ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Οχτώβρη 2025
Σελ. /24
ΚΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΚΟΦΤΕΣ ΣΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ - ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Διεκδίκηση για άμεση κάλυψη των αναγκών των σχολείων

Σε συγκέντρωση αύριο Πέμπτη στη 1 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας καλούν η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, εκπαιδευτικά Σωματεία και η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας

Σε οργάνωση και δυνάμωμα της διεκδίκησης για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων προχωρούν γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, καθώς η σχολική χρονιά ξεκίνησε και συνεχίζεται με σοβαρές ελλείψεις σε βασικούς πυλώνες της εκπαιδευτικής διαδικασίας εξαιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης, που με τη λογική «κόστους - οφέλους» «εξοικονομεί» το «κόστος» της μισθοδοσίας όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών, θυσιάζοντας τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Ετσι, σήμερα σχολεία λειτουργούν: Με κενά εκπαιδευτικών, παιδιά χωρίς δωρεάν μεταφορά από και προς τα σχολεία τους, σε κτίρια που εκπέμπουν «sos», με μαθητές χωρίς τη στήριξη που χρειάζονται.

Απαιτώντας λύσεις, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας και εκπαιδευτικά σωματεία καλούν σε συγκέντρωση αύριο Πέμπτη, στη 1 το μεσημέρι, στο υπουργείο Παιδείας.

Ειδικότερα, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, οι Ενώσεις και Σύλλογοι που ανταποκρίνονται στο κάλεσμά της, απαιτούν άμεση κάλυψη των κενών και των ελλείψεων εκπαιδευτικών παντού με μαζικούς διορισμούς μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των σχολείων. Επίσης να λειτουργήσουν όλα τα ολοήμερα τμήματα των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων και να αποσυρθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος του υπουργείου, η οποία θέτει περιορισμούς στα παιδιά που θα εγγραφούν σε αυτά, ζητώντας βεβαιώσεις ότι οι γονείς τους εργάζονται. Οι γονείς ζητούν να προσληφθούν άμεσα οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης Στήριξης καθώς και οι Σχολικοί Νοσηλευτές. Απαιτούν τέλος να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων που έχουν γίνει από την αρχή της σχολικής χρονιάς, αλλά και να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη με στόχο να φτάσουμε σε τμήματα 15 παιδιών.

Με αντίστοιχα αιτήματα η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας καλεί αύριο στη 1 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας. Οι μαθητές θέτουν επιτακτικά επίσης τα ζητήματα των σύγχρονων ασφαλών υποδομών για όλα τα σχολεία αλλά και της μεταφοράς των συμμαθητών τους διεκδικώντας δωρεάν και ασφαλείς μετακινήσεις. «Η μετακίνηση 3.500 μαθητών μέσα στην Αττική είναι ακόμη στον αέρα! Συμμαθητές μας από Μουσικά, Καλλιτεχνικά, ΕΠΑΛ, Πρότυπα, Πειραματικά, όσοι μένουν στην Ανατολική Αττική δεν έχουν ακόμη τρόπο να πάνε στα σχολεία τους! Το κράτος αναθέτει τη μετακίνηση των μαθητών σε ιδιώτες, οι ιδιώτες θέλουν παραπάνω λεφτά και το κράτος φυσικά δεν λύνει το πρόβλημα, γιατί εξυπηρετεί τα κέρδη και τους ιδιώτες... σαν να το έχουμε ξαναδεί κάπου αυτό το έργο», τονίζουν.

Δοκιμασία η πρόσβαση στο σχολείο στην Ανατολική Αττική

Σημειώνεται πως στην Ανατολική Αττική εξελίσσεται από την αρχή της χρονιάς μία απαράδεκτη κατάσταση, με εκατοντάδες παιδιά να ζουν καθημερινά έναν Γολγοθά για να πάνε και να γυρίσουν στα σχολεία τους.

Ορισμένα μόνο ενδεικτικά παραδείγματα:

Μαθήτρια της Α' Λυκείου στο ΓΕΛ Αναβύσσου, που μένει σε απόσταση 5,8 χλμ. από το σχολείο, δεν έχει τρόπο να πάει σχολείο και δεν έχει παρακολουθήσει μαθήματα. Συμμαθήτριά της στη Γ' Λυκείου στο 2ο ΓΕΛ Καλυβίων αναγκάζεται να διανύει απόσταση μισής ώρας για να πάει σχολείο και άλλο τόσο για να επιστρέψει, σε χρονιά προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις που ο χρόνος είναι πολύτιμος και οι αντοχές στα όρια.

