ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Οχτώβρη 2012
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ - ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική στήριξη σε μαθητές οικογενειών που έχουν ανάγκη

Θετική ανταπόκριση βρήκε η πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Λάρισας να οργανώσει, σε συνεργασία με το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, δωρεάν διδακτική στήριξη σε μαθητές γυμνασίου - λυκείου, που προέρχονται από οικογένειες ανέργων, μονογονεϊκές, ορφανά, σε μια περίοδο που οι εργατικές και λαϊκές οικογένειες πληρώνουν τις βαριές συνέπειες της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, της βάρβαρης πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ και της επίθεσης της εργοδοσίας.

Μετά από σύσκεψη που οργάνωσε το ΕΚΛ με τους γονείς και τα παιδιά που δήλωσαν συμμετοχή, ξεκίνησαν από προχτές, Δευτέρα, και συνεχίζονται σε καθημερινή βάση - Δευτέρα έως Σάββατο, απογευματινές ώρες, σε αίθουσα του ΕΚΛ - τα μαθήματα (Μαθηματικά, Φιλολογικά, Φυσική, Χημεία, Οικονομικά, Πληροφορική) και ειδικότητας Παθολογίας για μαθητές ΕΠΑΛ.

Το ΕΚΛ θεωρεί ότι η ταξική αλληλεγγύη σε όσους έχουν πιο οξυμένα προβλήματα, σε όσους αγωνίζονται, πρέπει να αποτελεί στοιχείο της δράσης των συνδικάτων, όχι με τη μορφή της ελεημοσύνης, αλλά δεμένα με την οργάνωση της πάλης για την επίλυση των προβλημάτων.

Σ' αυτή την κατεύθυνση θα δυναμώσει τις πρωτοβουλίες ταξικής αλληλεγγύης για τα προβλήματα των ανέργων, της Υγείας, της Πρόνοιας, της Εκπαίδευσης, των χαρατσιών και της βαριάς φορολογίας, ενάντια στα διόδια, σε κάθε προσπάθεια διακοπής ρεύματος, νερού, κατασχέσεων σπιτιών και άλλων περιουσιακών στοιχείων, ενάντια στην ακρίβεια, στο πετσόκομμα μισθών και συντάξεων, δεμένα με την ανάπτυξη της διεκδικητικής πάλης, στην οποία πρέπει να συμμετέχουν όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι και νεολαίοι.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά

«Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά - Νηπιαγωγοί με πλήρη δικαιώματα» είναι ο τίτλος της ανακοίνωσης της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ για την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας (Φ. 32/339/124196/Γ1) που καθορίζει ότι στο ολοήμερο νηπιαγωγείο «...μπορεί να πραγματοποιείται σε κάθε περίπτωση η πρόωρη αποχώρηση των νηπίων... Ως ενδιάμεση ώρα ορίζεται το διάστημα από 13.45-14.00».

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει ότι «η επίκληση των εργασιακών προβλημάτων των γονιών από κυβερνήσεις που τσακίζουν τη ζωή της λαϊκής οικογένειας αποτελεί ξεκάθαρη υποκρισία. Η εγκύκλιος αυτή αντικειμενικά συμβάλλει στην προώθηση του "νέου νηπιαγωγείου", διότι:

α) δημιουργεί εντός του νηπιαγωγείου δυο ζώνες δραστηριοτήτων, όπου τα παιδιά θα λαμβάνουν εκ των πραγμάτων διαφοροποιημένη διαπαιδαγώγηση - μάθηση!

β) ανοίγει το δρόμο στο τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών, σε απώλειες οργανικών θέσεων και στην επιβολή του ωραρίου 8-2.

Η θέση μας είναι ότι για να μπορέσει κάποιος να τοποθετηθεί στην εξέλιξη αυτή πρέπει πρώτα να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:

  • Τι είναι παιδαγωγικό;
  • Τι ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της λαϊκής οικογένειας;
  • Τι διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών;

Παιδαγωγικό δεν είναι να παραμένει ένα νήπιο οκτώ ώρες σε μία αίθουσα, χωρίς υποδομή, χωρίς ξεκούραση, χωρίς σωστή διατροφή. Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής και αυτού του νηπιαγωγείου είναι αδύνατο να υπερασπιστείς τόσο το δικαίωμα των παιδιών στην ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση όσο και τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών.

Συνεπώς φιλολαϊκό είναι να συγκροτηθεί ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα προνήπια-νήπια με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας και ταυτόχρονη κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στο χώρο. Μία τέτοια Προσχολική Αγωγή, που απαιτεί ανάλογη κτιριακή υποδομή και εποπτικά μέσα, μπορεί να εξασφαλίσει χιλιάδες νέες θέσεις μόνιμης εργασίας.

Τώρα είναι επιτακτική ανάγκη να κατοχυρωθεί νομοθετικά το ωράριο των νηπιαγωγών (των μόνων εργαζομένων στην εκπαίδευση που δεν έχουν συγκεκριμένο ωράριο) με βάση την πάγια θέση μας "εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας με το ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης".

