ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΤΕ
Συνέταιροι στο ξεπούλημα και οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες

Οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση ματαίωσης του ξεπουλήματος του ΟΤΕ
Οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση ματαίωσης του ξεπουλήματος του ΟΤΕ
Νερό στο μύλο της κυβέρνησης, προκειμένου να ξεπουλήσει απρόσκοπτα τον ΟΤΕ, ρίχνουν οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες των εργαζομένων. Σε συνέντευξη Τύπου, που έδωσε χτες η διοίκηση της Ομοσπονδίας Εργαζομένων - ΟΤΕ, παρουσία των ηγεσιών της ΓΣΕΕ και Ομοσπονδιών των ΔΕΚΟ, δεν αναφέρθηκε κανένα συγκεκριμένο μέτρο ενάντια στις σχετικές κυβερνητικές αποφάσεις. Και ας έχουν περάσει ήδη δυο μήνες από τη δημοσιοποίηση των κυβερνητικών σχεδιασμών. Αντιθέτως, οι προαναφερόμενοι συνδικαλιστές συμφωνούν με το να παραμένει σχεδόν ο μισός Οργανισμός υπό ιδιωτικό έλεγχο.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χρ. Πολυζωγόπουλος φρόντισε να δηλώσει την αντίθεσή του στην παράδοση νέου μετοχικού πακέτου και του μάνατζμεντ του ΟΤΕ σε συγκεκριμένο ιδιώτη. Αν γίνει αυτό, το Δημόσιο χάνει την πλειοψηφία των μετοχών του Οργανισμού. Ο πρόεδρος της ΟΜΕ - ΟΤΕ, Π. Κοτρώνης, ξεκαθάρισε το πώς εννοούν την «αντίθεση» οι συνδικαλιστές, που συμφωνούν με την κυβερνητική πολιτική. Αναφερόμενος στο «στρατηγικό σύμμαχο» που αναζητά η κυβέρνηση για να του παραδώσει το πακέτο, χαρακτήρισε τη «στρατηγική συμμαχία» ως «απαραίτητη».

Επιπλέον, οι εν λόγω συνδικαλιστές δεν αντιτίθενται στο να παραμείνει το 49% του ΟΤΕ στους ιδιώτες. Δηλαδή σχεδόν ο μισός τηλεπικοινωνιακός κολοσσός που στήθηκε με το μόχθο των εργαζομένων του και τα χρήματα του ελληνικού λαού. Απλά, διαφωνούν - φραστικά κατά πώς φαίνεται - στο να εκχωρηθεί το πλειοψηφικό πακέτο και το μάνατζμεντ.

Μάλιστα - στο πλαίσιο διαχείρισης του προβλήματος που δημιούργησε η κυβερνητική πολιτική ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας - προτείνουν να δοθούν στο «σύμμαχο», μετοχές που θα αγοράσουν από τις ήδη διανεμημένες στην αγορά ή να γίνει αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στην οποία να συμμετέχει ο «σύμμαχος», χωρίς να χαθεί το 51% για το Δημόσιο.

Σε αυτό το πνεύμα, η διοίκηση της ΟΜΕ - ΟΤΕ απέφυγε και χθες να παρουσιάσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κινητοποιήσεων. Απλά επαναδιατυπώθηκε η πρόθεση, μόλις κατατεθεί στη Βουλή η κυβερνητική τροπολογία - που θα δίνει άνω του 50% των μετοχών του ΟΤΕ σε ιδιώτες - να προχωρήσουν οι εργαζόμενοι σε επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες.

Ομως, από τις αρχές Ιούλη, που δημοσιοποιήθηκαν οι σχετικές αποφάσεις της κυβέρνησης, η ηγεσία της ΟΜΕ άφησε να περάσουν ανεκμετάλλευτοι δύο μήνες. Δεν έκανε καμία ουσιαστική προσπάθεια ζύμωσης ενάντια στο οριστικό ξεπούλημα του Οργανισμού. Αν αποφασίσει τελικά κινητοποιήσεις, εκτιμάται ότι θα περιοριστεί σε δυο - τρεις 24ωρες απεργίες. Οτι θα εκμεταλλευτεί την ενδεχόμενη απάθεια των εργαζομένων του ΟΤΕ και γενικότερα, προκειμένου να δικαιολογήσει τη διαφαινόμενη, τελική υποχώρησή της μπροστά στις κυβερνητικές αποφάσεις.

