ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Ιούνη 2010
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Δυναμική απάντηση στην προσπάθεια «επιστράτευσης»

Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έκαναν δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, αντιδρώντας στην κίνηση του Περιφερειάρχη να καλέσει ονομαστικά τους βαθμολογητές που κάνουν αποχή να προσέλθουν στα βαθμολογικά κέντρα

Από τη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο του Περιφερειάρχη
Από τη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο του Περιφερειάρχη
Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, στην Πάτρα, έκαναν χτες δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, διαμαρτυρόμενοι έντονα για την κίνηση του περιφερειάρχη να καλέσει ονομαστικά τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε αποχή να προσέλθουν για να βαθμολογήσουν τα γραπτά που εκκρεμούν. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ δήλωσαν ότι αυτή η κίνηση ισοδυναμεί με επιστράτευση και ξεκαθάρισαν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα προκειμένου οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα βαθμολογικά κέντρα να πληρωθούν κανονικά, χωρίς τις μειώσεις στις αμοιβές τους που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση. Το ΠΑΜΕ έχει καλέσει τους εκπαιδευτικούς σε αποχή μέχρι να υπάρξει δέσμευση από την κυβέρνηση για καταβολή των αμοιβών στους βαθμολογητές και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς στα βαθμολογικά κέντρα, τουλάχιστον στα περσινά επίπεδα. Παράλληλα απαιτεί να καταβληθούν άμεσα και στο σύνολό τους οι υπερωρίες και τα οδοιπορικά, που επίσης η κυβέρνηση δήλωσε την πρόθεση να ...τα κόψει από τους εκπαιδευτικούς!

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας δήλωσε ότι η κίνησή του δεν έχει σχέση με λογικές επιστράτευσης, ότι αυτό είναι μια λάθος ερμηνεία που κάνει τάχα το ΠΑΜΕ για το έγγραφό του, το οποίο απλώς για τον Περιφερειάρχη αποτελούσε μια έκκληση προς τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ ανταπάντησαν ότι ως ισοδύναμο «επιστράτευσης» εκλήφθηκε από τους εκπαιδευτικούς και ότι αν ήθελε ο Περιφερειάρχης θα μπορούσε να στείλει νέο έγγραφο (για να διαλύσει τις υποτιθέμενες παρερμηνείες) με το οποίο να καλεί τους εκπαιδευτικούς να επιτελέσουν το έργο τους σύμφωνα με ό,τι επιτάσσει η συνείδησή τους... Δεν έλαβαν, όμως, καμιά απάντηση σε αυτό.

Σήμερα συνεδριάζει εκ νέου το ΔΣ της ΟΛΜΕ για να αποφασίσει την παραπέρα στάση του, ενώ τα αποτελέσματα αυτής της σημερινής συνεδρίασης φαίνεται να περιμένει το υπουργείο Παιδείας για να ανακοινώσει το οτιδήποτε. Βέβαια, μέχρι σήμερα (και από την πρώτη στιγμή των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών) το υπουργείο έχει κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να δυσφημίσει τους εκπαιδευτικούς και να στρέψει εναντίον τους γονείς και μαθητές που περιμένουν τους βαθμούς τους.

«Συμπράξεις» με στόχο νεανικές συνειδήσεις

Πρόγραμμα αγωγής Υγείας από φαρμακοβιομηχανία, μέσα στα σχολεία

Μια πολυεθνική φαρμακοβιομηχανία και ένας θεσμός του αστικού κράτους που φτιάχτηκε με ειδικό στόχο τη νεολαία ενώνουν τις δυνάμεις τους στο παιχνίδι της διείσδυσης του μεγάλου κεφαλαίου στην εκπαίδευση. Αποδεικνύεται έτσι για πολλοστή φορά ότι χορηγοί, σπόνσορες, καλοθελητές, ΜΚΟ, Ευρωπαϊκή Ενωση, χωρούν και με το παραπάνω σε ένα σχολείο στο οποίο «εξορθολογίζεται» - πετσοκόβεται η ύλη βασικών μαθημάτων, για να αφήσει χώρο για καλλιέργεια αντιλήψεων και συμπεριφορών στα μέτρα του συστήματος. Ειδικά το «νέο σχολείο» θα αποτελέσει προνομιακό χώρο δραστηριοποίησης για το μεγάλο κεφάλαιο, προκειμένου να «ξεπλύνει» - προάγοντας τις λεγόμενες «οικουμενικές αξίες» - τις «αμαρτίες» που κουβαλά για την εκμετάλλευση και τα κέρδη του.

Στις πολλές άλλες περιπτώσεις δραστηριοποίησης επιχειρήσεων στα σχολεία, προστίθεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Υγεία Εν Γνώσει» για τα θέματα διατροφής και άσκησης, που σχεδιάζεται να επεκταθεί σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας. Την πρωτοβουλία για την πραγματοποίηση του προγράμματος είχε η φαρμακευτική εταιρεία AstraZeneca υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Νεολαίας.

Για την Ιστορία, το Ινστιτούτο Νεολαίας συστάθηκε το 2005 και είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου που εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας. Κύρια αποστολή του, η εφαρμογή ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ειδικότερα του προγράμματος «νεολαία σε δράση» το οποίο προάγει τον «εθελοντισμό», την επιχειρηματικότητα και την καλλιέργεια συνείδησης Ευρωπαίου πολίτη, δηλαδή τη διαπαιδαγώγηση στους στόχους του σύγχρονου Ευρωπαϊκού ιμπεριαλισμού. Οσο για τη συγκεκριμένη φαρμακευτική εταιρεία, όπως ενημερώνει από την ιστοσελίδα της, το 2009 τα κέρδη της ανήλθαν στα 32,8 δισ. δολάρια στις 100 χώρες όπου διατίθενται τα προϊόντα της, ενώ για το ελληνικό τμήμα της ο κύκλος εργασιών ήταν 257,2 εκατομμύρια ευρώ το 2009, καλύπτοντας το 5,8% της ελληνικής φαρμακευτικής αγοράς.

