ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 15 Μάρτη 1998 - 1η έκδοση
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
σπ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ από 3.500 φίλοι της μοτοσικλέτας, γιόρτασαν και φέτος στην εκδήλωση του περιοδικού ΜΟΤΟ "ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ". Στην ετήσια ψηφοφορία συμμετείχαν 6.500 αναγνώστες και επέλεξαν σαν μοτοσικλέτα της χρονιάς τη HONDA CBR 1100 ΧΧ Blackbird, με τα Rimota V-Due 500 και ΚΤΜ 620 Adventure να ακολουθούν. Δημοφιλέστεροι αναβάτες αναδείχτηκαν οι Γιάννης Μπούστας στην ταχύτητα, Σταύρος Γεωργακόπουλος στο Motocross και Χρήστος Τασούλης στο Enduro. Το μεγάλο τιμητικό βραβείο έμεινε στα γραφεία του ΜΟΤΟ, αφού οι αναγνώστες το βράβευσαν για την καμπάνια "Πρόσεξε τη μοτοσικλέτα δίπλα σου". Το αντιβραβείο δόθηκε στην ΕΛΠΑ. Τιμητικές διακρίσεις δόθηκαν στον δήμαρχο Σερρών Γιάννη Βλάχο, για την πίστα στις Σέρρες, και στον Χρήστο Αναστασιάδη, για την πίστα Μεγάρων. Βραβεύτηκαν οι Κώστας Λάζαρης για τη συνολική προσφορά του και ο Νίκος Γκουντούφας, για την ιστορία του στους ελληνικούς αγώνες. Τυχερός της βραδιάς ο Τριαντάφυλλος Χατζηαργυρίου που κέρδισε τη ΥΑΜΑΗΑ ΥΖΕ 1000 R1 που κλήρωσε το περιοδικό και η "ΥΑΜΑΗΑ Motor Hellas".

**

ΤΡΙΗΜΕΡΗ εκπαίδευση γύρω από θέματα ασφάλειας οδήγησης οργάνωσαν η ΤΟΥΟΤΑ ΕΛΛΑΣ και η "Zeneca" για τα στελέχη της δεύτερης. Οι πενήντα συμμετέχοντες καταρτίστηκαν θεωρητικά και ακολούθησε οδήγηση σε διάφορες συνθήκες στην πίστα των Μεγάρων. Χρησιμοποιήθηκαν 8 αυτοκίνητα ΤΟΥΟΤΑ. Καλύφθηκαν θέματα όπως: Φρενάρισμα άμεσου κινδύνου, φρενάρισμα σε στροφή, σλάλομ, οδήγηση και φρενάρισμα σε ολισθηρό οδόστρωμα, με ενεργοποίηση και απενεργοποίηση ABS και λειτουργία αερόσακου.

**

ΝΕΟ χρηματοδοτικό πρόγραμμα εφαρμόζει η ΤΕΧΝΟΚΑΡ για τα μοντέλα της SEAT. Η ελάχιστη προκαταβολή ξεκινά από το 20% και η εξόφληση φθάνει τους 48 μήνες. Το ετήσιο επιτόκιο ορίζεται στο 18,9% (μηνιαίο 1,575%) πλέον εισφορά τραπέζης και ΕΦΤΕ, με έξοδα φακέλου 38.000 δρχ. ενώ προσφέρεται και δωρεάν οδική βοήθεια ενός έτους.

Νέο πρόγραμμα και απ' την PRIMA MOTORS ΑΕ για τα SANGYONG. Προκαταβολή 35%, εξόφληση έως 48 μήνες, ετήσιο επιτόκιο 19% (πλέον εισφορά τραπέζης και ΕΦΤΕ), μηνιαίο 1,58%. Με τους ίδιους όρους και το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της ΒΑΚΑΡ για τα SAAB, συν τη δωρεάν οδική βοήθεια τριών ετών που περιλαμβάνει και αντικατάσταση αυτοκινήτου.

