ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Μάη 2006
Σελ. /32
Βαρδιάνος σ' άλλο μετερίζι

Πίνακας της Τίνας Καμπάνη, ζωγραφισμένος πάνω σε απόσπασμα ναυτικού χάρτη
Πίνακας της Τίνας Καμπάνη, ζωγραφισμένος πάνω σε απόσπασμα ναυτικού χάρτη
Μέρα που 'ρχεται, καθώς θα αρχίσεις να παίρνεις το δρόμο για το βουνό, κάνε ένα διάλειμμα, χάζεψε τη θάλασσα, μόνο μην ξεχαστείς, αρκετούς ξεγέλασε η «Βάρδια»...

Η πραγματικότητα προσγειώνει στη φυλακή, ως κι αυτούς που έχουν χίλιους λόγους να βλέπουν μόνο το ρομαντικό του πράγματος. Προς τιμήν τους όσοι στην επαφή με την πραγματικότητα, δηλώνουν «συγνώμη, ήταν λάθος η εικόνα που είχαμε πριν να δούμε την πραγματική εικόνα».

Προς τιμήν είναι, επίσης, και η διαπίστωση ότι η εικόνα εθίζει - ακόμα χειρότερα - εκπαιδεύει για το αυριανό σφαγείο. Είναι ένα βήμα η διαπίστωση. Θα 'ρθει και το επόμενο, όπου ο πόλεμος θα διαπιστωθεί όχι ως πασιφιστικό πρόβλημα του αύριο, αλλά ως ταξική αντιπαράθεση τώρα (γελοίο; υπαρκτό, όμως, το «ρεπορτάζ», που προσπαθεί να δημιουργήσει συνειρμό «Στάλιν = απειλή» μέσα από ένα «οικολογικού» χαρακτήρα θέμα, που στο κάτω - κάτω, άμα το κουβεντιάσουμε σοβαρά, θα δικαιώσει και αυτό τον Στάλιν για μια επιλογή που το '30 αφορούσε ευθέως τη διατροφή του πληθυσμού).

Αρκετά με το διάλειμμα, πάμε, λοιπόν, στα ίσα μας: Δεν πρόλαβε να εκλεγεί ο νέος πρόεδρος του ΣΕΒ κι άρχισε η παραγωγή εικονισμάτων. Καλά, νομίζουν ότι μιλάνε σε χαχόλους; Δεν ξέρουν ότι έχουν πέσει κορμιά έξω από την πύλη της ΔΕΛΤΑ μόνο και μόνο για το μοίρασμα μιας προκήρυξης; Και θα μας πουν ότι ο Δασκαλόπουλος «επενδύει στην ταξική άμβλυνση»; Δεν πρόβαλε, λέει, «συνταγές λιτότητας». Και γιατί να το κάνει, όταν ήδη έχει στο χέρι την υπογραφή της ΓΣΕΕ για σύμβαση με 77 λεπτά αύξηση; Δεν ποντάρει, λέει, στην υπεραξία! Δηλαδή, οι μισθοί στα εργοστάσιά του είναι ίσοι με τις παραγόμενες από τους εργάτες αξίες; Κι από πού βγάζει κέρδος; Ε, ναι, αν έτσι το καταλαβαίνει κανείς, τον θεωρούν χαχόλο!

Οταν ήδη, πριν προλάβει να δώσει εντολή στην κυβέρνηση «να μην καθυστερεί αναζητώντας συναίνεση», τα παπαγαλάκια του γράφουν κύρια άρθρα, θυμίζοντας ότι η κυβέρνηση έχει λαϊκή εντολή να εφαρμόσει το πρόγραμμα του ΣΕΒ! Ακου τα! Ακου τα εσύ, που ψήφισες ΝΔ, όπως χτες ψήφιζες ΠΑΣΟΚ. Ακου τα! Είναι, λέει, δική σου εντολή το κυβερνητικό πρόγραμμα και είσαι συ, λοιπόν, που πιέζεις την κυβέρνηση να τα διαλύσει όλα!

