Ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Να αποζημιωθούν άμεσα οι πληγέντες από τις πλημμύρες και να επισπευσθούν οι εργασίες ολοκλήρωσης του έργου του ρέματος Ευπειρίδων απαίτησε χτες το Δημοτικό Συμβούλιο Ζεφυρίου, σε χτεσινή έκτακτη συνεδρίασή του, παρουσία κατοίκων της πόλης, του νομάρχη Δυτικής Αττικής, Περικλή Παπαπέτρου και του διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της ΕΥΔΑΠ, Θανάση Κουλουριώτη.
Μετά από πρόταση του δημάρχου Ζεφυρίου, Γιάννη Λάππα,το Δημοτικό Συμβούλιο, με ομόφωνο ψήφισμά του, απαίτησε να καταβληθεί άμεσα σε κάθε πληγείσα οικογένεια το ποσό των 400.000 δραχμών. Να αποζημιωθούν όσες οικογένειες υπέστησαν ζημιές σε οικοσκευές και να αποκατασταθούν οι ζημιές σε σπίτια. Επίσης να καλυφθούν οι δαπάνες για τη στέγαση των πληγέντων σε ξενοδοχεία.
Σ' ό,τι αφορά τις βιοτεχνίες, το Δημοτικό Συμβούλιο ζήτησε το πάγωμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους προς την εφορία, το ΙΚΑ κτλ. Ζήτησε ακόμα την πλήρη αποζημίωσή τους για ζημιές σε πρώτες ύλες και μηχανήματα, καθώς και την επιδότηση των πληγέντων με άτοκο δάνειο, ώστε να λειτουργήσουν ξανά.
Για την αποκατάσταση των φθορών στα οδικά δίκτυα και τους κοινόχρηστους χώρους του δήμου, ο δήμαρχος τόνισε ότι απαιτείται το ποσό των 50 και 30 εκατομμυρίων αντίστοιχα. Παράλληλα επισήμανε ότι για την ουσιαστική προστασία της πόλης χρειάζεται να κατασκευαστεί δίκτυο όμβριων υδάτων, αλλά και να ολοκληρωθούν τα έργα οδοποιίας στην περιοχή της κάτω Λίμνης. Τα ποσά που απαιτούνται είναι 500 και 300 εκατομμύρια αντίστοιχα.
Στην ομιλία του ο δήμαρχος επέρριψε την πρώτη ευθύνη για τις καταστροφές από τις πρόσφατες πλημμύρες στο ΥΠΕΧΩΔΕ και την ΕΥΔΑΠ - που καθυστερεί στη σύνταξη των αναγκαίων μελετών για τα έργα στην περιοχή της Λίμνης - καθώς και στο Δήμο Ανω Λιοσίων, ο οποίος χωρίς καμία έγκριση κατασκεύασε αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία όμως επιβάρυναν το ανατολικό τμήμα της Λίμνης, το τμήμα δηλαδή εκείνο που ανήκει στο Δήμο Ζεφυρίου.
Από την πλευρά του ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της ΕΥΔΑΠ υπερασπίστηκε τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, λέγοντας ότι "έχει αναλάβει προσωπικά την ευθύνη για την ολοκλήρωση του έργου του ρέματος των Ευπειρίδων".
Από την πλευρά του ο νομάρχης Δυτικής Αττικής προσπάθησε να αποποιηθεί των ευθυνών για τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην περιοχή και ειδικά στα Ανω Λιόσια και το Ζεφύρι, τη στιγμή που ο ίδιος δεν προέβη σε καμία αγωνιστική διεκδίκηση ολοκλήρωσης των αντιπλημμυρικών έργων.
Ε. Γ.
Συστάθηκε πανδημοτική επιτροπή μαζικών φορέων ενάντια στα σχέδια για οικοπεδοποίηση του αεροδρομίου και για την προστασία της παραλίας
Ενα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός ισχυρού μετώπου πάλης για τη διάσωση του χώρου του αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας από τα καταστροφικά σχέδια της κυβέρνησης έγινε χτες με πρωτοβουλία του Δήμου Ελληνικού.
