- Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας προώθησε τροπολογία, που προβλέπει ότι καμία σύνταξη δε θα είναι κάτω από το 55% του βασικού μισθού των εν ενεργεία, με βάση όμως τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 1995! Τι σηματοδοτεί αυτό για το μέλλον των συνταξιούχων και εν ενεργεία ναυτικών;- Με την τροπολογία γίνεται φανερό ότι όταν υπογραφεί η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας οι συντάξεις δε θα φτάνουν το 55% και αν συνεχιστεί αυτή η πολιτική θα γυρίσουμε πάλι στα ίδια επίπεδα. Σε αντίθεση μ' αυτά που ισχυρίζεται ο υπουργός, το πόρισμα της επιτροπής που μελέτησε το θέμα των συντάξεων δε λέει πουθενά ότι το 55% θα δοθεί με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 1995. Απεναντίας λέει ότι οι συντάξεις θα πρέπει σε εύλογο χρονικό διάστημα να φτάσουν το 80% του βασικού μισθού των εν ενεργεία. Πρόθεση της κυβέρνησης, όπως φαίνεται, είναι να μη σταθεί στα καυτά προβλήματα των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, παρά μόνο να περιορίζεται σε ημίμετρα. Και το τελευταίο συνεπάγεται αβίαστα από το γεγονός ότι το ΔΣ του ΝΑΤ αποφάσισε το 55% να είναι το ελάχιστο, με βάση την εκάστοτε συλλογική σύμβαση των ακτοπλοϊκών, διαφοροποιημένα όμως μέτρα ακόμη προς το χειρότερο προωθεί το ΥΕΝ.
- Ποια είναι τα αιτήματα των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, σχετικά με το θέμα των συντάξεων;
- Το πάγιο αίτημα των ναυτεργατών και εν ενεργεία συνταξιούχων είναι η αύξηση των συντάξεων στο 80% του βασικού μισθού των εν ενεργεία. Εμείς λέμε ότι λόγω της κακής κατάστασης του ΝΑΤ, οι συντάξεις να φτάσουν στο 80% έστω και σταδιακά. Μάλιστα ακόμα και το πόρισμα της επιτροπής που μελέτησε το θέμα των συντάξεων και στην οποία πήραν μέρος και εκπρόσωποι του ΥΕΝ, ενισχύει το αίτημά μας. Για τα οικονομικά του ΝΑΤ, που επικαλείται ο υπουργός για να μην ικανοποιήσει τα αιτήματά μας, καμία ευθύνη δε φέρουν οι ναυτεργάτες, αλλά το ίδιο το ΥΕΝ που, στη βάση του νόμου 2687/53, δίνει το δικαίωμα στον εκάστοτε υπουργό να καθορίζει αυθαίρετα τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Αυτή είναι και η κύρια ευθύνη που οδήγησε το ΝΑΤ στη σημερινή κατάσταση. Γι' αυτό εμείς απαιτούμε ο καθορισμός των οργανικών συνθέσεων να γίνεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων, πράγμα που θα συμβάλει και στην εξυγίανση των οικονομικών του ΝΑΤ.
- Πώς σκοπεύετε να προχωρήσετε από εδώ και στο εξής προκείμενου να ικανοποιηθούν τα αιτήματά σας;
- Εμείς, σαν ΠΕΜΕΝ, θα παλέψουμε και θα πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα της 4ήμερης απεργιακής μας κινητοποίησης, του προηγούμενου καλοκαιριού. Πρέπει πρώτα να ενημερώσουμε τους ναυτεργάτες ότι ο αγώνας είναι μονόδρομος για την υλοποίηση των αιτημάτων μας και στη βάση των αποφάσεων της Ομοσπονδίας θα πάμε σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Εμείς θα παλέψουμε και μέσα από τη Βουλή καλώντας όλα τα πολιτικά κόμματα να πάρουν θέση απέναντι στα προβλήματα των ναυτεργατών. Θεωρούμε απαράδεκτο, ναυτεργάτες, οι οποίοι ακόμα και με τη ζωή τους δημιούργησαν αυτή τη μεγάλη ναυτιλία και πρόσφεραν πολλά στην ελληνική οικονομία, να αντιμετωπίζονται σαν πολίτες τρίτης κατηγορίας από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και τους εφοπλιστές που μοναδικό τους σκοπό έχουν να αυξάνουν τα υπερκέρδη τους.
Γ. Δ.
Ναι, είναι μεγάλη και σημαντική η προσπάθεια αυτή. Οχι μόνο, ή κυρίως, γιατί το καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό, που έχει μπει ως στόχος, είναι απολύτως απαραίτητο και αναγκαίο, για τη διεξαγωγή του Συνεδρίου και την αντιμετώπιση των υπόλοιπων αναγκών της λειτουργίας και δράσης του Κόμματος αυτή την περίοδο. Αλλά κυρίως, επειδή το ΚΚΕ φιλοδοξεί να απευθυνθεί πλατιά στους εργαζόμενους. Να κάνει, όσο μπορεί περισσότερους, συμμέτοχους στο 15ο Συνέδριό του, να πάρει τις γνώμες τους, τις δικές τους απόψεις και προτάσεις. Φιλοδοξεί να μιλήσει μαζί τους, για το σήμερα και το αύριο της ελληνικής πραγματικότητας, για το περιεχόμενο, τις αιτίες και τις βαθύτερες ρίζες των πολλών και οξυμένων προβλημάτων, τους τρόπους και τις προϋποθέσεις για την αντιμετώπισή τους. Για το αν ο προβαλλόμενος από τους εκπροσώπους του δικομματισμού μονόδρομος είναι πραγματικός ή ένα ψεύτικο και τεχνητό δίλημμα. Για το αν μπορεί, αν πρέπει κι αν αξίζει, η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι της πόλης και του χωριού να πάρουν στα δικά τους χέρια την υπόθεση της λύσης των μεγάλων και μικρών προβλημάτων της χώρας.
