ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Μάη 1996
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΧΙ στη ναυτιλία των σημαιών ευκαιρίας

Τα συμπεράσματα εκδήλωσης για τη ναυτιλία στην Ευρωπαϊκή Ενωση

"Οι ναυτεργάτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης αντιτίθενται σε οποιαδήποτε μέτρα, που επιτρέπουν κοινωνικές διακρίσεις και διαφορετικούς όρους εργασίας στην ΕΕ. Η ναυτιλία σημαιών ευκαιρίας πρέπει να εξαλειφθεί. Ο κανονισμός 3577/92 του Συμβουλίου για το ναυτιλιακό καμποτάζ πρέπει να αναθεωρηθεί το συντομότερο δυνατόν".Είναι μερικά από τα κύρια συμπεράσματα στα οποία κατέληξε το διήμερο με θέμα "την εμπορική ναυτιλία στην Ευρωπαϊκή Ενωση", η οποία διοργανώθηκε από το Εργατικό Κέντρο Πειραιά,το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,Θ. Σταματόπουλος,τόνισε για την επικείμενη άρση του καμποτάζ ότι πρέπει να οργανωθεί η πάλη των ναυτεργατών, αμφισβητώντας στην πράξη το σχετικό κανονισμό της ΕΕ. "Οι εφοπλιστές - τόνισε ο Θ. Σταματόπουλος - είτε Ελληνες, είτε Ευρωπαίοι, μιλάνε κοινή γλώσσα και έχουν συντονίσει τον αγώνα τους για αύξηση των κερδών τους εις βάρος των ναυτεργατών. Πρέπει λοιπόν και εμείς να μιλήσουμε κοινή γλώσσα και να συντονίσουμε τις δυνάμεις μας". Ενώ και ο γραμματέας του ΕΚΠ, Γ. Μανουσογιαννάκης,τόνισε ότι σήμερα οι ναυτεργάτες παλεύουν για την ακύρωση της άρσης του καμποτάζ, που θα έχει - όπως τόνισε - τεράστιες αρνητικές συνέπειες για τους Ελληνες και Ευρωπαίους ναυτεργάτες.

Ο εκπρόσωπος της Γενικής Ενωσης Εργαζομένων Πορτογαλίας και του Συνδικάτου Πλοιάρχων,Λουίς Καρέιρα,παρουσίασε την κατάσταση της ναυτιλίας στη χώρα του. Το 1974 τα πλοία με πορτογαλέζικη σημαία ήταν 147 και οι θέσεις εργασίας 7.300.Το 1995 τα πλοία έμειναν μόλις 24 και οι θέσεις εργασίας 249!Την 20ετία '74 - '94 ο στόλος υπέστη μείωση της τάξεως του 81%!Ο κυριότερος λόγος για τη σημερινή κατάσταση στην Πορτογαλία, όπως είπε ο Λουίς Καρέιρα,ήταν η σημαία ευκαιρίας.

Ο Ντανιέλ Ανταλμπερόν,από Συνδικάτο της Γαλλίας, ανέφερε ότι το 1980 οι θέσεις εργασίας ήταν 36.376,ενώ σήμερα είναι μόλις 8.750 και τα πλοία με γαλλική σημαία είναι μόλις 77.

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Προς δραστική μείωση προσωπικού

Συμμαχεί η πλειοψηφία του σωματείου στην επιχείρηση απομάκρυνσης εργαζομένων και συρρίκνωσης της επιχείρησης. Ενδιαφέρον από την ΑΜΠΕΡ;

