ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Ιούνη 2005
Σελ. /56
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Διαδηλώνουν για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση
  • Αύριο στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια, το αγωνιστικό ραντεβού στην Αθήνα
  • Την ίδια ώρα στο άγαλμα του Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη
  • Κινητοποιήσεις και σε άλλες πόλεις

Αγωνιστικό ραντεβού ενάντια στις αναδιαρθρώσεις, που επιβάλλονται στην ανώτατη εκπαίδευση, δίνουν για αύριο Πέμπτη, φοιτητές και σπουδαστές, που μαζί με τους γονείς τους και τους εργαζόμενους θα απαιτήσουν την καταψήφιση των νομοσχεδίων της κυβέρνησης για την «αξιολόγηση» και τη «διά βίου μάθηση» και θα διεκδικήσουν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν στην υπηρεσία των αναγκών του λαού και της ανάπτυξης της επιστήμης προς όφελος της γενικής ευημερίας.

Ετσι, αύριο, τα Πανελλαδικά Συντονιστικά Φοιτητών ΑΕΙ και Σπουδαστών ΤΕΙ καλούν σε συγκέντρωση στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθήνας και αντίστοιχο κάλεσμα απευθύνει η Γραμματεία Εκπαιδευτικών Αθήνας του ΠΑΜΕ.

Το ραντεβού στη Θεσσαλονίκη είναι την ίδια ώρα στο Αγαλμα του Βενιζέλου και μέχρι στιγμής η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ και 10 εργατικά σωματεία έχουν εκδηλώσει τη συμπαράστασή τους στον αγώνα του Συντονιστικού των Φοιτητικών Συλλόγων Θεσσαλονίκης. Αναλυτικότερα, τα εργατικά σωματεία είναι: Ενωση Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, Σωματείο Εργαζομένων στις Επιχειρήσεις Καρφούρ - Μαρινόπουλος - Ντία, Συνδικάτο Οικοδόμων, Σωματείο Βόρειας Ελλάδας «Το Παγκαπνεργατικό», Συνδικάτο Δέρματος, Ενωση Ηλεκτροτεχνιτών και Βοηθών Ανελκυστήρων Βόρειας Ελλάδας, Σωματείο Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών Επισιτιστικών Επιχειρήσεων, Συνδικάτο Συνταξιούχων του ΙΚΑ, Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Ενωση Λογιστών Θεσσαλονίκης.

Αντίστοιχες συγκεντρώσεις γίνονται αύριο στην Πάτρα (7 μ.μ., πλατεία Τριών Συμμάχων), στα Γιάννενα (7 μ.μ., Δόμπολη), στην Αρτα, στις Σέρρες, στην Κοζάνη, στην Κέρκυρα, στη Λευκάδα κ.α.

Με πρωτοβουλία των Πανελλαδικών Συντονιστικών των πανεπιστημίων και ΤΕΙ, φοιτητές και σπουδαστές βρίσκονται σε διαρκή κινητοποίηση όλη τη βδομάδα, στοχεύοντας στην πλατιά ενημέρωση του κόσμου για τις αρνητικές εξελίξεις του τελευταίου διαστήματος στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, απέκλεισαν συμβολικά χτες το μεσημέρι, τις λεωφόρους Παπάγου, Καβάλας, Πατησίων στην Αθήνα και την Εγνατία οδό, στο ύψος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και της Φοιτητικής Λέσχης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου στη Θεσσαλονίκη. «Δεκαπέντε τα εκατό τώρα στην Παιδεία την κρίση να πληρώσει η ολιγαρχία», «Εργάτες - αγρότες - φοιτητές με Μέτωπο απαντάμε στις πολυεθνικές», διατράνωσαν οι φοιτητές, υπογραμμίζοντας την ανάγκη δημιουργίας παλλαϊκού κινήματος για την Παιδεία, που θα διεκδικήσει δημόσια και δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση. Συμβολικοί αποκλεισμοί με παραστάσεις διαμαρτυρίας, στα ίδια πλαίσια, έγιναν σε Σέρρες και Κοζάνη.

