ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Απρίλη 2020
Σελ. /20
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ
Επιστολή στην υπουργό για τα προβλήματα στην εξ αποστάσεως διδασκαλία

Ζητά να παρθούν μέτρα για να έχουν όλα τα παιδιά πρόσβαση

RIZOSPASTIS

Να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που έχουν ανακύψει στην εξ αποστάσεως διδασκαλία ζητά με επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης.

Ο Κ. Πελετίδης τονίζει μεταξύ άλλων πως «τα προβλήματα εστιάζονται στη δραματική ανεπάρκεια σύγχρονης τεχνολογικής υποδομής στα δημόσια σχολεία, έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν την καθημερινή, χωρίς εμπόδια διαδικτυακή εκπαίδευση σε όλες τις σχολικές βαθμίδες και για όλους τους μαθητές χωρίς κοινωνικές διακρίσεις». Το κυριότερο όμως είναι «ο αποκλεισμός μεγάλου αριθμού μαθητών σε όλη τη χώρα, αλλά και στην πόλη μας, ειδικότερα των προερχόμενων από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα, ακόμη και μαθητών της Γ' Λυκείου που προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις, επειδή δεν διαθέτουν ούτε υπολογιστή, ούτε σύνδεση δικτύου στα σπίτια τους».

Αναλυτικά η επιστολή του δημάρχου έχει ως εξής:

«Λίγες μόνο μέρες μετά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας στη δημόσια Εκπαίδευση, αναδείχθηκαν εκκωφαντικά τα εγγενή προβλήματα που την υπονομεύουν.

Τα προβλήματα εστιάζονται στη δραματική ανεπάρκεια σύγχρονης τεχνολογικής υποδομής στα δημόσια σχολεία, έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν την καθημερινή, χωρίς εμπόδια διαδικτυακή εκπαίδευση σε όλες τις σχολικές βαθμίδες και για όλους τους μαθητές χωρίς κοινωνικές διακρίσεις.

Το κύριο πρόβλημα που αναδείχθηκε είναι ο αποκλεισμός μεγάλου αριθμού μαθητών σε όλη τη χώρα, αλλά και στην πόλη μας, ειδικότερα των προερχόμενων από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα, ακόμη και μαθητών της Γ' Λυκείου που προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις, επειδή δεν διαθέτουν ούτε υπολογιστή, ούτε σύνδεση δικτύου στα σπίτια τους.

Ακόμη και στις οικογένειες με δύο ή περισσότερα παιδιά με πρόσβαση στο ίντερνετ, αλλά μόνο έναν υπολογιστή διαθέσιμο, η διαδικτυακή εκπαίδευση καθίσταται προβληματική και υποβαθμίζεται.

Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο οξυμένο για όσους μαθητές ΑμεΑ δεν είναι αξιοποιήσιμα τα πιο συμβατικά διδακτικά μέσα, όπως για παράδειγμα η φωτοτυπία ή το βιβλίο.

Οι εκπαιδευτικοί, χρησιμοποιώντας κάθε μέσο, κάνουν έναν τιτάνιο αγώνα να παρακάμψουν τις τεχνικές δυσκολίες που προκύπτουν από ελλείψεις υλικοτεχνικών υποδομών και στηρίζουν, επικοινωνούν και κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως με τους μαθητές τους.

Στις συνθήκες αυτές, όπως διαμορφώθηκαν από την πανδημία του Covid-19 και το αναγκαίο μέτρο αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, η κυβέρνηση οφείλει χωρίς άλλη καθυστέρηση, πέρα από την επίλυση των άλλων προβλημάτων που έχουν ανακύψει, τόσο στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο εξ αποστάσεως διδασκαλίας όσο και στις προτεινόμενες από το υπουργείο Παιδείας σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες, να επιλύσει τα παρακάτω προβλήματα:

  • Προμήθεια υπολογιστή ή tablet στους μαθητές, για να έχουν όλοι τη δυνατότητα συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Διασφάλιση δωρεάν γρήγορου ίντερνετ σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Εκτακτη χρηματοδότηση, εδώ και τώρα, από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό».
Δείχνουμε την αλληλεγγύη μας

Αυτό το χρονικό διάστημα που διανύουμε, είναι δύσκολο για όλους μας. Ολοι οι εκπαιδευτικοί βιώνουμε και μοιραζόμαστε το άγχος των γονιών και των παιδιών μας που έχει προκαλέσει το κλείσιμο των σχολείων. Αγχος για την πρόοδο των μαθητών, την κάλυψη της ύλης, την έλλειψη της επαφής των παιδιών με συνομήλικούς τους και ό,τι άλλο αυτή η δύσκολη κατάσταση επιφέρει.