Μαζί, λοιπόν, κρατικοί «θεσμοί» και εταιρείες δραστηριοποιούνται για τη διαφήμιση, την αναζήτηση μελλοντικών καταναλωτών, την καλλιέργεια της άποψης σε μικρές ηλικίες ότι οι μεγάλες εταιρείες ενδιαφέρονται. Ολα αυτά στο έδαφος μιας πολιτικής που δημιουργεί χώρο δράσης στο μεγάλο κεφάλαιο και με το να αφήνει κενά στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, όπως στην προκειμένη περίπτωση στην αγωγή Υγείας.

ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις των επιστημόνων

Απόφαση του ΔΣ του Συλλόγου Διδασκόντων της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθήνας ενάντια στην περικοπή της ύλης

«Εκπαιδευτικά επισφαλές και επιστημονικά πρόχειρα τεκμηριωμένο» χαρακτηρίζει το μέτρο περικοπής της ύλης των μαθημάτων, των θετικών επιστημών στο σχολείο, το ΔΣ του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθήνας. Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι «δυστυχώς για άλλη μια φορά αποσπασματικές αλλαγές χωρίς την κατάλληλη τεκμηρίωση προβάλλονται ως σημαντικές μεταρρυθμίσεις». Μεταξύ άλλων προτείνει δύο κατευθύνσεις για τη βελτίωση της διδασκαλίας των θετικών επιστημών:

  • «Είναι αναγκαία μια αναδιάρθρωση της ύλης, προς την κατεύθυνση όμως της έμφασης στα πιο σημαντικά κεφάλαια και στην διδασκαλία της επιστημονικής μεθόδου, με τρόπο με τον οποίο αυτά να γίνουν ευκολότερα κατανοητά από τους μαθητές. Η αποσπασματική περικοπή ύλης χωρίς συγκεκριμένη λογική δεν είναι αποδεκτή».
  • «Η διδακτική προσέγγιση των θετικών επιστημών πρέπει να αναβαθμιστεί με εργαστηριακές ασκήσεις, σύγχρονες μεθόδους και πολυμέσα, ώστε οι μαθητές να έρχονται σε βιωματική επαφή με την πειραματική διαδικασία και την λογική της ανακάλυψης και της έρευνας, αντί να περιορίζονται στην από έδρας διδασκαλία. Οι μέχρι τώρα προσπάθειες στην κατεύθυνση αυτή δεν είχαν την αναμενόμενη επιτυχία, λόγω της επικέντρωσης στην φροντιστηριακή-εξεταστική λογική η οποία έχει εμποτίσει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα (διδάσκοντες και διδασκόμενους)».

Τέλος, το ΔΣ «καλεί την υπουργό να μην εφαρμόσει τα όσα ανακοίνωσε και να προχωρήσει στην κατεύθυνση εφαρμογής εκείνων των μέτρων τα οποία έχει πραγματικά ανάγκη η εκπαίδευση».

ΚΡΗΤΗ
Εκδηλώσεις για το νέο σχολείο

Στην Κρήτη θα βρεθεί και θα μιλήσει σε εκδηλώσεις, αύριο και μεθαύριο, ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Συγκεκριμένα, αύριο, Τετάρτη, θα μιλήσει σε σύσκεψη που οργανώνει η Νομαρχιακή Επιτροπή Ηρακλείου του ΚΚΕ με θέμα «Το "νέο σχολείο" και η πολιτική πρόταση του ΚΚΕ». Η σύσκεψη θα γίνει στην αίθουσα «Α. Παπανδρέου» στο Δημαρχείο Ηρακλείου στις 6.30 μ.μ.

Την Πέμπτη 24 του Ιούνη το στέλεχος του Κόμματος θα μιλήσει σε συγκέντρωση της Γραμματείας Λασιθίου του ΠΑΜΕ με θέμα «Το "νέο σχολείο" και η πρόταση του ταξικού κινήματος», στις 7 το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο Λασιθίου στον Αγιο Νικόλαο.

800 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Μικροαλλαγές χωρίς να αλλάζει η κατεύθυνση

Χωρίς να αλλάζει τίποτα στην ουσία των αλλαγών στα 800 ολοήμερα σχολεία με «ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα» (έναρξη διαφοροποίησης προγραμμάτων μετά το μεσημέρι, αγγλικά και τεχνολογία από την Α' Δημοτικού), το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε συμπλήρωση της σχετικής υπουργικής απόφασης. Σύμφωνα με την τροποποίηση, σε 25 σχολεία από τα 800 που είχε ορίσει το υπουργείο δε θα εφαρμοστεί τελικά το «ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα» και αυτά τα 25 σχολεία θα αντικατασταθούν από άλλα 29. Τα 25 σχολεία αφαιρέθηκαν απ' το πρόγραμμα, επειδή - τελικά - δεν πληρούσαν ορισμένες προϋποθέσεις που όριζε το υπουργείο (ήταν συστεγαζόμενα σχολεία, δεν είχαν δεύτερη ξένη γλώσσα κ.ά). Τέλος, με βάση την τροποποίηση, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από πρόταση του οικείου Σχολικού Συμβούλου, μπορεί να ανασταλεί η εφαρμογή του ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος σε σχολεία που έχουν ορισθεί να λειτουργούν με αυτό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