Αποφασισμένοι να εντατικοποιήσουν τον αγώνα τους ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια, μαζικοί φορείς, περιβαλλοντικές οργανώσεις, σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, κάτοικοι της περιοχής, η "Πανδημοτική Επιτροπή Αγώνα για το αεροδρόμιο και την παραλία Ελληνικού" - που συστάθηκε πριν από λίγες μέρες - συγκεντρώθηκαν χτες για πρώτη φορά στο δημαρχείο του Ελληνικού, προκειμένου να χαράξουν από κοινού το δρόμο του αγώνα για τη σωτηρία της πόλης τους.
Ο δήμαρχος Ελληνικού Κ. Κορτζίδης κάλεσε χτες όλα τα σωματεία και τους μαζικούς φορείς της πόλης να αγωνιστούν για να ανατρέψουν τα κυβερνητικά σχέδια και να σώσουν το χώρο του αεροδρομίου και την παραλία.
Ο επικεφαλής της "Δημοκρατικής Ενότητας Ελληνικού" και υποψήφιος δήμαρχος Χρ. Κορτζίδης, κάλεσε τους μαζικούς φορείς να συμφωνήσουν σε ένα γενικό πλαίσιο, να πουν "όχι" στην τσιμεντοποίηση και στην κερδοσκοπική εκμετάλλευση των χώρων αυτών από το μεγάλο κεφάλαιο. "Οι χώροι αυτοί τόνισε, πρέπει να αξιοποιηθούν ως χώροι πράσινου και αναψυχής από φορέα δημόσιο και με τον έλεγχο του λαού της Αθήνας. Τόνισε ακόμα ότι το θέμα αυτό δεν αφορά μόνο τους κατοίκους του Ελληνικού αλλά όλους τους Αθηναίους. Οι εκτάσεις αυτές, συνέχισε, που η κυβέρνηση προγραμματίζει να τις βγάλει "στο σφυρί", μπορούν να δώσουν ανάσα ζωής στην πρωτεύουσα αν αξιοποιηθούν σωστά".
Στη διάρκεια της σύσκεψης αναπτύχθηκε ευρύς διάλογος γύρω από το μεγάλο αυτό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των γύρω περιοχών, τις μορφές δράσης που πρέπει να αναπτύξουν αλλά και τις προτάσεις που θα διαμορφώσουν. Στη χτεσινή πρώτη συνάντηση της "Πανδημοτικής Επιτροπής Αγώνα για το αεροδρόμιο και την παραλία Ελληνικού",των φορέων, η οποία ουσιαστικά σηματοδότησε την έναρξη της έμπρακτης λαϊκής αντίστασης απέναντι σε κάθε σχέδιο ιδιωτικοποίησης των χώρων αυτών, πήραν μέρος εκπρόσωποι των μαζικών φορέων: "Ομιλος Φίλων Βουνού και Θάλασσας", "Νεανική Δράση για την Ειρήνη", "Σύλλογος Δασκάλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ελληνικού - Αργυρούπολης - Αλίμου", Ενωση Γονέων Ελληνικού, Ποντιακός Σύλλογος Σουρμένων, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου δημοτικού και 4ου δημοτικού, 1ου Γυμνασίου, Παράρτημα ΠΕΑΕΑ Ελληνικού, Σύλλογος Γυναικών Ελληνικού, Αθλητικός Σύλλογος Ελληνικού, Εξωραϊστικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Ελληνικού, Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση της Παραλίας του Σαρωνικού, 2ο Γυμνάσιο Παλιννοστούντων Ελληνικού και δημοτικοί σύμβουλοι της πόλης.
"Επιφυλάσσουμε δυσάρεστες εκπλήξεις στο υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΑΣΑ".Αυτή την υπόσχεση δίνει ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Πατσιλινάκος αν δε λυθεί άμεσα το συγκοινωνιακό πρόβλημα που έχει η περιοχή και ιδιαίτερα το Ανω Πέραμα που η κατάσταση τα τρία τελευταία χρόνια παραμένει απαράδεκτη.
