ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Νοέμβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Δυναμική απάντηση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική
  • Συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 11 π.μ. και πορεία στο υπουργείο Παιδείας σήμερα. Συγκέντρωση και στη Χαλκίδα
  • Αύριο, τη σκυτάλη παίρνουν οι μαθητές στη Θεσσαλονίκη

Απάντηση στην πολιτική που υπονομεύει τη δημόσια δωρεάν παιδεία, στο όνομα της "μεταρρύθμισης", δίνουν ενωμένοι σήμερα μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές, που διοργανώνουν συλλαλητήριο στις 11 το πρωί στα Προπύλαια και πορεία στο υπουργείο Παιδείας. Εκκληση στο λαό και τους εργαζόμενους να πάρουν τη θέση τους στις γραμμές του αγώνα για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής απηύθυναν χτες εκπρόσωποι των μαθητών, φοιτητών και σπουδαστών, που παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις τους ενόψει της σημερινής πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης.

Οπως τόνισαν, φοιτητές και σπουδαστές, με τη μαζική παρουσία τους στις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων τους και με πολύμορφες κινητοποιήσεις, δηλώνουν την αντίθεσή τους στα μέτρα που προωθούνται στην παιδεία. "Ο Νόμος 2525 έχει μετεξελιχτεί σε οδοστρωτήρα στα δικαιώματά μας στη μόρφωση, στη δουλιά", τόνισε ο Κώστας Καλογερόπουλος,εκπρόσωπος του Συλλόγου Φοιτητών Μαθηματικού και κατήγγειλε ότι μέσα από τα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) επιδιώκεται η στροφή στην κατάρτιση με στόχο την παραγωγή φτηνού εργατικού δυναμικού. Επισήμανε ότι τα ΠΣΕ είναι απλώς μια πλευρά αυτής της πολιτικής και χαρακτήρισε "εκβιαστικό δίλημμα" τη χρηματοδότηση προγραμμάτων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ).

Ο εκπρόσωπος των σπουδαστών της ΣΔΟ, Μιχάλης Γιώσης,τόνισε επιπλέον ότι εξαιτίας των προβλημάτων και των ελλείψεων στα ΤΕΙ χάνονται εξάμηνα και εργαστήρια και επισήμανε πως ο συντονισμός αποτελεί "εγγύηση" για τους αγώνες που έρχονται.

Μιλώντας εκ μέρους του Συντονιστικού Σχολείων Αθήνας,ο Γαβρίλος Τσακαλόγλου επισήμανε ότι οι μαθητές με τους περσινούς αγώνες σε όλη την Ελλάδα "έσπασαν τη συνωμοσία της σιωπής, αντιστάθηκαν στα νέα μέτρα της κυβέρνησης" και "φέτος συνεχίζουν πιο αποφασιστικά, πιο μαζικά".

Χτες, συνεχίστηκε ο αποκλεισμός της Πρυτανείας του Παντείου Πανεπιστημίου από τους φοιτητές, ενώ η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Ιδρύματος αποφάσισε προχτές ότι το Τμήμα δε θα προσφέρει το Πρόγραμμα Σπουδών Επιλογής "Κινηματογράφος, Τηλεόραση και Νέες Τεχνολογίες". Οι φοιτητές της ΣΤΕΦ Πειραιά προχώρησαν χτες σε κατάληψη του ΠΣΕ "Βιομηχανική Πληροφορική" κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του και δηλώνουν αποφασισμένοι να σταματήσουν τα ΠΣΕ και την πολιτική του υπουργείου.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή του καλεί τους καθηγητές όλης της χώρας να προχωρήσουν σε συντονισμό των ενεργειών τους με τους μαθητές και τους γονείς, χαιρετίζει το σημερινό συλλαλητήριο και "θεωρεί ιδιαίτερα θετικό γεγονός την όποια μαζική παρουσία των καθηγητών του Λεκανοπεδίου".

Στη Θεσσαλονίκη

Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι αντιδράσεις μαθητών αλλά και γονιών ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του υπουργείου Παιδείας. Συντονισμένα, πλέον, μετά τις κινητοποιήσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μπαίνουν στον αγώνα και οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το Συντονιστικό των μαθητών της Θεσσαλονίκης έχει προγραμματίσει για αύριο, στις 12 το μεσημέρι,συγκέντρωση στο Αγαλμα του Βενιζέλου και πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Ανάμεσα στα σχολεία που έχουν πάρει απόφαση για συμμετοχή είναι: 1ο, 2ο, 3ο, 5ο, 15ο, 13ο, 17ο Λύκεια Θεσσαλονίκης, 1ο - 2ο Συκεών, 3ο Λύκειο Καλαμαριάς και 1ο Ευόσμου.

