ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 28 Ιούνη 1996
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παραλίγο επανάληψη της τραγωδίας

Λεωφορείο της ΕΘΕΛ, τύπου "Μερσεντές", έκανε πάλι "τρελή" πορεία και έπεσε πάνω σε απορριμματοφόρο. Τραυματίστηκαν πέντε επιβάτες και ο οδηγός. Είναι το πέμπτο παρόμοιο περιστατικό με ίδιου τύπου αυτοκίνητο, που σύμφωνα με καταγγελίες οδηγών παρουσιάζουν "ανεξέλεγκτη συμπεριφορά"

Τύχη βουνό είχαν χτες το πρωί ο οδηγός και δεκάδες επιβάτες αστικού λεωφορείου του ΟΑΣΑ, το οποίο συγκρούστηκε με ακινητοποιημένο απορριμματοφόρο όχημα στη Λεωφόρο Μεσογείων, απέναντι από το Μέγαρο της ΕΡΤ, στην Αγία Παρασκευή.

Η σύγκρουση των δυο οχημάτων ήταν σφοδρή και από "θαύμα" δε θρηνήσαμε ανθρώπινα θύματα, όπως τον Οκτώβρη του 1994, όταν ίδιου τύπου λεωφορείο του ΟΑΣΑ διεμβόλισε αφετηρία λεωφορείων στην οδό Ακαδημίας. Τότε ο τραγικός απολογισμός ήταν πέντε νεκροί και έξι τραυματίες. Χτες, ευτυχώς, είχαμε μόνο ελαφρά τραυματίες τον οδηγό του λεωφορείου και άλλους πέντε επιβάτες. Το ατύχημα έγινε χτες στις 6.20 το πρωί. Το λεωφορείο του ΟΑΣΑ είχε αναχωρήσει μισή ώρα νωρίτερα από τη Λούτσα, με προορισμό την Αθήνα. Απέναντι από το μέγαρο της ΕΡΤ, στην Αγ. Παρασκευή, το λεωφορείο ξέφυγε από την πορεία του. Διέγραψε μια "τρελή" διαδρομή, περίπου 60 μέτρων, παρέσυρε και έσπασε τον καθρέφτη ενός ΙΧ αυτοκινήτου, "καβάλησε" το πεζοδρόμιο και κατέληξε στο πίσω μέρος ακινητοποιημένου απορριμματοφόρου οχήματος. Σύμφωνα με μια πληροφορία, που δεν επιβεβαιώνεται επίσημα, ο οδηγός του λεωφορείου έχασε τον έλεγχο στην προσπάθειά του να αποφύγει σύγκρουση με προπορευόμενο ΙΧ, του οποίου ο οδηγός έκοψε απότομα ταχύτητα για να στρίψει αριστερά. Ωστόσο, ο ίδιος ο οδηγός του λεωφορείου, Δημ. Γεωργακόπουλος,στην κατάθεσή του είπε ότι δε λειτούργησαν τα φρένα και ότι δεν μπορούσε γι' αυτό το λόγο να αποτρέψει τη σύγκρουση, αν και έβλεπε μπροστά του το ακινητοποιημένο απορριμματοφόρο. Η Τροχαία αναφέρει ως αιτία της σύγκρουσης την "οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή" από την πλευρά του οδηγού του λεωφορείου και εξετάζει το βαθμό υπαιτιότητας του οδηγού του ΙΧ. Αρ. Στρούμπου.

Μετά τη σύγκρουση, οι επιβάτες του λεωφορείου κατατρομαγμένοι βγήκαν στην άσφαλτο και 25 επιβάτες διακομίστηκαν με ασθενοφόρα και ΙΧ αυτοκίνητα στο ΚΑΤ, στο "Λαϊκό" και στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο. Εκτός από τον οδηγό του λεωφορείου, στο ΚΑΤ παρέμειναν για νοσηλεία και οι επιβάτες Αλμπερτ Τόσε,Απόλλων Καναβάκης και Μαρία Νάζου.Στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο παρέμειναν οι Πολύδωρας Χαβάκης και Ευφροσύνη Φραγκοπούλου.Στους υπόλοιπους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και έγιναν προληπτικές εξετάσεις, χωρίς να κριθεί σκόπιμη η παραμονή τους στα νοσοκομεία.

