ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Ιούλη 2011
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣ - ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αντιδραστικότατο νομοθέτημα

Με «διευκρινίσεις» και συνεντεύξεις, το υπουργείο Παιδείας συνέχισε τη συζήτηση γύρω από το νόμο - πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση, τον οποίο περιέγραψε την προηγούμενη βδομάδα η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου στο άτυπο Υπουργικό Συμβούλιο. Το υπουργείο Παιδείας, χτες, έστειλε το σχέδιο νόμου στους πρυτάνεις, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις κ.α.

Συνεντεύξεις στελεχών του υπουργείου και επίσημες «διευκρινιστικές» ανακοινώσεις επιβεβαιώνουν πως το σχέδιο νόμου θα είναι άκρως αντιδραστικό:

Για τη μείωση της φοίτησης στα 3 χρόνια (180 ακαδημαϊκές μονάδες) ο Ειδικός Γραμματέας υποστήριξε πως αυτό θα γίνεται, όταν τα ιδρύματα, που έχουν το συγκεκριμένο τμήμα (έφερε ως παράδειγμα τη Φυσική!) αποφασίζουν τη μείωση στη διάρκεια σπουδών. Μάλιστα, έριξε το μπαλάκι στα ιδρύματα, λέγοντας πως «θα πρέπει όλα τα Ιδρύματα με ομοειδείς σπουδές να καταλήξουν στην ίδια απόφαση, γιατί αλλιώς θα έχουμε σπουδές πολλών ταχυτήτων»! Για τα «πτυχία» φαστ - φουντ ενός ή δύο χρόνων που θα μπορούν να δώσουν τα πανεπιστήμια, είπε, ότι πρόκειται για σπουδές μονοετείς ή διετείς που «δεν χρειάζονται εισαγωγικές εξετάσεις, και απευθύνονται κυρίως στα παιδιά της περιφέρειας, στην οποία ανήκει το Ιδρυμα και σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα».

Για το θέμα του ασύλου, η υπουργός Παιδείας, στη συνέντευξη της στο «Βήμα», είπε ότι ο νόμος θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε ανώτατο ίδρυμα της χώρας να αποφασίζει για τα όργανα και τις διαδικασίες μέσω των οποίων θα υπηρετεί τρεις στόχους: την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την ασφάλεια της ακαδημαϊκής κοινότητας και την προστασία της δημόσιας περιουσίας. Ετσι, κάθε ίδρυμα θα αποφασίζει πώς θα κόβει ή θα ράβει το άσυλο, κάτι που, πρακτικά, σημαίνει κατάργησή του. Για το ίδιο θέμα ο Ειδικός Γραμματέας είπε ότι η αστυνομία θα είναι αυτή που θα αποφασίζει - μετά από μια πιθανή καταγγελία οποιουδήποτε - για το αν και πώς θα επεμβαίνει σε ένα ίδρυμα.

Σε χτεσινή ανακοίνωση, το υπουργείο διευκρινίζει πως «δεν υπάρχει καμία περίπτωση επιβολής διδάκτρων στους φοιτητές». Πάντως, ο Β. Παπάζογλου άφησε στα πανεπιστήμια την επιλογή να βάλουν δίδακτρα στις δομές «διά βίου μάθησης» (κατάρτισης) που θα μπορούν να «παρέχουν».

Για το θέμα των συγγραμμάτων, το υπουργείο ισχυρίζεται ότι «θα συνεχίσουν να διανέμονται κανονικά», αλλά αμέσως μετά επισημαίνει πως «σε 3 χρόνια όλα θα είναι αναρτημένα στο Διαδίκτυο». Το δεύτερο μέρος σημαίνει πως, πρακτικά, δε θα διανέμονται βιβλία, αλλά μόνο ηλεκτρονικές σημειώσεις, ενώ να υπενθυμίσουμε πως σύμφωνα με σχετικό σχέδιο υπουργικής απόφασης η διανομή περιορίζεται στο ένα βιβλίο ανά μάθημα.

