ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Φλεβάρη 2006
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΚΗ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Ελεύθεροι οι εφοπλιστές!

Στη φυλακή οι πλοίαρχος και υποπλοίαρχος του σαπιοκάραβου. Οι εφοπλιστές δεν μπορούν να γνωρίζουν την κατάσταση στα 79 πλοία τους, λέει ο πρόεδρος του δικαστηρίου

Ελεύθεροι οι εφοπλιστές - Στη φυλακή ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος! Αυτή είναι ουσιαστικά η απόφαση που εξέδωσε χτες το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά στη δίκη για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» που στοίχισε τη ζωή σε 81 ανθρώπους. Το δικαστήριο εξάντλησε όλη του την αυστηρότητα καταδικάζοντας τους ναυτεργάτες για κακούργημα, ενώ έριξε στα «μαλακά» τους εφοπλιστές και αθώωσε πλήρως τον επιθεωρητή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η χτεσινή απόφαση του δικαστηρίου είχε προκαθοριστεί πριν από την έναρξη της δίκης. Από κοινού αρχικά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η κυβέρνηση της ΝΔ στη συνέχεια, δίνοντας γραμμή στη δικαιοσύνη, είχαν προδιαγράψει την αθώωση του εφοπλιστικού κεφαλαίου για το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ», που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα που έχει διαπράξει.

Ταυτόχρονα, από όλη τη διαδικασία που προηγήθηκε της δίκης, αλλά και κατά τη διάρκειά της, επιχειρήθηκε να «αθωωθεί» στα μάτια του ελληνικού λαού συνολικά η φιλοεφοπλιστική πολιτική ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, που έστειλε στον πάτο της θάλασσας και το «ΣΑΜΙΝΑ».

Ο υποπλοίαρχος Αν. Ψυχογιός καταδικάστηκε με 19 χρόνια 1 μήνα και 15 μέρες φυλάκιση και ο πλοίαρχος Βασ. Γιαννακής με 16 χρόνια 1 μήνα και 15 μέρες. Αμέσως μετά το τέλος της δίκης οι δύο οδηγήθηκαν στη φυλακή.

Οι εφοπλιστές Κ. Κληρονόμος, πρόεδρος της πλοιοκτήτριας εταιρίας και Ν. Βικάτος, εκπρόσωπός της, καταδικάστηκαν μεν για τα μάτια του κόσμου, σε 4 χρόνια 3 μήνες και 3 μέρες, ποινή με ανασταλτικό χαρακτήρα. Ασκησαν έφεση, αφέθηκαν ελεύθεροι, μπήκαν στις λιμουζίνες τους και έφυγαν!

Αυτό, γιατί όπως έκρινε το δικαστήριο - προκαλώντας ευθέως ναυαγούς και συγγενείς θυμάτων - το «ΣΑΜΙΝΑ» ήταν αξιόπλοο! Με άριστες μηχανές, ελικοαξονικά συστήματα και ευστάθεια! Οταν με σωρεία στοιχείων αποδείχτηκε σε όλη τη διαδικασία ότι το «ΣΑΜΙΝΑ» ήταν ένα σάπιο, ως το κόκαλο, πλωτό φέρετρο. Η ενοχή των εφοπλιστών κατά το δικαστήριο επικεντρώνεται μόνο στην έλλειψη φωτεινών λαμπτήρων από τα σωσίβια και στις βιντεοταινίες για την επίδειξη των σωστικών!

Το «σκεπτικό» της πρόκλησης

Η απόφαση για τους εφοπλιστές ήταν αναμενόμενη, αφού είχαν παραπεμφθεί για απλό πλημμέλημα. Οι κατηγορίες τους ήταν έκθεση ανθρώπου σε κίνδυνο κατά συρροή, οι οποίες αφορούσαν μόνο τους διασωθέντες. Οι εφοπλιστές δεν κλήθηκαν καν να λογοδοτήσουν για τους 80 νεκρούς!!!

Η απόφαση για τους εφοπλιστές βγήκε κατά πλειοψηφία. Μειοψήφησε ο πρόεδρος του δικαστηρίου Ν. Λεοντής, που ζήτησε την ...αθωότητά τους! Ο ίδιος είχε μειοψηφήσει υπέρ του εφοπλιστή και στη δίκη για το ναυάγιο του «ΔΥΣΤΟΣ»! Αναφερόμενος, μάλιστα, στο σκεπτικό του, ο Ν. Λεοντής είπε ότι οι Ν. Βικάτος και Κ. Κληρονόμος δεν ήταν δυνατόν «μέσα στα πλαίσια της ανθρώπινης δυνατότητας» να γνωρίζουν την κατάσταση των 79 πλοίων του στόλου τους...

Αθώο έκρινε το δικαστήριο τον επιθεωρητή του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Παν. Τσόρβα, καθώς, σύμφωνα με το σκεπτικό του, θεώρησε ότι «έκανε σωστά τη δουλιά του!» Με την απόφαση αυτή αθωώνει ουσιαστικά όλο τον ΚΕΕΠ, με τα πιστοποιητικά του οποίου βυθίστηκε το «ΣΑΜΙΝΑ».

