ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Ιούλη 2006
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΦΩΣΦΟΡΙΚΩΝ ΛΙΠΑΣΜΑΤΩΝ ΑΕ
Μείωση 68% του προσωπικού με προοπτική το κλείσιμο

«Καμία απόλυση, καμία εθελούσια, καμία μετάθεση και πλήρη επαναλειτουργία του εργοστασίου», ζητά το ΠΑΜΕ

Χτες το απόγευμα, η «Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων ΑΕ» ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εφαρμόσει «εναλλακτικό σχέδιο διάσωσης και επαναλειτουργίας» του εργοστασίου της στη Θεσσαλονίκη.

Το «εναλλακτικό σχέδιο» περιλαμβάνει μείωση του προσωπικού σε 120 εργάτες από 380 που είναι σήμερα. Οι υπόλοιποι 260 είτε θα συνταξιοδοτηθούν πρόωρα είτε θα πάνε να δουλέψουνε στο εργοστάσιο Λιπασμάτων της Καβάλας.

Το ΔΣ της εταιρείας δηλώνει ξεκάθαρα ότι κατέληξε σε αυτή την απόφαση για να έχει προοπτική στο πλαίσιο του «ανταγωνισμού» και ζητάει από τους εργαζόμενους των Λιπασμάτων να υποχωρήσουν. Το Σωματείο Εργαζομένων Εργοστασίων Λιπασμάτων Θεσσαλονίκης δηλώνει την αντίθεσή του στην απόφαση της εταιρείας.

Ο Θόδωρος Κυριακίδης, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Λιπασμάτων Θεσσαλονίκης και στέλεχος του ΠΑΜΕ επισημαίνει σχετικά: «Ο εμπαιγμός από την κυβέρνηση μέσω της εταιρείας ήταν αναμενόμενος. Το σενάριο για επαναλειτουργία και τελικά κλείσιμο του εργοστασίου ήταν προαποφασισμένο από την κυβέρνηση. Εδώ και μήνες έπαιζε το παιχνίδι της με αόριστες υποσχέσεις για "ορθολογική" λειτουργία. Η κυβέρνηση θα πρέπει να καταλάβει ότι οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να πούνε "σφάξε με αγά μου ν' αγιάσω". Ο αγώνας των εργαζομένων στα Λιπάσματα περνάει σε νέα φάση, όπου το μήνυμα που θα δώσουμε προς κάθε κατεύθυνση θα είναι ένα: Πλήρης επαναλειτουργία του εργοστασίου, καμία απόλυση, καμία εθελούσια, καμία μετάθεση!».

Αναγκαιότητα ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

Εξορμήσεις των Κομματικών Οργανώσεων Πειραιά και Κέρκυρας του ΚΚΕ στα λιμάνια της περιοχής τους

Οι επιβάτες άκουσαν χτες τη «φωνή» του ΚΚΕ και το κάλεσμα ότι είναι επιτακτική ανάγκη να αλλάξουν οι συσχετισμοί δυνάμεων σε όλα τα επίπεδα
Οι επιβάτες άκουσαν χτες τη «φωνή» του ΚΚΕ και το κάλεσμα ότι είναι επιτακτική ανάγκη να αλλάξουν οι συσχετισμοί δυνάμεων σε όλα τα επίπεδα
Από τα ξημερώματα που είχαν καθοριστεί τα πρώτα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μέχρι αργά τις 10 το βράδυ, οι δυνάμεις της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ ήταν επί ποδός, «οργώνοντας» από άκρη σ' άκρη το λιμάνι του Πειραιά, για να ενημερώσουν το επιβατικό κοινό για τις αιτίες της δραματικής εικόνας που εμφανίζουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και για την πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ. Με την ανακοίνωση του Πολιτικού Γραφείου της ΚΕ του Κόμματος για την ακτοπλοΐα στο χέρι, ξεκίνησαν στις 6.30 το πρωί από τα πλοία «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ» και «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΙΘΑΚΗ» και εξαπλώθηκαν σε όλο το λιμάνι, από την Ακτή Μιαούλη μέχρι τη Δραπετσώνα, σε κάθε σημείο.

Οι επιβάτες ενημερώθηκαν ότι τα πληρώματα των πλοίων που ταξιδεύουν είναι επιστρατευμένα από τη ΝΔ, όπως ήταν και το καλοκαίρι του 2002 από το ΠΑΣΟΚ. Αναδείχτηκε η πραγματική λύση για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού, η προοπτική των αγώνων που θα πρέπει να είναι το πέρασμα της εξουσίας στα χέρια των λαϊκών δυνάμεων, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ο δημόσιος Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα λειτουργούν με κριτήριο τις ανάγκες της εργατικής λαϊκής οικογένειας, με πλοία που θα είναι λαϊκή περιουσία.

Στην Κέρκυρα

Περιοδεία στο λιμάνι της Κέρκυρας και συνάντηση με εργαζόμενους πραγματοποίησε χτες το πρωί κλιμάκιο της ΝΕ του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Γραμματέα Δημήτρη Πιτσιάβα, ενώ παρευρέθηκε και το μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ Θόδωρος Γουλής.

Το κλιμάκιο του ΚΚΕ επισήμανε στους εργαζόμενους ότι στα πλαίσια των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων και απελευθέρωσης της αγοράς που υπηρετούν με την πολιτική τους οι γαλαζοπράσινες κυβερνήσεις επιδιώκεται η ιδιωτικοποίηση τομέων στρατηγικής σημασίας όπως είναι το λιμάνι της Κέρκυρας για την παραπέρα αύξηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου. Οι εκπρόσωποι του Κόμματος σημείωσαν ότι το ΚΚΕ είναι υπέρ της διάνοιξης και διεύρυνσης του λιμανιού, το οποίο όμως θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και ότι όλη η λιμενική ζώνη να παραχωρηθεί στο δήμο και να είναι ελεύθερη και δωρεάν προσβάσιμη για το λαό και τους επισκέπτες.

