ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 2 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΤΕ
Πρόκληση οι «επαγγελματίες» συνδικαλιστές
  •  Τριπλασιασμό των αποζημιώσεων προέδρου και γραμματέα αποφάσισαν στην ΠΕΤ - ΟΤΕ από κοινού ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Συνεργασία»
  • Ανάκληση της απαράδεκτης απόφασης ζητά η ΕΣΚ

Τον επ' αμοιβή συνδικαλισμό προσπαθούν να επιβάλουν στον ΟΤΕ οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ, της ΔΑΚΕ και του ΣΥΝ. Σε καιρούς απαξίωσης του συνδικαλιστικού κινήματος, αυτοί εξαργυρώνουν τη γνωστή «αγωνιστικότητά» τους, τριπλασιάζοντας τις αποζημιώσεις τους (για έξοδα παράστασης, μετακινήσεις κλπ.) και προσθέτοντας μέχρι και 2,4 εκατ. δρχ. στο ετήσιο εισόδημά τους.

Σε συνεδρίαση του ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Τεχνικών - ΟΤΕ, οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Αγωνιστική Συνεργασία» (πρόσκειται στο ΣΥΝ) αποφάσισαν η μηνιαία αποζημίωση για τον πρόεδρο και το γραμματέα της Εκτελεστικής Επιτροπής να αυξηθεί από τις 50.000 δρχ. στις 150.000. Για τα μέλη της ΕΕ να αυξηθεί στις 120.000 δρχ. Επίσης, να καθιερωθεί μηνιαία αποζημίωση 10.000 δρχ. για τα μέλη του ΔΣ και αύξηση της αποζημίωσης για κάθε συνεδρίαση του ΔΣ από 5.000 δρχ. σε 10.000.

Στην Ομοσπονδία Εργαζομένων - ΟΤΕ, οι ίδιες δυνάμεις αποφάσισαν να προτείνουν στο ΔΣ αύξηση των μηνιαίων αποζημιώσεων στις 200.000 δρχ. για τον πρόεδρο και το γενικό γραμματέα και στις 150.000 δρχ. για τα μέλη της ΕΕ.

Οπως καταγγέλλει, με ανακοίνωσή της, η Ενιαία Συνδικαλιστική Κίνηση - ΟΤΕ, με αυτές τις αποφάσεις τους, «μετατρέπουν την αποζημίωση στα στελέχη των συνδικάτων - για να καλύπτουν κάποια πραγματικά, λογικά και ελάχιστα έξοδα - σε παχυλές αμοιβές». Αναρωτιέται «σε μια εποχή που μειώνεται συνεχώς η εμπιστοσύνη των εργαζομένων και το συνδικαλιστικό κίνημα χάνει την αξιοπιστία του - λόγω της στάσης και της πολιτικής των συμβιβασμένων ηγεσιών του - ποιον εξυπηρετούν τέτοιες αποφάσεις και σε ποιον προσφέρουν υπηρεσίες, αν όχι στην εργοδοσία».

Τα στελέχη της ΕΣΚ τονίζουν ότι «ο συνδικαλισμός είναι εθελοντική δράση. Αλλωστε όσοι συνδικαλιστές δεν πηγαίνουν στην εργασία τους, παίρνουν κανονικά το μισθό τους». Συμπληρώνουν ότι όσοι ζητούν τέτοιες αυξήσεις, «έμμεσα παραδέχονται πως δεν μπορούν να είναι συνδικαλιστές χωρίς... αμοιβή» και «προσπαθούν να προσελκύσουν νέους συνδικαλιστές με στόχο όχι να παλέψουν για τα προβλήματα των εργαζομένων, αλλά να εξασφαλίσουν πρόσθετη αμοιβή για αυτήν την "προσφορά" τους».

Η παράταξη καταδικάζει «τη φανερή πλέον επιδίωξή τους να γίνουν επαγγελματίες και έμμισθοι "συνδικαλιστές"» και δηλώνει ότι θα παλέψει για να ακυρωθούν αυτές οι αποφάσεις. Καλεί τους αντιπροσώπους των Σωματείων στις Συνελεύσεις Αντιπροσώπων και στα Συνέδρια να ακυρώσουν αυτές τις αποφάσεις και να μη γίνουν συνυπεύθυνοι στην ένταση της αδρανοποίησης και απομάκρυνσης των εργαζομένων από τα σωματεία.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Υπέρογκα μισθώματα καλείται να καταβάλει η ΥΠΑ!

Υπέρογκα μισθώματα ζητά η εταιρία του Αερολιμένα Αθηνών από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για τις εγκαταστάσεις της στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων, γεγονός που επιβεβαιώνει τον άκρως αποικιοκρατικό χαρακτήρα της σύμβασης που υπέγραψε η κυβέρνηση με την κατασκευάστρια γερμανική εταιρία «Χόχτιφ».

