ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 23 Ιούνη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πανσιδηροδρομική απεργία αύριο
  • Με καθολική συμμετοχή των εργαζομένων συνεχίζεται το απεργιακό πρόγραμμα
  • Συμβολική κατάληψη στα γραφεία της διοίκησης του ΟΣΕ χτες
  • Απεργιακές συγκεντρώσεις σήμερα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο

Συνεχίζονται για 3η μέρα σήμερα οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των σιδηροδρομικών, ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια για τη συρρίκνωση και το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων και την ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων.

Ο πρώτος κύκλος του απεργιακού μετώπου των εργαζομένων στον ΟΣΕ, που άνοιξε την περασμένη Τετάρτη, με τις στάσεις εργασίας του προσωπικού αμαξοστοιχιών και έλξης, συνεχίζεται σήμερα με τις τρεις στάσεις εργασίας όλων των σιδηροδρομικών (3 - 6 π.μ., 12 - 3 μ.μ. και 8 - 10 μ.μ. και κορυφώνεται αύριο με την 24ωρη πανσιδηροδρομική - πανελλαδική απεργία και τις απεργιακές συγκεντρώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Λάρισα. Πάντως, οι σιδηροδρομικοί είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, αν κυβέρνηση και διοίκηση εμμείνουν στην εφαρμογή των καταστροφικών τους σχεδίων για το μέλλον του ΟΣΕ και τις εργασιακές τους σχέσεις.

Η αγωνιστική διάθεση των σιδηροδρομικών, η οποία εκδηλώνεται με την καθολική τους συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις, που κήρυξε ομόφωνα το ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), εκφράστηκε αμέσως μετά την έγκριση του "επιχειρησιακού σχεδίου του ΟΣΕ" και τη δημοσιοποίηση των νέων κανονισμών εργασίας. Κατήγγειλαν ότι το "επιχειρησιακό σχέδιο" προβλέπει τη συρρίκνωση του δικτύου, τη δραστική μείωση του προσωπικού και την ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου μέσα από τις θυγατρικές και ότι οι προωθούμενοι κανονισμοί εργασίας, που είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδίου αυτού, έχουν στόχο την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, με την κατάργηση ακόμα και του 8ωρου, που είναι η μεγαλύτερη εργασιακή κατάκτηση του αιώνα. Παράλληλα, εκδηλώθηκαν οι πρώτες αντιδράσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων (στάσεις εργασίας προσωπικού αμαξοστοιχιών και έλξης), στις οποίες κυβέρνηση και διοίκηση... απάντησαν με προσφυγή στα δικαστήρια, ζητώντας να κηρυχτούν παράνομες και καταχρηστικές οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις, όπως και έγινε. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, στις 11 Ιούνη συνεδρίασε το ΔΣ της ΠΟΣ και κάτω από την πίεση των οξυμένων προβλημάτων και της αγωνιστικής στάσης των σιδηροδρομικών, κήρυξε ομόφωνα τις στάσεις εργασίας και την αυριανή 24ωρη πανσιδηροδρομική απεργία.

Οι απεργοί σιδηροδρομικοί της Αθήνας συγκεντρώθηκαν χτες στις 12.30 μ.μ. κάτω από το κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ, στην οδό Καρόλου, φωνάζοντας συνθήματα κατά της κυβερνητικής πολιτικής, ενώ μετά την ενημέρωση από τους εκπροσώπους της ΠΟΣ, αποφασίστηκε να γίνει συμβολική κατάληψη στα γραφεία της διοίκησης, στον 8ο όροφο. Την πρόταση αυτή κατέθεσε ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ και στέλεχος της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), ο οποίος στην ομιλία του στηλίτευσε τη στάση που τήρησαν οι ηγεσίες της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΠΟΣ την περασμένη Παρασκευή, καταθέτοντας πρόταση αναστολής των κινητοποιήσεων, με την επίκληση εγγράφου του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, Ιω. Μουρμούρη,το οποίο δεν περιείχε καμία δέσμευση. Σημειώνεται ότι η πρόταση αναστολής δεν πέρασε, μετά την αποφασιστική παρέμβαση των συνδικαλιστών της ΔΕΣΚ, οι οποίοι επισήμαναν ότι στόχος της διοίκησης είναι να τρενάρει το χρόνο, για να περάσει τα σχέδιά της το κατακαλόκαιρο. Ο Σωτ. Ραυτόπουλος κατήγγειλε όσους διέδιδαν ότι οι απεργίες ανεστάλησαν, ως υπονομευτές του αγώνα των σιδηροδρομικών και κάλεσε όλους τους εργαζόμενους να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους, με τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα για τη σωτηρία του σιδηρόδρομου και την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.