Ταλαιπωρία χωρίς τελειωμό

Χτες επικράτησε και πάλι «μύλος» στο λιμάνι του Πειραιά και σε άλλα λιμάνια της χώρας με τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών πλοίων από τις βλάβες, τα ατυχήματά τους και τις καθυστερήσεις.

Το «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» το οποίο είχε προγραμματιστεί να αποπλεύσει από Πειραιά στις 10 το πρωί, απέπλευσε με τουλάχιστον 2 ώρες καθυστέρηση. Τα εισιτήρια για αυτοκίνητα και φορτηγά που είχαν κοπεί αποδείχτηκε ότι ήταν περισσότερα από όσα έπρεπε, με αποτέλεσμα να επικρατήσει «αλαλούμ» και φορτηγά να μείνουν αμανάτι στο λιμάνι. Να σημειωθεί ότι τα ημερήσια δρομολόγια της ΑΝΕΚ για Κρήτη, όπως το χτεσινό, έχουν έκπτωση στα εισιτήρια με αποτέλεσμα όλος ο κόσμος να προσπαθεί να ταξιδέψει με αυτά.

Στο μεταξύ, στο ταχύπλοο πλοίο «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ» της ΝΕΛ, ακόμα δεν έχει καταφέρει δρομολογηθεί, και αυτό όταν η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε σπεύσει για χτες να κόψει εισιτήρια. Το αποτέλεσμα ήταν οι επιβάτες που είχαν προμηθευτεί εισιτήρια για το ΑΙΟΛΟΣ να ταξιδέψουν για Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη επιβιβάστηκαν στο συμβατικό πλοίο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ της ίδιας εταιρείας. Ενώ οι επιβάτες που είχαν προμηθευτεί εισιτήρια να ταξιδέψουν χτες με το ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ για Μύκονο, Μυτιλήνη, Χίο, λόγω της αλλαγής του δρομολογίου του πλοίου αυτοί που πήγαιναν για Μύκονο ταξίδεψαν τελικά με το ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ, ενώ οι υπόλοιποι με το ΘΕΟΦΙΛΟΣ. Οι επιβάτες που θα ταξίδευαν με το ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ από τη Μυτιλήνη, για Χίο και Πειραιά, θα μεταβούν στους προορισμούς τους με το πλοίο ΜΥΤΙΛΗΝΗ.

Χτες, επίσης, εκδόθηκε η προκήρυξη ενδιαφέροντος για την τοποθέτηση γιατρών σε ακτοπλοϊκά πλοία. Οι γιατροί θα τοποθετηθούν σε συμβατικά πλοία που εκτελούν πλόες απόστασης μεγαλύτερης των 120 ναυτικών μιλίων και είναι δρομολογημένα στις γραμμές που συνδέουν την Αττική με Δωδεκάνησα, λιμάνια της Κρήτης, Χίο, Μυτιλήνη, Σάμο, Ικαρία, Λήμνο, Αγιο Ευστράτιο, Κυκλάδες, Κύθηρα, Αντικύθηρα και γραμμές που συνδέουν ηπειρωτικά λιμάνια με τα Δωδεκάνησα και την Κρήτη.

Θάνατος συνδικαλιστή

Πέθανε χτες το απόγευμα σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης και κηδεύεται σήμερα ο αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης και συνδικαλιστής Γιώργος Θεοφανίδης. Η κηδεία του θα γίνει σήμερα στις 12.30 το μεσημέρι στο νεκροταφείο Αναστάσεως Κυρίου.

Περισσότερα στον τζόγο;

«Αυτό είναι ένα από τα θέματα τα οποία θα εξετάσει η επιτροπή η οποία ξεκίνησε σήμερα τις εργασίες της και η οποία θα υποβάλει προτάσεις για τις αλλαγές που πρέπει να υπάρξουν στο όλο σύστημα της αξιοποίησης κινητής και ακίνητης περιουσίας των ταμείων» απάντησε χτες ο υπουργός Απασχόλησης Σάββας Τσιτουρίδης, όταν ρωτήθηκε αν η κυβέρνηση εξετάζει την αλλαγή του ποσοστού 23%, που είναι το όριο για να παιχτούν τα αποθεματικά στο Χρηματιστήριο.

Χτες συνεδρίασε υπό τον Σάββα Τσιτουρίδη η επιτροπή για την αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων. Απ' την απάντηση του υπουργού μένει ανοιχτό το θέμα για μεγαλύτερο τζόγο στο Χρηματιστήριο με τα αποθεματικά των ταμείων, ενώ η περίφημη αξιοποίηση έχει ταυτιστεί πια στη συνείδηση των ασφαλισμένων με το «σκότωμα» κάποιων περιουσιακών στοιχείων για την κάλυψη τρεχουσών αναγκών...

Απεργία στην Εμπορική

Νέα απεργία πραγματοποιούν την επόμενη Τρίτη και Τετάρτη, 1 και 2 Αυγούστου αντίστοιχα, οι εργαζόμενοι στην Εμπορική Τράπεζα. Οι εργαζόμενοι μεταξύ άλλων αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση της τράπεζας, ζητούν να λυθεί το ασφαλιστικό κτλ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