Το Σωματείο Εκπαιδευτικών «ο Σωκράτης» βρίσκεται κοντά στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους, εκφράζοντας με κάθε τρόπο την αλληλεγγύη μας. Στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας, επιδιώκοντας την επαφή μαζί τους με όποιο τρόπο μπορούμε. Προσπαθούμε να τους στηρίξουμε και να τους βοηθήσουμε όσο περνάει από το χέρι μας.

Επικοινωνούμε μαζί τους αξιοποιώντας όλους τους τρόπους επικοινωνίας (τηλέφωνα, mail, μέσα κοινωνικής δικτύωσης). Η ανταπόκριση των γονέων και των μαθητών μας στην προσπάθειά μας αυτή είναι πραγματικά συγκινητική. Οι μαθητές μας και οι γονείς τους πράγματι έχουν ανάγκη να νιώθουν ότι είμαστε δίπλα τους και τους νοιαζόμαστε. Εχουν ανάγκη να νιώθουν ότι δεν είναι μόνοι σε αυτές τις δύσκολες ώρες. Εχουμε προτείνει στους μαθητές μας τρόπους να γεμίζει εποικοδομητικά ο χρόνος τους. Βιβλία, ταινίες, επιτραπέζια, θεατρικές παραστάσεις, μουσεία που μπορούν να «επισκεφθούν» διαδικτυακά.

Αξιοποιούμε τις μορφές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ώστε τα παιδιά να μη χάσουν την επαφή με την ύλη που έχουν διδαχθεί. Εννοείται πως διεκδικούμε για όλους τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους όλα τα απαραίτητα μέσα που χρειάζονται για τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Υπάρχουν οικογένειες που δεν έχουν καν πρόσβαση στο διαδίκτυο και βέβαια ούτε υπολογιστές, που σε αυτή την περίπτωση και ένας να υπάρχει σε κάθε σπίτι, δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες όλων των μελών μιας οικογένειας. Μέσα σε αυτήν την κατάσταση που βιώνουμε, οι ήδη υπάρχουσες ταξικές διακρίσεις βαθαίνουν ακόμα περισσότερο.

Πρέπει οπωσδήποτε να δοθούν έκτακτα κονδύλια και να εξοπλιστούν όλοι οι μαθητές με τα κατάλληλα εργαλεία (π.χ. φορητούς υπολογιστές, ελεύθερο internet στα σπίτια τους), ώστε να μειωθεί η ανισότητα μεταξύ των μαθητών που υπάρχει ήδη. Επίσης εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές δεν έχουν τις κατάλληλες γνώσεις και την ευχέρεια ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Η κυβέρνηση να αφήσει τις ενέργειες εντυπωσιασμού και ας περάσει σε κινήσεις ουσιαστικές. Ζητάμε να συνεχιστεί η διανομή των γευμάτων στα σχολεία που δίνονται γεύματα, σκεπτόμενοι ότι κάποιες οικογένειες με βιοποριστικά προβλήματα τα έχουν ανάγκη. Πρέπει το υπουργείο Παιδείας να βρει τους τρόπους να συνεχιστεί η σίτιση των μαθητών. Στη δική μας περιοχή, στις Αχαρνές (περιοχή που έχει ιδιαιτερότητες), υπάρχουν οικογένειες που έχουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Στεκόμαστε δίπλα σε κάθε οικογένεια που έχει πρόβλημα και δείχνουμε έμπρακτα τη συμπαράστασή μας προσφέροντας βοήθεια με όποιον τρόπο μπορούμε. Είμαστε και θα είμαστε δίπλα σε κάθε συνάδελφο, γονέα και μαθητή μας με κάθε δυνατό τρόπο. Η αλληλεγγύη είναι ένα από τα «όπλα» που έχουμε και θα αξιοποιήσουμε σε αυτές τις δύσκολες μέρες. Ενωμένοι προχωράμε!


Μαριάνθη ΚΡΗΤΙΚΟΥ
Μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης»

Καμιά ενημέρωση για τις εξετάσεις πιστοποίησης των ΙΕΚ

Ανάμεσα στις τόσες αγωνίες που αντιμετωπίζουν οι απόφοιτοι των Δημόσιων ΙΕΚ έχουν και την αβεβαιότητα για τις εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ, οι οποίες ενώ έχουν προκηρυχτεί από τις 24/12/19, σήμερα, τρεις και πλέον μήνες μετά, δεν υπάρχει ενημέρωση για τη διεξαγωγή τους.

