ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Σεπτέμβρη 2025
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΛΟΚΡΩΝ
Κλείνουν και τον παιδικό σταθμό στη Λάρυμνα!

Αλλο ένα χτύπημα που επιταχύνει το μαράζωμα της περιοχής γύρω από τη ΛΑΡΚΟ

«Λουκέτο» στον παιδικό σταθμό της Λάρυμνας επέβαλε η δημοτική αρχή Λοκρών, προσθέτοντας ένα ακόμη «λιθαράκι» στο μαράζωμα της περιοχής, μετά και το κλείσιμο της ΛΑΡΚΟ και ουσιαστικά τιμωρώντας τους γονείς, που στην πλειοψηφία τους είναι απολυμένοι της ΛΑΡΚΟ.

Την απόφαση της δημοτικής αρχής να κλείσει από τη φετινή χρονιά τον παιδικό σταθμό καταγγέλλει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Λοκρών, τονίζοντας ότι οι γονείς ενημερώθηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Σημειώνει μάλιστα ότι η δημοτική αρχή αρνήθηκε να συναντήσει αντιπροσωπεία των γονέων, κάτι που έγινε μόνο μετά από παρέμβαση της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Οπως αναφέρει η «Λαϊκή Συσπείρωση», ο δήμαρχος επικαλέστηκε ότι η λειτουργία του παιδικού σταθμού είναι οικονομικά ασύμφορη για τον δήμο, εξαιτίας της υπογεννητικότητας και του μικρού αριθμού παιδιών, ενώ παράλληλα ανέφερε ότι «δεν απολύεται το προσωπικό, αν και ο νόμος τού δίνει αυτό το δικαίωμα».

«Πέρα από την μπακαλίστικη λογική του δημάρχου, τα παιδιά δεν είναι λογιστικοί αριθμοί και οι παιδικοί σταθμοί δεν είναι εταιρείες. Το ζήτημα της υπογεννητικότητας δεν αντιμετωπίζεται με τέτοιου είδους μέτρα, απέναντι σε ανθρώπους που σε δύσκολες συνθήκες μετά το λουκέτο στη ΛΑΡΚΟ (με την ακρίβεια και τους χαμηλούς μισθούς να τσακίζουν το λαϊκό οικογενειακό εισόδημα), επέλεξαν να μείνουν στον τόπο τους, να δουλέψουν και να μεγαλώσουν τα παιδιά τους», τονίζει η «Λαϊκή Συσπείρωση».

Χαρακτηρίζοντας «απαράδεκτη» την απόφαση του δημάρχου, η «Λαϊκή Συσπείρωση» τονίζει ότι «μαζί με τους γονείς θα δώσουμε τον αγώνα για την επαναλειτουργία του παιδικού σταθμού». Την απόφαση της δημοτικής αρχής καταγγέλλει και η Ομάδα Λοκρών της ΟΓΕ.

ΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
Ψηφίσματα καταδίκης από Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια

Ομόφωνα ψηφίστηκε χτες από το Δημοτικό Συμβούλιο Αθήνας το ψήφισμα συμπαράστασης στον δήμαρχο και τους δημοτικούς συμβούλους του δήμου Καισαριανής που διώκονται πειθαρχικά, το οποίο κατέθεσε η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αθήνας.

Οπως επεσήμανε ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αθήνας: «Είναι κρίσιμο η αντίθεση στη διάταξη Βορίδη να συνδυαστεί και με απειθαρχία στην εφαρμογή της διάταξης. Είναι κάτι που αφορά συνολικά τους δήμους, γιατί πρόκειται για πολύτιμο προσωπικό που φεύγει και που με δοσμένο τον αριθμό προσλήψεων δεν πρόκειται να αναπληρωθεί ποτέ. Αρα είναι κρίσιμη η στάση δίπλα στους εργαζόμενους μέχρι τέλους».

Επιπλέον, κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας το ψήφισμα της «Λαϊκής Συσπείρωσης», με το οποίο απαιτείται η ανάκληση της δίωξης του δημάρχου και των 20 μελών του Δημοτικού Συμβουλίου Καισαριανής. Με 31 ψήφους υπέρ και 5 κατά, το Περιφερειακό Συμβούλιο κατά τη συνεδρίαση της Τρίτης, παρά την επίμονη προσπάθεια της προέδρου του Σώματος, σε συνεννόηση με τον περιφερειάρχη Δ. Κουρέτα, να μην ψηφιστεί, ενέκρινε το ψήφισμα, στο οποίο αναφέρεται ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας «στηρίζει τον δήμαρχο και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Καισαριανής στον αγώνα τους ενάντια στη δίωξή τους με βάση τον ν. 4915/2022 και τον νόμο του Καλλικράτη με την κατηγορία της "παράβασης καθήκοντος με δόλο"».