Ηδη, 13 Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης τελούν υπό κατάληψη. Σε αποχή από τα μαθήματά τους προχώρησαν χτες οι μαθητές άλλων 5 Γυμνασίων και Λυκείων. Καθημερινά δυναμώνει η φωνή της αντίδρασης απέναντι στα νέα μέτρα του νόμου Αρσένη, ενώ το σύνθημα για αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού εμφανίζεται κυρίαρχο.

Χαρακτηριστικό της διάλυσης που επικρατεί σε πολλά Γυμνάσια και Λύκεια είναι το 17ο Λύκειο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, που από προχτές έχει μπει στο χορό των καταλήψεων. Απουσιάζουν καθηγητές από τα μαθήματα επιλογής κατευθύνσεων, το γυμναστήριο δε λειτουργεί γιατί λείπει ο αναγκαίος εξοπλισμός. Το σημαντικότερο όμως είναι πως οι καθηγητές αναγκάστηκαν να ζητήσουν από τους μαθητές να αγοράσουν τα βιβλία Χημείας, Αρχές Οικονομίας και Γαλλικών, γιατί δεν αναμένεται να φτάσουν πριν από τα Χριστούγεννα.

Σε κατάληψη όμως εξακολουθούν να βρίσκονται και τα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Ευόσμου, ενώ χτες και οι γονείς του 5ου και 12ου Δημοτικού Σχολείου Πολίχνης πραγματοποίησαν κατάληψη του σχολικού συγκροτήματος. Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, που όλο το προηγούμενο διάστημα έφεραν τα πάνω κάτω στη Θεσσαλονίκη μέσα από δυναμικές και συντονισμένες κινητοποιήσεις, προειδοποιούν τους αρμόδιους ότι οι καταλήψεις των διδακτηρίων θα σταματήσουν μόνο αφού προηγουμένως αρθεί η πολιτική συμπτύξεων και γίνουν προσλήψεις διδακτικού προσωπικού.

Στη Χαλκίδα

Συλλαλητήριο διαμαρτυρίας έξω από τα δικαστήρια Χαλκίδας διοργανώνει σήμερα στις 8 το πρωί το Συντονιστικό, που έχουν συγκροτήσει ο Σπουδαστικός Σύλλογος ΣΔΟ, σπουδαστές ΙΕΚ, το 1ο, 2ο 3ο Ενιαίο Λύκειο, το 1ο Γυμνάσιο, το 2ο ΤΕΕ και Λύκειο Καλύνθου, καθώς σήμερα δικάζεται ο πρώτος από τους 12 καθηγητές και πολίτες που πήραν μέρος στις κινητοποιήσεις του Ιούνη, ενάντια στη διεξαγωγή του διαγωνισμού - παρωδία του ΑΣΕΠ. Η ΔΕΕ σε ανακοίνωσή της με αφορμή την έναρξη των δικών καλεί όλους τους γονείς, τους μαθητές και σπουδαστές να διατρανώσουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς "τη φωνή της αγανάκτησης", να σταθούν στο πλευρό των εκπαιδευτικών που δικάζονται και να απαιτήσουν την κατάργηση του Νόμου 2525. Τη συμπαράσταση στον δικαζόμενο εκπαιδευτικό εκφράζει επίσης η ΝΑΣ και η "Δημοτική Αγωνιστική Συσπείρωση Χαλκίδας".

Στο μεταξύ, τριήμερη κατάληψη της γραμματείας της ΣΔΟ του ΤΕΙ Χαλκίδας πραγματοποιούν σήμερα σπουδαστές της ΣΔΟ διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις σε προσωπικό, από τις οποίες κινδυνεύουν να χαθούν εξάμηνα.

"ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ"
"Να αποφασίσουν οι συνελεύσεις"

Αποφασιστική απάντηση στην τακτική κωλυσιεργίας, που εφαρμόζει η πλειοψηφία της διοίκησης της ΟΛΜΕ. Η ΔΕΕ δεν πρόκειται να νομιμοποιήσει αυτήν την τακτική

Την απόφαση της παράταξης να μη συμμετέχει στο εξής σε άλλη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, που έχει ως αντικείμενο τη διαμόρφωση εισήγησης, αλλά λειτουργεί ως φρένο στους αγώνες, ανακοίνωσε χτες η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ). Με δήλωση προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ, τονίζει: "Η διαδικασία διαμόρφωσης εισήγησης έχει μετατραπεί, από την πλειοψηφία, σε πρόσχημα για την παράλυση της λειτουργίας του ΔΣ, το μπλοκάρισμα των γενικών συνελεύσεων και των αγώνων του κλάδου. Για άλλη μια φορά, η πλειοψηφία, με την ψήφο ή την ανοχή των άλλων παρατάξεων (διαφώνησε η ΔΕΕ), ανέβαλε για την Πέμπτη τη λήψη απόφασης για τη γενική συνέλευση προέδρων και την πραγματοποίηση των γενικών συνελεύσεων των ΕΛΜΕ", τονίζει η ΔΕΕ.

"Την ίδια στιγμή που τα προβλήματα στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης οξύνονται, το ΥΠΕΠΘ υλοποιεί μια από τις πιο αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση και άρχισαν να ξεδιπλώνονται οι πρώτες μαχητικές αντιδράσεις μαθητών - φοιτητών, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ κωλυσιεργεί και αρνείται να προχωρήσει σε συντονισμένους αγώνες για την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640. Αυτό, όμως, που δε θέλει να κάνει το ΔΣ, μπορεί και θα το κάνει η βάση. Γι' αυτό άμεσα πρέπει να ανοίξει ο δρόμος των γενικών συνελεύσεων των ΕΛΜΕ, οι οποίες είναι κυρίαρχες να αποφασίσουν για τις διάφορες προτάσεις που έχουν κατατεθεί στο ΔΣ της ΟΛΜΕ ", τονίζει η ΔΕΕ, που χαρακτηρίζει ως "αντιδημοκρατική πρακτική" τον "πολιτικό εκβιασμό και την αναγόρευση της εισήγησης σε αυτοσκοπό". Γι' αυτό, στο χτεσινό ΔΣ, η ΔΕΕ δήλωσε ότι δε θα συμμετέχει στο εξής σε άλλη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, που έχει ως αντικείμενο τη διαμόρφωση εισήγησης, γιατί είναι κοινή διαπίστωση όλων των παρατάξεων η μη δυνατότητα σύνθεσης.

Απαιτείται άμεσα να καταθέσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ όλες τις προτάσεις που έχουν καταγραφεί στις γενικές συνελεύσεις και να αποφασίσει ο κλάδος. Αδιέξοδα δεν υπάρχουν. Η δημοκρατία των γενικών συνελεύσεων θα δώσει τη λύση και θα είναι αγωνιστική,καταλήγει η δήλωση της ΔΕΕ.

"Αξιολόγηση" του εκπαιδευτικού

Για να προσεγγίσουμε το θέμα της όποιας αξιολόγησης στην εκπαίδευση θα πρέπει να ξεκινήσουμε από το σκοπό, τον οποίο υπηρετεί μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, έτσι όπως αυτό λειτουργείστο δοσμένο κοινωνικοοικονομικό σύστημα. Σε χτεσινό σχετικό άρθρο περιγράφτηκε πώς το κίνημα της παιδείας κάνει στην πράξη την αξιολόγησή του, αναδείχνοντας, με τα αιτήματα του, το βαθύτερο πρόβλημα της εκπαίδευσης, δηλαδή της κοινωνίας, την ταξικότητά της. Και πώς το εργατικό λαϊκό κίνημα, σε αντίθεση με την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση, διεκδικεί τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης στην ολόπλευρη μόρφωση όλων των ανθρώπων, ξεκινώντας από την ποιοτική και ποσοτική διεύρυνση της βασικής εκπαίδευσης, ώστε να διαμορφώνονται άνθρωποι ελεύθεροι, συνειδητοί συντελεστές της κοινωνικής εξέλιξης.

Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι...

