Η κυβέρνηση απέρριψε το αίτημα του ΚΚΕ για ανάκληση των αυξήσεων στα εισιτήρια των μέσων μεταφοράς
Τα πυρά του ΚΚΕ, συγκέντρωσε χτες, κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος στη Βουλή, η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε τσουχτερές αυξήσεις στα εισιτήρια όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Η βουλευτής του Κόμματος Εύα Μελά, παρουσιάζοντας τις θέσεις του Κόμματος, κατήγγειλε τις προκλητικές αυξήσεις στα εισιτήρια με πρόσχημα το ενιαίο εισιτήριο. Παράλληλα, κάλεσε την κυβέρνηση, όχι μόνο να ανακαλέσει τη σχετική απόφασή της αλλά και να μειώσει τη σημερινή τιμή των εισιτηρίων. Επίσης, σύμφωνα με την Ερώτηση, το ΚΚΕ ζητά από την κυβέρνηση να καθιερώσει τη δωρεάν μετακίνηση με τα συγκοινωνιακά μέσα:
Απαντώντας ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κ. Χατζηδάκης, εμφάνισε την κυβερνητική απόφαση για την αύξηση των εισιτηρίων, που από την 1η Γενάρη του 2009 θα είναι ακριβότερα κατά 100% και 150%, ως φιλολαϊκό μέτρο! Υποστήριξε ότι αλλάζει η φιλοσοφία για την τιμολογιακή πολιτική στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και με τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση «θα ωφελούνται οι τακτικοί χρήστες των μέσων αφού μειώνεται το κόστος της μηνιαίας κάρτας από 38 σε 35 ευρώ και στις κάρτες των λεωφορείων από 17,5 σε 15 ευρώ». Κατά τον υπουργό ο καθημερινός χρήστης θα πληρώνει λιγότερα χρήματα για τη μετακίνησή του ενώ απέρριψε το αίτημα για δωρεάν συγκοινωνίες κάποιες ώρες την ημέρα λέγοντας ότι έτσι θα επιβαρυνθούν οι φορολογούμενοι και της επαρχίας που δεν τις χρησιμοποιούν. Ομως αποκάλυψε τον εισπρακτικό χαρακτήρα της αύξησης λέγοντας ότι με αυτήν «θα μπορέσουμε να στηρίξουμε τα ελλείμματα των μέσων μαζικής μεταφοράς».
Τα νέα μέτρα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τους εργαζόμενους, τόνισε στην παρέμβασή της η Ε. Μελά και πρόσθεσε: «Αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρχει δωρεάν χρήση των συγκοινωνιών τις πρωινές και απογευματινές ώρες από και προς τη δουλειά καθώς και δωρεάν χρήση για μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και άτομα με ειδικές ανάγκες. Η υποβάθμιση των συγκοινωνιών, συνέχισε, έχει στρέψει τους πολίτες στη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου και αυτό ήταν μια επιλογή της άρχουσας τάξης για στήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιών, των εταιρειών πετρελαιοειδών και των εμπόρων των ΙΧ».
«Γι' αυτό», υπογράμμισε η βουλευτής, «το θέμα του φθηνού εισιτηρίου δεν μπορεί να το δει κανείς ξεκομμένο από τη γενικότερη πολιτική στον τομέα των συγκοινωνιών». «Εμείς», κατέληξε, «θεωρούμε ότι οι συγκοινωνίες πρέπει να έχουν κοινωνικό χαρακτήρα και να μην αντιμετωπίζονται με τα κριτήρια της αγοράς».