Επίσης, τα Δημοτικά Συμβούλια του δήμου Ηρακλείου και του δήμου Αρχανών - Αστερουσίων εξέδωσαν ψηφίσματα στήριξης στον δήμαρχο και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Καισαριανής.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σφοδρή σύγκρουση τραμ με λεωφορείο

Eurokinissi

Ενα ακόμα σοκαριστικό τροχαίο ατύχημα έγινε χτες το απόγευμα στον Πειραιά, όταν λεωφορείο συγκρούστηκε με τραμ κοντά στο στάδιο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» στη συμβολή των οδών Γρηγορίου Λαμπράκη και Μικράς Ασίας. Σύμφωνα με μαρτυρίες, το λεωφορείο στον Πειραιά ήταν σταματημένο σε στάση. Το τραμ δεν κατάφερε να σταματήσει και χτύπησε το πίσω μέρος του λεωφορείου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οδηγός ζαλίστηκε και δεν κατάφερε να σταματήσει εγκαίρως.

Η Τροχαία ανέφερε πως υπήρξαν 30 τραυματίες, οι οποίοι επέβαιναν στο αστικό λεωφορείο, ενώ 24 από αυτούς μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία για προληπτικούς λόγους. Ανάμεσα στους τραυματίες είναι και οι δύο οδηγοί. Επιβάτες περιέγραψαν την σύγκρουση ως «ιδιαίτερα σφοδρή». Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΣΥ, τραμ χτύπησε λεωφορείο της γραμμής 040 που είχε προορισμό τον Πειραιά, την ώρα που αποβίβαζε επιβάτες επί της οδού Μικράς Ασίας, λίγο μετά το «Γ. Καραϊσκάκης». Στο σημείο του ατυχήματος βρέθηκαν άμεσα ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Αμπατιέλος και στελέχη του Κόμματος, καθώς και δυνάμεις της ΔΑΣ ΟΑΣΑ.

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
Νομιμοποίηση της εργοδοτικής αυθαιρεσίας και αθλιότητας το 13ωρο

Με το νομοσχέδιο για τη 13ωρη εργασία σε έναν εργοδότη και την πλήρη ευελιξία του εργάσιμου χρόνου, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έρχεται μόνο να νομιμοποιήσει την αυθαιρεσία των εργοδοτών, που έχει επικρατήσει στη χώρα μας. Ερχεται να επιβεβαιώσει ότι ο καπιταλισμός δεν αποτελεί παρά ένα στυγνό σύστημα εκμετάλλευσης και εξαθλίωσης των εργαζομένων, που δεν υπολογίζει τίποτα, ούτε την ανθρώπινη ζωή, μπροστά στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Οι 13 ώρες δουλειάς φέρνουν απανωτά εργατικά «ατυχήματα», πολλαπλασιάζονται οι νεκροί και οι σακατεμένοι στους χώρους δουλειάς.

Οι εργαζόμενοι στενάζουν, δουλεύουν όλο και περισσότερο, αμείβονται όλο και με λιγότερα χρήματα, πληρώνουν όλο και περισσότερα σε φόρους και κρίσιμες κοινωνικές υπηρεσίες. Τα στοιχεία από την ψηφιακή κάρτα δείχνουν αύξηση των υπερωριών κατά 1.000%! Σε πρόσφατη έρευνα του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ αποτυπώνεται ότι το 52% των εργαζομένων εργάζεται πάνω από το συμβατικό του ωράριο, όμως μόλις το 49% αυτών αμείβεται για την υπερεργασία του. Αλλωστε, με τον «νόμο Χατζηδάκη» και τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, μπορεί νόμιμα ένας εργαζόμενος να δουλεύει έως και 2 ώρες την ημέρα υπερωρία χωρίς να αμείβεται υπερωριακά.

* * *

Πώς θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά, όταν ο μέσος μισθός παραμένει μειωμένος κατά 10% σε σχέση με το 2011; Οταν η ακρίβεια στα τρόφιμα, στην Ενέργεια, στα ενοίκια και στη φοιτητική στέγη, στα σχολικά είδη που είναι τόσο απαραίτητα αυτήν την περίοδο, μεγαλώνει συνεχώς; Ο πληθωρισμός σωρευτικά έχει ξεπεράσει το 20% τα τελευταία τέσσερα χρόνια, άρα η πραγματική αγοραστική δύναμη των εργαζομένων έχει μειωθεί κατά 30% σε σχέση με την περίοδο πριν από την καπιταλιστική κρίση. Αυτή η ντροπή επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι πάνω από 200.000 συνταξιούχοι ξαναβγήκαν στο μεροκάματο, για να μπορέσουν να συνεισφέρουν στο πετσοκομμένο εισόδημα των ίδιων ή των παιδιών τους.

