Δυναμικές ροκιές, «Σκληρή Μουσική», ηλεκτρικές ροκ μελωδίες των «Τερμιτών», μπαλάντες, ιταλικές διασκευές, συνεργασίες με στίχους τρυφερούς και ήχους γνώριμους που άντεξαν στο «Ημίφως» και στο χρόνο, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και οι προσκεκλημένοι του θα ρίξουν «Κόκκινο στη Νύχτα». Ο ίδιος θα χρωματίσει μοναδικά με το ιδιαίτερο ερμηνευτικό του ύφος και το αυθόρμητο παίξιμο, τραγούδια που τον καταξίωσαν ως σημαντικότατο τραγουδοποιό. «Τόσα χρόνια, μια ανάσα», από τα πρώτα κιθαρίσματα σφραγισμένα στις καρδιές μας «Σε στιλ να μην ξεχνιόμαστε», αλλά και στο πρώτο Best of cd του Μαχαιρίτσα, τη διπλή συλλογή από τη σόλο δισκογραφία του θα πλημμυρίσουν το Λυκαβηττό: «Ετσι κι Αλλιώς», «Ο μ' αγαπάς κι η σ' αγαπώ», «Σκόνη», «Φλασάκι», «Διδυμότειχο μπλουζ», «Να δεις τι σου 'χω για μετά»... Σε ατμοσφαιρικό 20χρονο flash back, ο Λ. Μαχαιρίτσας ανακεφαλαιώνει δύο δεκαετίες μουσικής. Μαζί του στις 3/6 οι: Βαγγέλης Γερμανός, Ευσταθία, Χρήστος Θηβαίος, «Κίτρινα Ποδήλατα», Θάνος Μικρούτσικος, Σάκης Μπουλάς, Γιώργος Νταλάρας, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Δημήτρης Σταρόβας, Μπάμπης Στόκας, «Τερμίτες», Διονύσης Τσακνής. Στις 4/6 οι: Ελεωνόρα Ζουγανέλη, Γιάννης Ζουγανέλης, Βασίλης Καζούλλης, «Κίτρινα Ποδήλατα», Γιάννης Κότσιρας, Φίλιππος Πλιάτσικας, Μιλτιάδης Πασχαλίδης, Διονύσης Σαββόπουλος, Δημήτρης Σταρόβας, «Τερμίτες», Διονύσης Τσακνής, παιδική χορωδία Σπ. Λάμπρου.
Προπώληση εισιτηρίων (20 ευρώ): Virgin megastores (Σταδίου 7-9, Σύνταγμα και the Mall, 2103314788), Ταμεία Ελληνικού Φεστιβάλ (Πανεπιστημίου 39) και www.i-ticket.gr (80111 60000).
«Πετρόψαρα» έργο του Περικλή Γουλάκου |
«Παλιά και νέα έργα» ζωγραφικής του Γιάννη Χαΐνη φιλοξενεί (έως 17/6) η «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων (Αίθουσα Δ12, Πειραιώς 100, Γκάζι). Ο Γ. Χαΐνης σπούδασε νομικά και από το 1950 ζωγραφική και χαρακτική στην ΑΣΚΤ, με δασκάλους τους: Ο. Αργυρό, Γ. Μόραλη και Γ. Κεφαλληνό. Συνέχισε σπουδές στη Γαλλία. Το 1961 ίδρυσε την «Ομάδα Τέχνης α», όπου προσχώρησαν πολλοί γνωστοί καλλιτέχνες, επιχειρώντας να φέρει σε επαφή το ευρύ κοινό με τη μοντέρνα τέχνη, οργανώνοντας εκθέσεις, προβολές ταινιών και διαφανειών, καθώς και ανοιχτές συζητήσεις στην Αθήνα και την επαρχία. Η δικτατορία διέλυσε την ομάδα και ο δημιουργός ξαναπήγε στο Παρίσι. Χαρακτηριστικό των έργων του αποτελεί η χρήση γεωμετρικών και γραφιστικών συμβόλων. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί (3/6, 11/6) συζήτηση με θέμα «Το θεσμικό καθεστώς της Τέχνης σήμερα».
Στην αίθουσα «Σκουφά» (Σκουφά 4), φιλοξενείται έκθεση έργων της Λέας Ρουσοπούλου. Πρόκειται για γλυπτά από σίδερο και γυαλί.
Εργα 17 γνωστών Ελλήνων καλλιτεχνών εμπνευσμένα από τη θάλασσα και τον έρωτα φιλοξενούνται στο Μουσείο Βορρέ (Παιανία). Με τίτλο «Αλμύρα στα 1000» εκτίθενται δημιουργίες των: Μαριλένας Ζαμπούρα, Περικλή Γουλάκου, Δημήτρη Ανδρεαδάκη, Θοδωρή Δασκαλάκη, Γιώργου Καζάζη, Γιάννη Λασηθιωτάκη κ.ά.
Εγκαινιάστηκε χτες στο Πολιτιστικό Κέντρο «Βασίλης Ρώτας» του Δήμου Νέας Μάκρης έκθεση ζωγραφικής της Κολομβιανής καλλιτέχνιδας, Τζούλια Γκερέρο. Πρόκειται για την πρόσφατη εικαστική της δημιουργία, για την οποία ο Λεόντιος Πετμεζάς σημειώνει «η φωβ τεχνική της προσδίδει στα ζωγραφικά έργα μια εντυπωσιακή και διακοσμητική χροιά αντανακλάσεων, που εμπεριέχει πολυπλοκότητα και πολυδιάστατη αξιοποίηση». Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 6/6 και λειτουργεί 6μ.μ.-9μ.μ.
Ο θίασος «Σχεδία» παρουσιάζει (έως 9/6) στο ομώνυμο θέατρο (Βουτάδων 24, Γκάζι, 210-3477448) το μπρεχτικό έργο «Αρτούρο Ούι - Πρώτο Σχεδίασμα», σε σκηνοθεσία Βασίλη Κανελλόπουλου. Σκηνοθεσία: Βασίλης Κανελλόπουλος. Μετάφραση: Μπενέτα Οικονόμου - Βασίλης Κανελλόπουλος. Σκηνικά - κοστούμια: Οδυσσέας Καψάλως. Παίζουν: Ελένη Μακρή, Ντίνος Ποντικόπουλος, Χάικ Κασαρτζιάν, Κώστας Γεραντώνης, Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Κωνσταντίνα Μάρα και Τζίνα Αποστολοπούλου. Μέσω του έργου η παράσταση προσπαθεί να «εμβαθύνει στο ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος λήψης των αποφάσεων μιας πολιτείας», σήμερα. Ο Μπρεχτ αποκαλύπτει ότι το κράτος δεν επιτρέπεται να λειτουργεί σαν «επιχείρηση» εξυπηρέτησης των συμφερόντων και μεγιστοποίησης του κέρδους των ισχυρών και γι' αυτό κυβερνά τυραννικά, καταργεί τους κανόνες καταπολέμησης της αδικίας και επιβάλλει το «νόμο» της ζούγκλας και καταντά τους ανθρώπους ζώα.