ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Ιούνη 2005
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΟΧΙ στο ξεπούλημα των λιμανιών

Απάντηση-καταπέλτης του Γ. Τούσσα, ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, στον εκπρόσωπο της Κομισιόν ο οποίος παρουσίασε χτες τη σχετική πρόταση οδηγίας

Οι λιμενεργάτες -που βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις - θα είναι από τα πρώτα θύματα της απελευθέρωσης των λιμενικών υπηρεσιών που προωθούν η κυβέρνηση και η ΕΕ
Οι λιμενεργάτες -που βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις - θα είναι από τα πρώτα θύματα της απελευθέρωσης των λιμενικών υπηρεσιών που προωθούν η κυβέρνηση και η ΕΕ
Δημόσια ακρόαση με θέμα την «πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών» οργάνωσε χτες η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες. Ο γενικός διευθυντής της Διεύθυνσης Μεταφορών της Κομισιόν, Lamoureux, παρουσίασε την προωθούμενη αντιδραστική πρόταση οδηγίας της ΕΕ, η οποία αποβλέπει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της κερδοφορίας των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων, μέσα από το χτύπημα των μισθολογικών, εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα λιμάνια και στα καράβια. Παράλληλα, μεθοδεύεται και το ξεπούλημα των λιμανιών στους ιδιώτες, με αποτέλεσμα το διωγμό χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων με οδυνηρές συνέπειες γενικότερα για τους εργαζόμενους.

Η πρόταση της σχετικής οδηγίας περιλαμβάνει την αυτοεξυπηρέτηση, δηλαδή τη χρησιμοποίηση των πληρωμάτων και χαμηλόμισθου προσωπικού για τη φορτοεκφόρτωση και, επιπρόσθετα, την πλοήγηση, τη ρυμούλκηση και όλες τις τεχνικοοικονομικές λιμενικές υπηρεσίες. Αποτέλεσμα θα είναι η εντατικοποίηση στο έπακρο της δουλιάς των εργαζομένων στα πλοία και η αύξηση της ανεργίας των λιμενεργατών και, ταυτόχρονα, η αύξηση των ατυχημάτων, η παραβίαση των κανόνων ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος.

Απαντώντας στον εκπρόσωπο της Κομισιόν ο Γ. Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, επισήμανε τα εξής: «Η επαναφορά από την Κομισιόν της πρότασης οδηγίας για την πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών, την οποία απέρριψαν με μεγάλες αγωνιστικές κινητοποιήσεις και απεργίες οι λιμενεργάτες και καταψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 20 του Νοέμβρη 2003, είναι προκλητική, αντιδημοκρατική ενέργεια που προσβάλλει τη βούληση των εργαζομένων. Είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό δείγμα της αναντιστοιχίας, του αγεφύρωτου χάσματος που χωρίζει την Κομισιόν, το Συμβούλιο και την ΕΕ από τους εργαζόμενους».

«Τα τσιτάτα του κ. Lamoureux, ότι πρέπει να προσεγγιστεί η πρόταση οδηγίας για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών "χωρίς δογματισμούς", "δε θα υπάρξουν συντεχνίες" και ότι επιδιώκεται με τη σχετική οδηγία "η ανταγωνιστικότητα, η ανάπτυξη και η απασχόληση" σε περίοδο που καταμετρώνται 19.300.000 άνεργοι και ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας πάνω από 70.000.000, αποτελούν πρόκληση για τους λιμενεργάτες, τους ναυτεργάτες και γενικότερα για τους εργαζόμενους. Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί!», τόνισε ο Γ. Τούσσας.

«Η "νέα" έκδοση της σχετικής οδηγίας - σημείωσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ - παρά τους ψευδεπίγραφους ισχυρισμούς περί διασφαλίσεων, διαφάνειας κ.ά., είναι ακόμη χειρότερη, γι' αυτό ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών και απεργιακών κινητοποιήσεων που είναι σε εξέλιξη στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στη Γαλλία, στην Ισπανία, στην Ολλανδία για την απόσυρσή της. Η επαναφορά της πρότασης οδηγίας γίνεται στα πλαίσια της υλοποίησης της στρατηγικής της Λισαβόνας».