«Προσπαθήσαμε να βρούμε τη δικαστική αλήθεια», είπε τελειώνοντας η μαραθώνια τελευταία συνεδρίαση του δικαστηρίου ο πρόεδρος Ν. Λεοντής.

Οι ποινές

Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα τις ποινές, ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος καταδικάστηκαν για διατάραξη ασφαλείας υδάτινης συγκοινωνίας, με ενδεχόμενο δόλο (κακούργημα), ναυάγιο, ανθρωποκτονία και σωματικές βλάβες από αμέλεια, ενώ ο καπετάνιος κατηγορείται και για μη αυτοπρόσωπη διεύθυνση πλοίου. Οι ποινές του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου δεν έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα, ενώ τους επιβλήθηκε και για δύο χρόνια η στέρηση των πολιτικών τους δικαιωμάτων. Να σημειωθεί ότι στον υποπλοίαρχο δεν αναγνωρίστηκε, όπως σε όλους, το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη.

Ενόχους έκρινε το δικαστήριο τους υπόλοιπους ναυτεργάτες. Αναλυτικά, τον ύπαρχο Γ. Τριαντάφυλλο έκρινε ένοχο και τον καταδίκασε σε 8 χρόνια και 9 μήνες φυλάκιση. Τον α΄ μηχανικό Γερ. Σκιαδαρέση σε 8 χρόνια και 6 μήνες. Τον ασυρματιστή Δημ. Τσούμα σε 15 μήνες φυλάκιση. Οι ποινές έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα και αφέθηκαν ελεύθεροι, αφού άσκησαν έφεση. Αθώος κρίθηκε ο ναύτης Παν. Κάσδαγλης.

Οι συγγενείς

Η Στέλλα Τσουρλάκη, που έχασε τη μητέρα της στο «Σαμίνα», δήλωσε μετά το τέλος της δίκης: «Το μαχαίρι που θα έφτανε στο κόκαλο, τελικά έφτασε μόνο πάνω - πάνω».

Να σημειωθεί ότι οι συγγενείς των θυμάτων και οι ναυαγοί που εκπροσωπούνταν στη δίκη δε διεκδίκησαν, ενώ μπορούσαν, τη δικαστική δαπάνη, αποδεικνύοντας έτσι ότι στόχος τους δεν ήταν τα χρήματα, αλλά η ηθική δικαίωση.

Ενας από τους δικηγόρους της πολιτικής αγωγής ο Γ. Τρανταλίδης δήλωσε μετά την έκδοση της απόφασης: «Το ναυάγιο ήταν ένας "Ελληνικός Τιτανικός" και δυστυχώς η πατρίδα μας εξετέθη σε όλη την υδρόγειο. Εύχομαι οι ποινές που επιβλήθηκαν να είναι αποτρεπτικές για τους εφοπλιστές, ώστε στο μέλλον να επιδείξουν υψηλό αίσθημα ευθύνης για την αποφυγή παρόμοιων τραγωδιών».

ΚΚΕ
Προκαθορισμένη πρόκληση

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Για τη δικαστική απόφαση για το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει σε ανακοίνωσή του:

«

H απόφαση του δικαστηρίου για το ναυτικό εφοπλιστικό έγκλημα του "Εξπρές Σαμίνα" αποτελεί πρόκληση! Δε δικαιώνει τους 80 αδικοχαμένους. Η απόφασή του, που "ρίχνει στα μαλακά" τους πραγματικούς ενόχους, ήταν σε μεγάλο βαθμό προκαθορισμένη από την προδικαστική διαδικασία που μετέτρεψε τις κατηγορίες κατά των ιδιοκτητών - πλοιοκτητών από κακουργήματα σε πλημμελήματα. Και που άφησε στο απυρόβλητο τις μεγάλες πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όπως και της ΝΔ, που υπηρετούν, προστατεύουν και διευρύνουν τα εφοπλιστικά κέρδη.

Η κυρία αιτία που οδήγησε σε αυτό το αποτρόπαιο έγκλημα όχι μόνο δεν έπαψε να υπάρχει, αλλά έχει διογκωθεί ακόμα περισσότερο, με νόμους και μέτρα που υπηρετούν την κερδοφορία των εφοπλιστών και όχι την ασφάλεια των επιβατών και των ναυτεργατών.

Και αυτή η απόφαση έρχεται να αναδείξει το δίκιο της απεργίας των ναυτεργατών και να εκθέσει για μια ακόμα φορά την κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ που χαρακτήρισαν ως "ακρότητα" την απεργία και τα αιτήματά της, που στρέφονται κατά της φιλοεφοπλιστικού νομοσχεδίου και της παραπέρα απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας. Φανερώνει πως οι θυσίες του ενιαίου αγώνα των εργαζομένων είναι πολύ μικρότερες για το λαό από τις συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