ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 3 Φλεβάρη 2008
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ - ΠΑΤΡΩΝ
Ενα απέραντο νεκροταφείο...

Eurokinissi

Με την καταβολή 2,5 ευρώ περνάει κανείς τα διόδια στο Κιάτο και αντί να βρεθεί στο Ρίο μπορεί να καταλήξει να περνάει τις πύλες του Αδη. Πού γίνεται αυτό; Μα πού αλλού, στο απέραντο νεκροταφείο της Εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών, όπου ξεκληρίζονται οικογένειες, χάνονται νέοι άνθρωποι και μικρά παιδιά. Το τελευταίο δίμηνο έχουν χάσει τη ζωή τους περισσότεροι από 20 άνθρωποι στον πλέον επικίνδυνο και θανατηφόρο δρόμο της χώρας, όπου σημειώνονται το 30% των τροχαίων ατυχημάτων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια του 2007, στους δρόμους της χώρας, έχασαν τη ζωή τους 1.449 άνθρωποι, τραυματίστηκαν βαριά 1.812 και ελαφρά 16.411. Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το 2006 στην Ελλάδα έχασαν τη ζωή τους από τροχαίο 150 άνθρωποι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους. Το ποσοστό αυτό κατατάσσει την Ελλάδα στην τέταρτη χειρότερη θέση στην ΕΕ. Στη χειρότερη θέση βρίσκεται η Λιθουανία (223 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων), η Λετονία (177) και η Εσθονία (152), ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 86 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Η κατ' ευφημισμόν Εθνική οδός Κορίνθου - Πατρών κατασκευάστηκε με δεδομένα των αρχών της δεκαετίας του 1960, όσον αφορά και τους κυκλοφοριακούς φόρτους, αλλά και τα χαρακτηριστικά των οχημάτων της εποχής. Στο διάστημα της λειτουργίας της μέχρι σήμερα, ελάχιστες επεμβάσεις έχουν γίνει. Το αποτέλεσμα είναι ότι η κακή ποιότητα του οδοστρώματος (λακκούβες κι εξογκώματα ξεφυτρώνουν καταμεσής σαν μανιτάρια), η ολισθηρότητά του, η απουσία προστατευτικών νησίδων απουσιάζουν παντελώς αν εξαιρέσει κανείς λίγα χιλιόμετρα, τα οποία είναι και διάσπαρτα σε συνδυασμό με τις κακοτεχνίες των εργολάβων και με τον ανύπαρκτο φωτισμό έχουν μετατρέψει το δρόμο σε καρμανιόλα.


ICON

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συγκεκριμένος δρόμος κατά μήκος του, είναι σπαρμένος με αμέτρητα προσκυνητήρια. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει χαρακτηριστεί δρόμος - καρμανιόλα, καθώς είναι πάμπολλα τα επικίνδυνα σημεία (Παναγοπούλα, Αίγιο, Ακράτα, Ξυλόκαστρο, Κιάτο κ.ά.), που οι οδηγοί χάνουν τον έλεγχο με μοιραία πολλές φορές αποτελέσματα.

Οι υπεύθυνοι αυτής της κατάστασης (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ), έχουν εξαγγείλει νέους οδικούς άξονες εν ονόματι της «ανάπτυξης» (Ιόνια Οδός, Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα). Ωστόσο, οι περιβόητοι νέοι οδικοί άξονες φτιάχνονται για τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου και αποτελούν μέρος των αναγκαίων για τις επενδύσεις τους υποδομών - όχι για την ασφαλή και γρήγορη διέλευση των οδηγών. Αν αυτή ήταν η προτεραιότητα των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, θα είχαν κατασκευάσει τους αυτοκινητόδρομους εδώ και πολλές δεκαετίες, πριν θρηνήσουμε χιλιάδες νεκρούς. Τώρα, αυτοί οι δρόμοι κατασκευάζονται με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου - ιδιωτών και με όρους αποικιοκρατικούς, δηλαδή με τρόπο που ωφελεί τους μεγαλοεργολάβους. Το παράδειγμα της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, με το υπέρογκο χαράτσι για το λαό και τα τρελά κέρδη για την εταιρεία, είναι χαρακτηριστικό.


Eurokinissi


Νίκος ΤΣΑΚΑΝΙΚΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