ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Φλεβάρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΠΑΠ
Στάσεις εργασίας και σήμερα

Νέες στάσεις εργασίας, αρχής γενομένης από σήμερα, αποφάσισε η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ), στην τελευταία γενική συνέλευση του κλάδου.

Σύμφωνα με την απόφαση της γενικής συνέλευσης, το νέο απεργιακό πρόγραμμα περιλαμβάνει για σήμερα και την ερχόμενη Παρασκευή στάσεις εργασίας 6 - 8 π.μ., 1 - 3 μ.μ. και 6 - 8 μ.μ., ενώ για μεθαύριο Πέμπτη από 12 μεσημέρι - 4 μ.μ., με παράλληλη νέα σύγκληση γενικής συνέλευσης. Σημειώνεται ότι από σήμερα μέχρι και την Παρασκευή, ισχύουν οι στάσεις εργασίας του προσωπικού με «σπαστό» ωράριο, τις ώρες 12 - 4 μ.μ. και 8 μ.μ. - 12 μεσάνυχτα.

Με ανακοίνωσή τους, οι εκπρόσωποι της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ επισημαίνουν ότι προχωρούν κανονικά στις στάσεις εργασίας που αποφάσισαν στη γενική τους συνέλευση, μετά τη νέα άκαρπη συνάντηση με τη διοίκηση του ΗΛΠΑΠ, ενώ παράλληλα καταγγέλλουν και τις ηγεσίες των υπουργείων Μεταφορών - Επικοινωνιών και Εργασίας, για αδιαφορία στην ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ έχουν αρχίσει πριν από τα Χριστούγεννα απεργιακές κινητοποιήσεις, υπερασπιζόμενοι θεμελιώδη εργασιακά - ασφαλιστικά τους δικαιώματα και κατακτήσεις, που δεν τόλμησε ούτε η χούντα να θίξει και επιχειρεί να τα θίξει το ΠΑΣΟΚ με τον αντεργατικό - αντισυγκοινωνιακό νόμο που ψήφισε στη Βουλή. Ζήτημα αιχμής είναι η καθιέρωση «σπαστής» βάρδιας, που υποχρεώνει τους οδηγούς να βρίσκονται στο δρόμο μέχρι και 15 ώρες!

Με την ανακοίνωσή τους, οι εκπρόσωποι της Ενωσης καλούν τους συναρμόδιους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Εργασίας, καθώς και τις διοικήσεις ΟΑΣΑ και ΗΛΠΑΠ σε ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο, προκειμένου να βρεθεί λύση και να σταματήσει η αναστάτωση στη συγκοινωνία.

ΤΕΟ
Τρομοκρατική αγωγή κατά εργαζομένων

Ζητά αποζημίωση 120 εκατ. δραχμές από το Σύλλογο Εργαζομένων για μια ανακοίνωση διαμαρτυρίας - απάντησης στην κήρυξη απεργιών ως παράνομων και καταχρηστικών! 

Δεν έχει τέρμα ο ολισθηρός δρόμος της τρομοκράτησης των εργαζομένων, μέσω της ποινικοποίησης της δημόσιας ζωής που ακολουθεί η κυβέρνηση. Η Μαύρη Βίβλος των διώξεων εμπλουτίζεται καθημερινά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του διορισμένου από την κυβέρνηση προέδρου του ΔΣ του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), ο οποίος υπέβαλε μήνυση κατά του προέδρου και του γενικού γραμματέα του Συλλόγου Εργαζομένων του Ταμείου και με την κατηγορία της... συκοφάντησης απαιτεί, ούτε λίγο - ούτε πολύ, αποζημίωση 120 εκατ. δρχ.!

Κι όλα αυτά επειδή ο Σύλλογος εργαζομένων έβγαλε ανακοίνωση για να διαμαρτυρηθεί γιατί η Διοίκηση του ΤΕΟ με δικαστικές αποφάσεις δύο φορές μέσα στον περασμένο χρόνο έβγαλε παράνομες και καταχρηστικές τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων...