Ο πρωθυπουργός και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αντιπαρατέθηκαν στη Βουλή για την ακρίβεια, αποσιωπώντας, όμως, τις πραγματικές αιτίες («ελεύθερη» αγορά και οι γαλαζοπράσινες πολιτικές λιτότητας) που την τροφοδοτούν
Στη θεοποίηση των μηχανισμών της αγοράς και του ανταγωνισμού, προχώρησε χτες στη Βουλή ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, ισχυριζόμενος ότι με την ενίσχυση «του υγιούς ανταγωνισμού» θα παταχτεί η ακρίβεια. Παραγνώρισε, βέβαια, το γεγονός ότι αυτοί ακριβώς οι μηχανισμοί της αγοράς έχουν οδηγήσει στο πρωτοφανές κύμα ακρίβειας που βιώνουν καθημερινά τα λαϊκά στρώματα.
Απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου, ο πρωθυπουργός είπε ότι για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, η κυβέρνηση - ανάμεσα στα άλλα - προχωράει «στην απελευθέρωση των αγορών και τη λειτουργία του ανταγωνισμού, κάτι που αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική και αποτελεσματική πολιτική για τη μείωση του κόστους των προϊόντων και των υπηρεσιών, προς όφελος του πολίτη - καταναλωτή».
Ο Κ. Καραμανλής ισχυρίστηκε ότι η ακρίβεια είναι κυρίως εισαγόμενη και οφείλεται στις διεθνείς ανατιμήσεις στο γάλα, τα δημητριακά, τις πρώτες ύλες και κυρίως στο πετρέλαιο. Ως απάντηση στην ακρίβεια ανέφερε τη λειτουργία μιας σειράς επιτροπών όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, το Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς ή το Παρατηρητήριο Τιμών. Κατά τον πρωθυπουργό, εντείνονται διαρκώς οι έλεγχοι στην αγορά και αντιμετωπίζονται φαινόμενα που αφορούν είτε σε εναρμονισμένες πρακτικές είτε σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις.
Φυσικά, δεν ανακοίνωσε κανένα μέτρο κατά του κεφαλαίου, αλλά έκανε επίκληση στα 41 μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, τα οποία στην ουσία είναι «αέρας κοπανιστός». Πιστός στη νεοφιλελεύθερη πολιτική που και η κυβέρνησή του ακολουθεί, είπε ότι οι τιμές όλων σχεδόν των αγαθών διαμορφώνονται με βάση την προσφορά και τη ζήτηση και «τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού», δείχνοντας έτσι ξεκάθαρα ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να παρακολουθεί ατάραχη την κερδοσκοπία στην αγορά.
Εκτός των άλλων ο Κ. Καραμανλής - σε πείσμα της πραγματικότητας που βιώνουν οι εργαζόμενοι - ισχυρίστηκε ότι την τριετία 2005-07 η ετήσια αύξηση του πραγματικού μισθού των εργαζομένων ήταν 3%, την ίδια τριετία το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 4,1% και οι κατώτατες αποδοχές αυξήθηκαν σωρευτικά κατά 7,7%.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανέφερε ότι η ακρίβεια εξοντώνει σήμερα την ελληνική οικογένεια, αλλά δεν έκανε καμία αναφορά στην ακρίβεια που υπήρχε και επί των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.
Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Θ. Παφίλη στην Ευρωβουλή
Στη συζήτηση που έγινε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο σχετικά με την «4η Εκθεση για την Οικονομική και Κοινωνική Συνοχή», ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης τόνισε τα εξής:
«Ο στόχος της Οικονομικής και Κοινωνικής Συνοχής επιδίωκε να δημιουργήσει ψευδαισθήσεις στους εργαζόμενους πως είναι δυνατό να μικρύνει η ψαλίδα των κοινωνικών και περιφερειακών αντιθέσεων και να ανέβει το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων στις χώρες και τις περιφέρειες που παρουσιάζουν απόκλιση από τον κοινοτικό μέσο όρο.
Ο νόμος, όμως, της ανισόμετρης ανάπτυξης στον καπιταλισμό είναι αδυσώπητος. Οι αντιθέσεις αυτές όλο και αυξάνονται, οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι και οι πλούσιοι πλουσιότεροι. Αυτή είναι η καθημερινή πείρα των εργαζομένων.