Η κυβέρνηση, βέβαια, στην προσπάθεια να αποκρύψει τον ταξικό της προσανατολισμό, απομονώνει το εκπαιδευτικό πρόβλημα από τους κοινωνικούς συντελεστές του, ξεχωρίζει τους συντελεστές της ενιαίας διαδικασίας που ονομάζεται αξιολόγηση (της κοινωνίας, του εκπαιδευτικού συστήματος, του συγκεκριμένου σχολείου, του δασκάλου, του μαθητή) και αναζητεί "αποδιοπομπαίο τράγο" - τον κακό εκπαιδευτικό.

Ετσι ο κάθε εκπαιδευτικός αντιμετωπίζεται ως ο δυνάμει κοπανατζής, ανεπαρκής, αργόσχολος, αυτός που ανά πάσα στιγμή χρειάζεται ΑΣΜ, σχολικό σύμβουλο και διευθυντή με τη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης, για να αποδώσει.

Την ίδια στιγμή είμαστε από τις τελευταίες χώρες σε παγκόσμια κλίμακα, όσον αφορά τις δαπάνες που διατίθενται για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που μας έχουν ξεπεράσει και οι χώρες, οι οποίες βρίσκονται σε χειρότερη οικονομική κατάσταση από τη δική μας, π. χ. η Τουρκία. Σύμφωνα με στοιχεία του ινστιτούτου ΙΝΕ της ΓΣΕΕ το ετήσιο κόστος ενός μαθητή δημοτικού για την οικογένειά του είναι 270.000 δρχ., στο Γυμνάσιο είναι 640.000 στο Λύκειο 1.070.000 και στο πανεπιστήμιο 2.000.000 δρχ. Στοιχεία έρευνας της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας το 1997, για το εργατικό δυναμικό, δείχνουν ότι ο 1 στους 4 ανέργους είναι πτυχιούχος. Η εργασιακή αβεβαιότητα, το κόστος και η υποβάθμιση των σπουδών οδηγούν κάθε χρόνο 3.000 φοιτητές στην οριστική εγκατάλειψη των σπουδών τους. Μόνο ένας στους τρεις εισαχθέντες αποφοιτά από τα ΤΕΙ. Η σκληρή γλώσσα των αριθμών θέτει το αμείλικτο ερώτημα: Ποιος θα αξιολογήσει αυτή την εξαθλιωμένη κατάσταση στην παιδεία μας και τους άμεσα υπεύθυνους, τις εκάστοτε κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ; Οι θιασώτες της σημερινής πολιτικής και οι υποτακτικοί τους;

Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές δεν πρέπει να ξεγελαστούν και από θύματα της σημερινής πολιτικής να βγουν κι από πάνω κατηγορούμενοι.

Στόχος, η ποδηγέτηση συνειδήσεων

Βασικός στόχος και προσπάθεια επομένως της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα και του υπουργείου Παιδείας είναι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση να αφορά τον εκπαιδευτικό και να έχει αυστηρά ελεγκτικό διοικητικό χαρακτήρα, με τις αντίστοιχες ποινές κατά τα πρότυπα του Ερβαρτιανού σχολείου. Θέλουν μέσα από τα αντιεκπαιδευτικά τους νομοθετήματα να ποδηγετούν, να προσαρμόζουν τη συνείδηση του εκπαιδευτικού, τη στάση του, στις κυρίαρχες εκπαιδευτικές πολιτικές, μην επιτρέποντας καμιά αμφισβήτηση μπροστά μάλιστα και στις άλλες διαρθρωτικές αλλαγές που προωθούνται στην οικονομία.

Ο πιθανός ιδεολογικός "φερετζές", που χρησιμοποιείται από κάποιους λάτρεις της προσωπικής αξιολόγησης - ενίοτε ανεπαρκέστατους διδακτικά και παιδαγωγικά- ότι είναι απαραίτητη η προσωποπαγής αξιολόγηση, για να χτυπηθούν κάποιοι τεμπέληδες εκπαιδευτικοί δεν έχει σοβαρή βάση. Κι αυτό γιατί υπάρχει ο μετεμφυλιακός Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και σύντομα θα ψηφιστεί και ο καινούργιος της ίδιας βασιλοχουντικής έμπνευσης, άσχετα αν κομπορρημονούν οι εκπρόσωποι της αστικής δημοκρατίας για το αντίθετο, και ο οποίος προβλέπει μια σειρά από ποινές στους όποιους "τεμπέληδες" ή σ' αυτούς που εξασκούν ανεπαρκώς τα καθήκοντά τους.