Το Ανω Πέραμα υποφέρει από την πλημμελή εξυπηρέτηση των κατοίκων όλη τη μέρα, αφού αυτοί εξυπηρετούνται από δύο μόνο λεωφορεία. Ερευνες που έχουν γίνει στην πόλη δείχνουν ότι το συγκοινωνιακό για τους εργαζόμενους παραμένει το πρώτο πρόβλημα. Στο Ανω Πέραμα χρειάζονται τουλάχιστον δύο ακόμα λεωφορεία και αυστηρή τήρηση των ωραρίων στα δρομολόγια, που παρά τις προσπάθειες των οδηγών δεν εξασφαλίζεται. Η κατάσταση έγινε ανυπόφορη μετά την ίδρυση και λειτουργία του ΤΕΛ στο Ικόνιο, αφού οι εργαζόμενοι μάταια περιμένουν τα λεωφορεία που είναι γεμάτα από τους 1.000 περίπου μαθητές.
Πέρα των ανωτέρω το λιμάνι, οι νταλίκες, η μεταφορά όλων των εμπορευμάτων, των πετρελαιοειδών και η κίνηση που προκαλείται από την ύπαρξη του ναυστάθμου της Σαλαμίνας επιβαρύνουν πρόσθετα την πόλη, χωρίς το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών να κάνει τις αναγκαίες επεμβάσεις για την καλυτέρευση της κατάστασης. Η σύνδεση της Λεωφόρου Σχιστού με το λιμάνι δεν έχει ολοκληρωθεί από την έλλειψη δεξιάς στροφής. Την εικόνα συμπληρώνει η άναρχη στάθμευση των νταλικών, που παρά τις οχλήσεις του δήμου προς τους αρμοδίους παραμένει ανεξέλεγκτη.
"Παρά τις επιτυχίες των αγώνων του δήμου και του λαού της πόλης μας στην περίοδο που το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών σχεδίαζε την ίδρυση των κορμών και την κατάργηση της γραμμής Αθηνών - Περάματος που θα έφτανε μέχρι Αμφιάλη, βελτιώσεις του συγκοινωνιακού δεν πραγματοποιήθηκαν", τονίζει ο Γ. Πατσιλινάκος. "Ο ΟΑΣΑ εξαρθρώνεται και από χρόνο σε χρόνο όλο και λιγότερο μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εποχής μας, χωρίς νέα ανταλλακτικά και οδηγούς, παραμένει αναξιόπιστος για το ρόλο του. Η ανεπάρκεια αυτή εξοργίζει τους συμπολίτες μας με εκρηκτικές επιπτώσεις στις σχέσεις τους με το υπουργείο",υπογραμμίζει ο δήμαρχος Περάματος.
Η κατάσταση θα επιδεινωθεί από τη λειτουργία του διαδημοτικού νεκροταφείου στο Σχιστό, αφού δεν έχει μπει σε κυκλοφορία το λεωφορείο που υποσχέθηκε ο ΟΑΣΑ της γραμμής Πέραμα - Νεκροταφείο. "Εμείς δε θα μπορέσουμε να πάρουμε μέρος στο διαδημοτικό νεκροταφείο που βρίσκεται στο Πέραμα, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση", λέει ο Γ. Πατσιλινάκος.
Ο δήμος πολλές φορές έχει απευθυνθεί στο υπουργείο, στον ΟΑΣΑ και τους άλλους συναρμόδιους φορείς, χωρίς να υπάρξει το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Και η τελευταία συνάντηση απέβη ουσιαστικά άκαρπη. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ ισχυρίζεται ότι ο Οργανισμός επί τρία χρόνια βρίσκεται σε αναμονή για την ανανέωση τόσο του τροχαίου υλικού (καινούρια λεωφορεία), όσο και του προσωπικού (πρόσληψη νέων οδηγών).
Ο Δήμος Περάματος απαιτεί με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να ληφθούν μέτρα συνολικής βελτίωσης και ειδικά για το Ανω Πέραμα:
1. Πρόσθεση δύο λεωφορείων στην τοπική συγκοινωνία.
2. Επαναλειτουργία των γραμμών Ανω Πέραμα για τα λεωφορεία της ΕΑΣ.
3. Δύο σχολικά λεωφορεία για το ΤΕΛ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των 1.000 μαθητών.
4. Μέτρα για το στένεμα των δρόμων και τη διεύρυνση των πεζόδρομων βασικών αρτηριών που συνδέουν το Πέραμα με τον Πειραιά.