Στις παραπάνω περιπτώσεις που μας έχουν μεταφερθεί, προστίθεται η μαρτυρία μίας μητέρας που λόγω της εργασίας της μπορεί μόνο δύο φορές την εβδομάδα να πηγαίνει και να φέρνει το παιδί της στο σχολείο. Είναι πολλές, όπως μας λένε, οι αντίστοιχες περιπτώσεις, καθώς για άλλη μια χρονιά αναδεικνύεται το πόσο πίσω από τις ανάγκες είναι το σύστημα των δημόσιων συμβάσεων για τη μεταφορά μαθητών που εξαρτά την πρόσβαση στο σχολείο από τους νόμους του κέρδους. Είναι δε χαρακτηριστικό του απαράδεκτου αυτού καθεστώτος ότι μαθητής λυκείου της περιοχής της Ανατ. Αττικής βλέπει καθημερινά να περνά μπροστά από το σπίτι του το λεωφορείο που μεταφέρει τους μαθητές του διπλανού γυμνασίου, ωστόσο δεν επιτρέπεται να επιβιβαστεί επειδή η σύμβαση δεν περιλαμβάνει το Λύκειο. Την πλήρη εικόνα των εμποδίων στην πρόσβαση στο σχολείο συμπληρώνει το απαράδεκτο νομοθετικό πλαίσιο που βάζει χιλιομετρικούς κόφτες στο δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς, αδιαφορώντας αν τα παιδιά θα πρέπει να διασχίσουν έρημες και επικίνδυνες διαδρομές.

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει και το αίτημα που εδώ και χρόνια διεκδικεί το γονεϊκό κίνημα για δημιουργία κρατικού φορέα μεταφοράς με στόλο που θα καλύπτει με ασφάλεια όλες τις ανάγκες μεταφοράς μαθητών, για κατάργηση των χιλιομετρικών περιορισμών στη δωρεάν μεταφορά.

  • Η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Χανίων καλεί σε κινητοποίηση σήμερα στις 1.30 μ.μ. στη Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Χανίων για την εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία λόγω των εκπαιδευτικών κενών, διεκδικώντας την πλήρη κάλυψη όλων των κενών με νέα φάση προσλήψεων και νέους μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην Εκπαίδευση στο ύψος των πραγματικών αναγκών.
Να λειτουργήσει άμεσα το 2ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης

Εκπαιδευτικοί και γονείς με παρέμβαση που πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη, απαίτησαν την άμεση λειτουργία του 2ου ΕΕΕΕΚ Θέρμης (πρώην Πυλαίας) σε πλήρη λειτουργική κατάσταση, με όλο το απαραίτητο προσωπικό (εκπαιδευτικό, βοηθητικό, τεχνικό, καθαριότητας), ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Επίσης, επίσπευση όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και ασφαλή μεταφορά για τους μαθητές.

Το κτίριο στο οποίο λειτουργούσε για πολλά χρόνια το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας κρίθηκε - και ήταν - ακατάλληλο. Γι' αυτόν τον λόγο, πέρυσι ανεστάλη η λειτουργία του και οι μαθητές μοιράστηκαν σε άλλα σχολεία. Επειτα από πιέσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις βρέθηκε λύση για τη στέγασή του, καθώς ο δήμος Θέρμης δέχτηκε το σχολείο στα διοικητικά του όρια, τόσο προσωρινά όσο και οριστικά.

Αποφασίστηκε να στεγαστεί προσωρινά σε ενοικιαζόμενο κτίριο στη Θέρμη και ξεκίνησαν οι εργασίες ώστε να πληρούνται οι προδιαγραφές. Ταυτόχρονα, υπάρχει δέσμευση για τη χρηματοδότηση της κατασκευής νέου κτιρίου στο Νέο Ρύσιο, σε οικόπεδο που έχει παραχωρήσει ο δήμος Θέρμης εδώ και 20 χρόνια γι' αυτόν τον σκοπό, με προϋπολογισμό 12 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με ενημέρωση από τον δήμαρχο Θέρμης.

Οι εργασίες στο κτίριο που θα αποτελούσε προσωρινή λύση είχαν ολοκληρωθεί το καλοκαίρι, όμως η παραλαβή από τον δήμο Θέρμης καθυστερούσε, καθώς δεν είχε διασφαλιστεί η δέσμευση για το νέο κτίριο στο Ρύσιο. Με την παραλαβή έγιναν στο Δημοτικό Συμβούλιο αποδοχή και μετονομασία του σχολείου ως 2ου ΕΕΕΕΚ Θέρμης, με έδρα το ενοικιαζόμενο κτίριο Κωνσταντινίδη.

