Τετάρτη 6 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΕΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κριτική για την καθυστέρηση των μεγάλων έργων

Κριτική στην κυβέρνηση για την καθυστέρηση της υλοποίησης των μεγάλων έργων και της δημιουργίας υποδομών εξόρμησης προς τις βαλκανικές χώρες κάνει η διοίκηση του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, που για πρώτη φορά τώρα εμφανίζεται επίσημα να υιοθετεί σχεδόν άκριτα την επιλογή κυβέρνησης και πολυεθνικών για μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε «μητρόπολη των Βαλκανίων», δηλαδή σε κέντρο εξόρμησης και καταλήστευσης των λαών της Βαλκανικής. Την ίδια ώρα, κάνει λόγο για κρούσματα διαπλοκής στους διαγωνισμούς και τις αναθέσεις, με αποτέλεσμα οι προμήθειες του δημοσίου και η κατασκευή των μεγάλων έργων να περνούν σε περιορισμένο αριθμό ομίλων εταιριών, «που συνήθως ελέγχουν και τα ΜΜΕ και επηρεάζουν τις πολιτικές αποφάσεις».

Ολα αυτά αναφέρθηκαν σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χτες στη Θεσσαλονίκη, για να παρουσιάσει το υπόμνημα που έστειλε στον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία της χώρας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας, Γ. Αικατερινάρης, ο οποίος κατήγγειλε, επίσης, τις μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των «μεγάλων έργων» στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, τις υπερβάσεις στους προϋπολογισμούς εκτέλεσής τους, καθώς και τον κίνδυνο ακύρωσης μέρους αυτών.

Στη συνέντευξη Τύπου έγινε ειδική αναφορά σχεδόν σε όλα τα μεγάλα έργα που αφορούν την περιοχή, όμως ιδιαίτερα σημειώθηκε η καθυστέρηση στην έναρξη των έργων για τη δημιουργία του μετρό και της υποθαλάσσιας αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη. Για το μετρό η διοίκηση του ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας προειδοποίησε πως κινδυνεύει με ακύρωση παρότι οι προβλεπόμενες από τη σύμβαση πρόδρομες εργασίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Αντίστοιχη είναι και η απειλή για την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας διαμπερούς κυκλοφορίας, αφού ο προϋπολογισμός των 5 δισ. δρχ., που εγκρίθηκε για το έργο, είναι ανεπαρκής, από τη στιγμή που - βάσει μελετών - το κόστος του επικαιροποιημένο ανέρχεται σε 90 δισ. δραχμές.

Γενικότερα καταγγέλθηκε πως στα μεγάλα έργα παρατηρούνται αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, που συχνά επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό με δαπάνες πολλαπλάσιες από τις αρχικά υπολογισμένες. Π.χ. εξαιτίας των καθυστερήσεων, το συνολικό κόστος της Εγνατίας Οδού έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το αρχικό, ξεπερνώντας το 1,5 τρισ. δραχμές. Αντίστοιχες καθυστερήσεις σημειώνονται και στην εκτέλεση των απαιτούμενων έργων στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, αφού σε περίοδο 15 χρόνων έχουν ολοκληρωθεί μόλις οι τρεις από τους 16 προβλεπόμενους ανισόπεδους κόμβους. Το έργο υδροδότησης της πόλης από τον Ποταμό Αλιάκμονα, που θα εξασφαλίσει επιπλέον 150.000 κυβικά μέτρα νερού για τη Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία το τέλος του 2001, αντί του 1999 που προβλεπόταν αρχικά.

Τέλος, ο Γ. Αικατερινάρης αναφέρθηκε και στη διαχείριση των εκτάσεων της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως «σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποτελέσει "φιλέτο" για την προσέλκυση επενδυτών».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