Για τους καθηγητές, υπενθυμίζουμε πως καταργείται η βαθμίδα του Λέκτορα και μένουν μόνο οι βαθμίδες του επίκουρου, του αναπληρωτή καθηγητή και του καθηγητή, ενώ εισάγονται διάφορες μορφές ελαστικής απασχόλησης (συμβάσεις κ.ά). Οπως χαρακτηριστικά είπε ο Β. Παπάζογλου «αφήνουμε τα Πανεπιστήμια ελεύθερα να επιλέξουν ποιους καθηγητές θα πάρουν και με τι κριτήρια»!

Οι Πρυτάνεις

Ποικίλες αντιδράσεις εκφράστηκαν στη Σύνοδο Πρυτάνεων την περασμένη Παρασκευή και Σάββατο στο Βόλο, γύρω από το νόμο, ενώ πιο θετικοί απέναντί του φάνηκαν οι πρόεδροι των ΤΕΙ που συζήτησαν το θέμα χτες.

Οι πρυτάνεις κάνουν λόγο, μεταξύ άλλων, για «αλλοίωση της φύσης των σπουδών μέσω των ταχύρρυθμων προγραμμάτων κατάρτισης (μονοετή, 2/ετή, 3/ετή) μεταλυκειακού χαρακτήρα στο πανεπιστήμιο», εκφράζουν αντίθεση στη «μεταβίβαση σε ανεξάρτητη αρχή της υποχρέωσης της πολιτείας για τη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων» και την «εισαγωγή διδάκτρων σε προπτυχιακό επίπεδο». Οι πρυτάνεις μιλούν για «μετατροπή του πανεπιστημίου σε εταιρεία, μετακυλώντας το κόστος σπουδών στην ελληνική οικογένεια», αλλά δε βασίζουν αυτό το συμπέρασμα τους στην οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια η οποία αποτελεί ζητούμενο γι' αυτούς. Επικεντρώνονται, επίσης, στο θέμα της διοίκησης που διαμορφώνεται με το νέο νόμο στα ιδρύματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τοποθετήσεις των πρυτάνεων διέφεραν, με κοινά σημεία αντίδρασης όμως τη μείωση της διάρκειας σπουδών και την αλλαγή στη διοίκηση.

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Πάρτε πίσω το μνημόνιο της Παιδείας

Ανακοίνωση της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΜΑΣ για το νέο νόμο

«Ο νέος νόμος - πλαίσιο στα ΑΕΙ - TEI είναι κομμάτι της ενιαίας σαρωτικής αντιλαϊκής επίθεσης που κεφάλαιο - ΕΕ - κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ έχουν εξαπολύσει στο έδαφος της κρίσης. Ηδη τρίβουν τα χέρια τους βιομήχανοι, εφοπλιστές, επιχειρήσεις και λοιπά τρωκτικά που θα κάνουν χρυσές μπίζνες στην Παιδεία και την Ανώτατη Εκπαίδευση», σχολιάζει καυστικά η Εκτελεστική Γραμματεία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, σχετικά με όσα φέρνει ο νέος νόμος, εκτιμώντας ότι «μετά την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου" και του εφαρμοστικού νόμου η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ανοίγει ένα νέο μέτωπο στον αμείλικτο πόλεμο που έχει κηρύξει απέναντι στο λαό και τα παιδιά».

«Γκρεμίζεται ό,τι έχει απομείνει από τη δημόσια δωρεάν Ανώτατη Εκπαίδευση!», επισημαίνει η ΕΓ του ΜΑΣ και ανάμεσα στα όσα ανακοινώθηκαν ξεχωρίζει:

  • Διαλύουν ό,τι έχει απομείνει από το επιστημονικό αντικείμενο και δημιουργούν πτυχία πολλών ταχυτήτων - διαβατήρια για την ανεργία.
  • Ενισχύουν την επιχειρηματική λειτουργία των ΑΕΙ - ΤΕΙ. Διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και εμπορικές συμφωνίες.
  • Παραδίδουν τη φοιτητική μέριμνα και τις υποδομές σε ιδιώτες.
  • Προχωράνε σε αντιδραστική παρέμβαση στο φοιτητικό κίνημα, στις δομές και τα συλλογικά του όργανα, στους φοιτητικούς συλλόγους.
  • Καταργούν το άσυλο.
  • Γενικεύεται η στρατιά των συμβασιούχων διδασκόντων, των εκπαιδευτικών χαμηλών βαθμίδων, των συμβασιούχων καθηγητών.