Παρ' όλα αυτά, το σχολείο δεν λειτουργεί, καθώς ακόμα δεν έχει εκδοθεί το ΦΕΚ με τη νέα ονομασία. Ετσι, πριν λίγες μέρες οι μαθητές που τοποθετήθηκαν στο 2ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης μετεγγράφηκαν αναγκαστικά στα σχολεία όπου φοιτούσαν πέρυσι και οι καθηγητές επανατοποθετήθηκαν. Ωστόσο, μερικά παιδιά δεν έχουν καν σχολική στέγη, καθώς έχουν βγει από τη δύναμη των σχολείων όπου ήταν πέρυσι, στερούμενα το αναφαίρετο δικαίωμά τους στην Εκπαίδευση, ενώ άλλα βρίσκονται σε ξένα σχολικά περιβάλλοντα, βιώνοντας τον αποπροσανατολισμό και το άγχος της προσωρινότητας. Ολα αυτά θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί έγκαιρα, ώστε το σχολείο να λειτουργεί κανονικά από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς.

  • Νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση για το θέμα πραγματοποίησε το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του, Γιάννης Δελής, προς την υπουργό Παιδείας.

Αρχισε τη ζύμωση η κυβέρνηση για το Εθνικό Απολυτήριο

Τη θέση του στην ατζέντα της κυβέρνησης έρχεται να πάρει ο «διάλογος» για το Εθνικό Απολυτήριο, ενώ τη «ζύμωση» φαίνεται να ανέλαβε να ανοίξει ο υπουργός Επικρατείας, Ακης Σκέρτσος, με άρθρο του στην «Καθημερινή».

Ο υπουργός, μέσα από πολλές αντιφάσεις, εντοπίζει ως βασικό πρόβλημα την απαξίωση του Λυκείου και την απομάκρυνσή του από τη γενική παιδεία - χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τις κυβερνητικές ευθύνες για αυτό - και παρουσιάζει τελικά την κυβερνητική πρόταση, που ούτε στο ελάχιστο δεν απαντάει σ' αυτό το κύριο πρόβλημα.

Συγκεκριμένα λέει:

  • «Στον βαθμό του Εθνικού Απολυτήριου μπορούν να συνυπολογίζονται οι επιδόσεις και των τριών τάξεων, ώστε να μην κρίνεται το μέλλον ενός παιδιού σε μια τρίωρη εξέταση, όπως σήμερα, αλλά και χωρίς να εξελιχθεί το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο».

Επιβεβαιώνει δηλαδή ότι το Εθνικό Απολυτήριο φέρνει τριπλές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις, άρα εξ ορισμού αυξάνει τα φροντιστήρια για περισσότερα μαθήματα και από πολύ πιο νωρίς απ' ό,τι συμβαίνει σήμερα, αφού η δοκιμασία για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα αρχίζει από την Α' Λυκείου.

Απέναντι σε αυτή τη συζήτηση που είχε ανοίξει και στο παρελθόν, το πρώτο «επιχείρημα» που ακουγόταν ήταν περί αντικειμενικής βαθμολόγησης των μαθητών. Ετσι, η όλη προσπάθεια του Α. Σκέρτσου και της κυβέρνησης εξαντλείται να απαντήσει σε αυτά... «αντικειμενικοποιώντας» τάχα το σύστημα βαθμολόγησης στις εξετάσεις των τάξεων του Λυκείου. Και λέει:

  • «Ολα τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων στις τάξεις του Λυκείου θα προέρχονται, με κλήρωση, από την Τράπεζα Θεμάτων και θα συνοδεύονται από οδηγό βαθμολόγησης (...) Για την εγκυρότητα της διαδικασίας τα γραπτά των μαθητών μπορούν πλέον να ψηφιοποιούνται και να αποθηκεύονται σε αποθετήριο, ενώ εξωτερικό σώμα έμπειρων βαθμολογητών δύναται να πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους. Ολα με κανόνες, με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης»... Και το «κερασάκι στην τούρτα»: «Οι βαθμοί τετραμήνου μπορούν επίσης να "διορθώνονται" με βάση την τελική γραπτή επίδοση, ώστε να περιοριστεί η όποια αυθαιρεσία της προφορικής εξέτασης»!