**

ΠΡΩΤΟΣ αγώνας της χρονιάς και για τους "Τσινκουετσεντόπληκτους". Το 4ο TROFEO ξεκινά από τη Ριτσώνα και τη γνωστή ανάβαση. Εκκίνηση για τους δεκαπέντε συμμετέχοντες δίδεται στις 10 το πρωί. Σημαντικό στοιχείο ότι από τους δεκαπέντε οι επτά είναι νέοι οδηγοί.

***

ΤΟΥΣ καλύτερους εμπόρους της για το 1997 βράβευσε η Nissan. Με κριτήριο τις πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών, πωλήσεις ανταλλακτικών και αξεσουάρ, εξυπηρέτηση πελατών σε όλα τα στάδια της πώλησης, αλλά και μετά, οι πρωτεύσαντες είναι: Σκώκος Σωτήρης ΑΕ (Τρίκαλα), Λουγιάκης Ιωάννης ΜΣΠΕ (Αθήνα) Πανεμπορική ΑΕΒΕ - Ι. Κάνιστρας (Πάτρα), Αφοί Σιρινιάν ΟΕ (Αίγιο), ΑΡΜΑ ΕΠΕ Ν. Χριστοδουλόπουλος, Α. Καραλάτος (Λάρισα) και Σίμος Παρασκευάς και Υιός ΟΕ Ρόδος και Α. Πίτσιος (Αθήνα).

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ F1
Απόλυτος κυρίαρχος η Μακλάρεν στον πρώτο αγώνα της σεζόν

Η καλή προετοιμασία και η καλή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό της, αποτελούν την καλύτερη υποθήκη για την πορεία μιας ομάδας στο Πρωτάθλημα. Από ό,τι φαίνεται η Μακλάρεν πραγματοποίησε την καλύτερη δυνατή προετοιμασία και στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, στη Μελβούρνη, όχι μόνο πήρε τις δύο πρώτες θέσεις, αλλά "έριξε και γύρο" σε όλους τους άλλους.

Τα μονοθέσια της Μακλάρεν, "φορώντας" τους πανίσχυρους κινητήρες της Mercedes, διαθέτοντας τα πλέον εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που βοηθούν στο κράτημα και τους Μίκα Χάκινεν και Ντέιβιντ Κούλθαρντ, κυριολεκτικά δεν είχαν αντίπαλο. Ο Ρον Ντένις σαν καλός αρχηγός πήρε με μεταγραφή στην ομάδα τον μέχρι πέρσι αρχισχεδιαστή της Γουίλιαμς, Αντριαν Νιούι, και απ' ό,τι φάνηκε έπεσε διάνα. Οι δύο οδηγοί του έχουν άψογες σχέσεις μεταξύ τους, κάτι που φάνηκε και από το ιπποτικό παραμέρισμα του Κούλθαρντ που μέχρι το τέλος προηγούνταν, αλλά άφησε τη νίκη για τον Χάκινεν. Αν και είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα, αυτή η Μακλάρεν, που "έριξε γύρο" σε όλους, μοιάζει αδιαφιλονίκητο φαβορί.

Μια καλή ομάδα, βέβαια, μπορεί να χάσει από μια καλύτερη. Αλλά ποια θα μπορούσε να είναι αυτή; Η Γουίλιαμς με τον Φρέντσεν πήρε την τρίτη θέση, αλλά ο κινητήρας της Megachrome δε θυμίζει, τουλάχιστον τώρα, τον πανίσχυρο της "Ρενό", που χάρισε τόσους τίτλους στην ομάδα του Φρανκ Γουίλιαμς. Πάντως, η σοβαρότητα της πρωταθλήτριας εγγυάται και για τη γρήγορη πρόοδο και για την αξιοπρεπή παρουσία της ομάδας, που εκτός της τρίτης πήρε και την πέμπτη θέση με τον πρωταθλητή Βιλνέβ.

