ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Νοέμβρη 2002
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Απελευθερωμένη από σήμερα η εφοπλιστική ασυδοσία

Με νέο χαράτσι στα εισιτήρια συνοδεύεται η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών που ισχύει από σήμερα. Στον αέρα και οι θέσεις εργασίας

Απελευθερωμένη θα αρμενίζει από σήμερα τις ελληνικές θάλασσες η εφοπλιστική ασυδοσία, καθώς τίθεται σε πλήρη ισχύ το νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ο νόμος 2932/2001 που προβλέπει την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Ετσι από σήμερα το πρωί όσοι πατήσουν το πόδι τους στους καταπέλτες των ακτοπλοϊκών πλοίων θα κληθούν να πληρώσουν, στα ήδη φουσκωμένα από τις 15 Μάη εισιτήρια, επιπλέον αύξηση 4,4% συν ένα ακόμα 3%, που αποτελεί το χαράτσι του επιναύλου, το οποίο καρπώνονται κατά 100% οι εφοπλιστές που έχουν δρομολογήσει πλοία τους στις γραμμές που οι ίδιοι τις έχουν καταδικάσει ως «άγονες». Τα εισιτήρια συνολικά από τις 15 Μάη, οπότε και άρχισε η μερική εφαρμογή του νέου νόμου, μέχρι και σήμερα έχουν αυξηθεί στην καλύτερη περίπτωση κατά 37%, ενώ σε ορισμένα δρομολόγια (Πειραιάς - Ηράκλειο) η αύξηση αυτή ξεπερνάει και το 60%!

Ακόμα, από σήμερα στον αέρα βρίσκονται οι θέσεις εργασίας των 20.000 περίπου Ελλήνων ναυτεργατών, που είναι ναυτολογημένοι στα ακτοπλοϊκά πλοία, ενώ ακόμα παραμένει άγνωστο αν το νέο ακτοπλοϊκό δίκτυο, που τίθεται από σήμερα σε εφαρμογή, εξυπηρετεί πλήρως τις συγκοινωνιακές ανάγκες των νησιών.

Ειδικότερα από τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τα οποία περιέχονται σε σχετικό έντυπο που έδωσε ο υπουργός Γ. Ανωμερίτης στη δημοσιότητα κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, προκύπτει ότι οι αποκλειστικά κερδισμένοι από την υπόθεση της απελευθέρωσης είναι οι εφοπλιστές. Οι επιβάτες όχι μόνο θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν με τα σαπιοκάραβα τύπου «ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ», αλλά θα τα χρυσοπληρώνουν και από πάνω! Ακριβώς από την τσέπη των επιβατών και συνολικά του Ελληνα εργαζόμενου ο εφοπλιστής Αγούδημος, για να καλύψει με το «αρχαίο» του πλοίο «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» τη γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ιος - Σίκινος - Φολέγανδρος - Θήρα, θα πάρει ως επιδότηση - γιατί αυτή η γραμμή έχει χαρακτηριστεί ως...«άγονη»(!) - ακριβώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΕΝ, 774.800 ευρώ! Ακόμα για το ίδιο πλοίο του, το οποίο θα εκτελεί και την ...«άγονη» γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ιος - Θήρα - Ανάφη, θα πάρει άλλα 457.600 ευρώ! Συνολικά οι εφοπλιστές εκτός από τα κέρδη τους από τα εισιτήρια θα μοιραστούν γι' αυτό το χρόνο επιπλέον άλλα 14 δισ. δραχμές για να καλύψουν όλα τα νησιά!