Ο Νίκος Τόλιας υποψήφιος δήμαρχος Γόμφων
Σε μια εντυπωσιακή συγκέντρωση, στο χωριό Λυγαριά Τρικάλων, ανακηρύχτηκε υποψήφιος δήμαρχος για την "Ενωτική Κίνηση Δήμου Γόμφων" ο Νίκος Τόλιας.Με θερμό χειροκρότημα οι παραβρισκόμενοι ενέκριναν την πρόταση υποψηφιότητας, που ανακοίνωσε ο Νίκος Λάζος,πρόεδρος της κοινότητας Πηγής.
Το παρόν στη συγκέντρωση έδωσαν εκατοντάδες κάτοικοι των χωριών του δήμου. Ανάμεσά τους ο Στ. Παίδης,υποψήφιος δήμαρχος Τρικάλων, οι πρόεδροι Νεραϊδοχωρίου, Απ. Ζάχος και Πιαλείας, Γ. Καπέλος,ο διευθυντής του Εργοστασίου Γάλακτος "ΤΡΙΚΚΗ", Θ. Σταρίδας,ο Δ. Πρεκατές,πρόεδρος του Γυμναστικού Συλλόγου Πύλης, πολλοί συνδικαλιστές, εκπρόσωποι αγροτικών συλλόγων και συνεταιρισμών κι άλλων μαζικών φορέων.
Ακολούθησαν παρεμβάσεις κατοίκων που πρότειναν λύσεις στα προβλήματα της περιοχής και μετά το λόγο πήρε ο υποψήφιος δήμαρχος, παρουσιάζοντας τις βασικές προγραμματικές θέσεις της Κίνησης. Ειδικότερο βάρος ο συνδυασμός θα δώσει: Στη διεκδίκηση κρατικών κονδυλίων για τις ανάγκες του Δήμου. Στην επίλυση του συγκοινωνιακού προβλήματος μεταξύ της έδρας του δήμου και των άλλων χωριών. Στη δημιουργία έργων υποδομής για την ανάπτυξη της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και της μεταποιητικής βιοτεχνίας, καθώς και στη δημιουργία βιομηχανικής περιοχής ή βιοτεχνικού πάρκου. Στην πάλη για τη λύση προβλημάτων παιδείας, υγείας, πολιτισμού, λαϊκού αθλητισμού, ιδιαίτερης μέριμνας για την τρίτη ηλικία και ενθάρρυνσης κινημάτων ενάντια στα ναρκωτικά.
"Η Κίνησή μας - είπε ο Ν. Τόλιας - χρειάζεται ανθρώπους αγωνιστές, με ήθος, συνέπεια λόγων και έργων, διατεθειμένοι να δουλέψουν για την ΤΑ και την επίλυση των προβλημάτων των δημοτών. Ανθρώπους που - ανεξαρτήτως της πολιτικής τους ταυτότητας - έχουν κατ' αρχήν κοινή αντίληψη για την άσκηση δημοτικής εξουσίας και διάθεση για προσφορά, χωρίς ιδιοτέλεια".
Ο Τάκης Ζάρρας,έμπορος, επικεφαλής της "Δημοτικής Αγωνιστικής Κίνησης Δήμου Παραληθαίων", ανακηρύχτηκε υποψήφιος δήμαρχος στο Δήμο Παραληθαίων Τρικάλων, με μαζική συγκέντρωση των χωριών του νέου Δήμου, στο Ρίζωμα.
Παρουσιάζοντας τις βασικές προγραμματικές θέσεις του συνδυασμού, ο Τ. Ζάρρας, ανέφερε ότι η Δημοτική Κίνηση θ' αγωνίζεται, για να αποσπαστούν πόροι και ουσιαστικές αρμοδιότητες από την κεντρική εξουσία για την Τοπική Αυτοδιοίκηση (ΤΑ), για την κατάργηση του νόμου για τις αναγκαστικές συνενώσεις, για μια Αυτοδιοίκηση με δημοκρατική λειτουργία, που θα αγωνίζεται μαζί με το λαό για τη λύση των πολλών και οξυμένων προβλημάτων του κι όχι για μια ΤΑ συνεργάτη της αντιλαϊκής πολιτικής, που εφαρμόζεται και φορομπηχτικό μηχανισμό σε βάρος των δημοτών.
