Το Hydrogen 3 |
Η παραγωγή ενός αποτελεσματικού, ελαφρού βάρους, ενσωματωμένου στο όχημα συστήματος αποθήκευσης, με αρκετή χωρητικότητα για μεγάλα ταξίδια, αποτελεί μία από τις κυριότερες προκλήσεις για την ομάδα εξέλιξης, η οποία προσανατολίζεται προς την εμπορευματοποίηση ενός συστήματος προώθησης, βασισμένου στο υδρογόνο. Μέχρι σήμερα, τα ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου πιστοποιούνταν για μέγιστη χωρητικότητα πίεσης 350 bar. Στα 700 bar, που πιστοποιήθηκαν για ασφαλή λειτουργία, σήμερα αποθηκεύεται σημαντικά μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου στον ίδιο χώρο που καταλαμβάνουν τα ρεζερβουάρ των 350 bar, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα της μεγαλύτερης αυτονομίας στα οχήματα κυψελών καυσίμου.
Σχεδόν όλος ο ανταγωνισμός μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει επίσης δημιουργήσει ρεζερβουάρ αποθήκευσης πίεσης 700 bar (10,000 psi), αλλά αυτό το νέο δοχείο που τοποθετείται στο Ηydrogen 3 είναι το πρώτο που πιστοποιείται από τον TUV σύμφωνα με τους γερμανικούς Κώδικες Πίεσης Δοχείων. Το βασικό ρόλο για την εκπλήρωση των απαιτήσεων έπαιξε η σχεδίαση του ρεζερβουάρ TriShieldTM της Quantum, που αποτελείται από ένα μονοκόμματο ανθεκτικό κέλυφος χωρίς ραφές, συνθετικό από ανθρακονημάτα κάλυμμα προστασίας και ένα ακόμα κέλυφος ανθεκτικό στις συγκρούσεις. Οι Opel - GM εκτιμούν ότι η κυψέλη καυσίμου θα αποτελέσει σημαντική τεχνολογία στο δρόμο για τη βιώσιμη μετακίνηση με οχήματα χωρίς εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα, πιστεύοντας ότι τα «καθαρά» οχήματα θα είναι οικονομικά προσιτά μέχρι το 2010.
Το ρεζερβουάρ των 700 bar |
Η πρώτη έκδοση του 5θυρου «Kalos SE» περιλαμβάνει: υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα θυρών, κλιματισμό, αερόσακο οδηγού/συνοδηγού, ραδιοκασετόφωνο της «Blaupunkt» με 4 ηχεία και εργοστασιακή αεροτομή, στην τιμή των 10.585 ευρώ. Η έκδοση αυτή με την προσθήκη του ABS, κοστίζει 10.995 ευρώ. Επίσης, οι εκδόσεις «Kalos SE» στο 4θυρο αμάξωμα χωρίς την αεροτομή, κοστίζουν αντίστοιχα 10.995 και 11.405 ευρώ. Οπως επισημαίνει η ελληνική αντιπροσωπεία, όλες οι εκδόσεις του «Kalos» είναι ετοιμοπαράδοτες.
Το Renault Clio Authentic διατίθεται με 3 ή 5 πόρτες και τον κινητήρα των 1,2lt 16V-76. O εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πίεσης φρεναρίσματος EBV, με σύστημα Υποβοήθησης Φρεναρίσματος Εκτακτης Ανάγκης AFU, προσαρμοζόμενους μετωπικούς αερόσακους οδηγού - συνοδηγού, ζώνες ασφαλείας με μειωτήρες πίεσης και προεντατήρες, καθώς και πλευρικούς αερόσακους κεφαλής - θώρακος, ενώ για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων οι πλευρικές θέσεις διαθέτουν προεντατήρες ζωνών ασφαλείας με μειωτήρες πίεσης. Στον εξοπλισμό άνεσης περιλαμβάνονται το Air-Condition, υποβοήθηση στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, immobilizer και προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος. Η τιμή ξεκινά για το τρίπορτο από 10.300 και για το πεντάπορτο από 10.600 ευρώ.
Το Extreme διατίθεται στην πεντάπορτη έκδοση με τον κινητήρα 1,2lt 16V-76 ίππων και στην τρίπορτη με τον κινητήρα 1,4lt 16V-98 ίππων. O εξοπλισμός ασφαλείας είναι ο ίδιος με τα προηγούμενα μοντέλα, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει, επιπλέον του Authentic, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και ράδιο-cd με cd-changer με χειριστήριο στο τιμόνι, στοιχίζοντας από 13.320 ευρώ.
Η τρίτη επιλογή είναι η έκδοση Quickshift με 3 και 5 πόρτες και το 16βάλβιδο κινητήρα 1.2lt 76 ίππων με το σειριακό - αυτόματο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, Quickshift 5. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος του κιβωτίου τροποποιήθηκε κατάλληλα, ώστε να εξασφαλίζει καλύτερους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων και καλύτερη αξιοποίηση της υψηλότερης ροπής του κινητήρα.
O εξοπλισμός ασφαλείας είναι ο ίδιος με τα προηγούμενα μοντέλα. Στον εξοπλισμό άνεσης περιλαμβάνονται ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέφτες, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, Air-Condition, υποβοήθηση στο τιμόνι, ράδιο-cd με χειριστήριο στο τιμόνι, immobilizer και προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος. Το κόστος του Quickshift αρχίζει από τα 13.000 ευρώ.