ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Ιούνη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
"Πανωπροίκια" ζητούν τώρα οι Γερμανοί της "Χόχτιφ"!
  • Εκμεταλλεύονται τη διάτρητη σύμβαση που υπέγραψε μαζί τους η κυβέρνηση
  • Εντολή στη διοίκηση της "Ολυμπιακής", να τα "βρει" σε μια βδομάδα με τους Γερμανούς για τη μετεγκατάστασή της, έδωσε χτες η κυβέρνηση

Πριν καλά καλά κλείσει η πληγή με το μετρό της Αθήνας, ένα νέο σίριαλ με πρόσθετες απαιτήσεις ("πανωπροίκια", δηλαδή) φαίνεται πως ανοίγει στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Οι Γερμανοί της "Χόχτιφ", εκμεταλλευόμενοι τα κενά της σκανδαλώδους σύμβασης που υπέγραψε μαζί τους η κυβέρνηση, ζητούν τώρα πρόσθετα κονδύλια συνολικού ύψους 30 δισ. δρχ., για να κατασκευάσουν υπόγεια γκαράζ, αντί υπέργεια! Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση δίνει στην "Ολυμπιακή" τελεσίγραφο μιας βδομάδας να τα "βρει" με την "Αερολιμήν Αθηνών", δηλαδή τη "Χόχτιφ", όσον αφορά τις διαδικασίες μετεγκατάστασής της στο νέο αεροδρόμιο.

Η υπόθεση με το "πανωπροίκι" έχει ως εξής: Η εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου προβλέπει να γίνουν οι θέσεις γκαράζ υπόγειες για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος. Ομως οι εργολάβοι της "Χόχτιφ", επικαλούμενοι σχετικό άρθρο της σύμβασης (σύμφωνα με το οποίο παραδεκτές είναι οι προδιαγραφές που ίσχυαν μέχρι τις 31 Μάρτη 1993), αρνούνται να ικανοποιήσουν την πρόβλεψη αυτή και επιμένουν να κατασκευάσουν επιφανειακά γκαράζ 6 - 8.000 θέσεων. Μάλιστα, ο διευθυντής του έργου εκ μέρους της "Χόχτιφ" κ. Πέιτζ, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, έριξε το μπαλάκι για να αποφασιστεί πώς θα γίνουν τα γκαράζ και με ποια μέθοδο στην εταιρία "Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών" (σ. σ. το 45% των μετοχών και την ουσιαστική διεύθυνσή της κατέχει η ίδια η "Χόχτιφ") και στο ελληνικό δημόσιο. Μόνο που στην περίπτωση αυτή θα χρειαστεί τροποποίηση της σύμβασης και 30 δισ. δρχ. πρόσθετα κονδύλια...

Δεν είναι, όμως, η πρώτη φορά που οι Γερμανοί παίρνουν απ' το παράθυρο "πανωπροίκια". Μόλις πέρσι η "Αερολιμήν Αθηνών" ενέκρινε πρόσθετη πίστωση 30 εκατομ. μάρκων (5 δισ. δρχ.), προκειμένου να γίνουν συμπληρωματικές εγκαταστάσεις, που αφορούν τον έλεγχο των αποσκευών.

Ολα αυτά αποδεικνύουν πόσο διάτρητη - περισσότερο ακόμη και από αυτό που κανείς μπορούσε να φανταστεί - είναι η σύμβαση για το έργο. Αρκεί να φανταστεί κανείς ότι στην κατασκευαστική σύμβαση που υλοποιείται δεν περιλαμβάνεται ούτε το έργο της μετεγκατάστασης της "Ολυμπιακής", ούτε η κατασκευή της επισκευαστικής βάσης, ούτε του κάργκο (εμπορευματικές μεταφορές) και το κέτερινγκ, ούτε ο διάδρομος δοκιμών των αεροσκαφών... Για όλα αυτά τώρα απαιτείται ένα κόστος άνω των 100 δισ. δρχ. για τα οποία φυσικά υποψηφιότητα θέτει η "Χόχτιφ", αν και το αμφισβήτησε χτες ο κ. Πέιτζ. Η κυβέρνηση, μάλιστα, με τις διαδικασίες που ακολουθεί δείχνει να ωθεί στα νύχια της "Χόχτιφ" το έργο αυτό, με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, και κατ' επέκταση να παραδίνει τον έλεγχο της "Ολυμπιακής" στους Γερμανούς.

