-Για παροχή υπηρεσιών και διαμονή 233.388.889 δρχ.
-Για καύσιμα 76.164.733 δρχ.
Σύνολο 310.553.622 δρχ.
Οι υπηρεσίες προσφέρθηκαν σε:
482 αεροσκάφη
27 αεροσκάφη ανθρωπιστικής βοήθειας
214 πλοία
91 τρένα
20.350 οχήματα διαφόρων τύπων
1.395 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού και άρματα
8.000 κοντέινερ
30.000 στρατιώτες.
Με το παραπάνω άρθρο επιχειρείται βιασμός των συνειδήσεων των αναγνωστών, οι οποίοι θεωρούνται σύμφωνοι ή, τουλάχιστον καλούνται να ξεχάσουν τους λόγους για τους οποίους οι ΝΑΤΟικοί επικυρίαρχοι προωθήθηκαν στη γειτονική χώρα και να μετρήσουν μόνο αν μπήκε και στη δική τους τσέπη κάποιο απ' τα αργύρια της προδοσίας.
***
Ακόμα και το βίντεο με το βομβαρδισμό του τρένου είχαν προβάλει με τριπλάσια ταχύτητα, προκειμένου να δικαιολογήσουν ότι δεν υπήρχε χρόνος αλλαγής της πορείας των πυραύλων.
***
Ολα αυτά καλούνται να τα ξεχάσουν οι αναγνώστες, καθώς και το ότι οι ίδιοι, μαζί με το 98% του ελληνικού λαού ήταν αντίθετοι σ' αυτόν το βρώμικο πόλεμο, μήνες διαδήλωναν ενάντιά του, χειροκροτούσαν τους μπροστάρηδες που απέκλειαν τα τρένα και τις αποστολές θανάτου. Αγανακτούσαν με τη μετατροπή της χώρας μας σε προτεκτοράτο και του λιμανιού της «πρωτεύουσας των Βαλκανίων» σε απαγορευμένη ζώνη για τους κατοίκους της πόλης μας.
***
Και το κυριότερο ποιος θα τα πληρώνει;
Τόσο εύκολα θεωρείται ότι ο ελληνικός λαός μπορεί να ξεχνά ότι μόνο οι διάφορες «αγορές του αιώνα» έχουν υποθηκεύσει και το μέλλον των δισέγγονών του σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας;
***
Μήπως η χρησιμοποίησή τους στοχεύει, εκτός των άλλων, στη διάβρωση της συνείδησης της νεολαίας, ιδιαίτερα από την επιστημονικά επεξεργασμένη ηθική της «νέας τάξης» σύμφωνα με την οποία «ο Θάνατός σου, η Ζωή μου»;
Το ότι δεν πρέπει να σ' ενδιαφέρει αν μπροστά στα μάτια σου σκοτώνουν αρρώστους και παιδιά, αλλά η πρέζα που σου δίνουν σήμερα, για να κάνεις τα στραβά μάτια, αύριο για να 'σαι δολοφόνος ο ίδιος, πληρωμένος όμως, αυτό έχει σημασία. Γι' αυτό είναι άραγε υψηλόμισθοι οι Ελληνες που συμμετέχουν στις δυνάμεις της KFOR; Γι' αυτό μας προσφέρουν τα εκσυγχρονιστικά ιδανικά των ναρκωτικών, της αμορφωσιάς, της αβεβαιότητας, της ανεργίας;
Του Τόλη Παπαγεωργίου, μηχανικού, μέλους της Επιτροπής Αγώνα Σταγείρων - Ακάνθου
- Πώς κρίνετε την απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού να επιτρέψει τη λειτουργία της μεταλλουργίας χρυσού, παρά το γεγονός ύπαρξης σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων;
- Λανθασμένη. Ελπίζω ότι μια δεύτερη σκέψη θα επικρατήσει και η υπουργός Πολιτισμού δε θα συνδέσει το όνομά της με το ανοσιούργημα της ανέγερσης μεταλλουργίας χρυσού πάνω στο σπίτι του Αριστοτέλη. Αξίζει, πάντως, να σημειώσουμε πως η απόφαση μάς κοινοποιήθηκε προφορικά από τη διευθύντρια της 16ης Εφορείας Κλασικών Αρχαιοτήτων και τον αρχαιολόγο που επί δεκαετίες διευθύνει τις ανασκαφές στον ευρύτερο χώρο των Αρχαίων Σταγείρων. Και παρουσιάστηκε ως αναπότρεπτη, αφού, όπως αναφέρθηκε, «αποτελεί απόφαση της κυβέρνησης η υλοποίηση της επένδυσης».