Αλλο όμως είναι το ζητούμενο της σημερινής πολιτικής και των συμφερόντων που αυτή εκφράζει. Το ζητούμενο είναι, με το συνδυασμό της προσωπικής τριπλής αξιολόγησης και του νέου Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, που θα συνδέει το μισθό με το βαθμό, ο οποίος θα δίνεται ανάλογα με την αξιολογική βαθμίδα, να μπορέσει η εκάστοτε κυβέρνηση να δημιουργήσει στρατιές δούλων, που θα σκύβουν το κεφάλι στον οποιονδήποτε φορέα εξουσίας. Αν στον ιδιωτικό τομέα υπάρχει ο φόβος του αφεντικού και της απόλυσης, στο δημόσιο τομέα, και ιδιαίτερα στην εκπαίδευση, μαζί με την άρση της μονιμότητας, προσπαθούν, μέσω και της αξιολόγησης, να έχουν το ποθητό αποτέλεσμα που είναι η ποδηγέτηση των εκπαιδευτικών, η μετατροπή τους σε φοβισμένα δασκαλάκια που θα κόβουν τους μαθητές στα μέτρα του συστήματος.

Οι καμπές αυτές αντιδραστικοποίησης εκ μέρους του αστικού κράτους και των διαχειριστών της εξουσίας του δεν είναι τυχαίες, ούτε και τα φαινόμενα αντιμετώπισης της παιδείας, με βάση τον τεχνοκρατικό διοικητισμό,που αντιμετωπίζει τον ανθρώπινο παράγοντα ως αναλώσιμο είδος. Ερμηνεύονται με βάση τις δυσμενείς εξελίξεις και το ιστορικό πισωγύρισμα των γεγονότων του '89, που έδωσαν τη μονοκρατορία στην καπιταλιστική βαρβαρότητα, άσχετα αν αποκρύπτεται πίσω από εύηχες έννοιες περί παγκοσμιοποίησης, νέων συνθηκών κλπ.

Οφείλονται στο ότι οι κοινωνικοοικονομικοί και πολιτικοί συσχετισμοί σε παγκόσμια κλίμακα είναι υπέρ των δυνάμεων, που, άσχετα από το προσωπείο που φορούν ή το πώς αυτοπροσδιορίζονται, συμφωνούν απόλυτα στην κατεύθυνση που λέει:

Η ελεγχόμενη από κοινωνικές εκρήξεις κοινωνία, η υποταγμένη κοινωνία αναπαράγεται και μέσα από ελεγχόμενους υποταγμένους εκπαιδευτικούς.

Το κίνημα των εκπαιδευτικών

Εκ των πραγμάτων κυρίαρχο πρόβλημα αναγορεύεται το πώς και το ίδιο το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών θα αντιπαλέψει και θα αποκρούσει αυτή την επίθεση, μια και το διάταγμα της κυβέρνησης ήδη έχει τεθεί σε ισχύ και καλούνται οι σχολικοί σύμβουλοι, οι προϊστάμενοι εκπαίδευσης, οι διευθυντές και φυσικά και οι εκπαιδευτικοί να το εφαρμόσουν.

Ηδη ο κυβερνητικός συνδικαλισμός, διά της παράταξης του ΠΑΣΟΚ, και με τη βοήθεια των γνωστών ΣΥΝεταίρων, για παράδειγμα στη Διδασκαλική Ομοσπονδία (ΔΟΕ), φροντίζει να σπέρνει τη σύγχυση και τον αποπροσανατολισμό, με αμφιλεγόμενες αποφάσεις που εύκολα παρερμηνεύονται, ιδιαίτερα απ' όσους ριψάσπιδες ψάχνουν την ευκαιρία, για να παραδοθούν μιας και η στάση ζωή τους είναι το σκύψιμο της μέσης.

Το ζήτημα είναι να γίνει κατανοητό από εμάς τους πολλούς, άσχετα με τον πολιτικό θεό, στον οποίο είναι πιθανό να πιστεύουμε ότι πρέπει να συγκροτήσουμε απέναντι στην ιερά συμμαχία της κυβέρνησης, των αφεντικών της και των υποτακτικών της το δικό μας μέτωπο αγώνα και αντίστασης σ' αυτά τα μέτρα, αρχίζοντας μέσα στα σχολεία να καταργούμε στην πράξη αυτά τα δικαιώματα με το να μη συμμετέχουμε σε καμία επιτροπή, με το να μη δεχόμαστε κανέναν στο σχολείο μας ή στην τάξη μας με την ιδιότητα του αξιολογητή.