Στη συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι των πρωτοβάθμιων σωματείων και της ΠΟΣ με τον Ιω. Μουρμούρη επαναβεβαιώθηκε η εμμονή της διοίκησης στην προώθηση των αντεργατικών κανονισμών εργασίας και στην εφαρμογή του "επιχειρησιακού σχεδίου", ενώ από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι ξεκαθάρισαν ότι στην εμμονή αυτή η απάντησή τους θα είναι η κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Για αύριο στις 11 π.μ., οι σιδηροδρομικοί της Αθήνας έχουν προγραμματίσει νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ, ενώ απεργιακές συγκεντρώσεις έχουν προγραμματιστεί ακόμα σε Θεσσαλονίκη,Λάρισα και Βόλο.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Σταθερά σε πτήση διάλυσης...

Σε πλήρη αποδιοργάνωση οδηγούν μεθοδευμένα, μέρα με τη μέρα, κυβέρνηση και διοίκηση την "Ολυμπιακή Αεροπορία", υπηρετώντας το στόχο της απαξίωσης του εθνικού αερομεταφορέα, πριν το ξεπούλημά του στους ιδιώτες.

Το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων της ΟΑ, αν και είναι μειωμένο κατά 8% σε σύγκριση με το 1997, άρχισε να εφαρμόζεται από προχτές με ματαιώσεις και συγχωνεύσεις πτήσεων, αλλά και πολύωρες καθυστερήσεις, λόγω έλλειψης ιπτάμενου προσωπικού και αεροπλάνων. Οι ελλείψεις αυτές, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, είναι γνωστές σε κυβέρνηση και διοίκηση εδώ και πολύ καιρό, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει γίνει τίποτα, αν και υπάρχει απόφαση πρόσληψης 45 πιλότων και 80 εποχικών αεροσυνοδών για την κάλυψη των καλοκαιρινών αναγκών!

Η κυβέρνηση, αντί να δώσει λύση στο πρόβλημα ώστε να ομαλοποιηθεί η λειτουργία της ΟΑ, που έχει απορυθμιστεί αποκλειστικά από τους δικούς της χειρισμούς, επιχειρεί να φορτώσει τις δικές της ευθύνες στους εργαζόμενους. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης,απέδωσε τα προβλήματα στη λειτουργία της ΟΑ στις... πιέσεις που ασκούν ορισμένες ομάδες εργαζομένων για να εξασφαλίσουν... συνδικαλιστικά οφέλη. Οι υπουργικές αιχμές αφορούσαν τους ιπτάμενους κλάδους, που ζητούν να γίνουν οι προσλήψεις που αποφασίστηκαν πρόσφατα από το ΔΣ της ΟΑ.

Στο μεταξύ, ξένες ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τα προβλήματα της ΟΑ, προαναγγέλλοντας την έναρξη καθημερινών δρομολογίων από και προς την Αθήνα, με ναύλους πολύ κάτω του κόστους. Βέβαια, στόχος τους είναι η εισβολή στην ελληνική αεροπορική αγορά και η εξασφάλιση πελατείας, σε μια περίοδο που πλήττεται η αξιοπιστία της ΟΑ.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με χτεσινή ανταπόκριση του ΑΠΕ από τις Βρυξέλλες, η πρώτη μέρα των επαφών του προέδρου της ΟΑ με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της 7ης Διεύθυνσης Μεταφορών της ΕΕ δεν απέφερε κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα, όσον αφορά τα 35 δισ. δραχμές για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας (έχουν μπλοκαριστεί από τις Βρυξέλλες με διάφορα προσχήματα) και την παροχή εγγυήσεων από το δημόσιο για την ανανέωση του στόλου. Οπως επισημαίνεται στο τηλεγράφημα του ΑΠΕ, η ελληνική πλευρά παρουσίασε τις προτάσεις της, χωρίς, ωστόσο, να εξασφαλίσει οποιαδήποτε δέσμευση από τους κοινοτικούς παράγοντες. Οι προτάσεις θα εξεταστούν και θα επακολουθήσει νέα συνάντηση των δύο πλευρών, ίσως και μέσα στη βδομάδα.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ
Θριαμβολογούν για την ιδιωτικοποίηση του ομίλου!