Κάλεσμα προς το λαό του Αιγάλεω απευθύνει η "Δημοτική Αγωνιστική Συσπείρωση" (ΔΑΣ) για την Κυριακή 5 Απρίλη, στις 11.00 π.μ., στο Πνευματικό Κέντρο της πόλης "Γ. Ρίτσος", όπου θα γίνει η ανακήρυξη υποψήφιου της παράταξης.
Στόχος της ΔΑΣ, όπως υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της, είναι μια νέα διοίκηση, η οποία θα αντιπαλέψει την πολιτική που θέλει το δήμο πιστό κυβερνητικό αντίγραφο, κερδοσκοπική επιχείρηση, φοροεισπρακτικό μηχανισμό και το δημότη στο περιθώριο. Μια νέα διοίκηση που θα διεκδικήσει μαζί με το λαό και τους φορείς του τα δικαιώματά του και όσα του ανήκουν.
Μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση, που διοργανώθηκε από τη Δημοτική Αγωνιστική Συσπείρωση, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου, όπου και συζητήθηκαν τα προβλήματα των απόμαχων της δουλιάς, αλλά όχι και της ζωής
"Κανείς δε φανταζόταν πώς τα περήφανα γηρατειά θα αντιμετώπιζαν μια τέτοια αυταρχική και απάνθρωπη πολιτική από την υποτιθέμενη "σοσιαλιστική" και σήμερα "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση. Κανείς δε φανταζόταν πως θα τα ποδοπατούσαν με γκλοπς".
Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στην Ελένη Παπαδοπούλου,επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης "Δημοτική Αγωνιστική Συνεργασία" (ΔΑΣ) του Κερατσινίου,σε εκδήλωση που οργάνωσε σε συνεργασία με τη Συντονιστική Επιτροπή των Συνταξιουχικών Σωματείων, στο Πνευματικό Κέντρο Κερατσινίου.
Σε μια αίθουσα γεμάτη από κόσμο, οι απόμαχοι της δουλιάς, αλλά όχι της ζωής μίλησαν για μια άλλη Δημοτική Αρχή που στόχο θα έχει να βρίσκεται δίπλα στους συνταξιούχους και τα προβλήματά τους.
"Τα περήφανα γηρατειά δε λύγισαν ποτέ και δε θα λυγίσουν ούτε και τώρα. Μαζί θα δώσουμε και αυτή τη μάχη. Με μια Δημοτική Αρχή που θα είναι μπροστά και πλάι στους δικούς σας αγώνες και στους αγώνες των εργαζομένων", κατέληξε η Ελένη Παπαδοπούλου.
Ο γραμματέας των Συνταξιούχων ΙΚΑ Πειραιά Γιώργος Βαγγελάκος τόνισε στο σύντομο χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων, πως η κυβέρνηση ανέκαθεν προσπαθούσε να περάσει την αντιλαϊκή και αντισυνταξιουχική πολιτική της μέσα από τους δήμους. "Για αυτό το λόγο, τόνισε, και χρειάζεται μια Δημοτική Αρχή που θα μπορεί να συστρατευθεί με τους κατοίκους της". Και επισήμανε: "Η στάση της Δημοτικής Αρχής πρέπει να είναι μαζί και δίπλα στους συνταξιούχους, να επεμβαίνει και να δίνει λύσεις στη μακροχρόνια ταλαιπωρία μας".
"Η τοπική Δημοτική και Νομαρχιακή Αρχή πρέπει να ασκεί κοινωνική πολιτική για τους συνταξιούχους, εφόσον η πολιτική της κυβέρνησης είναι αυταρχική, ανάλγητη και αντιλαϊκή γι' αυτούς", είπε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Συνταξιούχων ΙΚΑ Ελλάδας, Αγγελος Αναστασίου.Ταυτόχρονα τόνισε ότι πάνω από το 85% των Συνταξιούχων παίρνει μισθό από 60.000 μέχρι 120.000 δραχμές, ενώ μόλις ένα 5% παίρνει μισθό πάνω των 200.000 δραχμών.
Ακολούθησε συζήτηση με τους παρευρισκόμενους συνταξιούχους, όπου και εξέθεσαν τις απόψεις τους για τα όλο και αυξανόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.