Eurokinissi |
Φαινόμενα σαν αυτά της καθίζησης της Εθνικής Οδού Κορίνθου - Τρίπολης θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν και μετά τις νέες κυβερνητικές εξαγγελίες |
Οι δύο υπουργοί, συγκεκριμένα και με το βλέμμα περισσότερο στραμμένο στον επερχόμενο ανασχηματισμό, εξήγγειλαν τα εξής:
Τέλος, για μία φορά ακόμη εξαγγέλθηκε η κατάρτιση του Μητρώου Κατασκευαστών Ιδιωτικών Εργων, μέτρο βέβαια που από μόνο του δεν μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα των ιδιωτικών κατασκευών. Στο μητρώο αυτό, και στις αντίστοιχες πέντε τάξεις, εκτός από τους σημερινούς εργολάβους ιδιωτικών έργων, θα μπορούν να εγγράφονται και οι εργολάβοι δημοσίων, αλλά και εμπειροτέχνες. Για να καταταγεί μια επιχείρηση στην πρώτη τάξη του μητρώου πρέπει να διαθέτει ίδια κεφάλαια 200.000 ευρώ, στη δεύτερη 500.000 ευρώ, στην τρίτη 1.000.000 ευρώ, στην τέταρτη 2.500.000 ευρώ και στην πέμπτη 5.000.000 ευρώ. Σε πρώτη φάση, σύμφωνα με το σχέδιο ΠΔ του ΥΠΕΧΩΔΕ, από τις ρυθμίσεις αυτές εξαιρούνται τα συνήθη οικοδομικά έργα εμβαδού μέχρι 250 τ.μ., βιομηχανικά κτίρια εμβαδού μέχρι 300 τ.μ. και χώρων συνάθροισης κοινού μέχρι 200 τ.μ. που θα μπορούν να κατασκευάζονται με αυτεπιστασία, όπως μέχρι σήμερα.
Οι Πολεοδομίες εξακολουθούν να κρατούν τα σκήπτρα των παρατυπιών, με βάση τα στοιχεία της Εκθεσης Πεπραγμένων του 2002 για τη λειτουργία των υπηρεσιών του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα που διενέργησε το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) και έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Εσωτερικών.
Την ίδια ώρα, αμφίβολη είναι η αποτελεσματικότητα αυτών των ελέγχων, όχι μόνο γιατί δεν καταλήγουν όλες στον εισαγγελέα ή χρονίζει η εκδίκαση των υποθέσεων, αλλά και επιπρόσθετα γιατί δε βάζουν το μαχαίρι στο κόκαλο. Πρόκειται για ελέγχους που δεν «αγγίζουν» τη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και της διαπλοκής των υπηρεσιών της με το ιδιωτικό κεφάλαιο. Με λίγα λόγια, απλά παρουσιάζουν μια σειρά παρατυπιών που σε πολλές περιπτώσεις δικαιολογεί και η ίδια η Εκθεση, στην οποία οι συντάκτες της εντοπίζουν ως αιτίες την έλλειψη προσωπικού, υλικοτεχνικής υποδομής και συγκεκριμένου κανονιστικού πλαισίου, τη σύγχυση αρμοδιοτήτων.
Σύμφωνα με την έκθεση, το ΣΕΕΔΔ εξέδωσε μέσα στο 2002 59 εντολές επιθεώρησης ελέγχου. Από αυτές το 43% αφορούσε τις Νομαρχίες, το 29% δήμους και κοινότητες, το 18% την κεντρική διοίκηση και το 10% Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Οι περισσότεροι έλεγχοι έγιναν στην Αττική (26) με την Πελοπόννησο να ακολουθεί (9). Κανένας έλεγχος δεν έγινε σε Κρήτη και Ηπειρο. Οι περισσότεροι έλεγχοι έγιναν σε υπηρεσίες που αφορούν το δομημένο περιβάλλον (8) και ακολούθως τον τομέα έργων - προμηθειών - μισθώσεων (7) και της Κοινωνικής Ασφάλισης - εργασίας (7).
Από τις 59 εντολές επιθεώρησης ελέγχου, το 2002 ολοκληρώθηκαν 16 Ενορκές Διοικητικές Εξετάσεις (ΕΔΕ). Αναζητήθηκαν πειθαρχικές ευθύνες σε 18 περιπτώσεις, ενώ στον εισαγγελέα διαβιβάστηκαν 10 υποθέσεις. Να σημειώσουμε πως από το 1998 μέχρι και το 2002, το ΣΕΕΔΔ έχει ολοκληρώσει 275 επιθεωρήσεις και έχουν διαβιβαστεί στον εισαγγελέα μόλις 30.