Τα λένε όλα αυτά, την ίδια ώρα που ο ανθός της κοινωνίας μας, τα παιδιά μας, δηλαδή, αναγκάζονται να μένουν ως τα 35 στο σπίτι, γίνεται το μυαλό τους - από την πίεση της ανεργίας - αλοιφή, πριν ακόμα μπούνε στην παραγωγή.

Πράγματι, ο νέος πρόεδρος του ΣΕΒ δεν εμφανίστηκε με «ταξική έπαρση». Η τάξη του τσακίζει τόσο τους εργάτες, ώστε το αφεντικό να μπορεί να εμφανίζεται «ταπεινός», την ώρα που πατάει επί πτωμάτων.

Κόντρα, λοιπόν, στους δρόμους! Και χτες, και σήμερα, και αύριο η απάντηση.


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ


«ΜΟΥΦΑ» ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΣΤΟ ... ΕΙΚΟΝΙΣΜΑ

ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΣΜΑ ΕΝΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΗ: «Ο νέος αρχηγός της "ελληνικής κεφαλαιοκρατίας" αιφνιδίασε και κέρδισε τις εντυπώσεις (...) Προέβαλε κοινωνική ευαισθησία και κουλτούρα διαλόγου και αγόρασε συναίνεση με γενναιοδωρία (...) Η πρώτη ομιλία του ήταν υποδειγματική: Ούτε κινδυνολογία ούτε συνταγές λιτότητας, ούτε ταξική έπαρση (...) Επιθετικός εκπρόσωπος μιας νέας επιχειρηματικής σχολής που επενδύει στην ταξική άμβλυνση και στην κινητικότητα της παγκοσμιοποίησης, παρά στην υπεραξία της εργασίας και στις σιρμαγιές με το δοβλέτι» (το «εικόνισμα» υπογράφεται από τον Γ. Λακόπουλο στο «ΒΗΜΑ»).

...ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΗΔΗ ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ: «Η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας απαιτεί ταχύτερες αλλαγές (...) Αυτή εξάλλου ήταν και η εντολή που έδωσε πριν από δύο χρόνια στην κυβέρνηση. Καμία αλλαγή δεν μπορεί να έχει τη συναίνεση του συνόλου του ελληνικού λαού (...) Η συναίνεση είναι επιθυμητή, αλλά δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι απραξίας» (από το κύριο άρθρο στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»).

«ΑΛΟΙΦΗ» ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ: «Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό ανέργων πτυχιούχων στις ηλικίες από 25 ως 34 ετών, που φθάνει στο 13% (...) Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης υποχρεώνουν τους νέους πτυχιούχους να αποδέχονται να εργασθούν σε θέσεις που δεν αντιστοιχούν στα προσόντα τους, προκειμένου να μπουν στην αγορά εργασίας» (το ρεπορτάζ στο «ΒΗΜΑ»).

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ: «Αντίφαση; Καθόλου. Απλώς υποκρισία. Να ομνύουν, όταν βολεύει, στο όνομα της ανεξάρτητης, αδέσμευτης και ακομμάτιστης Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Να πλακώνονται, όταν η κρίσιμη εκλογική ώρα πλησιάζει, ποιος από τους πρωτοκλασάτους του κόμματος το χρίσμα θα λάβει. Και ανεξάρτητοι και κομματικοί. Και αδέσμευτοι και γαλανοί. Και αυτόνομοι και πράσινοι. Δηλαδή τώρα ο Κακλαμάνης τι είναι; Υπερκομματικός; Θα τρελαθώ. Και μετά μου λέτε εσείς ότι κάθε τέσσερα χρόνια ψηφίζουμε για δήμαρχο. Για όλα ψηφίζουμε, εκτός απ' αυτό» (ο Δημήτρης Δανίκας στα «ΝΕΑ»).