Οσον αφορά τα εισιτήρια, αυτή η εξωφρενική αύξηση προκύπτει ως εξής: Την 1η Απρίλη αυξήθηκαν κατά 10%, στις 15 Μάη, οπότε και τέθηκε ο νέος νόμος σε εφαρμογή μερικώς, δόθηκε νέα αύξηση στα εισιτήρια κατά 5,4% για τα συμβατικά και 20% στα ταχύπλοα! Από σήμερα στις αυξήσεις αυτές έρχεται να προστεθεί το 7,4% (αύξηση συν επίναυλος). Στις αυξήσεις αυτές αν προστεθούν και τα τέλη προς τρίτους (λιμενικά τέλη κλπ.), τα οποία αυξάνονται αναλόγως, τότε φτάνουμε στην καλύτερη περίπτωση το 37%! Ωστόσο, για τον υπουργό, η «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας σημαίνει, σύμφωνα με τις χτεσινές του δηλώσεις, «ενθάρρυνση του υγιούς ανταγωνισμού και φυσικά προστασία του δημοσίου συμφέροντος»!

Ομως το κακό δε σταματάει εδώ, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές έχουν αξιώσει, και ήδη η κυβέρνηση ετοιμάζει τα σχετικά μέτρα τα οποία θα ενταχθούν στον εξωφρενικό της νόμο, τη μείωση του αριθμού των Ελλήνων από τις οργανικές συνθέσεις, να καθορίζουν αυτοί την τιμή των εισιτηρίων, την κατάργηση της 10μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης των πληρωμάτων και κίνησης των πλοίων και πολλά άλλα.

Η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η «απελευθέρωση», η οποία επιβλήθηκε από τον διαλυτικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92 θα επιφέρει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε ό,τι αφορά τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στα καράβια, την απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών τόσο μεταξύ τους όσο και την ηπειρωτική χώρα, αλλά και τη ζωή των ίδιων των νησιωτών. Επισημαίνει ότι οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα είναι συνέχεια της πολιτικής του ξεπουλήματος των λιμανιών, συνολικά της δημόσιας περιουσίας και υπογραμμίζει: «Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι χώρος στρατηγικής σημασίας και δεν μπορεί να αφεθεί στα χέρια των εφοπλιστών που δρουν με μοναδικό κριτήριο το κέρδος» υπογραμμίζει η ΚΟΝ και προβάλλει την επίκαιρη πρόταση για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ενώ καλεί σε αγωνιστική συσπείρωση τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους της στεριάς και τους κατοίκους των νησιών.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΝ
Ψηφίζουν για πιο γερό και μαζικό σωματείο

Με προδιαγεγραμμένη τη νίκη των ταξικών δυνάμεων ανοίγουν σήμερα στις 9 το πρωί οι κάλπες για την ανάδειξη νέας διοίκησης στην ιστορική και πρωτοπόρα Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού. Οι μηχανικοί ήδη έχουν αποφασίσει να διαφυλάξουν σαν κόρη οφθαλμού αυτό το ταξικό αγωνιστικό μετερίζι, μήνυμα που έλαβαν οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, με αποτέλεσμα να αποφασίσουν να μην «κατεβάσουν» ψηφοδέλτιο και στις εκλογές να συμμετέχουν μόνο οι αγωνιστικές δυνάμεις της «Ενωτικής Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας». Αλλωστε στις προηγούμενες εκλογές, παρά το γεγονός ότι οι συνδυασμοί ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ συγκρότησαν κοινό ψηφοδέλτιο, πήραν από τους μηχανικούς την κατάλληλη απάντηση, δίνοντας στον αγωνιστικό συνδυασμό της ΕΔΑΣ την απόλυτη πλειοψηφία στη διοίκηση. Τώρα το καθήκον των μηχανικών είναι με τη μαζική τους συμμετοχή σε αυτές τις εκλογές να δώσουν ακόμα μεγαλύτερη δύναμη στην ιστορική ΠΕΜΕΝ, για να γράψει και νέες λαμπρές σελίδες αγώνων όπως αυτές που καταγράφτηκαν με τις μεγάλες απεργίες των μηχανικών στις 3 και 18 του περασμένου Απρίλη, στις 29 Μάη και στις 18 μέχρι τις 21 Ιούνη.

