Ουρές στα εκδοτήρια εισιτηρίων, παρ΄όλο που οι επιβάτες ήταν λιγότεροι απ' τους 300.000 που περίμεναν οι αρμόδιοι |
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:
Για την κυβέρνηση, το «έργο πολιτισμού» πάει πακέτο με τους πάνοπλους αστυνομικούς... |
- Αποδείχτηκε ότι κανένας από τους σταθμούς δε διαθέτει τουαλέτες για το κοινό! Ετσι, όποιος χρειάζεται, θα πρέπει να απευθυνθεί στον υπεύθυνο του σταθμού, για να του ανοίξει κάποια από τις τουαλέτες που υπάρχουν για τους υπαλλήλους. Επίσημα, η δικαιολογία που προβάλλεται για τη μη κατασκευή τους είναι για να μην εξελιχθούν σε χώρους ναρκομανών. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι δεν είχαν προβλεφτεί από τη σύμβαση...
- Στα βαγόνια, φανερή είναι η έλλειψη χειρολαβών ή η ύπαρξή τους τόσο ψηλά, ώστε να τις φτάνουν μόνο... μπασκετμπολίστες! Κι όμως, τα τρία τέταρτα της χωρητικότητας των βαγονιών είναι για ορθίους...
- Φανερή είναι ακόμη η ανεπάρκεια των κυλιόμενων σκαλών σε πολλούς σταθμούς, με αποτέλεσμα αρκετοί να χρησιμοποιούν τα ασανσέρ που είναι προορισμένα για τα Ατομα με Ειδικές Ανάγκες, προφανώς σε βάρος τους...
- Χαρακτηριστικό είναι το ταρακούνημα (περίπου σαν να γίνεται σεισμός) πολλών πολυκατοικιών που βρίσκονται πάνω από τις σήραγγες του μετρό, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει αντικραδασμικές και μονωτικές εργασίες, προφανώς λόγω κόστους... (Παρόμοιες εργασίες έγιναν μόνο στην περιοχή Μεγάρου Μουσικής που στοίχισαν μερικά δισ. δρχ...). Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν μερικές μέρες κάτοικοι της περιοχής Ηρώδου του Αττικού έστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας προς την Αττικό Μετρό και τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, αλλά απάντηση δεν πήραν...
Η πληρότητα τις ώρες αιχμής κυμάνθηκε στο 70%, ενώ κατά τις εκτιμήσεις των αρμοδίων η επιβατική κίνηση υπολογιζόταν σε 300.000 |
Μια ορισμένη αύξηση του επιβατών στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο παρατηρήθηκε χτες πρώτη μέρα λειτουργίας του μετρό. Αν και ακόμα είναι πρόωρο να εξαχθούν συμπεράσματα για την αλληλεπίδραση των δύο μέσων μεταφοράς φαίνεται ότι η λειτουργία του μετρό προσθέτει επιβάτες προς τον ΗΣΑΠ στην κατεύθυνση προς Ομόνοια, αλλά αφαιρεί επιβάτες από τον ΗΣΑΠ, οι οποίοι κινούνται προς τον σταθμό της Αττικής. Επιπλέον σε σχέση με αντίστοιχες ημέρες των προηγούμενων μηνών, διαπιστώθηκε μια μεγάλη αύξηση στην έκδοση καρτών απεριόριστων διαδρομών που φτάνει το 30%. Υπενθυμίζεται ότι η κάρτα του Φεβρουαρίου, θα είναι και η τελευταία που θα δίνεται στην τιμή των 8.000 δραχμών και οι νέες κάρτες θα πουλιούνται στις 10.000 δραχμές.