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΩΝ στο επόμενο 15ήμερο

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Πληθωριστική απειλή κλονίζει τις αγορές

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Στα ύψη τα ελληνικά επιτόκια

ΤΑ ΝΕΑ: Φορο-μπλόκα και για καταναλωτές

Η ΧΩΡΑ: Δημόσιο, ανοιχτά και το απόγευμα

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ: ΚΑΤΑ 52.177 λιγότεροι οι άνεργοι από πέρυσι

Ο ΛΟΓΟΣ: ΧΟΡΤΑ δηλητήριο

Η ΑΥΓΗ: Αίνιγμα Καραμανλή για τις απαγωγές

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: ΚΩΔΙΚΑΣ ΝΔ: Αποπομπή Νο 37

ΤΟ ΒΗΜΑ: Νέα «ανθρωποθυσία» στη Νέα Δημοκρατία

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ΚΩΔΙΚΑΣ... Καραμανλή

ΕΘΝΟΣ: ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ με... συστάσεις Παυλόπουλου

ΑΥΡΙΑΝΗ: ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΠΑΙΖΑΝ ΜΕΤΟΧΕΣ

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: ΚΑΡΑΧΑΣΑΝ υπέρ των μουφτήδων που στηρίζει η Αγκυρα

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Δεν υπάρχει γοητευτική φυλακή

«Φαντάζει γοητευτικό και εξωτικό ένα ταξίδι με γκαζάδικο στα στενά της Σιγκαπούρης. Τη σκληρή αλήθεια που κρύβεται πίσω του αποκαλύπτει η ζωγράφος Τίνα Καμπάνη (...) "πριν ξεκινήσει το ταξίδι νομίζεις ότι όλα θα είναι γοητευτικά" λέει στα ΝΕΑ η Τίνα Καμπάνη που πέρασε έναν ολόκληρο μήνα σε κάποιο παλιό γκαζάδικο κοντά στη Σιγκαπούρη. "Στην πραγματικότητα όμως μοιάζει με φυλακή. Αποκόβεσαι από τον κόσμο και έρχεσαι αντιμέτωπος με τον εαυτό σου". Σε εκείνες τις μοναχικές ώρες η καλλιτέχνης φωτογράφισε τους εργάτες που επισκεύαζαν τα πλοία, αφέθηκε σε νοερά ταξίδια με αφορμή παλιούς χάρτες πάνω στους οποίους ζωγράφισε τα δικά της καράβια» (το ρεπορτάζ στα ΝΕΑ).

Υπάρχουν μόνο οι εκδοχές του πολέμου

«Η Πόπη Κρούσκα μαγνητοσκοπεί τις βραδινές ειδήσεις διατηρώντας τα τελευταία χρόνια ένα δικό της προσωπικό ημερολόγιο φρίκης και φόβου. Το αρχείο της εικαστικού περιλαμβάνει εικόνες πολέμων, βομβαρδισμών, προσφύγων, καταστροφών, εικόνες γνωστές σε όλους μας, καθώς τις καταναλώνουμε κάθε βράδυ στο καθιστικό της τέρψης και της πέψης (...) στην έρευνά της, σ' αυτό το ιδιότυπο ρεπορτάζ, χρησιμοποιεί τα ίδια ακριβώς μέσα των ΜΜΕ για να υποστηρίξει τον θεματικό της άξονα: τα γεγονότα - ο θεατής - το μοντέλο. Για την ίδια άλλωστε η εικονοποιία της εποχής αποτελεί ίσως το πιο αποτελεσματικό μοντέλο "που προετοιμάζει τα παιδιά μας για τον μελλοντικό πόλεμο"» (η παρουσίαση στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ).

Κι ένα γελοίο, μεν, ασίγαστο, δε, μίσος

«Τα "καβούρια του Στάλιν" απειλούν τη Νορβηγία. Οι οικολόγοι φοβούνται τον... σταλινισμό που μπορεί να ασκήσουν στο οικοσύστημα, αλλά οι ψαράδες κάνουν χρυσές δουλιές. Γεγονός είναι ότι τα τερατώδους μεγέθους "καβούρια του Στάλιν" εξαπλώνονται με τρομακτικό ρυθμό» (το ρεπορτάζ στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