Σε δραστική μείωση προσωπικού, με το μανδύα των "μέτρων κοινωνικής προστασίας", προχωρά η κυβέρνηση στα Ναυπηγεία Ελευσίνας,στρώνοντας το δρόμο για τη συρρίκνωση και τη διάλυσή τους. Και ενώ επίσημα δεν έχει ακυρωθεί ο πρώτος διαγωνισμός (μοναδική προσφορά του Ι. Καρρά) για το ξεπούλημα του Ναυπηγείου, στο όργιο των παρασκηνιακών διαβουλεύσεων που διεξάγει η κυβέρνηση με επίδοξους αγοραστές, αρχίζει να "παίζει" και η εταιρία ΑΜΠΕΡ,στην οποία παραδόθηκε πριν 18 μήνες το Νεώριο Σύρου. Ανοιχτό το ενδεχόμενο να εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά του Ναυπηγείου σε περίπτωση δεύτερου διαγωνισμού, άφησε χτες ο πρόεδρος της εταιρίας, Ν. Ταβουλάρης, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του Νεωρίου Σύρου. Είναι χαρακτηριστική η δήλωσή του, ότι και τα τέσσερα ναυπηγεία της Ελλάδας είναι βιώσιμα, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση είναι η μη δέσμευση των ιδιωτών για τις θέσεις εργασίας!

Στο μεταξύ, χτες ο υπουργός Εργασίας, σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του σωματείου, Κ. Καράμπουρνα,ανακοίνωσε την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης εργαζομένων που έχουν συμπληρώσει τα 54 χρόνια, σε μετατάξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και σε πρόγραμμα "οικειοθελών" αποχωρήσεων. Δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένος αριθμός εργαζομένων που θα υποχρεωθούν να αποχωρήσουν, ωστόσο πληροφορίες τον ανεβάζουν στους 500!

Αμέσως μετά τη συνάντηση πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ του σωματείου, όπου με τις ψήφους των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, αποφασίστηκε η συμφωνία με τα μέτρα της κυβέρνησης, όπως και όταν τα ανακοινώσει! Την απόφαση αυτή καταψήφισαν οι σύμβουλοι της "Συσπείρωσης" (ΕΣΑΚ), καταγγέλλοντας ότι η κυβέρνηση με τη συναίνεση της πλειοψηφίας, μειώνουν δραστικά το προσωπικό και οδηγούν σε συρρίκνωση τα ναυπηγεία.

  • Πραγματοποιήθηκε χτες η Γενική Συνέλευση του Συνεταιρισμού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.Μια Συνέλευση που σε τίποτα δε θύμιζε προηγούμενες Συνελεύσεις στο χώρο, μιας και εκείνο που τη χαρακτήρισε ήταν η μεγάλη αποχή. Σήμερα γίνεται ψηφοφορία για την εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής, που θα διεξάγει τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέας διοίκησης του Συνεταιρισμού.
ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ
Υπό αμφισβήτηση το ωράριο από τη ΓΣΕΕ...

Την επαναδιαπραγμάτευση του ωραρίου λειτουργίας των βενζινάδικων ζητά η ΓΣΕΕ, επικαλούμενη καταγγελίες για μαζικές απολύσεις. "Πλασματικά τα νούμερα", σημειώνει ο γραμματέας της Ενωσης Βενζινοπωλών

Σε καταγγελίες για την απόλυση 2.500 εργαζομένων από τα πρατήρια υγρών καυσίμων αναφέρθηκε χτες, σε συνέντευξη Τύπου της ΓΣΕΕ, ο αναπλ. πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, Γ. Μανώλης,λόγω της κατάργησης του απελευθερωμένου ωραρίου λειτουργίας τους, όπως είχε ζητηθεί από τις οργανώσεις των πρατηριούχων και τη ΓΣΕΕ. Αμέσως μετά και επικαλούμενος τις απολύσεις, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Χ. Πρωτόπαππας,έθεσε θέμα επαναδιαπραγμάτευσης του ωραρίου...

Να σημειωθεί ότι προχτές ο υπουργός Εργασίας, Ε. Γιαννόπουλος,είχε δηλώσει ότι αυτοί που θέλουν την επαναφορά του απελευθερωμένου ωραρίου "εξυπηρετούν εταιρίες πετρελαίων και δι' αυτών των μηχανισμών διεξάγεται λαθρεμπορία".

Ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας και της Ενωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Αγγ. Τούντας,σημείωσε στον "Ρ" ότι από το υπουργείο Εργασίας ανακοινώθηκαν επίσημα 14 απολύσεις στις 7 Μάη και ότι 12 από τους απολυθέντες διοχετεύτηκαν την επόμενη μέρα σε άλλα βενζινάδικα από την Ενωση Βενζινοπωλών. Σημείωσε ακόμα ότι τρεις βενζινοπώλες από αυτούς που δέχτηκαν να προσλάβουν τους απολυθέντες, απειλήθηκαν τηλεφωνικά. Να σημειωθεί ότι στην Αττική εργάζονται 2.500 εργαζόμενοι σε 1.200 πρατήρια, ενώ σε όλη τη χώρα λειτουργούν 7.500 πρατήρια.

Σχετικά με τις καταγγελίες για 2.500 απολύσεις, ο Αγγ. Τούντας σημείωσε ότι "τα νούμερα είναι πλασματικά και διοχετεύονται επιδέξια στα μέσα ενημέρωσης από τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρίες και από λαθρέμπορους που έχουν δαπανήσει τεράστια ποσά για την επαναφορά του απελευθερωμένου ωραρίου".

ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ
Απολύσεις αντί για αυξήσεις!

Με μαζικές απολύσεις απειλούν οι ξενοδόχοι,προκειμένου να μην ικανοποιήσουν τα θεσμικά και οικονομικά αιτήματα των εργαζομένων του κλάδου. Σε έγγραφο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων προς την Ομοσπονδία Επισιτισμού - Τουρισμού, επισημαίνουν ότι "περαιτέρω αύξηση του κόστους λειτουργίας, θα οδηγήσει σε κλείσιμο δεκάδων επιχειρήσεων και κατ' επέκταση σε ραγδαία αύξηση της ανεργίας"! Οι ξενοδόχοι προτείνουν αυξήσεις μικρότερες και από την Εθνική Συλλογική Σύμβαση και συγκεκριμένα 3 + 3,5%!

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, η Ομοσπονδία Επισιτισμού - Τουρισμού προσανατολίζεται σε απεργιακές κινητοποιήσεις τον Ιούνη, οι ακριβείς ημερομηνίες των οποίων θα καθοριστούν μέσα από περιφερειακές συσκέψεις στις 24 και 25 Μάη.

Στο μεταξύ η Ομοσπονδία, με έγγραφό της προς τον πρωθυπουργό, του γνωστοποιεί την κατάσταση και επισημαίνει ότι χρόνια τώρα "οι κυβερνήσεις ικανοποιούσαν τα αιτήματα των ξενοδόχων και τους ενίσχυαν παντοιοτρόπως". Ζητάει από τον πρωθυπουργό την παρέμβασή του για να υπογραφούν Συμβάσεις με ικανοποιητικές αυξήσεις, να σταματήσει η ασυδοσία και η απαράδεκτη κατάσταση στις εργασιακές σχέσεις, να κατοχυρωθεί η απασχόληση των επαγγελματιών και να χτυπηθεί η μαύρη εργασία.

Κλειστές οι πόρτες της Νομαρχίας...

Ο νομάρχης Αχα'ϊας φρόντισε να μη συναντήσει τους εργάτες του κλάδου ένδυσης που υποφέρουν από την ανεργία

ΠΑΤΡΑ.-

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Νομαρχία Αχαϊας πραγματοποίησαν προχτές εργαζόμενοι στους κλάδους ένδυσης της περιοχής και άνεργοι, διαμαρτυρόμενοι για τη μεγάλη ανεργία απ' το συνεχές κλείσιμο εργοστασίων και την επίθεση που δέχονται στα δικαιώματά τους, όμως βρήκαν τις πόρτες της Νομαρχίας κλειστές!

Τα σωματεία καταγγέλλουν τη στάση του νομάρχη, ενώ παράσταση θα πραγματοποιήσουν αύριο Κυριακή στον υπουργό Εργασίας, που θα επισκεφθεί το Εργατικό Κέντρο Πάτρας.