«Το ΚΚΕ με τους εργαζόμενους παλεύει για να αποσυρθεί η οδηγία για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών. Τα λιμάνια είναι στρατηγικής σημασίας τομείς για την οικονομική ανάπτυξη και την αμυντική θωράκιση των χωρών, γι' αυτό πρέπει να είναι αποκλειστικά δημόσια με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο. Η ανάπτυξη των λιμανιών να μη γίνεται με κίνητρο το καπιταλιστικό κέρδος, αλλά, αντίθετα, να εντάσσονται στον κεντρικό πανεθνικό σχεδιασμό και να συμβάλλουν στη λαϊκή ευημερία», κατέληξε ο Γ. Τούσσας.

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ- ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Αντεργατικοί δεσμοί αίματος...

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση του επιβατηγού «ΝΙΣΥΡΟΣ», που ήρθε στην επιφάνεια ύστερα από καταγγελία απολυμένου ναυτεργάτη

«Ελεος πια, κύριοι αρμόδιοι και δικαστές. Ζητάω να δικαιωθώ. Ζητάω τον κόπο μου, την αμοιβή μου που εργάστηκα»! Η κραυγή οργής και αγανάκτησης προέρχεται από ναυτεργάτη, ναυτολογημένο στο επιβατηγό πλοίο «ΝΙΣΥΡΟΣ» του εφοπλιστή Νίκου Σταυριανού. Ο ναυτεργάτης αυτός, με την ειδικότητα του μηχανοδηγού, υψώνοντας το ανάστημά του στην τρομοκρατία και τους εκβιασμούς του πλοιοκτήτη, δίνει μάχη για να του καταβληθούν τα δεδουλευμένα.

Με γραπτή καταγγελία που εξέδωσε προς τους «αρμόδιους», όπως αναφέρει - την οποία κατέθεσε στην Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», όπου είναι μέλος - γνωστοποιεί την παράνομη δράση του πλοιοκτήτη και με παραστατικό τρόπο φέρνει στην επιφάνεια τους δεσμούς που συνδέουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο με την πολιτική που εφαρμόζει σήμερα η κυβέρνηση, ακολουθώντας επάξια την πεπατημένη της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, ο πλοιοκτήτης έχει το πλήρωμα στο πόδι 7 μέρες τη βδομάδα, με τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα, χώρια τα έκτακτα περιστατικά. Το πλοίο επιδοτείται από το υπουργείο Αιγαίου για τη γραμμή Νίσυρο - Καρδάμενα, που εκτελεί 5 μέρες τη βδομάδα. Επιδοτείται από το Δήμο Νισύρου και τη διοίκηση του ορυχείου ΛΑΒΑ για τη μεταφορά εργατών από τη Νίσυρο στο νησί Γυαλί. Επίσης χρηματοδοτείται και από το ΕΚΑΒ αν χρειαστεί σε έκτακτα περιστατικά ασθενών. Και ενώ ο πλοιοκτήτης τα παίρνει από παντού, την 1η Γενάρη του 2005, με μία απλή αίτηση προς το ΥΕΝ που εγκρίθηκε σε χρόνο ρεκόρ, μείωσε τους κόρους από 37,89 κοχ που ήταν σε 24,75 κοχ, με αποτέλεσμα να μειώσει και την οργανική σύνθεση του πλοίου κατά ένα ναυτεργάτη!

Και δεν είναι μόνο αυτά. Το πλοίο είναι καθαρά ακτοπλοϊκό, αφού εκτελεί πορθμειακή γραμμή και επιδοτείται. Ομως ο πλοιοκτήτης το έχει χαρακτηρίσει αυθαίρετα τουριστικό, προκειμένου να μειώσει τους μισθούς! Ο ναυτεργάτης διεκδικεί επίδομα άδειας, επίδομα τροφοδοσίας, υπερωρίες, δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και πολλά ακόμα.