«Εχουμε πόλεμο με την κυβέρνηση και τους συμμάχους της! ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ με το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών», καλεί η ΕΓ του ΜΑΣ και προτρέπει:

«Τώρα να εγκαταλείψουν οι φοιτητές και οι σπουδαστές το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ, τις παρατάξεις τους στις σχολές. Χρόνια τώρα με τη βρώμικη προπαγάνδα τους έχουν συμβάλει για να υλοποιηθούν αυτά τα μέτρα.

Να γυρίσουν την πλάτη στις ομάδες ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ-ΕΑΑΚ που έχουν τεράστια συμβολή στη διάλυση του φοιτητικού κινήματος και των οργάνων του.

Τώρα οι φοιτητές και σπουδαστές πρέπει να ξεσηκωθούν, να μπουν μπροστά για να φτιαχτεί το μεγάλο οργανωμένο ποτάμι που θα τους ανατρέψει με πολιτικοποιημένο αγώνα.

Να παρέμβουμε σε Πρυτανείες, Συγκλήτους, να γίνουν οι σχολές κάστρα αγώνα και πάλης. Από τώρα ετοιμάζουμε μεγάλα συλλαλητήρια τη μέρα κατάθεσης του νόμου στην αρμόδια επιτροπή.

Μαζί μας θα είναι το κομμάτι των πανεπιστημιακών δασκάλων που δεν είναι μπλεγμένο με επιχειρηματικά συμφέροντα. Τώρα να πάρουμε θέση μάχης πλάι στους εργάτες και το ΠΑΜΕ, τους αγρότες και την ΠΑΣΥ, τους μικρομαγαζάτορες και την ΠΑΣΕΒΕ, το ριζοσπαστικό γυναικείο κίνημα και την ΟΓΕ. Να χτίζεται μέρα με τη μέρα η μεγάλη συμμαχία που θα διεκδικεί έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, που συμφέρει το λαό και τη νεολαία.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΩΡΑ

  • Πάρτε τώρα πίσω το άθλιο "μνημόνιο" της Παιδείας, το νέο νόμο - πλαίσιο!
  • ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ! ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΣΙΤΙΣΗ - ΣΤΕΓΑΣΗ - ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ - ΒΙΒΛΙΑ - ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ! Εστιατόρια, κυλικεία στην ευθύνη του κράτους.
  • Μηνιαίο επίδομα ενοικίου και σίτισης 600 ευρώ σε όλους τους φοιτητές που είναι από άλλες πόλεις και που το οικογενειακό εισόδημα δεν ξεπερνά τις 40.000 ευρώ ετησίως.
  • Καμία μορφή ιδιωτικοποίησης, έξω οι επιχειρήσεις από ΑΕΙ - ΤΕΙ - έρευνα.
  • Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν, που θα παρέχει αναβαθμισμένο πτυχίο, ως μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα. Οχι στην πιστοποίηση και τη "διά βίου μάθηση" που παγιώνουν την εργασιακή περιπλάνηση».
Από σήμερα νέες κινητοποιήσεις

Πρώτη αντίδραση το Σάββατο από δυνάμεις του ΜΑΣ στο Βόλο
Πρώτη αντίδραση το Σάββατο από δυνάμεις του ΜΑΣ στο Βόλο
Με κινητοποιήσεις απαντά το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) στο νόμο πλαίσιο έκτρωμα για την ανώτατη εκπαίδευση, όπως αποφασίστηκε σε χτεσινή σύσκεψη για την οργάνωση της πάλης απέναντι στο νόμο.