Παράλληλα, οι φοιτητές προχωρούν καθημερινά σε εξορμήσεις ενημέρωσης μέσα και έξω από τις σχολές, καλώντας τους συναδέλφους τους αλλά και τους εργαζόμενους να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση της Παιδείας και της έρευνας, να συμβάλουν στη δημιουργία ενός παλλαϊκού κινήματος Παιδείας, που θα διεκδικήσει δυναμικά λύσεις για το λαό.

Συνάντηση πανεπιστημιακών - υπουργείου Παιδείας

Την εμμονή της στην προώθηση της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που εκφράζεται και με τις αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση, έδειξε, για άλλη μια φορά, χτες η κυβέρνηση κατά τη διάρκεια της συνάντησης υπουργείου Παιδείας και Πανεπιστημιακών. Εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) που βρίσκεται από χτες σε τριήμερη απεργία, συναντήθηκαν χτες το πρωί με τον υφυπουργό Παιδείας, Σπ. Ταλιαδούρο, ο οποίος επανέλαβε τις υποσχέσεις της κυβέρνησης περί αύξησης της χρηματοδότησης (στο 5% του ΑΕΠ μέχρι το τέλος της τετραετίας) και ισχυρίστηκε ότι η «αξιολόγηση» έχει χαρακτήρα «επισήμανσης των προβλημάτων και των αδυναμιών των Ανώτατων Ιδρυμάτων».

Οι πανεπιστημιακοί εξέφρασαν την κάθετη αντίθεσή τους στην «αξιολόγηση», εξηγώντας ότι θα αποτελέσει το βασικό μοχλό για την επιβολή του συνόλου των αναδιαρθρώσεων που επιβάλλουν οι αποφάσεις της διαδικασίας της Μπολόνια, οι οποίες χτυπούν το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του πανεπιστημίου και υποβαθμίζουν τις σπουδές, προτάσσοντας την αποσπασματική κατάρτιση. Ωστόσο, πέρα από την απεργία, η ΠΟΣΔΕΠ δεν έχει κάποια απόφαση για συγκεκριμένη κινητοποίηση, αλλά θα συνεδριάσει εκ νέου αύριο για να αποφασίσει σχετικά.


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Υποταγμένο στον εφιάλτη της ανταγωνιστικότητας

Κάθετη η αντίθεση του ΚΚΕ στη Βουλή

Την αντίθεση του ΚΚΕ στην υποταγή της μάθησης στις ανάγκες της αγοράς μέσω του νομοσχεδίου για τη «διά βίου μάθηση» εξέφρασε, χτες, ο εισηγητής του Κόμματος, Γιώργος Χουρμουζιάδης, κατά τη διάρκεια της συζήτησής του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Υπέρ της αρχής του νομοθετήματος τάχθηκαν μόνο οι κυβερνητικοί βουλευτές.

«Οι ρυθμίσεις που προβλέπονται δε συνιστούν απλώς υπηρεσιακές ρυθμίσεις αλλά συγκεκριμένες πολιτικές αντιλήψεις όσον αφορά το σύνολο των εννοιών που συγκροτούν την εκπαίδευση», τόνισε ο εισηγητής του ΚΚΕ, σημειώνοντας ότι οι βασικές αρχές του νομοσχεδίου διαμορφώνονται από ντιρεκτίβες και αποφάσεις ευρωπαϊκών συνόδων, «η σύνταξη των οποίων υπαγορεύεται από τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων και από την υστερία της αγοράς»!

Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο εισηγητής του ΚΚΕ, μάθηση είναι «το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να πληροφορείται συστηματικά και με σωστό τρόπο γιατί συμβαίνουν όσα συμβαίνουν στη φύση και στην κοινωνία» και «να μάθει ποιες είναι οι δυνάμεις που συγκροτούν τις σχέσεις του με τους άλλους και το περιβάλλον (...) Η αντίρρησή μας δεν αφορά το να μαθαίνει ο λαός μας σε όλη του τη ζωή όσα συμβαίνουν γύρω του, αλλά τον τρόπο με τον οποίο προωθεί τη διά βίου μάθηση το νομοσχέδιο. Αυτό δε χρειάζεται να γίνει μέσα από φορείς πιστοποίησης που σπάνια έχουν διαφανείς διαδικασίες και κάτω από την απειλή της αγοράς και τον εφιάλτη της ανταγωνιστικότητας».