Η κατάσταση της υγείας του οδηγού δεν κρίνεται από τους γιατρούς πολύ σοβαρή. Ωστόσο, χτες το απόγευμα που τον επισκεφτήκαμε στο ΚΑΤ όπου νοσηλεύεται, δεν ήταν σε θέση να μας μιλήσει. Ούτε οι συγγενείς του γνώριζαν ακριβώς πώς έγινε το ατύχημα. Ο Δ. Γεωργακόπουλος έχει μώλωπες σε όλα τα σημεία του σώματος και τραύματα στο κεφάλι, το θώρακα, τα πόδια, ενώ έχει σπάσει το ένα χέρι.

Σημειώνεται ότι ο οδηγός του λεωφορείου υποβλήθηκε σε αλκοτέστ, το οποίο έδειξε ότι η αναλογία αλκοόλ στο αίμα του ήταν μόλις 0,03 μιλιγκράμ, δηλαδή πολύ κάτω από το κατώτατο επιτρεπτό όριο των 0,50 ανά 100 μιλιγκράμ. Το λεωφορείο οδηγήθηκε στο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), στο Χολαργό.

Τα άλλα περιστατικά

Υπενθυμίζεται ότι μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στην οδό Ακαδημίας τον Οκτώβρη του 1994, μαζί με το χτεσινό ατύχημα, τα περιστατικά με λεωφορεία τύπου "Μερσεντές", που παρουσιάζουν "ανεξέλεγκτη συμπεριφορά", επίσημα ξεπερνούν τα τρία, ενώ σύμφωνα με οδηγούς της ΕΘΕΛ, υπάρχουν κι άλλα παρόμοια περιστατικά. Εύλογα, συνεπώς, ανακύπτει το ερώτημα: Τι συμβαίνει με το συγκεκριμένο τύπο των λεωφορείων. Το ερώτημα αυτό πρέπει να απασχολήσει σοβαρά κυβέρνηση και ΟΑΣΑ. Αμεσα πρέπει να ανατεθεί ο ενδελεχής έλεγχος των συγκεκριμένων λεωφορείων σε εμπειρογνώμονες του Πολυτεχνείου, για να διαπιστωθεί μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των οδηγών της ΕΘΕΛ, είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και δε "συγχωρεί" καμιά ολιγωρία.

Σημειώνεται ότι τα λεωφορεία αυτά (314 τον αριθμό) αγοράστηκαν το 1992 από τους ιδιώτες των ΣΕΠ και στη συνέχεια περιήλθαν στον ΟΑΣΑ. Μετά το τραγικό δυστύχημα της οδού Ακαδημίας ακολούθησε, όπως αποκάλυψε ο "Ρ" στις 24 Νοέμβρη 1994, επίσης ένα ακόμα ατύχημα στην οδό Ακαδημίας το μεσημέρι της 18ης Νοέμβρη, ευτυχώς χωρίς θύματα. Τότε, ο οδηγός του λεωφορείου πατούσε συνεχώς το φρένο, χωρίς να κατορθώσει να ακινητοποιήσει το λεωφορείο τύπου "Μερσεντές".

Επίσης στις αρχές του Δεκέμβρη του 1994 αποφεύχθηκε χάρη στην ψυχραιμία του οδηγού άλλο ένα ατύχημα στη λεωφόρο Αμφιθέας με ίδιου τύπου λεωφορείο. Τότε πάνω σε στροφή "κόλλησε" το γκάζι του αυτοκινήτου και ο οδηγός για να αποφύγει τη σύγκρουση μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και ευτυχώς εκείνη τη στιγμή ο δρόμος ήταν άδειος. Στη συνέχεια ο οδηγός ακινητοποίησε το λεωφορείο με το χειρόφρενο.