Ο κ. Πέιτζ απέκλεισε, επίσης, να αναλάβει η "Χόχτιφ" το τμήμα της Σταυρού - Ελευσίνας που θα συνδέσει τα Σπάτα με την Παλλήνη, αν - όπως δείχνουν τα πράγματα - η κοινοπραξία των ελληνικών τεχνικών εταιριών, που έχει αναλάβει το έργο, αδυνατεί να ξεκινήσει έγκαιρα τα έργα. Και γιατί άλλωστε να ενδιαφερθεί, αφού θα αποκομίσει δεκάδες εκατομμύρια καθημερινά ως ποινική ρήτρα, αν ο δρόμος δεν είναι έτοιμος μέχρι τη 1 Μάρτη 2001 που υπολογίζεται να τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο, με βάση τη σύμβαση;

Ο εκπρόσωπος της "Χόχτιφ" απέφυγε έντεχνα να απαντήσει και σε ερωτήσεις, που αφορούσαν τις δικαιολογημένες κινητοποιήσεις των εργαζομένων που απαιτούν σεβασμό των εργατικών κατακτήσεών τους, υποστηρίζοντας ότι η εταιρία σέβεται την ελληνική εργατική νομοθεσία και ότι για τα αιτήματα βρίσκεται σε διάλογο με τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων...

"Χέρι" και στην "Ολυμπιακή"

Το κυβερνητικό τελεσίγραφο προς τη διοίκηση της "Ολυμπιακής" δόθηκε χτες σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, υπό την προεδρία τουΓ. Παπαντωνίου και τη συμμετοχή των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και των προέδρων της ΟΑ και της "Αερολιμήν Αθηνών", με θέμα τις διαδικασίες μετεγκατάστασης του εθνικού αερομεταφορέα στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εντολή της κυβέρνησης ήταν "να τα "βρείτε" μέσα σε μια βδομάδα". Ουσιαστικά, δηλαδή, διατάζει την "Ολυμπιακή" να υποκύψει στις απαιτήσεις της "Χόχτιφ", η οποία επιδιώκει να αναλάβει και αυτό το έργο, εξασφαλίζοντας μάλιστα και το διαχειριστικό έλεγχο του εθνικού αερομεταφορέα.

Μετά τη σύσκεψη, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης,απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με την πρόσφατη απόφαση του ΔΣ της "Αερολιμήν Αθηνών" να αναλάβει η ίδια, αντί της ΟΑ, την κατασκευή της τεχνικής βάσης στα Σπάτα είπε μόνο ότι αυτό είναι δικαίωμα της ΟΑ, αλλά δεν είναι υποχρέωση, αφήνοντας έτσι ξεκάθαρα να εννοηθεί ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης.

ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ 2004
Πρώτες υπαναχωρήσεις για τις χωροθετήσεις

Η κυβέρνηση αλλάζει τα σχέδια για Τατόι, Ιππόδρομο και Φαληρικό Δέλτα, ενώ παραπέμπει στο ΣτΕ τη χωροθέτηση του κωπηλατοδρομίου στο Σχοινιά

Η επανεξέταση των χωροθετήσεων για τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, που θα συνοδεύονται από μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, ήταν το βασικό συμπέρασμα της τελευταίας μέρας του διεθνούς Επιστημονικού Συμποσίου "Ολυμπιακοί Αγώνες και πόλη, η επόμενη μέρα",που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.

