ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /31
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Με τη "βούλα" των Βρυξελλών η χαριστική βολή στην ελληνική ναυτιλία

Δηλώσεις του Κοινοτικού επιτρόπου Νιλ Κίνοκ για το "καμποτάζ" και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία. "Συνεχίστε την "εξυγίανση" για να πάρετε την κοινοτική ενίσχυση" δήλωσε για την "Ολυμπιακή"

Την επέλαση των πολυεθνικών τόσο στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης - πράγμα που πλήττει κυριαρχικά τους δικαιώματα - όσο και σε κάθε κατάκτηση των ναυτεργατών, σκιαγράφησε ο Κοινοτικός επίτροπος Μεταφορών Νιλ Κίνοκ,μιλώντας για την εφαρμογή του κοινοτικού κανονισμού 3577/92 που "σπάει" κάθε είδους προστατευτισμό (καμποτάζ) στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές των χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το καμποτάζ ήταν ένα από τα κυρίαρχα θέματα της, εφ' όλης της ύλης, συνέντευξης Τύπου που έδωσε χτες το μεσημέρι στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ο Κοινοτικός επίτροπος, ο οποίος είναι ένας από τους αρχιτέκτονες του κανονισμού - εκτρώματος, στα πλαίσια της "Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής", παραδέχτηκε έμμεσα πλην σαφώς, ότι δε διασφαλίζεται ούτε μία θέση Κοινοτικού ναυτικού μέσα στα καράβια, σημειώνοντας ότι: "Γίνονται συναντήσεις με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της στελέχωσης - επάνδρωσης των πλοίων". "Καταθέτω, πρόσθεσε, προτάσεις για τη μεγιστοποίηση στη σιγουριά της απασχόλησης και διατήρηση των επαγγελματιών ναυτικών"!

Οσον αφορά την Ελλάδα,ο Νιλ Κίνοκ άφησε να εννοηθεί ότι θα δεχτεί πιο ισχυρό πλήγμα στην εθνική κυριαρχία της,από ό,τι οι άλλες χώρες, με την εφαρμογή του κοινοτικού κανονισμού. Ετσι, για να "χρυσώσει το χάπι" αναγνώρισε ότι η χώρα μας έχει την ιδιαιτερότητα των πολλών νησιών και για το λόγο αυτό εξετάζεται το ενδεχόμενο "ένα μέρος του καμποτάζ να παραμείνει σε ελληνικά νησιά"... Πρόκειται για καθαρό εμπαιγμό, αφού η Ελλάδα ήδη βρίσκεται σε χρονοδιάγραμμα, ώστε μέχρι το 2004 να έχει ολοκληρωθεί η πλήρης απελευθέρωση των θαλάσσιων εσωτερικών μεταφορών της.

Ο επίτροπος αρνήθηκε να σχολιάσει το γεγονός ότι μια σειρά μαζικοί και συνδικαλιστικοί φορείς της χώρας μας, με μελέτες τους, υποστηρίζουν ότι ο κοινοτικός κανονισμός 3577/92 συνιστά μια σύγχρονη μορφή της θεωρίας του Χίτλερ, αυτής του "ζωτικού χώρου". Αρνήθηκε επίσης να απαντήσει στην ερώτηση πώς σχολιάζει τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων εφοπλιστών για πλήρη "ελευθεριότητα" στη σύνθεση των πληρωμάτων. Μάλιστα, την τάση των Ευρωπαίων εφοπλιστών να καταφεύγουν στις "σημαίες ευκαιρίας", λίγο πολύ, τη χαρακτήρισε ως "ανεξήγητο φαινόμενο", αφού αποφάνθηκε ότι δεν ευθύνεται γι' αυτό η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ωστόσο σημείωσε ότι η Κοινότητα προσπαθεί να... πείσει τους εφοπλιστές να επανέλθουν στις κοινοτικές σημαίες, "νομιμοποιώντας την κρατική ενίσχυση για επενδύσεις και προγράμματα επιμόρφωσης"!

Αρνητικές εντυπώσεις προκάλεσε στους δημοσιογράφους το γεγονός ότι ο επίτροπος έκλεισε εσπευσμένα τη συνέντευξή του, προκειμένου να παραβρεθεί σε γεύμα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,Γιάννη Λύρα.

