Συγκεκριμένα αποκαλύφθηκε μονοθάλαμος τάφος μακεδονικού τύπου (με ταφικό θάλαμο διαστάσεων 2,28μ Χ 2,35μ. και κτιστό δρόμο μήκους 5μ). Το μεγαλύτερο τμήμα της καμαροσκέπαστης οροφής του καταστράφηκε από τους αρχαιοκάπηλους. Ο τάφος έχει προσανατολισμό ΒΔ-ΝΑ με την είσοδο προς ΝΑ, διαθέτει ένα θάλαμο τετράγωνης κάτοψης, στον οποίο σώζεται μικρό μόνο τμήμα του πλακόστρωτου δαπέδου, ενώ δεν έχει πλούσια διακόσμηση, αλλά χαρακτηρίζεται από λιτές αναλογίες και στιβαρή κατασκευή. Τα κατώτερα τμήματα των πλευρών του τάφου είναι κτισμένα με ασβεστόλιθους, ενώ τα ανώτερα - όπως και η οροφή που στεγάζει το μνημείο - με λιθόπλινθους ντόπιου κροκαλοπαγούς πετρώματος πολύ καλής λάξευσης.
Η συνέχιση της ανασκαφής αποκάλυψε ότι ο τάφος αποτελεί τμήμα ελληνιστικού μνημείου, πιθανώς ηρώου. Συγκεκριμένα αποκαλύφθηκε τμήμα ορθογώνιου χώρου διαστάσεων 9μ Χ 4μ με πλακόστρωτο δάπεδο, εξωτερικός χώρος του οικοδομήματος με πλακόστρωτο δάπεδο και υποστήριξη από δύο αναλημματικούς τοίχους, καθώς και πιθανός αποθηκευτικός χώρος. Ο τάφος διαχωρίζεται από το υπόλοιπο οικοδόμημα με εσωτερικό περίβολο τετράγωνης κάτοψης.
Το οικοδόμημα που αποκαλύφθηκε μέχρι τώρα έχει εμβαδόν 120 τ.μ. και έχει δύο φάσεις ανοικοδόμησης. Είναι χτισμένο πάνω στον αρχαίο δρόμο που οδηγούσε από τα παράλια της χώρας των Αμβρακιωτών στην ενδοχώρα της Ηπείρου, λίγο πριν την κάθοδο στο λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων και βρίσκεται σε οπτική επαφή με την ιερά οδό που οδηγούσε στο μαντείο της Δωδώνης. Σύμφωνα με τα κινητά ευρήματα, η λατρεία στο χώρο συνεχίστηκε κατά τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, από τους οποίους πιθανότατα προέρχεται η ονομασία της θέσης (Παλιοκλήσι). Οι έρευνες θα συνεχιστούν.
Καλλιόπη Βέττα |
«Σύννεφα με παντελόνια» |
Το τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου Μπενάκη διοργανώνει σειρά μαθημάτων για ενήλικες με θέμα: «Η τεχνική της Βυζαντινής Αγιογραφίας (φορητή εικόνα)», σειρά 12 μαθημάτων, έναρξη 21/1. «Μαθήματα Ελληνικής Παλαιογραφίας, Κωδικολογίας και Ιστορίας των κειμένων», σειρά 8 μαθημάτων, έναρξη 21/1. «Κόσμημα: φόρμα - τεχνική», σειρά 8 μαθημάτων, έναρξη 22/1. «Η τεχνική της εγκαυστικής», σειρά 18 μαθημάτων, έναρξη 22/1. «Γλυπτική: Η τεχνική του ανάγλυφου», σειρά 12 μαθημάτων, έναρξη 25 του Γενάρη. Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται στο Μουσείο (Κουμπάρη 1 και Βασ. Σοφίας 17), στο Εργαστήρι Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (είσοδος από τη Βασ. Σοφίας). Δηλώσεις συμμετοχής και πληροφορίες στα τηλέφωνα: 3671043 και 3671044.
Εκθεση φωτογραφίας του Γιάννη Μπεχράκη από το οδοιπορικό του στο εμπόλεμο Αφγανιστάν, εγκαινιάζεται σήμερα (7μμ) στο Ζάππειο Μέγαρο. Οι 80 φωτογραφίες που εκτίθενται συγκινούν, αντικατοπτρίζοντας τη βία, τις κακουχίες, τον τρόμο ενός λαού, αλλά και την ελπίδα του για ένα καλύτερο αύριο. Την έκθεση οργανώνουν το «Reuters» και η «Γιούνισεφ», με σκοπό τη βοήθεια των παιδιών της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη χώρα αυτή ένα στα τέσσερα παιδιά πεθαίνει πριν τα πέντε του χρόνια. Τα έσοδα από τις πωλήσεις των προϊόντων της «Γιούνισεφ» και των αφισών της έκθεσης, θα διατεθούν για τα παιδιά του Αφγανιστάν. Την έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 27/1, θα εγκαινιάσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κ. Στεφανόπουλος.
Εγκαινιάζεται αύριο (8μμ) στον εκθεσιακό χώρο της Σχολής Βακαλό (Λ. Κατσώνη 26, Λυκαβηττός), «Εκθεση συσκευασίας» των σπουδαστών του Γ` έτους του Τμήματος Γραφιστικών Εφαρμογών. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 8 του Φλεβάρη.
Συνεχίζεται το «4ο Φεστιβάλ Κρουστών», στις «Φωνές» (Αρτέμωνος 9, Ν. Κόσμος, τηλ. 9270628), όπου κρουστά και τύμπανα διαφόρων ειδών συνομιλούν πάνω στους δρόμους της παράδοσης και του έντεχνου αυτοσχεδιασμού. Σήμερα εμφανίζεται ο Μιχάλης Κλαπάκης με τα «Δάχτυλα της Εκάτης», αύριο ο Σόλης Μπαρκής με τους συνεργάτες του, την Παρασκευή τα «Κρουστά της Τάκη». Το Σάββατο ο Ινδός δεξιοτέχνης των τάμπλας Σανκάρ Λαλ θα παίξει σόλο και θ' αυτοσχεδιάσει με Ελληνες μουσικούς κρουστών. Το φεστιβάλ θα κλείσει στις 20/1 με τους Αλέκο Χρηστίδη και Βαγγέλη Καρίπη.
Μετατίθενται για την ερχόμενη βδομάδα (24/1) οι παραστάσεις της Μαρίας Βουμβάκη στο «Αερικό» (Αγαθάρχου 4-6, Ψυρρή, 32.55.359), με τραγούδια από τους δύο δίσκους της και ανέκδοτα.