Πάντως, χτες ο υπουργός Πολιτισμού, Ευάγγελος Βενιζέλος, και ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Χρ. Βερελής, ανακοίνωσαν και επισήμως ορισμένες από τις πρώτες κυβερνητικές υπαναχωρήσεις σε ό,τι αφορά τις χωροθετήσεις των έργων. Συγκεκριμένα, δήλωσαν ότι δε θα γίνει στο Τατόι το Ιππικό Κέντρο και Κέντρο Τοξοβολίας, ότι θα αποφορτιστεί ο Ιππόδρομος και ο Φαληρικός Ορμος με την υπό εξέταση μεταφορά αθλητικών κέντρων, που επρόκειτο να γίνουν εκεί, στα Λιπάσματα Δραπετσώνας.Επίσης, δήλωσαν ότι δε θα γίνει καζίνο στον Αγιο Κοσμά, ενώ για το Κωπηλατοδρόμιο στο Σχοινιά ανακοίνωσαν ότι οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί, αφού παραπεμφθεί η σχετική μελέτη στο Συμβούλιο της Επικρατείας.Προφανώς, η παραπομπή του έργου στο ΣτΕ έχει να κάνει αφ' ενός μεν με τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν από φορείς και περιβαλλοντικές οργανώσεις, αφ' ετέρου δε λόγω της εξόφθαλμης περιβαλλοντικής καταστροφής με την κατασκευή του κωπηλατοδρομίου μέσα σε προστατευόμενο υδροβιότοπο. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, στο μέλλον να υπάρξουν και νέες αλλαγές στις χωροθετήσεις και άλλων έργων.

"Πολλές επιλογές από το φάκελο της υποψηφιότητας θα πρέπει να επανεξεταστούν και να γίνουν νέες περιβαλλοντικές μελέτες", τόνισε ο Μηνάς Αγγελίδης εκ μέρους του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ). "Δεν έχει προσδιοριστεί, συμπλήρωσε, η μεταολυμπιακή χρήση μιας σειράς ολυμπιακών εγκαταστάσεων. Θα πρέπει να διευκρινιστούν πλήρως, ώστε η επιλογή τους να διασφαλίζει την αναβάθμιση των αντίστοιχων περιοχών. Παράλληλα, ο εκπρόσωπος του ΣΑΔΑΣ εξέφρασε την πάγια θέση του Συλλόγου να εφαρμόζεται το ρυμοτομικό σχέδιο της Αθήνας, καθώς στον τομέα αυτό έχουν εμφανιστεί σημαντικές αδυναμίες, όπως είπε.

Τέλος, ανέφερε πως ο ΣΑΔΑΣ προτείνει τη δημιουργία επιτελικής επιτροπής από αρμόδιους φορείς για τα τεχνικά ζητήματα των Ολυμπιακών Αγώνων με θεσμοθετημένες αρμοδιότητες, η οποία θα παρακολουθεί το συντονισμό της Ολυμπιάδας. Η συμμετοχή του συλλόγου στην επιτροπή είναι απαραίτητη, ως φορέας που επιτελεί τον κοινωνικό του ρόλο, κατέληξε ο Μ. Αγγελίδης.

Ολα τα έργα, που θα γίνουν, θα πρέπει να συνοδεύονται από περιβαλλοντικές μελέτες και όλες οι εγκαταστάσεις πρέπει να είναι αειφόρες και φιλικές προς το περιβάλλον", τόνισε ο εκπρόσωπος της Διεθνούς Ενωσης Αρχιτεκτόνων, Τζον Γκερανσώ.Για το Ολυμπιακό χωριό και τις πολιτιστικές παρεμβάσεις που προβλέπεται να γίνουν στην Αθήνα, σημείωσε ότι θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν χώροι εγκαταλειμμένοι, χωρίς πράσινο, προκειμένου να βελτιωθεί αισθητά η πόλη. Για τα έργα της παραλίας σημείωσε ότι θα πρέπει να μελετηθούν πολύ σοβαρά οι χρήσεις που θα έχουν, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τέλος, ο Τζ. Γκερανσώ δήλωσε πως ο χρόνος δεν είναι προς όφελος της Ελλάδας, καθώς η έναρξη των έργων έχει καθυστερήσει, ενώ πολλά απ' αυτά δεν είναι σίγουρο πως θα γίνουν.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΚΕ
Η πρόταση του Δήμου Ταύρου δίνει λύσεις!

Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τις εναλλακτικές προτάσεις του Δήμου Ταύρου, για τη χωροθέτηση του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου για το πινγκ πονγκ και τη ρυθμική γυμναστική, κατέθεσαν χτες οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος και Μπ. Αγγουράκης.

Οι δύο βουλευτές ρωτούν τους υπουργούς Πολιτισμού, ΠΕΧΩΔΕ και Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, πώς σκέφτονται να ερευνήσουν τις προτάσεις του δήμου και πότε οι αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων θα συνεργαστούν με τις αντίστοιχες του Δήμου Ταύρου, ώστε ολοκληρωμένα και επιστημονικώς τεκμηριωμένα να αναδειχτούν ως πραγματικά εναλλακτική λύση στη χωροθέτηση Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου για το πινγκ πονγκ και τη ρυθμική γυμναστική, με δεδομένο ότι ο ήδη προβλεπόμενος χώρος στο Δήμο Γαλατσίου, όπου πρόκειται να κατασκευαστεί το αθλητικό κέντρο, χωρητικότητας 6.000 θέσεων, έχει κηρυχτεί αναδασωτέος, είναι από τους λίγους πνεύμονες πρασίνου για την Αθήνα και είναι κορεσμένος από αθλητικές εγκαταστάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση του Δήμου Ταύρου δίνει δύο εναλλακτικές λύσεις σε αντίστοιχους χώρους. Ο πρώτος αφορά την ευρύτερη περιοχή του Δημοτικού Γυμναστηρίου Ταύρου, έκτασης 38 στρεμμάτων, ενταγμένη στο σχέδιο πόλης, όπου προβλέπεται η δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων. Ο δεύτερος έχει να κάνει με την περιοχή του Σαράφειου Κολυμβητηρίου στο Ρουφ, όπου σήμερα υπάρχουν αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου Αθηναίων, που μπορούν να επεκταθούν προς το χώρο του Κέντρου Ερευνών Δημοσίων Εργων και του Στρατοπέδου "Αποστολίδη", συνολικής έκτασης 70 στρεμμάτων.

"Και οι δύο χώροι, επισημαίνεται στην Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ, ανταποκρίνονται πλήρως στις βασικές αρχές χωροθέτησης αθλητικών ολυμπιακών εγκαταστάσεων, εναρμονίζονται με τις βασικές κατευθύνσεις του εγκεκριμένου Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, τους στρατηγικούς στόχους αναβάθμισης του Ελαιώνα, τις θεμελιώδεις αρχές των μελετών ανάπλασης και ανάδειξης της ταυτότητας της οδού Πειραιώς, τις μελέτες του ΟΣΕ για την κατασκευή προαστιακού σιδηροδρόμου Πειραιά - Αθήνα. Αναβαθμίζουν περιοχές της Νοτιοδυτικής Αθήνας, έχουν χαμηλό κόστος, βρίσκονται κοντά σε σταθμούς του μετρό και σε βασικούς άξονες οδικής κυκλοφορίας. Τέλος, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο εναλλακτικών προτάσεων περιέχουν όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές για ολυμπιακά αθλητικά έργα".