Αναφερόμενος στους κεντρικούς άξονες του νομοσχεδίου δήλωσε ότι η διά βίου εκπαίδευση αξιοποιείται «ως αφορμή για να εγκαταστήσει έναν μηχανισμό που τείνει να αντικαταστήσει το σχολείο και να ανατρέψει τις μαθησιακές τακτικές (...) Ταυτόχρονα ανατρέπει τη λογική του ωρολόγιου προγράμματος που προέκυψε από τη διαχρονική ανάγκη της οργάνωσης της μάθησης. Αν το ελληνικό σχολείο δεν πάει καλά, να το αναβαθμίσουμε όχι να το καταργήσουμε». Ο Γιώργος Χουρμουζιάδης πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο «θεσμοποιεί πολυπρόσωπες επιτροπές, προγράμματα και ινστιτούτα με αποτέλεσμα να στήνεται μια νεοπλασματική γραφειοκρατία». Παράλληλα, επισήμανε ότι «με την εμπλοκή των ΑΕΙ και ΤΕΙ αυτά επιφορτίζονται με στρατηγικές αναζητήσεις, που ακυρώνουν σχεδόν το περιεχόμενο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την καθιστούν περιοχή ανεξέλεγκτων ανταγωνισμών». Ο βουλευτής του ΚΚΕ έκανε λόγο επίσης για «ελαστικοποίηση των μαθησιακών σχέσεων» και «ταξική εξατομίκευση διδακτικών προγραμμάτων», που προέρχονται «από τις δυνάμεις της αγοράς οι οποίες επιβάλλουν την ύπαρξη αυτών των προγραμμάτων».

Παίρνοντας το λόγο η υπουργός Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, δήλωσε ότι «δεν υπακούμε στην αγορά» αφού η ΝΔ «είναι οπαδός της κοινωνικής οικονομίας της αγοράς και όχι απλώς της αγοράς». Πρόσθεσε πάντως ότι «οι νέοι έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τι γίνεται στην αγορά», ενώ επικαλέστηκε έρευνα σύμφωνα με την οποία «θεωρούν πρώτη προτεραιότητα την εύρεση εργασίας». Η εισηγήτρια της ΝΔ, Χρ. Καλογήρου, υποστήριξε ότι «στις παραγωγικές ηλικίες έχει γίνει συνείδηση η ανάγκη εκπαίδευσης. Αρα η πολιτεία πρέπει να διαμορφώσει το πλαίσιο των προγραμμάτων», προσθέτοντας ότι με το νομοσχέδιο «θεσμοθετούνται ινστιτούτα διά βίου εκπαίδευσης υπό την εποπτεία των ΑΕΙ και ΤΕΙ». Παράλληλα, σημείωσε ότι «παρέχεται η δυνατότητα χρηματοδότησης από ευρύ φάσμα πόρων, εθνικών, κοινοτικών αλλά και ιδιωτικών». Επίσης, συνέδεσε με τις συνολικές επιδιώξεις της κυβέρνησης στην οικονομία το νομοθέτημα τονίζοντας: «Καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της ανταγωνιστικότητας και της απασχολησιμότητας και το κύριο όπλο μας θα πρέπει να είναι η γνώση». Για νομοσχέδιο με «σοβαρές αδυναμίες και ασάφειες» μίλησε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Β. Εξαρχος, τονίζοντας ότι «όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των ινστιτούτων παραπέμπονται σε υπουργική απόφαση». Επίσης, σημείωσε ότι «ο διάλογος έγινε δι' αλληλογραφίας», υποστηρίζοντας ότι το όλο θέμα «έπρεπε να συζητηθεί στο Ανώτατο Συμβούλιο Παιδείας». Αντίθετη στο νομοθέτημα δήλωσε και η εισηγήτρια του ΣΥΝ, Α. Ξηροτύρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