Σαφέστατα πρέπει να διεκδικήσουμε την κάλυψή μας από τους συλλόγους μας, που πρέπει να είναι πρωτοπόροι σ' αυτόν τον αγώνα. Σαφέστατα πρέπει η κυβερνητική πλειοψηφία στην ΔΟΕ να πιεστεί, να πάρει ξεκάθαρες θέσεις, αντί να λειτουργεί σαν πέμπτη φάλαγγα. Σε τελική ανάλυση καμία σκυμμένη πλειοψηφία της ΔΟΕ, κανένας τοπικός σύλλογος, που ολιγωρεί, δεν πρέπει να αναγορευτεί σε πληρεξούσιο της αξιοπρέπειάς μας και της συνείδησής μας.

Δεν πρέπει να αποτελέσουν αυτοί το άλλοθι, για να ανοίξουν οι κερκόπορτες. Η περιφρούρηση της τιμής μας, των κατακτήσεών μας, της ανθρωπιάς μας δεν έχει μόνο συλλογικά χαρακτηριστικά, έχει ακριβώς και τα ατομικά, για να μπορούμε να δρούμε σαν συνειδητοποιημένη ταξική γροθιά και όχι σαν αγέλη που τη χειραγωγούν τα "λευκά κολάρα" του κυβερνητικού συνδικαλισμού.

Μάρκος ΣΚΟΥΦΑΛΟΣ

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΠΘ
Συντονίζουν τη δράση τους

Με αγωνιστικές κινητοποιήσεις απαντούν οι φοιτητές Κτηνιατρικής του ΑΠΘ στη συντονισμένη επίθεση, που δέχονται, τόσο στα εργασιακά τους δικαιώματα, όσο και μέσα από το νόμο Αρσένη, που, όπως καταγγέλλουν, έρχεται να επιδεινώσει την εντατικοποίηση και την αυταρχική κατάσταση που επικρατεί στη σχολή τους, αλλά και το νόμο για το αγροτικό και τη διακίνηση των κτηνιατρικών φαρμάκων.

Ηδη, ο Σύλλογος Φοιτητών της Κτηνιατρικής Σχολής πραγματοποίησε συγκέντρωση διαμαρτυρίας το μεσημέρι της Δευτέρας στο κέντρο της πόλης, ενημερώνοντας το λαό για τα αιτήματά του, ενώ χτες προχώρησε σε μαζική παράσταση κατά τη διάρκεια της τελετής υποδοχής των πρωτοετών. Παράλληλα, έχει αποφασίσει και θα διοργανώσει πάρτι την Παρασκευή 13 του μήνα, προκειμένου να στηριχτούν οικονομικά οι κινητοποιήσεις που θα ακολουθήσουν. Μέχρι στιγμής, επόμενα αγωνιστικά βήματα έχουν καθοριστεί να είναι η μαζική συμμετοχή τους στην πορεία για το Πολυτεχνείο την Τρίτη 17 Νοέμβρη μαζί με όλους τους άλλους φοιτητικούς Συλλόγους, που θα ξεκινήσει με προσυγκέντρωση στις 4.30 το απόγευμα στο χώρο του Πολυτεχνείου. Επίσης στις 19 του μήνα θα πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Γεωργίας στην Αθήνα, ενώ θα συντονίσουν τη δράση τους και με τους άλλους φοιτητικούς συλλόγους που κινητοποιούνται ενάντια στο νόμο του Αρσένη και αντιδρούν στην εφαρμογή της απόφασης της Συγκλήτου για άρση του πανεπιστημιακού Ασύλου.

Οι φοιτητές Κτηνιατρικής απαιτούν άμεση άρση της απόφασης για την κατάργηση του ασύλου, άρση του νόμου 2525, να μη λειτουργήσουν τα ΠΣΕ, δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους, ανέγερση νέων εστιών, δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους τους φοιτητές, ενιαίο πτυχίο, να μην εφαρμοστεί η κατηγοριοποίηση των κτηνιάτρων σε φαρμακοπωλητές και συνταγογράφους, άμεση ενίσχυση της δημόσιας κτηνιατρικής υπηρεσίας με πρόσληψη μόνιμων κτηνιάτρων και βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής.

