ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 26 Ιούλη 1998
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
Break: και Xsara και στέισον

Τη θέση του ανάμεσα στα στέισον βάγκον έρχεται να πάρει το Citroen Xsara Break

Το νέο στέισον αντικαθιστά το ΖΧ Break και ολοκληρώνει την γκάμα των Xsara. Για τους φανατικούς οικογενειάρχες λοιπόν, η γαλλική εταιρία προσφέρει 4,35 μέτρα μήκους - 19 εκατοστά πιο μακρύ από την πεντάπορτη έκδοση - αμάξωμα, για τη σχεδίαση του οποίου εργάστηκαν εντατικά στο δημιουργικό κέντρο σχεδιασμού στο Βελιζί. Η εξωτερική εικόνα του Break δίνει την αίσθηση της ομοιομορφίας, έχοντας διατηρήσει τις χύτες γραμμές του πεντάπορτου και τονίζοντας κάπως τις πίσω πόρτες.

Στο παιχνίδι της χωρητικότητας τώρα, που παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην κατηγορία, το Xsara προσφέρεται για φόρτωμα όγκου 517 λίτρων που φθάνει τα 1.512 λίτρα αν πέσει το πίσω κάθισμα και τοποθετείται στην κορφή της κατηγορίας.

Η άνεση, ειδικά για τους πίσω επιβάτες είναι αυξημένη σε σχέση με το μοντέλο των δύο όγκων.

Στο εσωτερικό υπάρχουν δύο ντουλαπάκια, θήκες για έντυπα Α4, κρυφές θήκες κάτω από τα υποβραχιόνια στις μπροστινές πόρτες, "τσέπες" πίσω από τις θέσεις κ.ά. Το Break εν ολίγοις προσφέρεται μέχρι και για μετακομίσεις.

Στον τομέα της ασφάλειας το "δυνατό χαρτί" είναι η παθητική τετραδιεύθυνση που σε συνδυασμό με τα φαρδιά λάστιχα χαμηλού προφίλ, προσφέρουν άριστη οδική συμπεριφορά και άνεση. Η ενισχυμένη κατασκευή περιλαμβάνει αψίδα προστασίας, ζώνες απορρόφησης ενέργειας, ενώ στο πίσω και κάτω μέρος κάθε μπροστινής, πόρτας υπάρχει μια παραλληλεπίπεδη προεξοχή, η οποία εισχωρεί σε μια αντίστοιχη υποδοχή της μεσαίας κολόνας, αυξάνοντας σημαντικά την αντοχή της σε πλάγια σύγκρουση. Ο αερόσακος οδηγού είναι στάνταρ, ενώ διατίθεται προαιρετικά αερόσακος συνοδηγού και πλευρικός αερόσακος. Οι ζώνες ασφαλείας ρυθμίζονται καθ' ύψος και διαθέτουν πυροτεχνικούς προεντατήρες, ενώ υπάρχουν και μια σειρά ενδείξεις βομβητών κ.ά. που διευκολύνουν και προστατεύουν.

Οσο για την προστασία απ' τους κλέφτες, υπάρχει κωδικοποιημένο αντικλεπτικό ενσωματωμένο στο κλειδί, κεντρικό κλείδωμα θυρών και πορτ μπαγκάζ, βομβητής ώστε να μην ξεχνάμε το κλειδί στον διακόπτη, ενώ ακόμη και το ρεζερβουάρ διαθέτει αντικλεπτική προστασία, ώστε να είναι αδύνατο να αναπαραχθεί το κλειδί.

Οι κινητήρες που εξοπλίζουν το Break είναι πέντε: ο 1.400άρης των 75 ίππων, ο 1.600άρης των 90 ίππων, ο οικονομικός 1.800άρης των 90, ο αλουμινένιος 1.800άρης των 103 ίππων, που συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο και ο δυνατός δεκαεξαβάλβιδος 1.800άρης με τα 116 άλογα. Θα υπάρχουν και δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 1.900 κ.εκ. με 68 ίππους, που ανεβαίνουν στους 90 με το turbo. Πάντως για τις εκδόσεις που ενδιαφέρουν περισσότερο, αυτή την 1.400 κ.εκ. η τιμή ξεκινά από 4.785.000 δρχ. και για τα 1.600 κ.εκ. από τα 5.665.000 δρχ.