"Καρμπόν" με το χτεσινό ατύχημα ήταν και το ατύχημα της 7ης Αυγούστου 1995, στον οδικό κόμβο της Λούτσας. Το λεωφορείο του ΟΑΣΑ συγκρούστηκε με σταθμευμένο στο αντίθετο ρεύμα απορριμματοφόρο όχημα του Δήμου Αρτέμιδας. Τότε είχαν τραυματιστεί ελαφρά 18 από τους 55 επιβάτες του λεωφορείου.

ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Πρασιά του Μεγάρου Μουσικής...

Συζητήθηκε χτες στο Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή κατά του Προεδρικού Διατάγματος Λαλιώτη, που δίνει στον Λαμπράκη τη δυνατότητα να προχωρήσει στα μεγαλεπήβολα σχέδιά του

"Το Πάρκο Ελευθερίας μέρα με τη μέρα μετατρέπεται σε πρασιά του Μεγάρου Μουσικής, που κατακτά συνεχώς τους παρακείμενους χώρους, την ίδια στιγμή που οι κοινόχρηστοι χώροι της Αθήνας συνεχώς ελαττώνονται". Αυτά τόνισε ο Λεων. Αυδής,δημοτικός σύμβουλος στη χτεσινή συζήτηση προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), που στρέφονταν κατά του προεδρικού διατάγματος Λαλιώτη, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στον μεγαλοεκδότη Λαμπράκη να υλοποιήσει τα "μεγαλεπήβολα" σχέδιά του - κτίριο πολλαπλών χρήσεων, γκαράζ κτλ. - και να καταστρέψει το Πάρκο Ελευθερίας.

Η προσφυγή στο ΣτΕ έγινε από τους δημοτικούς συμβούλους Λ. Αυδή, Α. Φιλίνη και Μ. Δίζη - Πατσουρέα,τους εξωραϊστικούς συλλόγους "Λυκαβηττός" και "Αρδηττός",το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανώτατων Σχολών(ΣΑΔΑΣ) την ΠΕΑΕΑ,την οργάνωση "Αττική - Περιβάλλον SOS", την Πανελλήνια Κίνηση Δασολόγων και το Οικολογικό Ινστιτούτο Ελλάδας.

Εντύπωση προξένησε η χτεσινή διαφοροποίηση του εισηγητή - παρέδρου Α. Ράντου ότι δεν είναι απαραίτητη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το κτίριο πολλαπλών χρήσεων που σκοπεύει να κάνει ο Λαμπράκης, ενώ το Ε Τμήμα του ΣτΕ, με προηγούμενη γνωμοδότησή του έκρινε ότι η περιβαλλοντική μελέτη είναι αναγκαία για την κατασκευή τέτοιων έργων. Ο Α. Ράντος πρότεινε την απόρριψη της προσφυγής, τονίζοντας ότι δε βρίσκουν έρεισμα οι ισχυρισμοί των αιτούντων ότι πρόκειται για δασική έκταση, επέρχεται μείωση του κοινόχρηστου χώρου, χωρίς να ισοσκελίζεται με την παραχώρηση άλλου χώρου και υποστήριξε, επίσης, ότι στοιχειοθετείται επαρκώς η ανάγκη δημιουργίας υπόγειου γκαράζ. Ταυτόσημες είναι και οι απόψεις του Λαμπράκη.