Λείπει η ενημέρωση για την ανακύκλωση

Η έλλειψη συνεχούς και σωστής ενημέρωσης, αλλά και... κάδων, αποτελεί τη βασικότερη αιτία για τη μη συμμετοχή των πολιτών στο πρόγραμμα ανακύκλωσης του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής (ΕΣΔΚΝΑ). Αυτό προκύπτει από έρευνα για το πόσο ενημερωμένη είναι η κοινή γνώμη σχετικά με το πρόγραμμα ανακύκλωσης "Κάν' το και συ".

Την έρευνα έκανε η ΚΑΠΑ RESERCH για λογαριασμό του ΕΣΔΚΝΑ σε μαθητές και νοικοκυριά της Αττικής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, που παρουσιάστηκαν χτες, οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες επισήμαναν την έλλειψη κάδων από τις περιοχές τους, υποστηρίζοντας πως η ύπαρξή τους αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη συμμετοχή των κατοίκων στο πρόγραμμα. Χαρακτηριστικό είναι το ποσοστό, το οποίο φτάνει το 74,5%, που δεν έχουν πάει χαρτί στους κάδους συλλογής!

Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα είναι μαθητές, ενώ πρόθεση συμμετοχής εξέφρασε το 66,2% των ερωτηθέντων. Ωστόσο, παρόλο που το 54% έχει ακούσει για το πρόγραμμα "Κάν' το και συ", το 55% δηλώνει ελάχιστα ως καθόλου ενημερωμένο για τα θέματα της ανακύκλωσης, ενώ 6 στους 10 δήλωσαν πρόθεση συμμετοχής σε ένα πιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανακύκλωσης και άλλων υλικών. Το σοβαρότερο πρόβλημα για το περιβάλλον είναι η ατμοσφαιρική ρύπανση, σύμφωνα με το 44,2% των ερωτηθέντων, ενώ το 27,6% θεωρεί ως το σοβαρότερο πρόβλημα τη διαχείριση των απορριμμάτων.

Σημαντικό είναι το στοιχείο της έρευνας σχετικά με το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην ανακύκλωση. Ετσι, οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι ιδιαίτερα σημαντικός και αναντικατάστατος είναι ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε μια προσπάθεια για πιο αποτελεσματική ανακύκλωση, με κύριο άξονα την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΛΑΥΡΙΟΥ
Προχωρά χωρίς κυβερνητική στήριξη

Στην τελική ευθεία πλησιάζει πλέον το Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου,αλλά η κυβέρνηση απουσιάζει από αυτή την προσπάθεια που θα συμβάλει στην οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη της περιοχής. Αυτό επισημάνθηκε στη διάρκεια της χτεσινής παρουσίασης της πορείας των έργων του και με βάση τα στοιχεία που έδωσαν ο διευθυντής του Πάρκου, αντιπρύτανης του ΕΜΠ καθηγητής Κ. Παναγόπουλος και ο πρώην πρύτανης του ΕΜΠ Ν. Μαρκάτος.Αυτή τη στιγμή - τόνισαν - το έργο έχει απορροφήσει περίπου το 30% του αρχικού προϋπολογισμού των 3,6 δισ. δρχ., ενώ τα έργα σε τρεις από τις εννέα περιοχές έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% περίπου. Στόχος του Πάρκου είναι η ενίσχυση της εφαρμογής νέων τεχνολογιών και ο εκσυγχρονισμός του βιομηχανικού παραγωγικού ιστού της Αττικής. Σε δύο χρόνια το Πάρκο, όπως τόνισε ο διευθυντής του Κ. Παναγόπουλος, θα μπορεί να είναι αυτοδύναμο και ήδη σήμερα πέντε γνωστές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται σε τεχνολογίες αιχμής, βρίσκονται σε διαδικασίες ένταξης στη λειτουργία του.