Να ανακληθεί τώρα

Να υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους και να συντονίσουν τη δράση τους, καλούν τους ναυτεργάτες με κοινή ανακοίνωσή τους η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.Τα δύο σωματεία ήδη ανέλαβαν την πρωτοβουλία για την έναρξη νέου κύκλου αγωνιστικών κινητοποιήσεων, που ξεκινούν από τη Δευτέρα, με καθημερινές πικετοφορίες και εξορμήσεις στην Ακτή Μιαούλη και πρώτο σταθμό την πανναυτεργατική συγκέντρωση που θα γίνει στις 30 του μήνα, στις 10.30 το πρωί, στην οδό Κολοκοτρώνη,στο κτίριο της ΠΝΟ.

Οσον αφορά την τακτική της ΠΝΟ απέναντι στο καμποτάζ και το ερωτηματολόγιο της εταιρίας "TRADEMCO",με θέμα: "Εκτίμηση επιπτώσεων εφαρμογής του κανονισμού 3577.92 στα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης", το οποίο έστειλε η ΠΝΟ στα σωματεία, η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ υπογραμμίζουν μεταξύ άλλων: "Η απάντηση του συνδικαλιστικού κινήματος στα όποια "ερωτηματολόγια" της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι μια και μοναδική: Αντίσταση στην πολιτική που υπονομεύει τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας, πλήττει την παραγωγική βάση και καταδικάζει τους εργαζόμενους στην ανεργία. Στη βάση αυτού του προσανατολισμού προβάλλει η άμεση, αγωνιστική διεκδίκηση του στόχου της ανάκλησης του κανονισμού. Η θέση που απαντά σήμερα στις εξελίξεις είναι: Εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες με ελληνικά πλοία και ελληνικά πληρώματα".

Σπάτα και "Ολυμπιακή"

Ικανοποιημένος έμεινε ο Νιλ Κίνοκ απ' την πορεία των έργων κατασκευής του αεροδρομίου των Σπάτων, μετά την επίσκεψη του στην περιοχή των εργοταξίων. Ο Κοινοτικός επίτροπος συμμερίστηκε την αισιοδοξία των κυβερνητικών εκπροσώπων και σημείωσε ότι στο τέλος του 1999 θα έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργου το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση και την κυβέρνηση.

Οσον αφορά την "Ολυμπιακή Αεροπορία" ο αρμόδιος για τα θέματα μεταφορών επίτροπος εξέφρασε την πλήρη ικανοποίησή του για τη σημερινή πορεία της, την οποία μάλιστα χαρακτήρισε πρωτοφανή για τα δεδομένα της επιχείρησης και δήλωσε ότι αν θα συνεχιστεί με τους ίδιους ρυθμούς το πρόγραμμα "εξυγίανσης", τότε δε θα υπάρξει πρόβλημα με την τρίτη δόση της κοινοτικής χρηματοδότησης το 1999.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Αποφάσισαν την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, ΟΣΕ, ΟΑΣΑ

Στην τελική ευθεία για την ιδιωτικοποίηση σωρείας δημόσιων επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας βρίσκεται πλέον η κυβέρνηση, έπειτα από τις χτεσινές αποφάσεις που λήφθηκαν στην κοινή συνεδρίαση Πολιτικής Γραμματείας και Κυβερνητικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ.

Ειδικότερα, και όπως ανακοινώθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, κατά τη χτεσινή σύσκεψη, o υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης παρουσίασε τα νομοσχέδια που αφορούν στις λεγόμενες "διαρθρωτικές αλλαγές" σε ΕΛΤΑ, ΟΣΕ και ΟΑΣΑ.Πρόθεση της κυβέρνησης είναι τα παραπάνω να αποτελέσουν νόμους του κράτους μέχρι το τέλος του χρόνου,όπως είπε ο Δ. Ρέππας,ο οποίος δήλωσε ότι το πρώτο αυτής της σειράς των νομοσχεδίων που θα κατατεθούν στη Βουλή, θα είναι εκείνο για τα ΕΛΤΑ.