Πάντως, όπως τόνιζαν συνδικαλιστές του ΗΣΑΠ, η απόφαση της κυβέρνησης να κρατήσει δύο ίδια μέσα μαζικής μεταφοράς, κάτω από δύο διαφορετικούς φορείς, (ΗΣΑΠ-ΜΕΤΡΟ), δεν αποτελεί μόνο παγκόσμια πρωτοτυπία, αλλά και δημιουργεί προβλήματα αλληλοκάλυψης λειτουργιών και αρμοδιοτήτων. Η αδυναμία συντονισμού, όπως και η χάραξη συγκοινωνιακής κοινής πολιτικής είναι προφανής, αλλά και το πρόσθετο κόστος, το οποίο θα μπορούσε ν' αποφευχθεί και να το κερδίσει ο επιβάτης απολαμβάνοντας το εισιτήριο σε χαμηλότερη τιμή. Το γεγονός μάλιστα ότι το μετρό παραμένει στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ, και όχι του ΟΑΣΑ, τουλάχιστον για το τμήμα που δόθηκε στην κυκλοφορία, επιτείνει τα παραπάνω προβλήματα.
Ομως, αυξημένη κίνηση παρουσιάστηκε και στις γραμμές των μπλε λεωφορείων και των τρόλεϊ που έχουν σχέση με το μετρό.
Ο Χρ. Σταμούλος, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, επισημαίνει ότι το «κολοβό» μετρό μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο όσους κινούνται στα όρια δράσης του και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να δώσει λύσεις στο συγκοινωνιακό - κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας. Υπογραμμίζει ότι είναι ανάγκη επέκτασης του μετρό, το οποίο θα είναι σε πλήρη αρμονία με τα υπόλοιπα συγκοινωνιακά μέσα και θα λειτουργεί υπό ενιαίο φορέα, με ενιαία πολιτική, σχεδιασμό, οργάνωση και εισιτήριο.
«Την ώρα που ακόμη και τα εισιτήρια των αστικών λεωφορείων είναι ακριβά, η κυβέρνηση καθόρισε σε 250 δραχμές τις τιμές εισιτηρίων του Μετρό. Αυτή η κυβερνητική πολιτική αποτελεί συνέχεια της πολιτικής εξυπηρέτησης των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου που εφαρμόζει πιστά».
Αυτό επισημαίνει ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης, σε Επίκαιρη Ερώτηση που απευθύνει προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.
«Ετσι - τονίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ - οι φαμφαρονισμοί και οι προεκλογικές φιέστες για την έναρξη λειτουργίας του μισοτελειωμένου Μετρό, δεν μπορούν να συγκαλύψουν ούτε τις απαράδεκτα μεγάλες καθυστερήσεις, ούτε τα υπέρμετρα "πανωπροίκια" που αδικαιολόγητα εκτόξευσαν στα ύψη το κόστος του έργου, ούτε την αξιοποίησή του από την ιδιωτική εταιρία "Αττικό Μετρό", ούτε βέβαια τις τσουχτερές τιμές των εισιτηρίων, το ύψος των οποίων περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τον κοινωνικό χαρακτήρα των δημόσιων συγκοινωνιών. Οι εργαζόμενοι, τα πλατιά λαϊκά στρώματα που θα χρησιμοποιούν το Μετρό καλούνται να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη τους για αποστάσεις λίγων χιλιομέτρων. Κάτι παραπάνω: Το Μετρό χρησιμοποιείται σαν "όχημα" για να αυξηθούν οι τιμές και των άλλων δημόσιων συγκοινωνιακών μέσων, αρχής γενομένης από τον Ηλεκτρικό».
Και ο Μπ. Αγγουράκης απευθύνει την εξής καίρια ερώτηση προς τον υπουργό: Πώς εξηγεί τον καθορισμό των τσουχτερών τιμών για τα εισιτήρια του Μετρό, τη στιγμή που επιχειρεί να πείσει για το δήθεν «κοινωνικό πρόσωπο» της πολιτικής της και εν πάση περιπτώσει ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να κατοχυρώνεται και να αναπτύσσεται ο κοινωνικός χαρακτήρας των συγκοινωνιών και να διαμορφωθεί ενιαίος φορέας διαχείρισής τους με φτηνό εισιτήριο;