Η ΕΣΑΚ του ΥΠΕΧΩΔΕ, σε ανακοίνωσή της, τονίζει ότι «η Διοίκηση του ΤΕΟ, εφαρμόζοντας πιστά την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης, σύμφωνα με τις επιταγές της ΟΝΕ και του ντόπιου μεγάλου κεφαλαίου, έχει βάλει σε άμεση προτεραιότητα την ιδιωτικοποίηση του Ταμείου, αδιαφορώντας για την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων που θα επακολουθήσει. Για την υλοποίηση της παραπάνω επιλογής, δε διστάζει να τρομοκρατεί και να συκοφαντεί τους εργαζομένους με δημοσιεύματα στο Τύπο και προσφυγές στη Δικαιοσύνη, όταν οι εργαζόμενοι προχωρούν σε κινητοποιήσεις, ασκώντας το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας, πλήττοντας έτσι τις πολιτικές και συνδικαλιστικές τους ελευθερίες. Αποκορύφωμα αυτής της τακτικής είναι η αγωγή που κατέθεσε ο πρόεδρος του ΔΣ του ΤΕΟ.

Η ενέργεια αυτή - υπογραμμίζει η ανακοίνωση - δε στρέφεται βέβαια ενάντια στους εκπροσώπους των εργαζομένων, αλλά κυρίως στόχο έχει τους ίδιους τους εργαζόμενους, επιδιώκοντας να περάσει χωρίς αντιδράσεις την εξοντωτική γι' αυτούς πολιτική. Απέναντι σ' αυτήν την τακτική - τονίζεται - πρέπει να απαιτήσουν μια άλλη πολιτική, που θα έχει επίκεντρο τους εργαζόμενους και θα εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον».

Η ΕΣΑΚ ΥΠΕΧΩΔΕ καταδικάζει τη συκοφάντηση και τρομοκράτηση των εργαζομένων, εκφράζει την αλληλεγγύη της στον πρόεδρο και τον γγ του συλλόγου και σ' όλους τους εργαζόμενους και τους καλεί σε ενότητα και αγωνιστική επαγρύπνηση, προτάσσοντας τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, ώστε όλοι μαζί να αγωνιστούν για ένα δημόσιο και σύγχρονο ΤΕΟ.

ΒΟΥΛΗ
Σήμερα η συζήτηση για το Ολυμπιακό Χωριό

Αρχίζει σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού που αφορά την ίδρυση θυγατρικής εταιρίας του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ), με την επωνυμία «Ολυμπιακό Χωριό 2004 ΑΕ», που θα αναλάβει να κατασκευάσει το Ολυμπιακό Χωριό.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, στη νέα εταιρία - που θα λειτουργεί κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση - δίνεται η δυνατότητα να παραχωρήσει μέρος ή ολόκληρο το έργο, σε ιδιώτες που θα αναλάβουν να το κατασκευάσουν με τη μέθοδο της αντιπαροχής ή συγχρηματοδότησης ή αυτοχρηματοδότησης και θα μπορούν να το εκμεταλλευτούν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Στελέχη του ΟΕΚ και του υπουργείου Πολιτισμού ισχυρίζονται ότι η συγκεκριμένη πρόβλεψη αφορά μόνο τη λεγόμενη «Διεθνή Ζώνη» (120 στρέμματα), στην οποία θα κατασκευαστούν εμπορικά κέντρα, τράπεζες, χρήσεις αναψυχής κ.ά. και την οποία θα αναλάβουν να κατασκευάσουν και να εκμεταλλεύονται μετά τους αγώνες, ιδιώτες, ύστερα από διαγωνισμό που θα προκηρύξει η θυγατρική. Ωστόσο, το νομοσχέδιο δεν προσδιορίζει ότι αυτό αφορά μόνο τη Διεθνή Ζώνη...