Κυκλοφοριακό κομφούζιο αναμένεται να επικρατήσει από σήμερα το βράδυ και για δυόμισι μήνες στην περιοχή του Σταυρού της Αγίας Παρασκευής, καθώς ξεκινούν οι εργασίες κατεδάφισης της παλιάς γέφυρας και κατασκευής ενός κόμβου τριών επιπέδων για την εξυπηρέτηση της αυξημένης κίνησης που παρατηρείται στο σημείο αυτό μετά και την κατασκευή της Αττικής Οδού.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ - παρότι η πολιτική του ηγεσία παραδέχτηκε ότι θα παρουσιαστούν, έτσι κι αλλιώς, σημαντικά προβλήματα στην κυκλοφορία και αρκετή ταλαιπωρία στους οδηγούς - ανακοίνωσε χτες την εξής δέσμη τεσσάρων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και παρακάμψεων:
1. Διακόπτεται η έξοδος της Λ. Λαυρίου στο Σταυρό και η κυκλοφορία για τα ΙΧ και λεωφορεία θα πραγματοποιείται μέσω τοπικής παράκαμψης από την οδό Κυκλάδων που καταλήγει στη Λ. Μαραθώνος, ενώ για τα φορτηγά θα υπάρχει ευρύτερη παράκαμψη μέσω της οδού Θεοτοκοπούλου και της Λ. Σπάτων. Παράλληλα η Λ. Λαυρίου μονοδρομείται από τη Λ. Μεσογείων προς και μέχρι την οδό Κυκλάδων.
2. Μονοδρομείται η οδός Κλεισθένους στο τελευταίο τμήμα της προς τη Λ. Μεσογείων. Η οδός Κλεισθένους θα προσεγγίζεται από τη Λ. Μαραθώνος μέσω των οδών Μακρυγιάννη και Μιαούλη στο Γέρακα.
3. Απαγορεύεται η αριστερή στροφή από Λ. Μεσογείων προς την οδό Κλεισθένους και η κίνηση αυτή αντικαθίσταται ως εξής: Λ. Μεσογείων - δεξιά στον αριστερό κλάδο της Λ. Λαυρίου - αριστερά στην οδό Φιλοξενίας - αριστερά στην οδό Κυκλάδων - αριστερά Λ. Μαραθώνος - δεξιά Μακρυγιάννη - αριστερά Μιαούλη - Κλεισθένους.
4. Απαγορεύεται η αριστερή στροφή από τη Λ. Μαραθώνος προς τη Λ. Λαυρίου και η κίνηση αυτή αντικαθίσταται ως εξής: Λ. Μαραθώνος - δεξιά Μακρυγιάννη - αριστερά Κανάρη - αριστερά Κλεισθένους - ευθεία Λ. Λαυρίου.
Πρόγραμμα που στοχεύει στην επιφανειακή λύση του προβλήματος των εκατοντάδων χιλιάδων αδέσποτων σκύλων σε όλη τη χώρα, παρουσίασαν χτες σε συνέντευξη Τύπου η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου, η υπερνομάρχης Αττικής Φ. Γεννηματά, ο υφυπουργός Γεωργίας Φ. Χατζημιχάλης.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, που θα αποτελέσει τη βάση για σχετικό νομοσχέδιο, ειδικά συνεργεία θα περισυλλέγουν τα ζώα, και θα τα μεταφέρουν σε χώρους προσωρινής φιλοξενίας. Εκεί, θα εμβολιάζονται και θα στειρώνονται, για να «επανατοποθετούνται» εν τέλει, στο «φυσικό τους περιβάλλον», εκεί όπου ζούσαν προηγουμένως. Η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» τόνισε ότι η μέθοδος της ευθανασίας απορρίπτεται εντελώς, καθώς και ότι οι συγκεκριμένες προτάσεις δεν αφορούν μόνο το διάστημα των Ολυμπιακών Αγώνων.
Ο υφυπουργός Γεωργίας σημείωσε πως σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας, θα εκδοθεί εκπαιδευτικό υλικό ανάλογου περιεχομένου για τα δημοτικά και τα γυμνάσια, με σκοπό την αφύπνιση της φιλοζωικής συνείδησης των παιδιών από τη μικρή τους ηλικία. Η χρηματοδότηση θα γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς και από τα χρηματικά πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε όσους καταδικάζονται για κακομεταχείριση και εμπορία ζώων, αλλά και για τη διοργάνωση κυνομαχιών.