Ολα αυτά σε συνθήκες πρωτόγνωρης κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, αφού μόνο οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο κατέγραψαν ιστορικό ρεκόρ κερδών το 2024, άνω των 11,4 δισ. ευρώ. Παρ' όλα αυτά, για τις μεγάλες καπιταλιστικές επιχειρήσεις υπάρχουν θεσμοθετημένες φοροαπαλλαγές, όπως στους εφοπλιστές, και ο αναβαλλόμενος φόρος στις τράπεζες. Οι λίγοι θησαυρίζουν σε βάρος των πολλών. Η φτώχεια, η ανέχεια, η εξάντληση αγκαλιάζουν όλο και περισσότερα τμήματα εργαζομένων. Μόλις το 25% των λαϊκών οικογενειών έκαναν διακοπές πάνω από μία εβδομάδα. Αυτήν την αθλιότητα έρχεται να κανονικοποιήσει το νομοσχέδιο με την κατάργηση της καλοκαιρινής άδειας.

* * *

Η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, αυτογελοιοποιείται. Το μόνο που αποκαλύπτεται, σε αυτό το νοσηρό σύστημα της βαρβαρότητας, είναι ότι οι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι κυβερνήσεις τους ενδιαφέρονται για τους εργαζομένους όσο ενδιαφέρονται για τις μηχανές. Να επιβιώνουν με όσα λιγότερα γίνεται, μόνο και μόνο για να μπορούν να είναι στο πόστο τους και την επόμενη μέρα, για να ξεζουμιστούν πάλι από την εργοδοσία στα όρια της φυσικής εξόντωσης. Δίνουν μισθό μόνο για τα απαραίτητα, όπως βάζουν βενζίνη στα αυτοκίνητα ή κάρβουνο στις μηχανές, για να μπορούν να δουλεύουν. Δεν αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους ως ανθρώπους με ανάγκες, οικογένεια, παιδιά, ανάγκη για μόρφωση, πολιτισμό, αθλητισμό, ψυχαγωγία, ελεύθερο χρόνο. Γι' αυτό είναι τόσο κυνικό και ανατριχιαστικό το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι η διευθέτηση του χρόνου εργασίας μας φτάνει για να είμαστε γονείς μία φορά την εβδομάδα.

Σε αυτήν την πορεία τα κόμματα της σοσιαλδημοκρατίας είναι συνένοχα! Οχι μόνο γιατί ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ (με όλα τα κομμάτια του) ψήφισαν την Ευρωπαϊκή Οδηγία 88/2003, που επιβάλλει τις 13 ώρες δουλειάς, αλλά και γιατί έχουν βάλει πλάτη να περάσουν τρία μνημόνια και δεκάδες αντεργατικοί νόμοι που ξήλωσαν μεθοδικά το οκτάωρο και τις Συλλογικές Συμβάσεις. Την περασμένη Τρίτη, ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε 30 άρθρα του νόμου - εκτρώματος για τον Πειθαρχικό Κώδικα των δημοσίων υπαλλήλων. Κανείς δεν ξεχνά ότι το ΠΑΣΟΚ είχε ψηφίσει το 70% των άρθρων του «νόμου Χατζηδάκη», που καταργούσε το οκτάωρο, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ το 50%.

* * *

Είναι αυταπόδεικτο πια ότι καμιά κυβερνητική εναλλαγή που υπηρετεί τη στρατηγική του κεφαλαίου και τις προτεραιότητες της πολεμικής οικονομίας δεν μπορεί να υπηρετήσει τα εργατικά και λαϊκά συμφέροντα. Το δίλημμα «σταθερότητα ή δημοκρατικός - προοδευτικός καπιταλισμός», που προβάλλουν οι δύο πόλοι του αστικού πολιτικού συστήματος, διάφοροι παλιοί και νέοι «σωτήρες», έχει σκοπό να εγκλωβίσει τη λαϊκή δυσαρέσκεια και την οργή που φουντώνει. Εχουμε συγκεντρώσει μεγάλη πείρα τα τελευταία 15 χρόνια.

Η πανεργατική απεργία για να μην περάσει αυτό το νομοσχέδιο είναι μια πρώτη μεγάλη μάχη. Η διέξοδος βρίσκεται στην οργάνωση της λαϊκής πάλης και στην ισχυροποίηση του ΚΚΕ, που η πολιτική και οι θέσεις του επιβεβαιώνονται χρόνο με τον χρόνο. Η ανάγκη για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής αναβλύζει από κάθε πτυχή αυτού του συστήματος, της βαρβαρότητας, του πολέμου και της εκμετάλλευσης, που σαπίζει. Η διαμόρφωση ενός μαζικού, λαϊκού ρεύματος αντικαπιταλιστικής ανατροπής είναι πιο αναγκαία από ποτέ!

(Το άρθρο αναδημοσιεύεται από «Το Παρόν της Κυριακής»)


Νίκος ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΣ
Μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος της ΚΕ για την Εργατική - Συνδικαλιστική Δουλειά



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