Να σημειώσουμε ακόμα ότι ο ΟΕΚ υποχρεώνεται να χρηματοδοτήσει και να επιχορηγήσει τη νέα εταιρία, χωρίς όμως να υπάρχει η παροχή εγγύησης από τη θυγατρική, αλλά και η υποχρέωση επιστροφής όσων χρημάτων θα καταβάλει ο Οργανισμός! Παράλληλα, η θυγατρική εταιρία «Ολυμπιακό Χωριό 2004 ΑΕ» μπορεί να αναπτύξει και επιχειρηματικές (;) δραστηριότητες, προκειμένου να αντλεί ένα μέρος των πόρων της...

Την περασμένη Παρασκευή, το υπουργείο Πολιτισμού με ανακοίνωσή του ύστερα από δημοσιεύματα, που έκαναν λόγο για απ' ευθείας ανάθεση του έργου σε ιδιώτες, από τη νέα εταιρία, σημειώνει ότι «οι ισχύουσες κοινοτικές οδηγίες (92/50 και 93/37) στις διατάξεις των οποίων υπόκειται και το θέμα της κατασκευής του Ολυμπιακού Χωριού, επιβάλλουν στην προς σύσταση εταιρία "Ολυμπιακό Χωριό 2004" να προβεί σε διαγωνισμό για την επιλογή του αναδόχου ή αναδόχων για την κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού».

Τέλος, την Παρασκευή 25 Φλεβάρη, αναμένεται να γίνει η δίκη για τις απαλλοτριώσεις, προκειμένου να οριστεί η προσωρινή τιμή μονάδας των εκτάσεων, στις οποίες θα κατασκευαστεί το Ολυμπιακό Χωριό.

ΕΛΛΑΔΑ - ΗΠΑ
«Ανοιχτοί ουρανοί», «κλειστά» συμφέροντα

Ως «εθιμοτυπική» και ως εκ τούτου άνευ σημασίας, επιχείρησε να εμφανίσει η ελληνική κυβέρνηση την προχτεσινή επίσκεψη του Αμερικανού υπουργού Μεταφορών στη χώρα μας.

Η επίσκεψη του Αμερικανού υπουργού ήταν «αστραπή», αλλά εκτιμάται ότι κάθε άλλο, παρά... άνευ σημασίας ήταν, καθώς οι ΗΠΑ το τελευταίο διάστημα εντείνουν το ενδιαφέρον τους για την υπογραφή διακρατικής συμφωνίας «ανοιχτών αιθέρων» στον τομέα των αερομεταφορών, ενώ κόπτονται και για την προώθηση των αμερικανικών συμφερόντων στα αποκαλούμενα «μεγάλα έργα». Αλλωστε, δεν είναι τυχαίες οι αλλεπάλληλες επισκέψεις του Αμερικανού πρέσβη στην Αθήνα Ν. Μπερνς τον τελευταίο καιρό στο υπουργείο Μεταφορών.

Επίσημος συνομιλητής του Αμερικανού αξιωματούχου ήταν ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης, ο οποίος ξενάγησε τον ομόλογό του την Κυριακή το μεσημέρι στο μετρό της Αθήνας. Το περιεχόμενο των συνομιλιών όσο και τα αποτελέσματά τους, κρατήθηκαν μυστικά. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός του θέματος των «ανοιχτών ουρανών» (πλήρη «ελευθερία» στον τομέα των αερομεταφορών μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χώρα μας), ο Αμερικανός υπουργός απαίτησε να «αναβαθμιστεί» η χώρα του στη «μοιρασιά» των μεγάλων έργων και να ανακτήσει το «χαμένο έδαφος» που «κέρδισαν» οι Γερμανοί με το αεροδρόμιο Σπάτων, οι Αγγλοι της «Μπρίτις Εργουέις» με την «Ολυμπιακή Αεροπορία» κλπ.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής οι ΗΠΑ εμφανίζονται να «προσφέρουν» υπηρεσίες μόνο στον τομέα της ασφάλειας αερολιμένων («σεκιούριτι»).

Εξωση λαχειοπωλών από τους σταθμούς του μετρό!

Η «Αττικό Μετρό» απαγορεύει ακόμη και την πώληση κρατικών λαχείων από πλανόδιους λαχειοπώλες στους υπόγειους σταθμούς του μετρό!

