ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Οχτώβρη 2005
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΛΑΡΙΣΑ
Εργατική - λαϊκή πάλη για τη Λαϊκή Παιδεία!

Μεγάλη η ανταπόκριση στην πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου να βάλει στο κέντρο της προσοχής τα προβλήματα της Παιδείας

Κατάμεστη η αίθουσα όπου έγινε η εκδήλωση του ΕΚ Λάρισας
Κατάμεστη η αίθουσα όπου έγινε η εκδήλωση του ΕΚ Λάρισας
Μεγάλη επιτυχία είχε η συγκέντρωση για την Παιδεία, που διοργάνωσε το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, (ΕΚΛ). Η αίθουσα του «Χατζηγιάννειου Πνευματικού Κέντρου» ήταν κατάμεστη από εργαζόμενους γονείς μαθητών και φοιτητών, από εκπαιδευτικούς και νέους, που αγωνιούν για τα σημερινά προβλήματα στην εκπαίδευση, που διαφωνούν με το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό, που δίνουν στην Παιδεία οι κυβερνήσεις, η ΕΕ και το μεγάλο κεφάλαιο και θέλουν να αγωνιστούν για την εξασφάλιση της ουσιαστικής μόρφωσης και την ανάπτυξη της ολόπλευρης προσωπικότητας των παιδιών της εργατικής τάξης και του ελληνικού λαού.

Η μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση, αλλά και ο πλούσιος και γόνιμος διάλογος που αναπτύχθηκε σ' αυτήν, δείχνουν ότι η πρωτοβουλία του ΕΚΛ να ασχοληθεί, επισταμένα και συστηματικά, με τα ζητήματα της Παιδείας, αναδεικνύοντας τα προβλήματα, προβάλλοντας τις ριζικές λύσεις και οργανώνοντας την πάλη της εργατικής τάξης για τη Λαϊκή Παιδεία, βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση στους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα της Λάρισας.

Βεβαίως, αυτή η ανταπόκριση δεν είναι τυχαία και δεν οφείλεται μόνο στο γεγονός ότι, έτσι κι αλλιώς, τα προβλήματα της Παιδείας απασχολούν, πρωτίστως, την εργατική και, γενικότερα, τη λαϊκή οικογένεια, μια κι αυτή τα βιώνει με τον πιο τραγικό τρόπο. Είναι και αποτέλεσμα του συνεχούς ενδιαφέροντος και της καθημερινής δράσης του ΕΚΛ, η ταξική διοίκηση του οποίου δουλεύει για την ενεργοποίηση του εργατικού κινήματος προς αυτήν την κατεύθυνση και στοχεύει στη δημιουργία ενός ευρύτερου μετώπου για την Παιδεία, που θα αγκαλιάζει όλα τα λαϊκά στρώματα, ούτως ώστε, μαζικά και συντονισμένα, να αναπτυχθεί κίνημα διεκδίκησης ριζικών αλλαγών.

Το μήνυμα ξεκάθαρο: «Κοινή δράση εργαζομένων - νεολαίας για το δικαίωμα στη μόρφωση όλων μέσα από ενιαίο δημόσιο δωρεάν σύστημα Παιδείας, όχι στην Παιδεία - εμπόρευμα και στους ταξικούς φραγμούς»
Το μήνυμα ξεκάθαρο: «Κοινή δράση εργαζομένων - νεολαίας για το δικαίωμα στη μόρφωση όλων μέσα από ενιαίο δημόσιο δωρεάν σύστημα Παιδείας, όχι στην Παιδεία - εμπόρευμα και στους ταξικούς φραγμούς»
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, το τελευταίο διάστημα, είχε συναντήσεις με πολλούς μαζικούς φορείς του νομού, ενώ πραγματοποίησε πάμπολλες περιοδείες στα εργοστάσια και σε άλλους χώρους δουλιάς για ν' ακούσει τις γνώμες και τις απόψεις των εργαζομένων της περιοχής.