- Εκτιμάτε ότι μπορεί να επιτευχθεί στην πράξη η παράλληλη προστασία και ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων, στο πλαίσιο λειτουργίας της μεταλλουργίας χρυσού;
- Ολόκληρη σχεδόν η περιοχή του Δήμου Σταγείρων - Ακάνθου είναι δεσμευμένη από την Αρχαιολογική Υπηρεσία: Ουρανούπολη, Αρχαία Ακανθος, Νέα Ρόδα - Διώρυγα Ξέρξη, προς του Αθω περιοχή, Ολυμπιάδα. Ούτε μια «μη οχλούσα» βιοτεχνία δεν επιτρέπεται να ιδρυθεί. Ούτε ένα δένδρο δεν επιτρέπεται να κοπεί στις προστατευόμενες περιοχές του Κάκαβου και του Στρατωνικού Ορους. Ολα αυτά, όμως, ισχύουν μόνο για τους «ιθαγενείς». Για την TVX, επιτρέπεται και η ασέλγεια στον τάφο του Αριστοτέλη και η μετατροπή του πανέμορφου δάσους της Ολυμπιάδας - Βαρβάρας, που είναι ενταγμένο στο ΝΑΤΟΥΡΑ 2000, σε χαβούζα απόθεσης 24 εκατομμυρίων τόνων τοξικών αποβλήτων. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απαγόρευσε στο Δήμο να δημιουργήσει χώρο απόθεσης σκουπιδιών κοντά σε δάσος του Κάκαβου. Δεν κάνει, όμως, το ίδιο στην πολυεθνική εταιρία εκμετάλλευσης χρυσού. Με όλα αυτά λοιπόν, η προστασία αρχαιοτήτων, που ακόμη δεν ήρθαν εξ ολοκλήρου στο φως, η ανάδειξη της ελληνιστικής πόλης των Αρχαίων Σταγείρων, παράλληλα με εργοστάσια κυανίου και λίμνες αποβλήτων, μόνο σαν Σαιξπηρικός εφιάλτης μπορεί να χαρακτηριστεί.
- Η ύπαρξη αρχαιοτήτων είναι ο μόνος λόγος, που ζητάτε να σταματήσουν τα σχέδια της TVX για εκμετάλλευση του χρυσοφόρου κοιτάσματος της περιοχής;
- Υπάρχουν δεκάδες λόγοι, που καθένας από μόνος του αρκεί για να είμαστε ανυποχώρητοι στην αντίδρασή μας. Τα νερά μας ήδη χάνονται και μολύνονται με τοξικά μέταλλα και κυάνιο. Η υγεία μας ήδη επιβαρύνεται. Σε 10 χρόνια, όταν η TVX θα έχει ληστέψει τον εθνικό μας πλούτο με τις ευλογίες του πολιτικού κόσμου (πλην ΚΚΕ), ο τόπος μας ολόκληρος θα έχει καταστραφεί. Θα έχει μετατραπεί σε έναν απέραντο κρανίου τόπο.
-Πώς σκέπτεστε να αντιδράσετε μετά τη νέα εξέλιξη που φαίνεται να εκφράζει πιο αποφασιστικά την επιμονή της κυβέρνησης, να στηρίξει πάση θυσία την υλοποίηση της επένδυσης;
- Ελπίζουμε ακόμη πως οι αποφάσεις του ΣτΕ, που απαιτούν αναστολή των εργασιών της εταιρίας στην περιοχή, θα συνετίσουν την κυβέρνηση. Αν αυτό δε συμβεί, έχουμε δείξει και στο παρελθόν ότι ξέρουμε να υπερασπίζουμε το Σύνταγμα των Ελλήνων, τον τόπο μας και τον πολιτισμό μας. Τέσσερα χρόνια τώρα, δίνουμε ενωμένοι τον αγώνα για την προστασία της περιοχής. Δε θα σταματήσουμε. Αυτό το ξέρουν πολύ καλά και η κυβέρνηση και τα ΜΑΤ.
ΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ διαδικασίες προχωράει η κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση της ΕΑΒ, αφού στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, που περιέχει σχετικές ρυθμίσεις, μέχρι το Μάη θα έχει «κλείσει» η υπόθεση της εύρεσης «στρατηγικού» επενδυτή (σελίδα 12).
Η ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ του οικονομικού υπευθύνου του κόμματος και της κοινοβουλευτικής ομάδας της Χριστιανοκοινωνικής Ενωσης, της CDU, Βόλφανγκ Χίλεν, έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία τη στιγμή που στην Μπούντεσταγκ διεξαγόταν η συζήτηση για τα οικονομικά σκάνδαλα της CDU (σελίδα 16).
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10 χρόνια ταλαιπωρεί το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας το θέμα της καλλιτεχνικής διακόσμησης των δημόσιων κτιρίων. Στο μεταξύ έχουν δρομολογηθεί μεγάλα δημόσια έργα, όπως το μετρό, η ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων, οι Ολυμπιακοί Αγώνες και τα αρμόδια υπουργεία δεν προκηρύσσουν δημόσιους καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς! (σελίδα 25).