Μπροστά όμως στην επέλαση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και στην ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, ακόμα και η φραστική χρήση αυτού του όρου τείνει να εξαφανιστεί, εξαφανίζοντας μαζί της και τα ψίχουλα που διέθετε ο κοινοτικός προϋπολογισμός.
Στην τρίτη φάση εφαρμογής της Συνθήκης της Λισαβόνας όλες οι πολιτικές πρέπει να αντικατασταθούν με τη μαγική για τον ιμπεριαλισμό λέξη "ανταγωνισμός". Ανταγωνισμός μεταξύ κρατών, περιφερειών, εργαζομένων, η επικράτηση του νόμου της ζούγκλας.
Το ψήφισμα περιορίζεται σε εξωραϊσμένες διαπιστώσεις και σε ευχολόγια, που δε θίγουν την ουσία του προβλήματος. Μόνο οι αγώνες των εργαζομένων, η ανυπακοή και η απειθαρχία στις αντεργατικές και αντιλαϊκές πολιτικές της ΕΕ μπορούν να ανατρέψουν την πορεία επιδείνωσης των συνθηκών ζωής των λαϊκών στρωμάτων, που αυξάνεται σήμερα ακόμα και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες».
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ
Με αφορμή τη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ έδωσε στη δημοσιότητα το παρακάτω σχόλιο:
«Το πόσο υποκριτική ήταν η αντιπαράθεση του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή για την ακρίβεια αποκαλύπτεται, εκτός των άλλων, από το γεγονός ότι κανένας από τους δυο δεν τοποθετήθηκε στο ποιο πρέπει να είναι σήμερα το ύψος του βασικού μισθού και πόση αύξηση πρέπει να πάρουν από τους καπιταλιστές εργοδότες οι εργαζόμενοι».
Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Τα εμπόδια που βάζει η εφαρμογή του νέου κοινοτικού κανονισμού για την αλιεία στο Γρι - Γρι είναι το θέμα της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής. Στο κείμενο της Ερώτησης τονίζεται:
«Η εφαρμογή από την 1-1-2008 του νέου κανονισμού 1967/2006 που καθορίζει ως όρους αλιείας για το Γρι - Γρι τα 300 μέτρα απόσταση από την ακτή, τα 50 μέτρα βάθος - από 30 που ίσχυαν - και την τοποθέτησή τους σε βάθος μεγαλύτερο του 70% του συνολικού κατακόρυφου ύψους των δικτύων (άρθρο 13 παρ. 3) στην πράξη παροπλίζει το Γρι - Γρι που είναι παραδοσιακό αλιευτικό εργαλείο. Το γεγονός αυτό θα έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες στις λαϊκές οικογένειες που τους στερεί το φρέσκο, υγιεινό και φθηνό ψάρι, επειδή το Γρι - Γρι ψαρεύει αφρόψαρα, αλλά και στους χιλιάδες εργαζόμενους που ασχολούνται με τα αλιεύματά του.
Η απρόσκοπτη αλιεία των Γρι- Γρι μπορεί να διασφαλιστεί αν η κυβέρνηση στα πλαίσια των σχεδίων διαχείρισης εφαρμόσει την προβλεπόμενη παρέκκλιση του νέου κανονισμού έτσι ώστε για τα παλαιότερα σκάφη, μεγαλύτερα της πενταετίας, να ισχύσει ο προηγούμενος κανονισμός 1626/94, όπως επίσης και για τα νεότερα, τα μικρότερα της πενταετίας, με την προϋπόθεση ότι θα καταργηθεί το εδαφ. 8 παραγρ. 3 του άρθρου 13 του νέου κανονισμού.»
Καταλήγοντας, ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον αρμόδιο υπουργό, «τι ενέργειες θα κάνει η κυβέρνηση έτσι ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη αλιεία των Γρι - Γρι;».