Την καταγγελία αυτή κάνουν λαχειοπώλες, που χτες συνελήφθησαν στο σταθμό της Ομόνοιας και οδηγήθηκαν στο Αστυνομικό Τμήμα, όπου τους προειδοποίησαν ότι αν επαναλάβουν το «αδίκημα» θα βρεθούν κατηγορούμενοι. Τους επιδόθηκε μάλιστα και ένα έγγραφο της Αστυνομίας, σύμφωνα με το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ η «Αττικό Μετρό» θεωρεί το μετρό - για το οποίο πλήρωσε και εξακολουθεί να πληρώνει ο ελληνικός λαός εκατοντάδες δισεκατομμύρια και φαρμακερά «πανωπροίκια» - ως ιδιωτικό χώρο και... ιδιοκτησία της!

Αν, μάλιστα, οι λαχειοπώλες παραβούν την απαγόρευση, τότε απειλούνται με δικαστήρια και εξοντωτικές ποινές. Είναι χαρακτηριστική η παράγραφος του εγγράφου της Αστυνομίας που απευθύνεται προς τους λαχειοπώλες και αναφέρει τα εξής: «Αφού ο υπεύθυνος φορέας η "Αττικό Μετρό", στον οποίο ανήκει ο χώρος, δεν επιθυμεί να παραμείνετε στις υπόγειες διαβάσεις της Πλ. Ομονοίας, παρακαλείσθε όπως αποχωρήσετε από τους χώρους αυτούς, καθόσον σε περίπτωση μη συμμόρφωσής σας υπέχεται ευθύνη και εναντίον σας δύνανται να εφαρμοστούν οι διατάξεις των άρθρων 331, 334 του Ποινικού Κώδικα για Αυτοδικία, Διατάραξη Οικιακής Ειρήνης, εφόσον το επιθυμεί αυτό ο αρμόδιος φορέας».

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Σημαντική απόφαση για τη σωτηρία των ρεμάτων

Ομπρέλα προστασίας για τη σωτηρία των ρεμάτων θέτει το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), καθώς με απόφασή του έκρινε παράνομο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του ΥΠΕΧΩΔΕ «για καθορισμό οριογραμμών ρεμάτων» στο Δήμο Σταγείρων - Ακάνθου Χαλκιδικής.

Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο επικαλείται τις συνταγματικές αρχές για το περιβάλλον και στην υπ' αριθμό 43/2000 απόφασή του αναφέρει ότι για τον καθορισμό των οριογραμμών για τα ρέματα απαιτείται η σύνταξη ειδικής μελέτης. Ειδικότερα το ΣτΕ έκρινε ότι:

  • Πριν από κάθε πολεοδομική διαρρύθμιση σε χώρους όπου υπάρχουν ρέματα πρέπει να διενεργείται η αποτύπωσή τους και ο καθορισμός της οριογραμμής τους μετά από ειδική μελέτη.
  • Η έκταση που καταλαμβάνουν τα ρέματα δεν επιτρέπεται να χαρακτηρίζεται ως χώρος οικοδομήσιμος ή προοριζόμενος για την ανέγερση κοινωφελών κτιρίων.
  • Τα ρέματα ως στοιχεία του περιβάλλοντος τυγχάνουν ιδιαίτερης προστασίας από τη νομοθεσία, η οποία αποβλέπει στη διατήρηση της φυσικής τους κατάστασης και στη διασφάλιση της λειτουργίας τους ως μέσων απορροής των υδάτων και ως φυσικών αεραγωγών.

Τέλος, στην απόφασή του το ΣτΕ αναφέρει ότι δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια ο καθορισμός της οριογραμμής, δεν υπήρχε συγκεκριμένη μελέτη και ότι υπαγορεύτηκε, τουλάχιστον κατά ένα μέρος, από μη νόμιμα κριτήρια που απέβλεπαν στην παγιοποίηση της υφιστάμενης κατάστασης δόμησης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