  • Σήμερα οι Επιτροπές Αγώνα θα προχωρήσουν σε δυναμικές και πολύμορφες κινητοποιήσεις στις Πρυτανείες και τις Διοικήσεις σχολών και ιδρυμάτων.
  • Οι δυνάμεις του ΜΑΣ θα προχωρήσουν σε εξορμήσεις και ανακοινώσεις στις σχολές κατά τη διάρκεια της Εξεταστικής, όπου αυτή συνεχίζεται, αλλά και όπου βρίσκονται οι φοιτητές και σπουδαστές.
  • Τη μέρα που θα κατατεθεί το σχέδιο νόμου, το ΜΑΣ θα διοργανώσει κεντρική κινητοποίηση.

Στην εισηγητική ομιλία της σύσκεψης ο Δημήτρης Βιτάλης, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΜΑΣ, περιέγραψε τα μέτρα που προωθούνται και τόνισε, μεταξύ άλλων, πως η Παιδεία και οι σπουδές που φέρνουν, αντιστοιχούν στη δουλειά των 400 ευρώ χωρίς δικαιώματα.

Στη σύσκεψη επισημάνθηκε ότι πρέπει να υπάρξει ενημέρωση των φοιτητών και των σπουδαστών για το περιεχόμενο των αλλαγών, να οργανωθεί η πάλη, ώστε να μην περάσει στην πράξη, να αναδειχθεί η πρόταση πάλης του ΜΑΣ για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών (δημόσια ενιαία ανώτατη εκπαίδευση κ.ά.). Επίσης, σημειώθηκε, χρειάζεται να ανέβει η αντιπαράθεση με τις άλλες δυνάμεις, τη ΔΑΠ και την ΠΑΣΠ, αλλά και τις δυνάμεις του οπορτουνισμού.

Το περασμένο Σάββατο στο Βόλο

Στιγμιότυπο από τη χθεσινή σύσκεψη του ΜΑΣ
Στιγμιότυπο από τη χθεσινή σύσκεψη του ΜΑΣ
Αμέσως με την ανακοίνωση των σημείων του νέου νόμου, το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών οργάνωσε κινητοποίηση στο Βόλο. Το περασμένο Σάββατο, το πρωί, φοιτητές και σπουδαστές συγκεντρώθηκαν έξω από το ξενοδοχείο, στην Αγριά Μαγνησίας, όπου διεξάγονταν οι εργασίες της Συνόδου των Πρυτάνεων.

Εκεί έφτασαν με πορεία που ξεκίνησε από την παραλία της Αγριάς, φωνάζοντας συνθήματα κατά του νόμου που μετατρέπει τα πανεπιστήμια σε επιχειρήσεις. Με την αγωνιστική παρέμβασή τους διατράνωσαν την αποφασιστικότητά τους να εντείνουν την πάλη τους για να σπάσουν τους ταξικούς φραγμούς που βάζει η πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και της πλουτοκρατίας στο δικαίωμα στη μόρφωση, σε βάρος των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, διεκδικώντας Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν.

ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Ο δεύτερος τύπος απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου, με «ενδοσχολικές» αντί για πανελλαδικές εξετάσεις, για όσους δεν επιθυμούν την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση, που θεσμοθέτησε από φέτος το υπουργείο Παιδείας, δεν αντιμετωπίζει προβλήματα νομιμότητας ούτε συνταγματικά κωλύματα, σύμφωνα με απόφαση του Γ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Στο Ανώτατο Δικαστήριο είχε προσφύγει ενάντια σ' αυτή τη ρύθμιση η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) ζητώντας την κατάργηση της σχετικής υπουργικής απόφασης για αυτό το απολυτήριο.

*** Από 7 έως και 14 Ιουλίου 2011 και από 15 έως και 26 Σεπτεμβρίου 2011, θα διεξαχθούν οι φετινές εξετάσεις «πιστοποίηση επαγγελματικής κατάρτισης» για τους αποφοίτου των ΙΕΚ, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας και ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ). Οι πίνακες με το αναλυτικό πρόγραμμα των εξετάσεων ανά ειδικότητα που θα ισχύει για όλες τις Περιφέρειες είναι διαθέσιμοι στη ηλεκτρονική σελίδα του ΕΟΠΠ (www.eopp.gov.gr).