Σοβαρή αντιδικία προέκυψε στο δικαστήριο, όταν οι συνήγοροι του ΟΜΜΑ με επικεφαλής τον εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ Προκόπη Παυλόπουλο υποστήριξαν πως η χώρα μας κινδυνεύει να θεωρηθεί υπανάπτυκτη, επειδή δεν επιτρέπεται να κατασκευάζονται γκαράζ! Στο σημείο αυτό οι προσφεύγοντες αντέδρασαν έντονα, επισημαίνοντας ότι πράγματι η χώρα μας κινδυνεύει να θεωρηθεί υποανάπτυκτη και τριτοκοσμική, όταν το δημόσιο κινδυνεύει να παραδοθεί στον ΟΜΜΑ. "Το ενδεχόμενο η διοίκηση να υποχωρεί σε ιδιοτελή και ιδιωτικά συμφέροντα, ίσως αυτό να αποδώσει το χαρακτηρισμό υποανάπτυκτης χώρας", τόνισαν οι προσφεύγοντες.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο Π. Παυλόπουλος είναι ο άνθρωπος που συνηγόρησε υπέρ της άρσης του καμποτάζ, της μεταφοράς του συντελεστή δόμησης, της ίδρυσης Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης στην οδό Ρηγίλλης και τάχθηκε κατά της ονομαστικοποίησης των μετοχών για τις κατασκευαστικές εταιρίες.

Στη χτεσινή συζήτηση στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο οι προσφεύγοντες υποστήριξαν επίσης ότι:

  • Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν έχει καμιά εγκυρότητα και νομιμότητα, γιατί δεν έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες δημοσιότητας για την ανάθεσή της και δε διαβιβάστηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο για έγκριση. Συνετάγη εν κρυπτώ και η επιστημονική της εγκυρότητα δεν πιστοποιείται από κανέναν.
  • Υπάρχει απώλεια κοινόχρηστου πρασίνου σε έκταση 1.450 τετραγωνικών μέτρων με την ανέγερση κτιρίου πολιτιστικών λειτουργιών.
  • Χαρακτήρισαν εντελώς αναιτιολόγητη τη δημιουργία υπόγειου γκαράζ 750 θέσεων, καθώς στις προθέσεις της πολιτείας είναι να περιοριστεί η είσοδος Ι. Χ. αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας.
  • Ανέφεραν ότι ο ΟΜΜΑ έχει ζητήσει χρηματοδότηση 20 εκατομμυρίων ECU από την ΕΟΚ για το κτίριο πολιτιστικών λειτουργιών, το οποίο έχει καθαρά κερδοσκοπική χρήση άσχετη με το Μέγαρο Μουσικής και θα επιβαρύνει υπέρμετρα τη χρήση του πάρκου και το περιβάλλον.

Η απόφαση αναμένεται σε δύο μήνες περίπου.

ΣΤ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
Ισως κάποτε δικαστεί...

Αναβλήθηκε, για αόριστο χρόνο, η δίκη του δημάρχου που με την ανοχή του, τουλάχιστον, επέτρεψε να μετατραπούν γειτονιές του Πειραιά σε Σόχο

Αναβλήθηκε για αόριστο χρόνο, χτες το μεσημέρι, η δίκη του δημάρχου Πειραιά Στ. Λογοθέτη,ο οποίος επρόκειτο να καθίσει στο εδώλιο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά κατηγορούμενος για παράβαση καθήκοντος. Η υπόθεση αφορά τα πολυάριθμα μπαρ που βασανίζουν την πόλη του Πειραιά και βαρύνονται με σειρά μηνύσεων για παραβίαση κοινής ησυχίας και άλλα ανάλογα αδικήματα, καθώς και έλλειψη αδειών ή παραβίασή τους με παράνομη αλλαγή χρήσης των καταστημάτων για τα οποία είχαν εξασφαλίσει άδεια.

Ο Στ. Λογοθέτης κατηγορείται ότι παρά την υποχρέωσή του από το νόμο να κλείνει προσωρινά όσα καταστήματα βαρύνονται με περισσότερες από τρεις μηνύσεις και ακόμα να σφραγίζει αυτά που υποτροπιάζουν, δεν το έκανε.