ΓΚΑΖΙΕΣ

ΑΚΟΥΣΑΤΕ για αγώνα με σκούτερ, και χαμογελάσατε; Λάθος, τα πράγματα είναι σοβαρά. Στην ευθεία της πίστας των Σερρών τα Gilera Runner ξεπερνούσαν τα 160 χλμ.

Ο 2ος αγώνας του TROFEO GILERA είχε όλα τα χαρακτηριστικά ενός "μεγάλου" αγώνα και η πρώτη θέση άλλαζε χέρια διαρκώς. Τελικά τη νίκη πήρε λίγο πριν το νήμα ο Αλκης Σινιώρης που άφησε δεύτερο τον Γιάννη Κόλια και τρίτο τον Σάκη Πουρνάρα που πέτυχε τον ταχύτερο γύρο κάνοντας και ρεκόρ πίστας με μέση ταχύτητα 113 χλμ! Τυχερότερος των ούτως ή άλλως τυχερών θεατών ο Βασίλη Ράπτης που κέρδισε στην κλήρωση ένα Gilera Stalker. Επόμενος διπλός αγώνας στις 5 και 6 Σεπτέμβρη, όπου και θα κριθεί και το ποιοι θα αποτελέσουν την ελληνική ομάδα που θα μας αντιπροσωπεύσει στον Πανευρωπαϊκό τελικό στο Μουτζέλο τον Οκτώβρη.

ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ του τα Γιάννενα, ο Λεωνίδας Κύρκος και μπροστά σε αρκετό κόσμο, πήρε μια αδιαμφισβήτητη νίκη στο 19ο Ηπειρωτικό Ράλι Shell. Ο πρωταθλητής μας με το γκάζι στο πάτωμα πέρασε τις 9 επαναλαμβανόμενες ειδικές και έφθασε στον τερματισμό με διαφορά ενός λεπτού και δεκατεσσάρων δευτερολέπτων από το Πεταλίδη. Ακολούθησαν οι Δασκαλόπουλος, Καραμήτρος, Θεργιάκης, Κατσανέβας.

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 συνέχεια. Σήμερα το "τσίρκο" δίνει παράσταση στην Αυστρία. Μετά τις 3 συνεχόμενες νίκες το παιχνίδι παίζεται, και η Φεράρι βλέπει στο πρόσωπο του Γερμανού πιλότου τον παράγοντα που ανατρέπει τα δεδομένα, και ισοφαρίζει το πλεονέκτημα του ανώτερου αυτοκινήτου που διαθέτει η Μακλάρεν - Μερσεντές. Ομως ο Σουμάχερ είναι άνθρωπος, και για να μείνει στην κούρσα του τίτλου, κατ' αρχήν δεν πρέπει να κάνει κανένα λάθος, κυνηγώντας μάλιστα τον Χάκινεν. Στην πίστα του Σάλτσμπουργκ της Βιέννης πάντως, για την ώρα η Μακλάρεν φαίνεται να έχει πλεονέκτημα αφού τα ελαστικά που χρησιμοποιεί (Bridgestone) δουλεύουν καλύτερα από τα Goodyear σε αυτή την πίστα.