Χρήσιμο κι αποδοτικό χαρακτήρισαν το ενδιαφέρον του ΕΚΛ για την Παιδεία οι εκπρόσωποι των μαζικών φορέων κι άλλοι παρευρισκόμενοι που μίλησαν στη συγκέντρωση - το επισήμαναν και ομιλητές που έχουν διαφορετικές ιδεολογικές και πολιτικές αντιλήψεις - υπογραμμίζοντας ότι το εργατικό κίνημα έχει κυρίαρχο λόγο για τα ζητήματα της Παιδείας, καθώς είναι, κυρίως, τα παιδιά της εργατικής τάξης που έρχονται αντιμέτωπα με τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και πέφτουν θύματα της πολιτικής εμπορευματοποίησης και της ιδιωτικοποίησης. Οι εκπρόσωποι του ΕΚΛ, εκτιμώντας αυτή την αναγνώριση, υποσχέθηκαν ότι θα συνεχίσουν στην ίδια κατεύθυνση με συνέπεια και περισσότερο ζήλο.

Οι παρεμβάσεις

Πλευρές των προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα η εκπαίδευση, εξαιτίας της αντιεκπαιδευτικής - αντιλαϊκής πολιτικής των κυβερνήσεων, έθιξαν στις παρεμβάσεις τους εκπρόσωποι φορέων της περιοχής και πολλοί ομιλητές στάθηκαν στην ανάγκη οργάνωσης της λαϊκής πάλης για την αλλαγή στο περιεχόμενο και στον προσανατολισμό της Παιδείας, ώστε να ανταποκρίνεται στα όνειρα των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων.

Ο Μ. Βαγενάς, μέλος του ΔΣ του ΕΚΛ, αναφέρθηκε στην εν εξελίξει επιχείρηση της κυβέρνησης και των βιομηχάνων να ενταχθεί η «επιχειρηματικότητα» στο σχολείο και να χειραγωγηθεί η νεολαία στις ιδεολογικές αντιλήψεις της αστικής τάξης.

Ο Β. Κατσιώτης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ, παρουσίασε τις θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών, ενώ τις προτάσεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για τη Λαϊκή Παιδεία ανέλυσε ο Γ. Μπαμπανίκος, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ.

Την αγωνία των γονιών για το μέλλον των παιδιών τους, που βρίσκονται αντιμέτωπα με τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, εξέφρασαν ο Γ. Γκούνης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων, ο Δ. Φιλιππίδης, πρόεδρος της Ενωσης Γονέων Λάρισας, ο Δ. Γελαλής, πρόεδρος της Ενωσης Γονέων Δήμου Γιάννουλης και η Ιφιγένεια Τούλη, πρόεδρος της Ενωσης Γονέων του Μουσικού Σχολείου, ενώ στις αντιδραστικές αντιλήψεις που καλλιεργούνται στα προγράμματα της εκπαίδευσης αναφέρθηκε η Δήμητρα Παπαστεργίου, πρόεδρος της Ενωσης Γυναικών Λάρισας.

Μίλησαν ακόμα οι Κ. Γιαννούλας, πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Λάρισας και διευθυντής του 7ου Γυμνασίου, Ζήσης Λυγούρας, πρώην Διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού και νομαρχιακός σύμβουλος, ο Γ. Παζιάνας, εκπαιδευτικός και συνδικαλιστής, η Λίτσα Καλτσά, εκπρόσωπος των εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς, ο Χρ. Καλούσης, μέλος του ΔΣ του σωματείου καθαριστών - καθαριστριών σχολείων.

Στη συγκέντρωση, ανάμεσα στους άλλους, παραβρέθηκαν και οι Γ. Κόκκορας, πρόεδρος του ΤΕΙ Λάρισας, Δέσποινα Αράπκουλε, δήμαρχος Γιάννουλης, Αγις Παπαστεργίου, επικεφαλής της «Δημοτικής Συνεργασίας» Λάρισας, εκπρόσωποι της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας κι άλλων μαζικών φορέων, ενώ από το ΚΚΕ παραβρέθηκαν οι Γ. Χαρίτος, μέλος της ΚΕ και Γραμματέας της Επιτροπής Περιοχής Θεσσαλίας και Τ. Τσιαπλές, μέλος της ΚΕ και Γραμματέας της ΝΕ Λάρισας του Κόμματος.