Σύμφωνα με τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς, τα εν λόγω νομοσχέδια, που αποβλέπουν στον "εξορθολογισμό" και τον "εκσυγχρονισμό" των δημοσίων επιχειρήσεων, αποτελούν προϊόν διαλόγου με τους εργαζόμενους! Μάλιστα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν παρέλειψε να εξάρει την "υπεύθυνη στάση" εκείνων των συνδικαλιστικών ηγεσιών, που συνδιαλέγονται με την κυβέρνηση και συνομολογούν στη βάση μιας πολιτικής, που πασχίζει για τη διάλυση της δημόσιας περιουσίας και την παράδοσή της στους ιδιώτες.

Ενδεικτικό της στάσης της κυβέρνησης και της προπαγάνδας που θα συνοδεύσει τις μεθοδεύσεις για τη διάλυση των ανωτέρω δημοσίων επιχειρήσεων, είναι ότι χτες ο Δ. Ρέππας, ταυτόχρονα με την ανακοίνωση των αποφάσεων του κυβερνητικού - κομματικού οργάνου, θεώρησε σκόπιμο να διαφημίσει την... "κοινωνική ευαισθησία" των "εκσυγχρονιστών", φέρνοντας σαν παράδειγμα τη... χαμηλή τιμή των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες. Μια τιμή που η κυβέρνηση του Κ. Σημίτη παρέλαβε στις 75 δραχμές και την έχει αισίως ανεβάσει στις 120 δραχμές!.

Με δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, είπε ότι τα νομοσχέδια για τις αστικές συγκοινωνίες, τα ΕΛΤΑ και τον ΟΣΕ θα κατατεθούν κατά πάσα πιθανότητα την ερχόμενη βδομάδα στη Βουλή, προσθέτοντας ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ψηφιστούν από την ολομέλεια της Βουλής μετά τις δημοτικές εκλογές. Καταλήγοντας, ανέφερε ότι θα ακολουθήσει "ο τελευταίος γύρος διαλόγου με τους εργαζόμενους" (;) πριν την κατάθεση των νομοσχεδίων στη Βουλή.

Προς απεργίες οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ

Απεργιακό μέτωπο και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανοίγει από την ερχόμενη βδομάδα.

Οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, που αντιτίθενται στο νομοσχέδιο διάλυσης της υπηρεσίας τους, στην εκχώρηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της στους ιδιώτες, αλλά και στην κατ' ουσίαν απόλυση 2.500 υπαλλήλων, προγραμματίζουν απεργιακές κινητοποιήσεις, με απαρχή την ερχόμενη Πέμπτη. Το απεργιακό πρόγραμμα των εργαζομένων στην ΥΠΑ αναμένεται ν' ανακοινωθεί επίσημα από την ομοσπονδία του κλάδου (ΟΣΥΠΑ), μεθαύριο Δευτέρα, σε συνέντευξη Τύπου.

Ηδη οι ηλεκτρονικοί της ΥΠΑ έχουν προγραμματίσει 3ήμερη απεργία, στις 25, 26 και 27 Σεπτέμβρη, με αίτημα την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου, το οποίο προβλέπει την κατάργηση της υπηρεσίας και τη σύσταση, στη θέση της, δύο ανωνύμων εταιριών (αεροναυτιλίας και αεροδρομίων) και μιας γενικής γραμματείας. Για τους εργαζόμενους προβλέπει ότι μόνο 200 θα στελεχώσουν τη γενική γραμματεία, ενώ για την τύχη των υπολοίπων 2.500 θ' αποφασίσουν τα ΔΣ των ΑΕ. Είναι αυτονόητο, βέβαια, ότι όσοι και με όποια κριτήρια προσληφθούν στις ΑΕ, θα υπογράψουν συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους.

ΗΛΠΑΠ - ΗΣΑΠ
Προχωρούν σε νέες κινητοποιήσεις

Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις για την ερχόμενη βδομάδα προγραμματίζουν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ), τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τα πράσινα λεωφορεία (ΗΣΑΠ), αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την επιστροφή των εργασιακών τους σχέσεων στο Μεσαίωνα, με τους νέους κανονισμούς εργασίας.

Σε κοινή τους σύσκεψη τα σωματεία εργαζομένων ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ αποφάσισαν την κήρυξη νέας στάσης εργασίας την ερχόμενη Πέμπτη,τις ώρες 11 π.μ. - 5 μ.μ.. Παράλληλα, θα συγκληθούν γενικές συνελεύσεις των εργαζομένων για να καθορίζουν την παραπέρα στάση τους, ενώ προγραμματίζεται και κοινή πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