Τώρα είναι επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί ότι στα ολοήμερα τμήματα θα εργάζονται δύο μόνιμοι νηπιαγωγοί με πλήρες ωράριο και δικαιώματα και δε θα προσληφθεί καμία/κανείς νηπιαγωγός με ελαστικές μορφές εργασίας.

Τώρα είναι επιτακτική ανάγκη:

  • Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.
  • Να βρουν θέση στο δημόσιο νηπιαγωγείο και τα 60.000 προνήπια που είναι σήμερα εκτός (μόνο αυτό να γίνει θα χρειαστούν επιπλέον τουλάχιστον 3.000 νέοι διορισμοί νηπιαγωγών!).
  • Να διασφαλιστεί η αναλογία μία νηπιαγωγός ανά 15 νήπια.

Θεωρούμε ότι αυτές οι θέσεις είναι που διασφαλίζουν τόσο τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών (καθώς και χιλιάδες νέους διορισμούς) όσο και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του ελληνικού λαού. Συνεπώς το δίλημμα που βάζει το υπουργείο (αν πρέπει να μένουν ή να φύγουν τα παιδιά από το σχολείο), είναι παγίδα! Θέλουν να φέρουν σε αντιπαράθεση γονείς και εκπαιδευτικούς, τη στιγμή που όλοι υποφέρουμε απ' αυτήν την πολιτική. Σήμερα, αυτό που απαιτείται είναι εκπαιδευτικοί - γονείς και εργατικό κίνημα να διεκδικήσουν Προσχολική Αγωγή και νηπιαγωγό που να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες».

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ακόμα δεν πήραν δασκάλους για τη δεύτερη ξένη γλώσσα

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Η καθυστέρηση στις προσλήψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία αφορά και το μάθημα της δεύτερης ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία. Για το θέμα, κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Ελένη Γερασιμίδου, Λιάνα Κανέλλη και Θεοδόσης Κωνσταντινίδης. Η Ερώτηση έχει ως εξής:

«Εναν και πλέον μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους και ακόμα δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της β' ξένης γλώσσας επιλογής, δημιουργώντας μεγάλη αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Εκατοντάδες είναι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ακόμα περιμένουν την πρόσληψή τους ως αναπληρωτές. Ενώ οι μαθητές που δε διδάσκονται τη δεύτερη ξένη γλώσσα επιλογής αποτελούν πλειοψηφία.

Η κατάσταση αυτή έρχεται να φέρει το τελικό χτύπημα στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας για τους μαθητές και στις εργασιακές σχέσεις για τους εκπαιδευτικούς. Πέρσι, το υπουργείο Παιδείας είχε αποφασίσει ότι από τη σχολική χρονιά 2011 - 2012 και για τα επόμενα σχολικά έτη, θα διδάσκεται στα δημοτικά σχολεία όλης της χώρας, εκτός από τα Αγγλικά μία και μόνο δεύτερη ξένη γλώσσα, βάζοντας όρους και προϋποθέσεις.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση, ώστε άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των Γαλλικών και Γερμανικών τμημάτων».

Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης

Για το ίδιο θέμα, η Επιτροπή Αγώνα Αδιόριστων Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη διακηρυγμένη στάση του υπουργείου Παιδείας να μην προβεί σε προσλήψεις αναπληρωτών β' ξένης γλώσσας για το σχολικό έτος 2012 - 2013, καταδικάζοντας έτσι τους μαθητές να μη διδάσκονται τη γλώσσα της επιλογής τους, αλλά και τους εκπαιδευτικούς μετά από χρόνια ελαστικής απασχόλησης στην ανεργία. Η Επιτροπή επισημαίνει ότι η στάση αυτή του υπουργείου οδηγεί σταδιακά στην κατάργηση της διδασκαλίας της β' ξένης γλώσσας στα δημόσια σχολεία, γεγονός που θα έχει τραγικές συνέπειες τόσο για τους αδιόριστους όσο και για τους διορισμένους εκπαιδευτικούς γαλλικών - γερμανικών, καθώς σχεδιάζεται δραστική μείωση των εργαζομένων, προκειμένου να υλοποιηθεί ο στόχος των 15 χιλιάδων απολύσεων στο δημόσιο τομέα. Και απαιτεί: Μαζικούς διορισμούς τώρα για την κάλυψη όλων των κενών. Αμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών για την κάλυψη των διδακτικών ωρών της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση.

Εκδήλωση στη Λάρισα

Εκδήλωση με θέμα: «Εξελίξεις στην Εκπαίδευση», οργανώνουν, αύριο Πέμπτη, στις 7 μ.μ., στην ισόγεια αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, οι διοικήσεις των Εργατικού Κέντρου Ν. Λάρισας, Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Μαθητών Ν. Λάρισας, Ενωσης Γονέων Δήμου Λάρισας.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