλώσεις του στο ραδιοφωνικό σταθμό «9,84», υποστήριξε ότι δε θα γίνουν άλλες αυξήσεις μέχρι το τέλος του 2000. Ισχυρίστηκε, μάλιστα, ότι «στην επόμενη ρύθμιση, που θα γίνει στις αρχές του επόμενου έτους, τα τιμολόγια θα μειωθούν»,

Υπενθυμίζουμε ότι η διοίκηση του ΟΤΕ αποφάσισε να αυξήσει από τον Αύγουστο την τιμή της αστικής μονάδας από 7 σε 9 δραχμές το λεπτό στις ώρες αιχμής και το μηνιαίο πάγιο τέλος από τις 2.300 στις 2.400 δραχμές.

Το 1996 η τιμή της αστικής μονάδας ανά λεπτό ήταν 3 δραχμές για να φτάσει στις 9 δραχμές από αρχές Αυγούστου φέτος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