Το τραγικό είναι ότι στο άρθρο του ξεκινάει με την αυθαίρετη διαπίστωση ότι τα «άριστα» πέφτουν βροχή στους βαθμούς των απολυτηρίων, ενώ στις πανελλαδικές οι ίδιοι αριστούχοι γράφουν κοντά στη βάση. Και ταυτόχρονα ισχυρίζεται ότι το Εθνικό Απολυτήριο έρχεται για «να μην κρίνεται το μέλλον ενός παιδιού σε μια τρίωρη εξέταση»... Με άλλα λόγια, λέει ακριβώς ότι πρέπει να κάνουμε το Λύκειο ένα εξεταστικό κέντρο στα πρότυπα των πανελλαδικών εξετάσεων, μετατρέποντας τους εκπαιδευτικούς από δασκάλους με μεράκι που θα πρέπει να σκύβουν πάνω από τις ανάγκες των μαθητών τους, σε... απρόσωπους βαθμολογητές. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι συνδέει τη «θεσμοθέτηση ενός πιο έγκυρου, αξιόπιστου και αδιάβλητου συστήματος αξιολόγησης στο λύκειο», όπως λέει για τη βαθμολόγηση των μαθητών, με την αξιολόγηση «των σχολείων και των εκπαιδευτικών».

Ολα αυτά όμως με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν σε μεγαλύτερη απαξίωση του Λυκείου και απομάκρυνσή του από τη γενική παιδεία. Μοιάζουν με τεχνοκρατικές λύσεις, που σε τίποτα δεν εξασφαλίζουν αναβάθμισή του.

Κι επειδή και ο Α. Σκέρτσος αρέσκεται στο άρθρο του σε μια ιστορική αναδρομή για να πει ότι η συζήτηση για το Εθνικό Απολυτήριο δεν είναι καινούργια και για να αναζητήσει συναίνεση από τα υπόλοιπα συστημικά κόμματα, ας ανατρέξει πράγματι σε αυτή την ιστορική αναδρομή για να αναζητήσει τις αιτίες που μετά από κάθε «μεταρρύθμιση», η οποία τάχα θα αναβάθμιζε το Λύκειο και θα μείωνε την ανάγκη φροντιστηρίων, το αποτέλεσμα ήταν η όλο και μεγαλύτερη απομάκρυνση του Λυκείου από τη γενική παιδεία, ο όλο και μεγαλύτερος ανταγωνισμός, το άγχος και η οικονομική αφαίμαξη για το σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση (βλ. και «Ριζοσπάστης» 5-6 Ιούλη, σελ. 20).

Οσο για τον ισχυρισμό του στην αρχή του άρθρου του ότι «το ελληνικό απολυτήριο Λυκείου δεν γίνεται αποδεκτό από χώρες όπως η Γερμανία», ας κοιταχτούν στον καθρέφτη κι ας το λύσουν, γιατί αυτά τα θέματα αναγνώρισης λύνονται με διακρατικές συμφωνίες, που για άλλα θέματα ξέρει η κυβέρνηση να τις κάνει στο πιτς φιτίλι...


Γ.

Δυναμική κινητοποίηση στην Κέρκυρα

Με μαχητική κινητοποίηση απάντησαν τη Δευτέρα το πρωί τα εκπαιδευτικά σωματεία (ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ) και η Ενωση Γονέων Κεντρικής Κέρκυρας στην επίσκεψη της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη στο νησί. Τη στήριξή του εξέφρασε έμπρακτα και το Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας με την παρουσία πλήθους συνδικαλιστών. Οι συγκεντρωμένοι, αγνοώντας το τείχος αστυνομικών δυνάμεων και τα μπλόκα στο κέντρο της πόλης, επέβαλαν τελικά συνάντηση με την υπουργό, προκειμένου να της μεταφέρουν την ασφυκτική πραγματικότητα της δημόσιας Εκπαίδευσης στην Κέρκυρα.

Στη συνάντηση, εκπαιδευτικοί και γονείς έθεσαν επιτακτικά τα προβλήματα: Πάνω από 200 κενά στα σχολεία, κλειστά ολοήμερα και τμήματα ένταξης, εκατοντάδες χαμένες ώρες, παράλληλη στήριξη που ουσιαστικά δεν υπάρχει, απαράδεκτα κτιριακά προβλήματα, αλλά και τους πενιχρούς μισθούς που, σε συνδυασμό με την ακρίβεια και τα ενοίκια, καθιστούν τη διαβίωση των εκπαιδευτικών στο νησί σχεδόν αδύνατη.