Μάρτυρες μάλιστα υποστηρίζουν ότι έκανε ακριβώς το αντίθετο, καλύπτοντας τους ιδιοκτήτες τους και επιτρέποντάς τους να δρουν ανεξέλεγκτα. Αψηφούσε, σημειώνουν χαρακτηριστικά, τόσο τα έγγραφα του περιφερειακού διευθυντή όσο και της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πειραιά που τον καλούσαν να εφαρμόσει τις αρμοδιότητες που είχε για τον έλεγχο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, έγγραφα, τα οποία ο Στ. Λογοθέτης δήλωσε χτες ότι δεν είχε παραλάβει, αποδίδοντας - όπως πάντα κάνει - και αυτή την υπόθεση στον πόλεμο που του έχουν εξαπολύσει οι πολιτικοί του αντίπαλοι!

Να σημειώσουμε ότι για την υπόθεση αυτή ασκήθηκε αυτεπάγγελτα ποινική δίωξη από την εισαγγελία Πειραιά, ύστερα από καταγγελίες που έγιναν για την αυθαιρεσία που επικρατεί στο χώρο των μπαρ και τη στάση που τηρεί ο δήμος, αν και πολλά από τα καταστήματα, ειδικά στην περιοχή της Ακτής Αθ. Δηλαβέρη και την Καστέλλα, δε βαρύνονται με τρεις και τέσσερις μηνύσεις μόνο, αλλά ξεπερνούν το καθένα τις 20, κάποια μάλιστα αγγίζουν τις 100!

Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά αποφάσισε να αναβάλλει την εκδίκαση της υπόθεσης καθώς, εκτός του βασικού μάρτυρα Μ. Μαστρογιάννη και άλλων που παρουσιάστηκαν στο ακροατήριο, έκρινε απαραίτητο να κληθούν και ο τέως αστυνομικός διευθυντής Πειραιά ταξίαρχος Γ. Μητρόπουλος,που υπηρετεί σήμερα στη Θεσσαλονίκη, καθώς και οι Γ. Σαββόπουλος και Γ. Πολυχρονόπουλος,εκπρόσωποι του Εξωραϊστικού Συλλόγου Καστέλλας.

"Μια δημοτική αρχή που προστατεύει τους δημότες της - σχολίασε το μεσημέρι ο επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης "Πειραιάς Αναγέννηση" Π. Σαλπέας - πρέπει να τηρεί κατά γράμμα όσα προβλέπονται από το σχετικό νόμο. Ο Πειραιάς, με όσα συμβαίνουν με τα συγκεκριμένα καταστήματα και την αυθαιρεσία που χαρακτηρίζει τη λειτουργία τους, μοιάζει να έχει μετατραπεί σε Σόχο".

"Μόνο εμείς μπορούμε να προστατεύσουμε τους δημότες, συνέχισε ο δημοτικός σύμβουλος, γι' αυτό μας ψήφισαν και όχι για να καταστρέψουμε ό,τι έχει απομείνει, την ησυχία τους, για να χαρακτηρίζει ως τόπο κατοικίας τη γειτονιά τους. Να λειτουργήσουν και καταστήματα - αλλά όχι αυτό το απέραντο μπαρ που έγινε η πόλη - και να λειτουργήσουν με όρους και με τις προϋποθέσεις που προβλέπεται"...

Τύχη βουνό είχαν χτες το πρωί δεκάδες επιβάτες λεωφορείου της ΕΘΕΛ

Στο ΚΑΤ νοσηλεύεται με ελαφρά τραύματα ο οδηγός της ΕΘΕΛ Δημ. Γεωργακόπουλος

Ακόμα και τα δέντρα θυσιάζονται προκειμένου να υλοποιηθούν τα

Ακόμα και τα δέντρα θυσιάζονται προκειμένου να υλοποιηθούν τα "μεγαλεπήβολα" σχέδια του Λαμπράκη

Εργοτάξιο έχει καταντήσει το Πάρκο Ελευθερίας



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