Σε επιστολή του προς το ΥΕΝ, το ταξικό σωματείο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» παραθέτει τα στοιχεία και τονίζει ότι η αντεργατική πολιτική ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχει αποθρασύνει τους εφοπλιστές, οι οποίοι «τρομοκρατούν τους ναυτεργάτες, υπερεντατικοποιούν την εργασία, μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις, βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής». Η Ενωση απαιτεί από τις αρμόδιες αρχές να επέμβουν για να αποκατασταθεί η οργανική σύνθεση στο πλοίο και να καταβληθούν οι οφειλές στο ναυτεργάτη.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ
Συγκέντρωση στα δικαστήρια

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να εκδοθεί η δικαστική απόφαση για την προσφυγή αντιπροσωπευτικότητας που κατέθεσε εναντίον του Συλλόγου Εργαζόμενων στα Φροντιστήρια Καθηγητών (ΣΕΦΚ) το σωματείο ιδιοκτητών φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης Ν. Αττικής (ΕΣΙΦΜΕΑ).

Κατά τη χτεσινή εκδίκαση της υπόθεσης, καθηγητές φροντιστηρίων πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα δικαστήρια της Ευελπίδων, καταγγέλλοντας την προσπάθεια των εργοδοτών να αμφισβητήσουν τα εργασιακά δικαιώματα των καθηγητών, αλλά και να καθυστερήσουν τη φετινή συλλογική σύμβαση. Στη συγκέντρωση το «παρών» έδωσαν και εκπρόσωποι του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ξένων Γλωσσών «Βύρωνας», που αυτή την περίοδο αγωνίζονται ενάντια στην προσπάθεια να θεωρηθεί ως υποχρεωτική η κατώτερη συλλογική σύμβαση που υπέγραψε εργοδοτικό σωματείο αντί για αυτή του Πανελλήνιου Συλλόγου.

Την ενέργεια του ΕΣΙΦΜΕΑ καταγγέλλει με ανακοίνωση το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σημειώνοντας ότι «η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια συνολική προσπάθεια των εργοδοτών - ιδιοκτητών φροντιστηρίων να αμφισβητήσουν κάθε έννοια εργασιακού δικαιώματος των μισθωτών καθηγητών φροντιστηρίων».

ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Κλιμακώνουν τον αγώνα

Σύσσωμοι συνεχίζουν να δίνουν τον απεργιακό τους αγώνα οι λιμενεργάτες του ΟΛΠ ΑΕ, με αποχή από υπερωρίες και τη δουλιά του Σαββατοκύριακου, ενώ αύριο κλιμακώνουν τη μάχη με 48ωρη απεργία. Τους λιμενεργάτες του Πειραιά ξεσήκωσε η αντιλαϊκή, αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ που στο χώρο τους εκφράζεται με την παράδοση των λιμανιών της χώρας και πρώτα του λιμανιού του Πειραιά στο πιάτο των ιδιωτών και το άγριο πετσόκομμα των εργασιακών τους δικαιωμάτων για λογαριασμό των «επενδυτών».

Τις απεργιακές κινητοποιήσεις έχει κηρύξει η Ενωση Λιμενεργατών κάτω από τη συνεχή όξυνση των προβλημάτων, την προβοκατόρικη επίθεση που έχει εξαπολύσει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης χαρακτηρίζοντας τον κλάδο ...«ρετιρέ» και «αριστοκρατία», αλλά και τις έντονες αντιδράσεις των ίδιων των εργαζομένων. Ωστόσο η πλειοψηφία των ΑΠ (ΣΥΝ), ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, φροντίζει με το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλει, αλλά και την άρνησή της για το συντονισμό των λιμενεργατών με συναφείς κλάδους, να αποδυναμώσει αυτόν τον αγώνα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