*** Από το υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκε ότι οι Ελληνες του εξωτερικού που έχουν τις προϋποθέσεις υπαγωγής στις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καλούνται για πρώτη φορά να υποβάλουν ηλεκτρονικά - μέσω διαδικτύου - αίτηση συμμετοχής στις εξετάσεις και μηχανογραφικό δελτίο με τις προτιμήσεις τμημάτων και σχολών που επιθυμούν να εισαχθούν, από 4 μέχρι 15 Ιουλίου 2011. Σχετικές οδηγίες για τους ενδιαφερόμενους έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου (www.minedu.gov.gr/exams). Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη.

*** Αλλάζουν τα ωρολόγια προγράμματα των Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ για του νεοεισερχόμενους φέτος στην Α' τάξη, προκειμένου μεταβατικά να μπορούν τα επόμενα χρόνια να ενταχθούν στο πρόγραμμα του «Νέου Τεχνολογικού Λυκείου» τη σχολική χρονιά 2012-2013. Τα νέα προγράμματα αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας.

*** Στις αρχές Σεπτέμβρη θα ενημερωθούν για τις αιτήσεις και την κατάθεση μηχανογραφικού, οι υποψήφιοι που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις και έχουν δικαίωμα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση σε ποσοστό θέσεων 5%.

Κριτής της εκπαίδευσης η «αγορά»

Ημερίδα του υπουργείου Παιδείας για την «αξιολόγηση» έγινε την περασμένη Παρασκευή

«Ποιότητα» στην εκπαίδευση είναι η σύνδεσή της και η υποταγή της στην «αγορά»... είναι το συμπέρασμα της ημερίδας, που διοργανώθηκε, την περασμένη Παρασκευή, στο υπουργείο Παιδείας για την... «ποιότητα στην εκπαίδευση και τη διά βίου μάθηση», δηλαδή τη γνωστή και πολυσυζητημένη «αξιολόγηση».

Η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, ανέφερε πως «σε όλες τις χώρες η διασφάλιση της ποιότητας κινείται μεταξύ δύο πόλων: Την κεντρική ρύθμιση δηλαδή, εθνικούς ανεξάρτητους φορείς που παρακολουθούν και αξιολογούν τα συστήματα, και την αυτορρύθμιση που γίνεται με βάση τον αυτοέλεγχο και την αυτοαξιολόγηση, που στην εκπαίδευση είναι εξαιρετικά σημαντικό εργαλείο». Ομως, οι «εθνικοί ανεξάρτητοι φορείς» δεν είναι καθόλου ανεξάρτητοι, αφού είναι φορείς που διαμορφώνουν τα αστικά κράτη για να αξιολογούν, με βάση τα κριτήρια της «αγοράς» τις εκπαιδευτικές δομές, ενώ η «αυτορρύθμιση δεν είναι τίποτα άλλο απ' την αυτοαξιολόγηση, με βάση κριτήρια «ανταγωνιστικότητας» μιας επιχείρησης.

Η υπουργός έκανε λόγο για «κριτήρια ποιότητας και συγκεκριμένες πρακτικές παρακολούθησης, έλεγχου και αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος και στην κατάρτιση» και τόνισε: «Οι κανόνες ποιότητας πρέπει να είναι οι ίδιοι και στο δημόσιο και στο ιδιωτικό σύστημα». Με λίγα λόγια, «δημόσιες» και ιδιωτικές δομές θα αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια, με κριτήρια «αγοράς» (δηλαδή αν ανταποκρίνονται σε αυτά που ζητούν οι εργοδότες).

Σε κείμενο με τίτλο «Εθνικό πλαίσιο για τη Διασφάλιση της ποιότητας στη Διά Βίου Μάθηση», που δόθηκε στην ημερίδα περιγράφονται τα κριτήρια «ποιότητας» των δομών κατάρτισης, με χαρακτηριστικό μεταξύ αυτών και το... «ποσοστό ικανοποίησης των εργαζομένων και των εργοδοτών σε σχέση με τις δεξιότητες και τις ικανότητες που αποκτήθηκαν». Μπορούμε να φανταστούμε, βέβαια, ποια γνώμη (του εργαζόμενου ή του εργοδότη) θα μετρήσει περισσότερο...