Απαιτούνται ριζοσπαστικές αλλαγές

Στην εισήγησή του στη συγκέντρωση ο Τάκης Τσιόγκας, πρόεδρος του ΕΚΛ, επισήμανε ότι σήμερα ο ρόλος της Παιδείας είναι να παράγει ανθρώπους χωρίς μόρφωση, διαθέσιμους στην αγορά εργασίας, όπου, όποτε και όπως τους χρειάζεται η επιχείρηση και, πάνω απ' όλα, χειραγωγημένους με την αστική αντίληψη για τη ζωή. Και υπογράμμισε ότι οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, εφαρμόζουν, μεθοδικά και σχεδιασμένα, αποφάσεις που στοχεύουν ευθέως στην κατάργηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας, στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της, στην παραπέρα εμπορευματοποίηση και στην υποταγή της στα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Αφού περιέγραψε την κατάσταση που δημιουργεί αυτή η πολιτική στη νεολαία και στη λαϊκή οικογένεια, σημείωσε και μια ακόμα πλευρά που αφορά στο εργατικό κίνημα.

«Πόσες φορές - είπε - δεν έχουμε συναντήσει εργάτες που δεν μπορούν να πάρουν μέρος στη συνδικαλιστική ζωή γιατί πρέπει να δουλεύουν σε 2 και 3 δουλιές για να βγάλουν τα χρήματα για τις σπουδές των παιδιών τους; Πόσεις φορές δεν έχουμε συναντήσει νέους εργάτες με απόψεις που, σε σημαντικό βαθμό, τους έχει εμφυτεύσει η σχολική εκπαίδευση; Πόσοι είναι αυτοί που δεν έχουν μάθει στο σχολείο ότι υπάρχει δικαίωμα να συστήνουν σωματεία, να συνδικαλίζονται, να διεκδικούν, κι ότι όλα τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις χρειάστηκαν σκληρούς ταξικούς αγώνες;

Γι' αυτό - συνέχισε - θέλουμε ένα σχολείο του οποίο η λειτουργία θα συμβάλλει στην αρμονική ανάπτυξη σταθερής προσωπικότητας και κοινωνικής διαπαιδαγώγησης των νέων ανθρώπων, οι οποίοι δε θ' αντιμετωπίζουν με κακομοιριά τη ζωή».

Και τόνισε: «Το κοινωνικό πρόβλημα της εκπαίδευσης δε δημιουργήθηκε από λάθη ανθρώπων, είναι αποτέλεσμα στρατηγικών επιλογών της άρχουσας τάξης και η πολιτική των κυβερνήσεων της αστικής τάξης, εκφράζει και υπηρετεί τα δικά της συμφέροντα. Δεν απευθυνόμαστε σ' αυτές, αλλού βρίσκεται η λύση. Χρειάζεται πάλη για να γίνει το σχολείο εργαλείο διάπλασης, δημιουργικής προσωπικότητας, πνευματικής καλλιέργειας του ελληνικού λαού κι αυτή η πάλη είναι υπόθεση της εργατικής τάξης κι όλου του λαού...

Σίγουρα - τόνισε παρακάτω - απαιτούνται ριζοσπαστικές αλλαγές για να λυθεί το πρόβλημα της Παιδείας, με βάση το λαϊκό συμφέρον. Και προβάλλει, επιτακτικά, η ανάγκη για μια άλλη ανάπτυξη, για μια άλλη, Λαϊκή, οικονομία μέσα στην οποία θα ενταχθεί και η Λαϊκή Παιδεία, όπως είναι ώριμη και επίκαιρη η ανάγκη αλλαγής του συσχετισμού δύναμης, αύξησης των δυνάμεων που παλεύουν για τη Λαϊκή Εξουσία και Λαϊκή Οικονομία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