Οπως καταγγέλλουν, ο νόμος περί αγροτικού και διακίνηση των κτηνιατρικών φαρμάκων ουσιαστικά έχει σαν αποτέλεσμα, να σπάει στα δύο το πτυχίο, δημιουργώντας 2 κατηγορίες κτηνιάτρων, τους κτηνίατρους συνταγογράφους και τους κτηνίατρους φαρμακοπωλητές. Επίσης δίνει το δικαίωμα πώλησης κτηνιατρικών φαρμάκων σε απόφοιτους άλλων σχολών, χωρίς αυτοί να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και, τέλος, υποχρεώνει τους απόφοιτους Κτηνιατρικής να κάνουν αγροτικό ένα χρόνο, γεγονός που παρατείνει τις σπουδές τους για ένα χρόνο και μεταφέρει το πρόβλημα της πρακτικής άσκησης για μετά το πτυχίο.

Θορυβημένη η κυβέρνηση

Σε μια προσπάθεια να υποβιβάσει το ζήτημα των κινητοποιήσεων, που κλιμακώνονται στο χώρο της παιδείας, επιδόθηκε χτες, θορυβημένη η κυβέρνηση, διά του γενικού γραμματέα Τύπου και ΜΜΕ, Ν. Αθανασάκη. "Μπορεί να υπάρχουν προβλήματα στο χώρο της παιδείας, αλλά θα ήταν λάθος και - πιστεύω - θα λειτουργούσε, τελικά, σε βάρος όποιου θα σκεφτόταν να ενοποιήσει διάφορα τέτοια προβλήματα, διαφορετικής ποιότητας και διαφορετικών κατηγοριών για να εμφανίσει ένα "κίνημα Παιδείας"", είπε χτες κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. Μίλησε, μάλιστα, για "σοβαρότατη μεταρρύθμιση" στη Μέση Εκπαίδευση και εμφάνισε κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της κυβερνητικής προπαγάνδας τη διάλυση της παιδείας, τονίζοντας ότι "στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση γίνονται σοβαρές προσπάθειες για να πετύχουμε αυτό που έχουμε ονομάσει "ολοήμερο σχολείο". Και στην Ανώτατη Εκπαίδευση υπάρχουν διαφωνίες γύρω από το θέμα των προγραμμάτων σπουδών επιλογής".

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό "ΑΘΗΝΑ 9.84", ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο "για προσπάθειες υποκίνησης κινητοποιήσεων από συγκεκριμένα συμφέροντα και συγκεκριμένα κόμματα". Σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει τεχνητές αντιπαραθέσεις, μίλησε για "όσους δε θέλουν να ανοίξουν οι πόρτες των πανεπιστημίων για τους πολίτες".

Σκοπιμότητες...

Είναι απίθανοι αυτοί του συγκροτήματος Λαμπράκη! Δε φτάνει που επιμένουν εδώ και δυο βδομάδες να βαφτίζουν τις κινητοποιήσεις των φοιτητικών συλλόγων της Αθήνας "κινητοποιήσεις των ανεξάρτητων - αριστερών φοιτητών" (βλ. ΕΑΑΚ). Χτες, στο δελτίο ειδήσεων του MEGA, όχι μόνο δεν πρόβαλαν τη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν εκπρόσωποι του Συντονιστικού των Λυκείων της Αθήνας και φοιτητικών - σπουδαστικών συλλόγων (αν και ήταν παρόντες), αλλά παραπέρα βρήκαν στη Νομική γνωστό συνδικαλιστική των ΕΑΑΚ, του οποίου οι δηλώσεις και προβλήθηκαν στο ρεπορτάζ σχετικά με τη σημερινή κινητοποίηση στο δελτίο των 5.30. Είπαμε, ..."ο έρωτας και ο βήχας δεν κρύβονται", αλλά, τουλάχιστον, κρατήστε τα προσχήματα!

Σύσκεψη συλλόγων γονέων

Η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας στο πλαίσιο συσκέψεων με Ενώσεις Γονέων για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, διοργανώνει σήμερα Τετάρτη, στις 6 το απόγευμα, στον κινηματογράφο "Λουίζα" στο Βύρωνα, σύσκεψη με τις Ενώσεις Γονέων των Δήμων Καισαριανής, Υμηττού, Ζωγράφου, Βύρωνα και Δάφνης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