Παράλληλα, το γεγονός αυτό αποκαλύπτει ότι σαν αντάλλαγμα για τη μείωση του χρόνου εκμετάλλευσης από 50 σε 30 χρόνια (50 χρόνια προέβλεπε η σύμβαση της ΝΔ), η κυβέρνηση παρείχε σχετική δέσμευση να υπάρξουν υπέρογκα τέλη, ώστε να εξασφαλίσει η «Χόχτιφ» τα ίδια υπερκέρδη σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ρ», η προς υπογραφή σύμβαση μεταξύ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) προβλέπει την καταβολή υπέρογκων μισθωμάτων από την πλευρά της υπηρεσίας, για τους χώρους που θα χρησιμοποιεί στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων. Κατά τις ίδιες πληροφορίες τα αρμόδια στελέχη της ΥΠΑ θεωρούν ότι τα μισθώματα που ζητά ο ΔΑΑ «κινούνται εκτός του πλαισίου της καλής πίστης» και εισηγούνται να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις στο άρθρο 7 της σχετικής σύμβασης, ώστε να μειωθούν. Σημειώνεται ότι η αποικιοκρατική σύμβαση ορίζει ρητά ότι ο καθορισμός των τελών του αεροδρομίου, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του ΔΑΑ. Οπως είναι αυτονόητο δηλαδή, η κυβέρνηση με τη σύμβαση που υπέγραψε εξασφάλισε όλες τις προϋποθέσεις στη «Χόχτιφ» να βλέπει σαν «πελάτες» τους πάντες και φυσικά και το Ελληνικό Δημόσιο!

Ενα από τα επιχειρήματα που προβάλλουν τα στελέχη της ΥΠΑ, προκειμένου να μειωθούν τα υπέρογκα μισθώματα που αξιώνει ο ΔΑΑ, είναι ότι η ΥΠΑ θα διαθέσει προσωπικό για τη λειτουργία του αεροδρομίου, το οποίο θα μισθοδοτεί η ίδια. Επίσης, επισημαίνουν ότι η ΥΠΑ διέθεσε για την προμήθεια των ραδιοβοηθημάτων, περισσότερα από 48 δισ. δρχ., ποσό στο οποίο πρέπει να προστεθεί η παροχή οικοπεδικών εγκαταστάσεων (17.000 στρέμματα), έσοδα δεκάδων δισ. δρχ. από το «Σπατόσημο», εγγυήσεις για δάνεια κλπ.

Τέλος, οι ίδιοι υπογραμμίζουν ότι αν ισχύσουν αυτά τα υπέρογκα μισθώματα, εκείνοι που θα επιβαρυνθούν είναι τελικά οι επιβάτες, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν για διευκολύνσεις και υπηρεσίες που δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν.

ΟΣΕ
Εργα 1,65 τρισ. ενόψει «απελευθέρωσης»

Κονδύλι 825 δισ. δρχ. μέχρι το 2006 από τα κοινοτικά ταμεία ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, για το «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Σιδηρόδρομοι, Αστικές Συγκοινωνίες και Αεροδρόμια».

Πρόκειται για έργα που πρέπει να γίνουν όχι με γνώμονα την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα, αλλά ενόψει της «απελευθέρωσης» και αυτού του τομέα. Αλλωστε είναι γνωστό ότι το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την εγκατάλειψη του δικτύου της Πελοποννήσου και άλλων μικρότερων δικτύων και την ανάπτυξη μόνο του κεντρικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων, που αποτελεί το φιλέτο και στο οποίο θα μπορούν να δρομολογούν αμαξοστοιχίες ιδιωτικές εταιρίες.

Οπως ανακοινώθηκε, ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 1,65 τρισ. δρχ. και η συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και του Ταμείου Συνοχής είναι 50% (δηλαδή 825 δισ. δρχ.).

Στρατηγικός στόχος του προγράμματος είναι η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στους άξονες Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Αθήνα - Πάτρα, ενώ βασικός στόχος είναι η ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου από Πειραιά - Αθήνα προς Ελευσίνα, Κόρινθο, Θήβα, Χαλκίδα και Αεροδρόμιο Σπάτων.

Τέλος, από το υπουργείο ανακοινώθηκε ότι θα εκπονηθεί «Στρατηγική Μελέτη Μεταφορών Αττικής», η οποία θα λαμβάνει υπόψη όλα τα μεταφορικά, όσα υπάρχουν, κατασκευάζονται ή προγραμματίζοντα, όπως είναι το τραμ, οι επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας, ο προαστιακός σιδηρόδρομος κ.ά.

ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 24
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις

Την ημέρα που θα συζητηθεί το θέμα στην Ολομέλεια θα γίνει η συμβολική περικύκλωση στη Βουλή

Την ημέρα που πρόκειται να συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής η πρόταση για την αναθεώρηση των άρθρων 24, 94, 95 και 100 του Συντάγματος θα γίνει η συμβολική περικύκλωση της Βουλής που διοργανώνουν οι εκατοντάδες συνεργαζόμενες οργανώσεις ενάντια στην αναθεώρηση. Η κινητοποίηση είχε προγραμματιστεί για την περασμένη Τετάρτη, αλλά αναβλήθηκε, γιατί δεν έγινε η προγραμματισμένη συζήτηση του θέματος στη Βουλή, λόγω της πρότασης μομφής κατά του υπουργού Εθνικής Οικονομίας που κατέθεσε η ΝΔ.

Χτες βράδυ συνεδρίασε η Επιτροπή κατά της αναθεώρησης και αποφάσισε να γίνει η κινητοποίηση την ημέρα που θα καθοριστεί η συζήτηση στη Βουλή.

Την περασμένη Δευτέρα έγινε η μεγάλη συναυλία όπου δεκάδες καλλιτέχνες και χιλιάδες κόσμου εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους με την καταστροφική για το περιβάλλον αναθεώρηση. Για το σοβαρότατο αυτό θέμα έχει ξεσηκωθεί ήδη ένα μεγάλο κύμα αντιδράσεων, στο οποίο προστίθενται καθημερινά όλο και περισσότεροι φορείς.

Με ομόφωνο ψήφισμά του το Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Ερυθραίας τονίζει πως «σε μια εποχή που η κατάσταση του περιβάλλοντος σε ελληνικό και παγκόσμιο επίπεδο επιδεινώνεται, η ελληνική κοινωνία περίμενε πως η αναθεώρηση του Συντάγματος 25 χρόνια μετά την ψήφισή του θα θωράκιζε περισσότερο θεσμικά το περιβάλλον. Δυστυχώς η τροποποίηση των άρθρων 24-94-95 και 100 που δρομολογείται, ανοίγει δρόμους για την υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Με πρόσχημα την ποιότητα ζωής, το δικαίωμα στην κατοικία, τις χρήσεις γης και τους όρους πολεοδόμησης καταργείται στο άρθρο 24 το θεσμικό πλαίσιο προστασίας των δασών, τα οποία θα μπορούν με νόμο πλέον να οικοπεδοποιούνται». Επίσης το ΔΣ αποφάσισε τη διοργάνωση εκδήλωσης στις 4 του μήνα στις 7 το απόγευμα στο αμφιθέατρο της Αγροτικής Τράπεζας, ενώ ακόμη αποφάσισε τη συμμετοχή του δήμου σε όποιες άλλες κινητοποιήσεις πραγματοποιηθούν ενάντια στην αναθεώρηση των σχετικών άρθρων.

Ανάλογο ψήφισμα εξέδωσε και το Δημοτικό Συμβούλιο Ταύρου, στο οποίο εκφράζει την έντονη αντίθεσή του για την πρόταση αναθεώρησης του άρθρου 24 παρ. 1 του Συντάγματος, η οποία περιέχει τροποποιήσεις που συνεπάγονται αρνητικές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον της Ελλάδας. Ακόμη στο ψήφισμα τονίζεται ότι βασική προϋπόθεση για τη σωστή προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι η αναθεώρηση του Συντάγματος και των νόμων, αλλά η πιστή και αυστηρή εφαρμογή τους.

Υπενθυμίζεται ότι κατά της αναθεώρησης των συγκεκριμένων άρθρων του Συντάγματος τάχθηκε με μεγάλη πλειοψηφία η διοικητική Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας. Αρκετοί δικαστές χαρακτήρισαν «επικίνδυνες» τις προτεινόμενες από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αναθεωρήσεις του άρθρου 24 και υπογράμμισαν ότι η αυστηρή νομολογία που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια για τα δάση και τις δασικές εκτάσεις, παρέχει την εγγύηση για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Διακοπή νερού στην Καλλιθέα

Διακοπή της παροχής νερού πρόκειται να σημειωθεί από τις 11.30 απόψε το βράδυ ως τις 8 το πρωί του Σαββάτου στις περιοχές Αγίας Ελεούσας και Τζιτζιφιές του Δήμου Καλλιθέας.

Οπως ανακοίνωσε η ΕΥΔΑΠ, η διακοπή θα σημειωθεί λόγω διενέργειας απαραίτητων τεχνικών εργασιών σε κεντρικό τροφοδοτικό αγωγό ύδρευσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