Η ΕΔΑΣ στην προγραμματική διακήρυξη, που έχει εκδώσει, στέλνει θερμό αγωνιστικό μήνυμα προς τους μηχανικούς και επισημαίνει ότι «οι εκλογές του σωματείου μας είναι υπόθεση όλων των μηχανικών όλων των συναδέλφων μας, μπαρκαρισμένων και ξέμπαρκων. Συνεχίζουμε στο δρόμο της ισχυροποίησης της ΠΕΜΕΝ, δίνουμε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην παρουσία και τη δράση μας για τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας ενάντια στην αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΥΕΝ και των εφοπλιστών. Ακόμα πιο δυνατή και μαζική ΠΕΜΕΝ, δεμένη γερά με τους μηχανικούς και τους άλλους ναυτεργάτες, υπερασπιστής - διεκδικητής των δικαιωμάτων μας».

Οσον αφορά για τις μεγάλες απεργίες που οργάνωσε η ΠΕΜΕΝ, ο συνδυασμός τονίζει: «Πετύχαμε μία μεγάλη κατάκτηση. Μετά από πολλά χρόνια οι ναυτεργάτες του μηχανοστασίου οργάνωσαν σημαντικές απεργίες, με τη συμπαράσταση των άλλων ναυτεργατών, με στήριγμα την εργατική αλληλεγγύη που εκφράστηκε από τους άλλους εργαζόμενους. Καταδικάσαμε την υποτακτική λογική της κοινωνικής συναίνεσης και της ταξικής συνεργασίας. Αντιπαλέψαμε την απεργοσπαστική τακτική της ΠΝΟ. Ξεπεράσαμε μαζί απειλές και εκβιασμούς. Συγκρουστήκαμε με την κυβερνητική και εφοπλιστική τρομοκρατία. Αποδείχτηκε η δύναμη της ΠΕΜΕΝ, η δύναμη του συντονισμένου αγώνα ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η δύναμη του ΠΑΜΕ, του ταξικού κινήματος που δίνει καθημερινά τη μάχη για τα εργατικά δικαιώματα». Αποτέλεσμα αυτού του αγώνα, σύμφωνα με τη διακήρυξη, ήταν να εμποδιστούν αντιναυτεργατικά μέτρα, ενώ «βάλαμε τη σφραγίδα μας στη διεκδίκηση για την αύξηση των συντάξεων, για δημόσια κοινωνική ασφάλιση, υγεία, πρόνοια».

Με τη διακήρυξη η ΕΔΑΣ καταθέτει προς τους μηχανικούς το πρόγραμμα δράσης, του οποίου οι άξονες είναι η απόσυρση των αντιναυτεργατικών μέτρων, η ανάκληση της άρσης του καμποτάζ, η υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, η υπεράσπιση και διεύρυνση των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων, αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, εκδημοκρατισμός του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος.

Ενισχύθηκε το ταξικό ψηφοδέλτιο

Νέα διοίκηση στο Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Χανίων

Με μεγαλύτερη ανταπόκριση των εργαζομένων, σε σχέση με την προσέλευση στις προηγούμενες εκλογές, και επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέας διοίκησης στο Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Χανίων, με την παράταξη «Αγωνιστική Ενότητα», που στηρίζεται από την ΕΣΑΚ, να έρχεται πρώτη, αυξάνοντας τις ψήφους και τις δυνάμεις της.

Οι ιδιωτικοί υπάλληλοι των Χανίων εμπιστεύτηκαν για μια ακόμη φορά τις ταξικές δυνάμεις στο σωματείο και η «Αγωνιστική Ενότητα» αύξησε τις ψήφους της, εκλέγοντας αντιπροσώπους και στο Εργατικό Κέντρο και την Ομοσπονδία.

Συγκεκριμένα, η «Αγωνιστική Ενότητα», παίρνοντας 72 ψήφους κατέλαβε τις 5 από τις 7 έδρες στο νέο διοικητικό συμβούλιο, ενώ έβγαλε 2 αντιπροσώπους για το Εργατικό Κέντρο και έναν για την Ομοσπονδία. Το άλλο ψηφοδέλτιο, «Ενωτικό», πήρε 22 ψήφους και 2 έδρες στο ΔΣ και δεν έβγαλε κανέναν αντιπρόσωπο ούτε για το Εργατικό Κέντρο, ούτε για την ομοσπονδία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