Ο ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ είναι συνδεμένος στο μυαλό μας με το "απόλυτο" καλοκαίρι, όπως και η μοτοσικλέτα. Αν ονειρεύεστε ένα δίτροχο ταξίδι και μετά άραγμα στην παραλία και Μοτοανάγνωση, το "Μότο" του Αυγούστου προσφέρει: ένθετη συλλεκτική αφίσα με τα 200 εξώφυλλα του περιοδικού, χιουμοριστικά αυτοκόλλητα και ένα ερωτηματολόγιο για συμμετοχή στην έρευνα. Φτιάξτε το "Μότο" του 2000 και έπαθλο ένα Kawasaki ZX - 69 το οποίο θα κληρωθεί μεταξύ όλων των συμμετεχόντων. Επί της ουσίας πάντως, και επειδή μετράει το περιεχόμενο, το συγκριτικό τεστ των δώδεκα ψευδοεντούρο είναι όλα τα λεφτά!

Νικητής ο "γνωστός" Ντούχαν στην άγνωστη πίστα του Ζάκσερινγκ

Δεκαεφτά χρόνια είχε να γίνει αγώνας παγκόσμιου πρωταθλήματος μοτοσικλετών στην πίστα Ζάκσερινγκ της Γερμανίας. Η έλλειψη εξοικείωσης των αναβατών με την πίστα ευνόησε τους πραγματικά ταλαντούχους, πρόσφεραν θέαμα στους 64.000 θεατές που έτσι ανταμείφθηκαν για την υπομονή τους.

Τη νίκη στη μεγάλη κατηγορία των 500 κ.εκ. πήρε ο αδιαμφισβήτητα κορυφαίος οδηγός και παγκόσμιος πρωταθλητής Μικ Ντούχαν. Ο Αυστραλός έφθασε έτσι τις 50 νίκες στην καριέρα του και σίγουρα η θέση του στο πάνθεον των μεγάλων αναβαθμίστηκε. Τον Ντούχαν κυνήγησαν οι Μπιάτζι, Κρέιφορ, Μπάρος με τον τελευταίο να παίρνει για λίγο και την πρωτοπορία. Τελικά δεύτερος αναδείχτηκε ο Μπιάτζι που δεν μπορεί να το χωνέψει ότι χάνει απ' τον γερο - Ντούχαν, αλλά δήλωσε ευχαριστημένος. Τρίτος ο Κριβιγιέ που τα βρήκε μπαστούνια στην κλειστή πίστα και χρειάστηκε να προσπεράσει αρκετούς μέχρι να φθάσει τους πρώτους. Μετά τον 9ο γύρο ο Μπιάτζι ακολουθεί τον Ντούχαν με 12 βαθμούς διαφορά και έχει ελπίδες για τον τίτλο.

Η νίκη του Χαράντα στα 250 κ.εκ. ήρθε μάλλον εύκολα αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Καπιρόσι έβαλε τα δυνατά του. Ο Ιάπωνας αποδείχτηκε εκτός από γρήγορος και στρατηγός και καθάρισε, αντίθετα με τον Ιταλό που τελικά έμεινε τέταρτος και έμεινε 21 βαθμούς πίσω στη βαθμολογία.

Δεύτερος ο καταπληκτικός Τζέρεμι Μακ Γουίλιαμς και τρίτος ο εκρηκτικός Βαλεντίνο Ρόσι, που δε δίστασε και πέρασε τον Καπιρόσι, και ας τρέχουν και οι δύο για την Απρίλια, και ας κυνηγάει το πατριωτάκι του τον τίτλο!

Στα 125 κ.εκ. ο Μελάντρι προηγούνταν αλλά έπεσε. Ο νεαρός Ιταλός, μόλις 15 χρόνων, πάντως πέτυχε ένα ρεκόρ. Εγινε ο νεότερος αναβάτης που ξεκίνησε από την πρώτη θέση της εκκίνησης. Ο μικρός, έδειξε τα κότσια του και στον αγώνα όταν σήκωσε τη Χόντα και συνέχισε, τερματίζοντας στην 13η θέση. Νικητής ο Μάνακο, ενώ τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου πήραν οι Αρνο Βενσάν και Ρομπέρτο Λοκατέλι, κάνοντας την έκπληξη. Επόμενος αγώνας στις 23 Αυγούστου στην Τσεχία, στην πίστα του Μπρνο.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