«Εχουμε κάθε δικαίωμα να γνωρίζουμε το πότε θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις ώστε να προετοιμαστούμε κατάλληλα στη δύο ετών ύλη (!) στην οποία εξεταζόμαστε, αλλά και να μπορούμε να προγραμματίσουμε το άμεσο μέλλον μας», σημειώνει χαρακτηριστικά για το θέμα μια απόφοιτη του Δημόσιου ΙΕΚ Κερατσινίου με επιστολή της που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Συλλόγου Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ Αττικής.

«Επιπλέον, καλούμαστε εν μέσω καραντίνας να αποστείλουμε ταχυδρομικά τα απαραίτητα έγγραφα για τη συμμετοχή μας στις εξετάσεις μέχρι τις 30/4/2020», σημειώνει η απόφοιτη, εξηγώντας πως «αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει (για πολλούς από εμάς) τρόπος να σταλούν τα έγγραφα, εάν δεν διαθέτουμε υπολογιστή και εκτυπωτή στο σπίτι μας για να μπορέσουμε να τα φωτοτυπήσουμε - εκτυπώσουμε (...) Ενας τρόπος που θα διευκόλυνε τους συμμετέχοντες θα ήταν όσοι έχουν τη δυνατότητα να τα στείλουν ηλεκτρονικά χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, courier κ.ά., και το κυριότερο να παραταθεί η καταληκτική ημερομηνία δηλώσεων συμμετοχής». Θυμίζει ότι «όλα τα παραπάνω συμβαίνουν τη στιγμή που ήδη έχουμε πληρώσει το απαράδεκτο ποσό των 100 ευρώ σε παράβολα για τη συμμετοχή μας»...

FIFA
Επέκταση της σεζόν και μετά τις 30 Ιούνη

Την επ' αόριστον επέκταση της αγωνιστικής σεζόν 2019 - 2020 φέρεται να έχει αποφασίσει η Παγκόσμια Συνομοσπονδία Ποδοσφαίρου, και μάλιστα εντός των προσεχών ημερών προτίθεται να επισημοποιήσει την απόφασή της. Την είδηση αποκάλυψε το διεθνές αθλητικό περιοδικό «The Athletic», όπου σύμφωνα με το ρεπορτάζ η FIFA προτίθεται να διευρύνει τη σεζόν και πέραν της 30ής Ιούνη που είχε δοθεί αρχικά ως καταληκτική ημερομηνία, προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα στις Λίγκες να ολοκληρώσουν κανονικά τα εγχώρια πρωταθλήματα που έχουν ανασταλεί λόγω της πανδημίας. Μ' αυτόν τον τρόπο η FIFA λύνει και τα χέρια στην UEFA για την ομαλή ολοκλήρωση του Champions League και του Europa League χωρίς καινοτομίες και πειραματισμούς που διακινούνταν ως σενάρια το τελευταίο διάστημα (π.χ. μονοί αγώνες, διεξαγωγή φάιναλ φορ).

Για να συμβούν τα παραπάνω, όμως, θα πρέπει παράλληλα η FIFA να προχωρήσει στην αλλαγή του διαστήματος που έχουν δικαίωμα οι ομάδες να πραγματοποιήσουν μεταγραφές, ενώ την ίδια στιγμή θα προσφέρεται η δυνατότητα στις ομάδες να επεκτείνουν για λίγους μήνες τα συμβόλαια των ποδοσφαιριστών που λήγουν στις 30 Ιούνη.

Πάντως, στην ίδια τη FIFA διατηρούν ρευστό το θέμα του τρόπου ολοκλήρωσης των πρωταθλημάτων, αφού σύμφωνα με πληροφορίες σκοπεύουν να αφήσουν το ελεύθερο στην κάθε Λίγκα για το πώς θα γίνει αυτό, κρατώντας στο τραπέζι ακόμα και το ενδεχόμενο της ακύρωσης. Στο τελευταίο έχει εκφράσει την αντίθεσή της η UEFA, απειλώντας μάλιστα τις ευρωπαικές Λίγκες με αποκλεισμό των ομάδων τους από τις ευρωπαϊκές διασυλλογικές διοργανώσεις της επόμενης σεζόν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