Και να σημειωθεί το γεγονός ότι προεκλογικά η ΠΑΣΚΕ - ΟΤΕ, με ανακοίνωσή της καλούσε τους εργαζομένους του Οργανισμού να ψηφίσουν ΠΑΣΟΚ, διαβεβαιώνοντας για τον έλεγχο των πλειοψηφικών πακέτων από το δημόσιο. Αναμασούσε μάλιστα τις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, οι οποίοι χαρακτήριζαν προσωπικές και αυθαίρετες τις δημόσιες δηλώσεις του τότε υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλη,ότι για την κυβέρνηση δεν είναι «ταμπού» η διατήρηση της πλειοψηφίας των μετοχών. Τώρα ενδύονται την περιβολή της εξαπατημένης παρθένας.

Η ΕΣΚ

Από την πλευρά της η Ενιαία Συνδικαλιστική Κίνηση - ΟΤΕ επισημαίνει την ανάγκη αγωνιστικής απάντησης στα κυβερνητικά σχέδια ξεπουλήματος του ΟΤΕ και παράδοσης των τηλεπικοινωνιών στο μεγάλο κεφάλαιο. Καλεί τους εργαζόμενους να αντιταχθούν στο σύνολο της κυβερνητικής πολιτικής και να εκφράσουν την αντίθεσή τους δυναμικά και μαζικά. Καλεί επίσης τους εργαζομένους να μην περιορίσουν την αντίδρασή τους στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ, αλλά να αντιταχθούν και στο νομοσχέδιο για απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών από το 2001 και στα σχέδια ιδιωτικοποίησης του ΟΤΕ μέσω ίδρυσης νέων θυγατρικών. Να αντισταθούν στο νομοσχέδιο που ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση όλων των ΔΕΚΟ που έχουν απομείνει στο κράτος και στην προωθούμενη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

Συζητήσεις για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων

Την ικανοποίησή του για τα προωθούμενα σχέδια της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τα ελληνικά αεροδρόμια και τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας, σε συνδυασμό με τη διάλυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), εξέφρασε χτες ο πρόεδρος του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας), Assad Kottaite.

Στα δύο αυτά θέματα επικεντρώθηκαν οι συζητήσεις του αξιωματούχου του ICAO με τους αρμόδιους της κυβέρνησης και της ΥΠΑ, κατά την 5ήμερη παραμονή του στην Ελλάδα, μετά από επίσημη πρόσκληση της ελληνικής κυβέρνησης. Ωστόσο, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χτες ο διοικητής της ΥΠΑ Δημ. Γεωργαράκης και ο πρόεδρος του ICAO, επιχείρησαν να υποβαθμίσουν τα δύο αυτά θέματα, αποφεύγοντας κάθε αναφορά. Ο Α. Kottaite ανέφερε μόνο ότι θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός αυτών που προσφέρουν αεροπορικές υπηρεσίες από αυτούς που ρυθμίζουν, για να προσθέσει με ικανοποίηση ότι όπως τον ενημέρωσαν οι αρμόδιοι, αυτός ο διαχωρισμός προωθείται στην Ελλάδα. Για την περίπτωση της ΥΠΑ, σε απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει ότι η παροχή υπηρεσιών (λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων, υπηρεσίες αεροναυτιλίας κλπ.) θα εκχωρηθεί σε ιδιώτες, ενώ ο ρόλος της ΥΠΑ θα περιοριστεί μόνο στο ρυθμιστικό. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, ο αξιωματούχος του ICAO είπε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων και των υπηρεσιών αεροναυτιλίας είναι θέμα για το οποίο θα αποφασίσουν οι κυβερνήσεις και πρόσθεσε ότι ανεξάρτητα από τις αποφάσεις αυτές, η ασφάλεια των πτήσεων θα παραμείνει στην ευθύνη του κράτους.

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση μέχρι στιγμής επιχειρεί να κρατήσει κλειστά τα χαρτιά της για την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων και τη διάλυση της ΥΠΑ, με σκοπό να αποφύγει τις αντιδράσεις των εργαζομένων και συνακόλουθα την αναστάτωση στα ελληνικά αεροδρόμια, μέχρι να τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο Σπάτων.

ΤΕΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κριτική για την καθυστέρηση των μεγάλων έργων

Κριτική στην κυβέρνηση για την καθυστέρηση της υλοποίησης των μεγάλων έργων και της δημιουργίας υποδομών εξόρμησης προς τις βαλκανικές χώρες κάνει η διοίκηση του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, που για πρώτη φορά τώρα εμφανίζεται επίσημα να υιοθετεί σχεδόν άκριτα την επιλογή κυβέρνησης και πολυεθνικών για μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε «μητρόπολη των Βαλκανίων», δηλαδή σε κέντρο εξόρμησης και καταλήστευσης των λαών της Βαλκανικής. Την ίδια ώρα, κάνει λόγο για κρούσματα διαπλοκής στους διαγωνισμούς και τις αναθέσεις, με αποτέλεσμα οι προμήθειες του δημοσίου και η κατασκευή των μεγάλων έργων να περνούν σε περιορισμένο αριθμό ομίλων εταιριών, «που συνήθως ελέγχουν και τα ΜΜΕ και επηρεάζουν τις πολιτικές αποφάσεις».

Ολα αυτά αναφέρθηκαν σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χτες στη Θεσσαλονίκη, για να παρουσιάσει το υπόμνημα που έστειλε στον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία της χώρας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας, Γ. Αικατερινάρης, ο οποίος κατήγγειλε, επίσης, τις μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των «μεγάλων έργων» στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, τις υπερβάσεις στους προϋπολογισμούς εκτέλεσής τους, καθώς και τον κίνδυνο ακύρωσης μέρους αυτών.

Στη συνέντευξη Τύπου έγινε ειδική αναφορά σχεδόν σε όλα τα μεγάλα έργα που αφορούν την περιοχή, όμως ιδιαίτερα σημειώθηκε η καθυστέρηση στην έναρξη των έργων για τη δημιουργία του μετρό και της υποθαλάσσιας αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη. Για το μετρό η διοίκηση του ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας προειδοποίησε πως κινδυνεύει με ακύρωση παρότι οι προβλεπόμενες από τη σύμβαση πρόδρομες εργασίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Αντίστοιχη είναι και η απειλή για την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας διαμπερούς κυκλοφορίας, αφού ο προϋπολογισμός των 5 δισ. δρχ., που εγκρίθηκε για το έργο, είναι ανεπαρκής, από τη στιγμή που - βάσει μελετών - το κόστος του επικαιροποιημένο ανέρχεται σε 90 δισ. δραχμές.

Γενικότερα καταγγέλθηκε πως στα μεγάλα έργα παρατηρούνται αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, που συχνά επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό με δαπάνες πολλαπλάσιες από τις αρχικά υπολογισμένες. Π.χ. εξαιτίας των καθυστερήσεων, το συνολικό κόστος της Εγνατίας Οδού έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το αρχικό, ξεπερνώντας το 1,5 τρισ. δραχμές. Αντίστοιχες καθυστερήσεις σημειώνονται και στην εκτέλεση των απαιτούμενων έργων στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, αφού σε περίοδο 15 χρόνων έχουν ολοκληρωθεί μόλις οι τρεις από τους 16 προβλεπόμενους ανισόπεδους κόμβους. Το έργο υδροδότησης της πόλης από τον Ποταμό Αλιάκμονα, που θα εξασφαλίσει επιπλέον 150.000 κυβικά μέτρα νερού για τη Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία το τέλος του 2001, αντί του 1999 που προβλεπόταν αρχικά.

Τέλος, ο Γ. Αικατερινάρης αναφέρθηκε και στη διαχείριση των εκτάσεων της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως «σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποτελέσει "φιλέτο" για την προσέλκυση επενδυτών».

Νέος διευθυντής στον Εθνικό Κήπο

Εργα ύψους 500 εκατομμυρίων δραχμών ανακοινώθηκε ότι θα γίνουν στον Εθνικό Κήπο, τη διεύθυνση του οποίου ανέλαβε ο Γιάννης Πεταμίδης, πρώην διευθυντής Αναδασώσεων Αττικής, δασολόγος. Θυμίζουμε πως η λειτουργία του Εθνικού Κήπου ανήκε στο υπουργείο Γεωργίας, ενώ σήμερα έχει περιέλθει στην Περιφέρεια Αττικής.

Αρχικά η Διοίκηση υπόσχεται έργα ύδρευσης, πυρασφάλειας και υποδομών και στη συνέχεια την ανάπλαση του Εθνικού Κήπου, με τη διενέργεια αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Πάντως, παράλληλα με τα όποια έργα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η έλλειψη προσωπικού. Ελλειψη που δημιουργήθηκε με ευθύνη της Διοίκησης και είχε σαν αποτέλεσμα, φέτος το καλοκαίρι, να παραχωρηθεί η καθαριότητα του Κήπου σε εργολάβο, ενέργεια στην οποία είχε αντιδράσει το Σωματείο των Εργαζομένων, ζητώντας την πλήρη κάλυψη των θέσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