«Μεταφέραμε στην υπουργό την αλγεινή εντύπωση που προκάλεσε στον κόσμο της Εκπαίδευσης αυτή η εικόνα αποκλεισμένης πόλης», σημείωσε ο Αντώνης Κουρσάρης, πρόεδρος του ΣΕΠΕ, υπογραμμίζοντας παράλληλα την καθημερινή πίεση και τον αυταρχισμό που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί με πειθαρχικές κλήσεις και διαλυμένες σχολικές υποδομές. «Η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα μέτρο ούτε για τους μισθούς ούτε για την ακρίβεια. Η εκπαιδευτική κοινότητα, όμως, θα συνεχίσει να διεκδικεί, γιατί δεν έχει άλλη επιλογή», σημείωσε ο Αχ. Καπετάνιος, πρόεδρος της ΕΛΜΕ.

Από την πλευρά του, ο Λεωνίδας Τράντος, πρόεδρος της Ενωσης Γονέων, τόνισε: «Υπάρχουν παιδιά που δεν πάνε ακόμα σχολείο γιατί δεν έχουν την υποστήριξη που δικαιούνται», προσθέτοντας ότι ακόμα και το περσινό σχολικό έτος στην Πρωτοβάθμια έκλεισε με 70 κενά.

Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, η υπουργός αρκέστηκε σε γενικές αναφορές και ευχές για... βελτίωση της κατάστασης και ανακοίνωσε την πρόθεση για «τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών».

Οσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα της σχολικής στέγης, η Σ. Ζαχαράκη ανέδειξε ως «λύση» τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), αποκαλύπτοντας ξεκάθαρα την προτεραιότητα της κυβέρνησης: Την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κατασκευαστικού κεφαλαίου και όχι την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού. Αντί για άμεση κρατική χρηματοδότηση - παρά τα αιματηρά πρωτογενή πλεονάσματα και τη βαριά φορολογία που τσακίζει τα λαϊκά στρώματα - η υπουργός έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως για τα σχολεία δεν περισσεύει ούτε ευρώ. Την ίδια ώρα, βέβαια, δισεκατομμύρια ευρώ ρέουν απλόχερα σε επιχειρηματικούς ομίλους και εξοπλιστικά προγράμματα...

ΕΡΥΜΑΝΘΟΣ ΑΧΑΪΑΣ
Υποβάθμιση Δημοτικού Σχολείου έναν μήνα μετά το πρώτο κουδούνι...

Την έντονη αντίδραση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Σταυροδρομίου στον δήμο Ερυμάνθου Αχαΐας έχει προκαλέσει η κυνική απόφαση υποβάθμισης του σχολικού συγκροτήματος από τετραθέσιο σε τριθέσιο από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία έτσι υλοποιεί κατά γράμμα όλο το αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό πλαίσιο της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Πρόκειται μάλιστα για απόφαση που πάρθηκε έναν μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, και κοινοποιήθηκε σε γονείς και εκπαιδευτικούς με ...email, προκειμένου να υλοποιηθεί την τρέχουσα βδομάδα.

Ολα αυτά για να τηρηθούν τα απαράδεκτα όρια που - όπως καταγγέλλει και ο Σύλλογος - προβλέπουν 39 μαθητές για τετραθέσιο σχολείο, όταν αυτό του Σταυροδρομίου έχει 38 και η περιοχή υποβαθμίζεται συνολικά εξαιτίας της έλλειψης υπηρεσιών, δομών Υγείας - Παιδείας κ.λπ.

Ο Σύλλογος καλεί σε κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, στην Πάτρα, αύριο Πέμπτη στις 11 π.μ., ενώ σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος στέκεται στις συνέπειες της απαράδεκτης απόφασης, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Καταργείται το Ολοήμερο πρόγραμμα. Καταργείται η Πρωινή Ζώνη, που έχει κατ' επέκταση συνέπειες στη μεταφορά των μαθητών απομακρυσμένων περιοχών. Χάνεται η θέση της διευθύντριας. Χάνονται ειδικότητες όπως Αγγλικά, Πληροφορική, Καλλιτεχνικά. Μειώνεται το διδακτικό προσωπικό, με την απομάκρυνση μίας δασκάλας (...). Ολα αυτά στο όνομα της "οικονομίας" και των αριθμών, με μοναδικό κριτήριο έναν μαθητή λιγότερο από το όριο που προβλέπει η νομοθεσία (...) Πρόκειται για μια απόφαση που δεν στηρίζεται στην παιδαγωγική λογική, αλλά στην ψυχρή λογιστική αντιμετώπιση της Εκπαίδευσης και της υπαίθρου».

  • Για το θέμα το ΚΚΕ κατέθεσε το κείμενο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, απαιτώντας να μην υποβαθμιστεί το Δημοτικό Σχολείο Σταυροδρομίου.


Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