Να δρέψει καρπούς για την "αποτελεσματικότητα" της ιδιωτικοποίησης του κρατικού ομίλου πετρελαιοειδών, Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), έσπευσε χτες η υπουργός Ανάπτυξης, Β. Παπανδρέου, όπως προκύπτει από δηλώσεις της μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου ΕΛΠΕ, Ελευθέριο Τζέλα.Δοθείσης της ευκαιρίας, η υπουργός δεν παρέλειψε να τονίσει την προσήλωσή της στην εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων του τομέα ευθύνης της και εν γένει των επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Στα πλαίσια αυτά η Β. Παπανδρέου:

  • Εκανε λόγο, για εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών τόσο στην εταιρία όσο και στην οικονομία της χώρας, με αφορμή την επιτυχία της μετοχοποίησης της ΕΛΠΕ.
  • Επιβραβεύοντας την εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών, υπογράμμισε ότι το "πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και μετοχοποιήσεων που έχει εξαγγελθεί θα υλοποιηθεί".
  • Ακολουθώντας την προσφιλή τακτική αυτής της κυβέρνησης - που επικαλείται και τη συναίνεση των εργαζομένων στις αντεργατικές και αντεθνικές πολιτικές που εφαρμόζει - έκανε λόγο για... συμβολή των εργαζομένων στη μετοχοποίηση της εταιρίας.

Από την πλευρά του ο Ελ. Τζέλας ανέφερε ότι η κατανομή των μετοχών έχει ήδη γίνει από χτες και η διαπραγμάτευση της μετοχής της εταιρίας με 1.900 δρχ. θα αρχίσει τέλος Ιούνη με αρχές Ιούλη. Το ποσό που θα πάρουν οι μικροεπενδυτές είναι 40 μετοχές ο καθένας, με την προοπτική 10 επιπλέον με κλήρωση εφόσον πλεονάσουν.

Αλματωδώς αναπτύσσεται η τηλεπικοινωνιακή αγορά

Με θεαματικούς ρυθμούς, αυξάνεται η αγορά των τηλεπικοινωνιών στη χώρα μας. Οι εταιρίες του κλάδου το 1997 σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους κατά 30% και των κερδών τους κατά 31%, αναδεικνύοντάς τον σαν τον πιο δυναμικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας των εκδόσεων "KNOW - HOW", ο συνολικός τζίρος των εταιριών τηλεπικοινωνιών - συμπεριλαμβανόμενων και των βιομηχανιών τηλεπικοινωνιακού υλικού - έφτασε τα 1.304 τρισεκατομμύρια δραχμές, από 1 τρισ. περίπου το 1996.

Αν και ο ΟΤΕ βρίσκεται στην κορυφή των εταιριών παροχών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, με έσοδα 811 δισ., ωστόσο βλέπει τον μέχρι τώρα κυρίαρχο ρόλο του να αμφισβητείται, όχι μόνο από τις δύο εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, αλλά και από δεκάδες άλλες νεοϊδρυθείσες επιχειρήσεις, που παίρνουν "θέσεις μάχης", ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης. Είναι αξιοσημείωτο πως το ένα τρίτο των επιχειρήσεων που καταγράφονται έχουν ιδρυθεί μόλις την τελευταία διετία, και μαζί με τα τεράστια κέρδη τους, αποτελούν ακόμα μία απόδειξη για λογαριασμό ποιων γίνεται η περίφημη απελευθέρωση.

Οι προβλέψεις της έρευνας αναφέρουν ότι για το 1998 ο τζίρος του κλάδου θα είναι της τάξεως του 1,5 τρισ. δραχμών, ενώ στοιχεία που συμβάλουν στην ανάπτυξη αυτή είναι:

- Ο ρυθμός ανάπτυξης της ψηφιακοποίησης του δικτύου του ΟΤΕ, που λόγω της χρονοχρέωσης στις ψηφιακές συνδέσεις τού επιτρέπει επιπλέον έσοδα.

- Η διαρκής ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας, με την είσοδο και της ΚΟΣΜΟΤΕ, και η δημιουργία νέων ανταγωνιστικών υπηρεσιών ως προς τον ΟΤΕ, από άλλες εταιρίες, όπως στο χώρο της διεθνούς τηλεφωνίας που αναπτύσσει η εταιρία Forthnet.

Σε συμβολική κατάληψη στα γραφεία της διοίκησης του ΟΣΕ προχώρησαν χτες το μεσημέρι οι απεργοί σιδηροδρομικοί



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