Από την πλευρά τους τόσο ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λαυρίου Β. Μπριασούλης όσο και ο δήμαρχος της Λαυρεωτικής Σ. Παπασταυρόπουλος εξέφρασαν την αμέριστη συμπαράσταση της τοπικής κοινωνίας στο έργο αλλά και τη δυσαρέσκειά τους απέναντι στην κυβέρνηση η οποία δε συμπαραστάθηκε στην εκτέλεση αυτού του έργου. "Το επίσημο κράτος δεν έχει κάνει τίποτα και έχει αφήσει μόνη της μια κοινωνία να παλεύει με άλλους φορείς", τόνισε ο δήμαρχος. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΚΛ τόνισε: "το υπουργείο Πολιτισμού έχει υποχρέωση στο Λαύριο, οικονομική και ανταποδοτική, από τα χρήματα που εισπράττει κάθε χρόνο από τα ιστορικά μνημεία της περιοχής. Ενα μέρος θα μπορούσε να τα επιστρέψει για την ενίσχυση αυτού του έργου".

ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ
Κίνητρα για καταλύτες στα μεταχειρισμένα ΙΧ

Περισσότερα από 400.000 παλιά ΙΧ, κατασκευασμένα πριν το 1985, θα μπορούσαν να εκπέμπουν λιγότερα και πιο "καθαρά" καυσαέρια, αν η κυβέρνηση είχε φροντίσει να διαθέτει στο εμπόριο καλύτερης ποιότητας καύσιμα.

Αυτό επισήμαναν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των ιδιοκτητών συνεργείων (ΠΟΒΕΑΜ), προσθέτοντας ότι η απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων δεν είναι μονόδρομος, όπως θέλουν να την παρουσιάζουν τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών - Επικοινωνιών. Αντίθετα, με μια σειρά απλών παρεμβάσεων στον κινητήρα και την τοποθέτηση καταλύτη δύο δρόμων, τα αυτοκίνητα αυτά μπορούν να καίνε και αμόλυβδη βενζίνη, εκπέμποντας λιγότερους ρύπους. Επειδή, όμως, η κυβέρνηση δεν έχει ενεργοποιήσει το νόμο που η ίδια ψήφισε, για παροχή οικονομικών κινήτρων σε όσους θέλουν να κάνουν την παραπάνω μετατροπή, τόνισαν οι εκπρόσωποι της ΠΟΒΕΑΜ, αρκετά από τα παλιά αυτοκίνητα εξακολουθούν να μην επισκευάζονται και να εκπέμπουν περισσότερα καυσαέρια.

Κατά την ΠΟΒΕΑΜ, η παροχή κινήτρου της τάξης των 100.000 - 200.000 δραχμών είναι αρκετή για να οδηγήσει πολλούς από τους ιδιοκτήτες των παλιών αυτοκινήτων, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα αντικατάστασής τους, (ποσό 3,5 - 6 εκατ. δραχμές) να επιλέξουν άλλες λύσεις πιο φιλικές στο περιβάλλον.

Ολα αυτά περιέχονται σε μελέτη - πρόταση της ΠΟΒΕΑΜ προς τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ και αποτελούν κατά την ΠΟΒΕΑΜ την εναλλακτική λύση στα μέτρα που προωθούν οι Βρυξέλλες, τα οποία αναμένεται να φέρουν τα πάνω - κάτω στην αγορά του αυτοκινήτου στα επόμενα πέντε - έξι χρόνια.

Μάχη σε μόνιμη βάση για τα δικαιώματά τους, που αμφισβητούνται δίνουν οι εργαζόμενοι στα Σπάτα

Δεν τους φτάνουν της "Χόχτιφ" τα 600 δισ. δρχ. Θέλει και "πανωπροίκια"...

Τα Σπάτα ισοπεδώνονται. Το μπετόν και η άσφαλτος θα καλύψει συνολικά 3.240.000 τετραγωνικά μέτρα των τελευταίου πνεύμονα της Αττικής για να γίνει το ιδιωτικό αεροδρόμιο

Ετσι σχεδίασαν κάποιοι το Κωπηλατοδρόμιο στον Σχοινιά, προκαλώντας τεράστια οικολογική καταστροφή



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