Οπως καταγγέλλουν τα σωματεία, στο εργοστάσιο του ΔΟΥΡΟΥ ο εργοδότης υποχρέωσε τους εργαζόμενους να δουλεύουν 7ωρο, με μειωμένες αποδοχές. Στου Σακαλίδη,αφού απέτυχε επιβολή του τριήμερου, ο εργοδότης προχωρά σε απολύσεις. Την ίδια ώρα του έχουν χαριστεί εργοστάσια ("Πειραϊκή - Πατραϊκή" Ν. Ιωνίας, ΑΡΙΣΤΟΝ, ΑΘΗΝΑ) και πάμπολλες επιδοτήσεις, με δεσμεύσεις που ποτέ δεν εφάρμοσε. Πρόσφατα έκλεισε και η βιοτεχνία ΜΑΝΟΥΣΟΣ,πετώντας στο δρόμο 55 εργαζόμενους και μεταφέρθηκε στη Βουλγαρία. Επίσης μια σειρά άλλοι χώροι δρουν ανεξέλεγκτοι από Επιθεώρηση Εργασίας και νομαρχία και ταυτόχρονα παίρνουν μεγάλες επιδοτήσεις από την κυβέρνηση, όπως ΛΑΛΙΩΤΗΣ, ΚΟΚΚΙΝΗΣ κ.ά.

"ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ"
Μάχη για να μην αποπλεύσει

Από τα χαράματα στο λιμάνι του Πειραιά οι εργαζόμενοι και τα συνδικάτα τους προσπαθούν να εμποδίσουν τον απόπλου του πλοίου με σημαία ... Μπαχάμες

Από τα χαράματα θα βρίσκονται σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά οι ναυτεργάτες, για να εμποδίσουν το απόπλου του κρουαζιερόπλοιου ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ με σημαία... Μπαχάμες.Το πλοίο πρόκειται σήμερα να ξεκινήσει κρουαζιέρα στα νησιά του Αιγαίου με καταληκτικό σταθμό την Κωνσταντινούπολη,πλήττοντας το καμποτάζ (δηλαδή την υποχρέωση κάθε καράβι, που εκτελεί δρομολόγια στις ελληνικές θάλασσες να έχει ελληνική σημαία και ελληνικό πλήρωμα) και παραβιάζοντας την ελληνική νομοθεσία, με τη συγκατάθεση του υπουργού Εμπορικής ΝαυτιλίαςΚοσμά Σφυρίου!Ο υπουργός κατά τη διάρκεια προχτεσινής συνέντευξης Τύπου, "αλλάζοντας ρότα", αποφάνθηκε ότι τελικά το κρουαζιερόπλοιο αυτό δε δημιουργεί πρόβλημα. Μάλιστα, εξαπέλυσε απειλές κατά των ναυτεργατών που αποφάσισαν να μην επιτρέψουν τον απόπλου του πλοίου!

Στο πλευρό των ναυτεργατών θα βρίσκονται σήμερα και οι εργαζόμενοι του Πειραιά, καθώς το Εργατικό Κέντρο της πόλης κάλεσε όλα τα μέλη των πρωτοβάθμιων σωματείων του, να βρίσκονται στην προβλήτα, όπου θα δέσει το πλοίο. Σε περίπτωση που το πλοίο αποπλεύσει, η ΓΣΕΕ έχει καλέσει τα Εργατικά Κέντρα των πόλεων, στων οποίων τα λιμάνια θα προσεγγίσει το πλοίο, να αντισταθούν στην πρόσδεσή του. Ακόμα η Ενωση Πλοηγών και η Ενωση Ρυμουλκών έχουν δώσει εντολή στα μέλη τους να μην προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο κρουαζιερόπλοιο. Παράλληλα, η ΠΝΟ, η οποία διοργανώνει και την κινητοποίηση, θα εκδώσει φυλλάδια, με τα οποία θα ενημερώνει σχετικά τους επιβάτες του πλοίου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