***
Ταυτόχρονα, όμως, αυτή καθαυτή η Οικονομική Εξόρμηση, το ίδιο το γεγονός πως το ΚΚΕ απευθύνεται στους εργαζόμενους - όπως έκανε πάντα στα 78 χρόνια της μέχρι σήμερα ζωής του - για να αντλήσει τους αναγκαίους οικονομικούς πόρους για τη δράση του, έχει τη δική της σοβαρή πολιτική σημασία. Πολύ περισσότερο, που την περίοδο αυτή περισσεύουν οι συνήθως υποκριτικές, αποπροσανατολιστικές και αρκετές φορές εκ του πονηρού συζητήσεις, περί διαφάνειας των οικονομικών, των πηγών τους, κλπ. Οταν η κυβέρνηση ετοιμάζει σχετικά νομοσχέδια και προκαλεί την κοινή λογική, μιλώντας για ριζικές τομές στην πολιτική ζωή της χώρας. Παρατηρώντας κανείς τα 22 χρόνια από τη μεταπολίτευση του 1974, εύκολα θα δει ότι το ΚΚΕ είναι το μοναδικό ελληνικό κόμμα, που συστηματικά και μόνιμα απευθύνεται στους εργαζόμενους, πρώτα και κύρια στα μέλη και τους οπαδούς του, για να καλύψει τις οικονομικές ανάγκες του. Οπως εύκολα θα δει πως είναι το μοναδικό κόμμα, που ποτέ δε διεξήγαγε κοστοβόρες προεκλογικές εκστρατείες, πληρώνοντας εκατοντάδες εκατομμύρια, ακόμη και δισεκατομμύρια, για τηλεοπτική συνθηματολογική πλύση εγκεφάλου των εργαζόμενων, "αερομεταφερόμενους" οπαδούς σε ...μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις και σε Αλβανούς, για να γεμίσουν με αφίσες και πανό τα διάφορα αστικά κέντρα. Και όμως, όλοι αυτοί, που ποτέ μέχρι σήμερα δεν έδωσαν την παραμικρή εξήγηση, για τα πολλά δισεκατομμύρια των φανερών και αφανών εξόδων τους, έρχονται να δώσουν μαθήματα πολιτικής ηθικής, διαφάνειας και εκσυγχρονισμού...
***
Δ. Τ.
Το ξεδίπλωμα της πλατύτερης δυνατής Οικονομικής Εξόρμησης αποτελεί το καλύτερο μέσο, για τη διάδοση και συζήτηση των Θέσεων του 15ου Συνεδρίου του ΚΚΕ και μια χεροπιαστή απόδειξη του χαρακτήρα και της φυσιογνωμίας του Κόμματος
ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ βγήκαν ξανά οι απολυμένοι εργάτες από τα "Πλαστικά Καβάλας". Χτες έκαναν κατάληψη του τοπικού γραφείου του ΟΑΕΔ, ενώ σήμερα καταλαμβάνουν τη νομαρχία. Απαιτούν την επαναλειτουργία της επιχείρησης(σελίδα 14).
ΛΟΓΟΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ,δημοκρατίας, αξιοπιστίας και ηθικής επιβάλλουν στην κυβέρνηση να μην επαναφέρει στην προεδρεία του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας τον Θ. Χανακούλα (σελίδα 14).
ΑΠΕΡΓΟΥΝ οι φαρμακοποιοί της Αθήνας, του Πειραιά και των Ιωαννίνων, διαμαρτυρόμενοι για τα μέτρα της κυβέρνησης. Πλαγιοκόπημα των φαρμακοποιών, επιχειρεί η κυβέρνηση. Πιθανώς σήμερα η κυβέρνηση να ανακοινώσει μέτρα για την κοστολόγηση των φαρμάκων (σελίδα 18).
ΧΩΡΙΣ εκπλήξεις πραγματοποιήθηκε προχτές η συνάντηση της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Αθήνας με τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας Μ. Μπετενιώτη, από τον οποίο οι εκπρόσωποι του επαγγελματοβιοτεχνικού κόσμου εισέπραξαν και πάλι την αδιαφορία της κυβέρνησης απέναντι στα καυτά προβλήματα των ΜΜΕ. Ενισχύθηκε η πεποίθηση ότι ο αγώνας είναι ο μόνος δρόμος (σελίδα 11).
ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ στη Βουλή η αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση για την κατασκευή της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου. Οι εργολάβοι δε θα πληρώσουν ούτε το 10% του κόστους του έργου, αλλά θα εκμεταλλεύονται τη γέφυρα για 35 χρόνια, εισπράττοντας τσουχτερά διόδια (σελίδα 21).