  • Μετά τις ομιλίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου ακολούθησαν τοποθετήσεις τεχνοκρατών της ΕΕ για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, οι οποίες διακόπηκαν, αφού ομάδα φοιτητών από τις φοιτητικές εστίες μπήκαν στην αίθουσα φωνάζοντας συνθήματα. Η ημερίδα συνεχίστηκε λίγο αργότερα, ενώ οι φοιτητές παρέμεναν για αρκετή ώρα στο υπουργείο.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΕΙ
Να μην περάσει η ταφόπλακα του δημόσιου πανεπιστημίου

Τις καταστροφικές συνέπειες του νέου νόμου περιγράφει με ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» (ΔΗΠΑΚ) ΑΕΙ, καλώντας σε ξεσηκωμό για να μην περάσει:

«Ο νέος Νόμος - Πλαίσιο για τα ΑΕΙ είναι κομμάτι της ενιαίας σαρωτικής αντιλαϊκής επίθεσης, που το κεφάλαιο και η κυβέρνηση έχουν εξαπολύσει στο έδαφος της κρίσης. Ο νέος Νόμος - Πλαίσιο επιχειρεί να εφαρμόσει το σύνολο των αντιδραστικών αλλαγών που χρόνια τώρα επεξεργάζονται και δρομολογούν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ μαζί με την ΕΕ προκειμένου να προσαρμόσουν την Ανώτατη Εκπαίδευση στις απαιτήσεις και τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων. Εκπαίδευση και έρευνα θα υπηρετούν αποκλειστικά την κερδοφορία και την ισχυροποίηση των μονοπωλίων με καταστροφικές συνέπειες για το δικαίωμα των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων στη μόρφωση, αλλά και για το λαό συνολικά», τονίζει η ΔΗΠΑΚ.

Αφού περιγράφει αναλυτικά τα σημεία του σχεδίου του νόμου, η ΔΗΠΑΚ επισημαίνει:

«Ο νέος Νόμος - Πλαίσιο οδηγεί στη διάλυση των σπουδών, σε πτυχία πολλαπλών ταχυτήτων και στο σύνολό τους υποβαθμισμένα σε σχέση με τα σημερινά. Οδηγεί σε εμβάθυνση της επιχειρηματικής λειτουργίας των ιδρυμάτων, κατάργηση του ασύλου και αντιδραστικές αλλαγές στη διοίκηση.

Η ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ καλεί τα μέλη ΔΕΠ/ΕΠ που αρνούνται να γίνουν υπεργολάβοι των μονοπωλίων να αντιταχθούν στη νέα λαίλαπα. Να αγωνιστούν ώστε ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ που θα είναι η ταφόπλακα του δημόσιου πανεπιστήμιου.

Να αγωνιστούν για τη διαμόρφωση Ανώτατης Εκπαίδευσης ενιαίας, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, σύγχρονης, υψηλού επιπέδου, με δημοκρατική λειτουργία, που θα υπηρετεί το δρόμο ανάπτυξης προς όφελος του ελληνικού λαού, θα ετοιμάζει επιστημονικό δυναμικό ικανό να αναπτύξει στο έπακρο τις παραγωγικές και πνευματικές δυνατότητες της χώρας μας, θα εξασφαλίζει την πρόοδο και την ευημερία του λαού της χώρας μας. Για μια Ανώτατη Εκπαίδευση όπου δε θα υπάρχουν σχολές και τμήματα πολλών κατηγοριών, ταχυτήτων, ακαδημαϊκών επιπέδων, επαγγελματικών προοπτικών, όπου σήμερα η πρόσβαση είναι στοιχείο κυρίως οικονομικών δυνατοτήτων και λιγότερο ικανοτήτων.

Ο αγώνας ενάντια στα αντιδραστικά μέτρα, για Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού και της νεολαίας για να είναι αποτελεσματικός, πρέπει να συνοδευτεί από ριζική αλλαγή του συσχετισμού των δυνάμεων στον ίδιο το λαό και τη νεολαία, σε βάρος των κομμάτων που υπηρετούν τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας και την ΕΕ», καταλήγει η ΔΗΠΑΚ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