Η Φεράρι μάλλον δεν τα κατάφερε καλά στην προετοιμασία. Ο Μίχαελ Σουμάχερ είδε το νέο κινητήρα 047 να τον προδίδει στον 5ο γύρο. Οσο για τον Εντι Ιρβάιν πήρε την τέταρτη θέση, αλλά είχε την τύχη να τρέξει με το αναπληρωματικό αυτοκίνητο, αφού το νέο τον άφησε στα δοκιμαστικά. Στην έκτη θέση του γκραν πρι της Μελβούρνης ο Χέμπερτ με τη Σάουμπερ Πετρόνας.

Στα αξιοσημείωτα η πρώτη νίκη και για την εταιρία ελαστικών "Bridges Stone", που διέκοψε το σερί της "Good Year", όπως και οι πολλές εγκαταλείψεις, αφού μόλις 9 τερμάτισαν από τους 22 που ξεκίνησαν.

Επόμενος αγώνας στις 29 Μάρτη στη Βραζιλία στην πίστα του Ιντερλάγκος.

YARIS: "Μικρό" νέο από το μέλλον της ΤΟΥΟΤΑ

Ο χρόνος τρέχει, και το μέλλον έχει ήδη φθάσει. Σε χρόνο ενεστώτα λοιπόν η ΤΟΥΟΤΑ παρουσίασε το YARIS, ένα φουτουριστικό μικρό, το οποίο βασίζεται στο περσινό πρωτότυπο FUN TIME.

Το μικρό δίνει αίσθηση κόμπακτ χάρη στις κυρτές επιφάνειες, τους προφυλακτήρες και τα φώτα, που δένουν σε ένα σύνολο που δίνει την εικόνα "αδιάρρηκτης" ενότητας.

Η βάση του αυτοκινήτου, το πάτωμα, είναι εντελώς επίπεδο βοηθώντας στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Με μήκος μόλις 3,61μ. έχει πρόβολους πολύ μικρούς ώστε να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο το εσωτερικό του. Οσο για την ασφάλεια, έχει σχεδιαστεί στη λογική του σάντουιτς, που αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Εσωτερικά δεσπόζει ο χώρος των οργάνων που είναι τοποθετημένα στο κέντρο, σε κονσόλα που περιλαμβάνει και το λεβιέ ταχυτήτων που είναι κρεμαστός. Στο σαλόνι όλα είναι στρογγυλά, και η γραμμή που δεσπόζει είναι η καμπύλη. Ο χώρος είναι αρκετός, για μικρό αυτοκίνητο και αυτό οφείλεται κυρίως στο πλάτος του YARIS, που σε συνδυασμό και με το μεγάλο ύψος δίνει αίσθηση ευρυχωρίας.

Ο κινητήρας είναι 1.000 κ.εκ., τετρακύλινδρος, δεκαεξαβάλβιδος, με απόδοση 68 ίππους. Η εξαιρετική αυτή επίδοση είναι αποτέλεσμα της τεχνολογίας που έχει εφαρμοστεί και αφορά το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Αυτό το σύστημα έχει ευεργετικά αποτελέσματα και στην κατανάλωση,που σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ΤΟΥΟΤΑ περιορίζεται στα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Εμείς οι Ελληνες θα αργήσουμε να δούμε το YARIS από κοντά, αν και ο σχεδιαστής του είναι ο Σωτήρης Κωβός από το Αγρίνιο. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει αρχικά μόνο στην Ιαπωνία, ενώ αργότερα θα επεκταθεί και στην Ευρώπη, όπου έχει δημιουργηθεί ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην πόλη Βαλενσιένες της Γαλλίας.

Ενα - δύο η Μακλάρεν στην πίστα της Αδελαϊδας, Μίκα Χάκινεν, Ντέβιντ Κούλθαρντ, με τρίτο τον Φρέντζεν στο βάθρο



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